Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от BOz » 02 Мар 2018 12:34

biro написа: Има ли някаква причина производителите да слагат акумулаторите вътре в колата? Добре, че на моя хибрид акумулатора е под предния капак.
Конкретно при Приус е липсата на място отпред, според Тойота. След последните оптимизации, където са намалили обема на кутията заедно с инвертора, вече се е освободило място и акумулатора е отпред.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от Not_active_user_1 » 02 Мар 2018 15:03

BOz написа:
Дай тогава идея как да не се натъпчеш в багажника! Аз съм дал такава, като видиш, че батерията умира да го отвориш и подпреш с нещо, за да не се затвори. Според мен това е най-практичното, а според теб какво алтернативно решение намираш, за да не влизаш отзад през купето?
П.С. Прав си, има го дадено в книжката на колата как се отваря отвътре. :thumbsup:
biro написа: Има ли някаква причина производителите да слагат акумулаторите вътре в колата? Добре, че на моя хибрид акумулатора е под предния капак.
От една страна наистина е добре да ти е отвън акумулатора, за да елиминираш скъпите такива. От друга страна си мисля, че е лошо, защото е изложен на атмосферните условия и много по-бързо ще се скапе отколкото този в купето. Както и плюсовете, които е споменал slowtraveler за баланса на теглото. При хибридите този баланс може да се регулира със силовата батерия, която е обикновено отзад.
slowtraveler написа:
Не съм сигурен дали тока не минава първо през стартовата батерия и от там по веригата и заради това реших по-сигурното да направя. А иначе да за течноста от батерията си е опасно, но този е наврян на такова място, че за да успее по някакъв начин да засегне някой колата трябва да застане на предница с няколко градусов наклон към тавана, защото седалките ще поемат киселината, ако изобщо тя успее да се разлее от нишата в която е вкаран между задната гума и бронята с капак отгоре. А за сервизите просто нямам думи. Назначили са толкова некомпетентни хора, че просто няма накъде. Плашещо е...

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от WoLF » 02 Мар 2018 17:19

Колата и трябва много малко напрежение и ток по основната шина, за да върши болшинството от задачите си по стартиране на системата и отключване на багажника,примерно. Аз като видях как пали с по-малко от 8V си представих веднага как нагаждам зарядно за телефон да ми дава ток tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от Not_active_user_1 » 05 Мар 2018 18:04

Старата батерия първо даваше грешка, като е бях сложил на зарядното и даваше, че не може да се зареди. Все пак е оставих на зарядното. След 2 дни влизам в гаража и гледам, че зарядното ми дава, че е заредена. Изключвах го няколко пъти и пак го включвах да може да се зареди по-добре. Накрая включих и зимната степен на зареждане, за по-голям заряд. Нормалното зареждане е 14,4 V, а зимното е на 14,7 V. Изчаках да се стопли малко времето и да сложа батерията в колата. Взех мултицета и гледам, че се е заредила само 12,15 V. Това нормално ли е при условие, че трябва да е 14,7?
Снимката след зареждането:

Престоя цяла нощ около 12 часа в колата свързана и сутринта показва 10,03 V. През нощта температурата не е падала под нула градуса.

Тръгнах по работа и след 14 км изминати зареди до 10,73 V

Заминала ли е наистина батерията и тези стойности нормални ли са?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от slowtraveler » 05 Мар 2018 18:24

Хвърляй батерията... Вероятно е окъсила клетка...
Зарядното също явно не е много умно, щом въобще я е хванало да зарежда...
Моят опит с две различни 'умни' зарядни показа, че хващат, че има проблем и въобще не искат да зареждат.. И повторния опит с 'тъпо' зарядно за малко не запали автомобила и акумулатора (тъпичкото зарядно си бе доста мощничко - малко, компактно, ама май вадеше до около 140-170А :) )

P.S. окъсената клетка води до падане на 'нормалното' напрежение на дадената акумулаторна батерия с около 2.1-2.2Волта - колкото е напрежението на тази клетка, като при това токът през останалите може да остава в нормалните граници и батерията да може да се зарежда и разрежда с обичайния ток, обаче не с обичайното напрежение....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от WoLF » 05 Мар 2018 20:47

Мдаа една окъсена клеткса имаш, както при мен... Тази я пращаш за олово и си взимаш нова :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от Not_active_user_1 » 06 Мар 2018 17:03

Хвърлянето най-лесната работа. Мислех, че може би има още малко животец в батерията, но май си е за хвърляне отвсякъде. Последни снимки как се държи това чудо:
Преди старт
predi start.jpg
predi start.jpg (50.56 KiB) Преглеждано 8024 пъти
При стартиране
pri startirane.jpg
pri startirane.jpg (62.38 KiB) Преглеждано 8024 пъти
При движение
pri dvijenie.jpg
pri dvijenie.jpg (92.78 KiB) Преглеждано 8024 пъти
На контакт
na kontakt.jpg
na kontakt.jpg (53.81 KiB) Преглеждано 8024 пъти
na kontakt1.jpg
na kontakt1.jpg (45.11 KiB) Преглеждано 8024 пъти
@slowtraveler
Зарядното първо е хвана, че не става за зареждане, но аз не го разкачих, а си го оставих така закачено пък каквото стане. По някое време явно е решило, че може да пробва да зареди и го направи все пак до колкото може. Има там разни функции за поправка на батерии с импулси и бля, бля... В крайна сметка батерията е за боклука.
Новата е при мен и само трябва да е сложа. Цялата е запечатана и е необслужваема и няма опасност от теч или както говорихме по-горе при евентуална катастрофа да е опасна за хората в купето въпреки, че не е AGM.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от slowtraveler » 06 Мар 2018 17:11

prius 3 написа: Цялата е запечатана и е необслужваема и няма опасност от теч или както говорихме по-горе при евентуална катастрофа да е опасна за хората в купето въпреки, че не е AGM.
Щом има течност - винаги е опасна - корпусът може да се спука :)
А диаграмите - точно на умряла клетка прилича...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
valio
Мнения: 22
Регистриран на: 07 Яну 2018 14:06
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Auris TS HSD

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от valio » 11 Юни 2018 16:56

Колеги, малко да събудя темата, тъй като отскоро и аз съм с Хибрид (Аурис) и се образовам от настоящите теми.

Реално колко време сте си оставяли хибридните автомобили без "палене. Надявам се при нов автомобил 1-2 седмици да не е проблем, нали?
Аз шофирам почти всеки ден, но понякога се налага да отсъствам от страната за десетина дени и се надявам това да не е проблем за "паленето" на нова кола.

Какви са вашите впечатления като собственици? Прочетох и другата тема на колегата със RAV4 хибрид, но мисля че е по-подходящо да пиша в тази тема.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от slowtraveler » 11 Юни 2018 17:37

На времето един РХ вися почти година на паркинга... Накрая му бе паднало акумулаторчето - подадохме ток и си запали и зареди както си трябва...
Предполагам месец не би било проблем...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от WoLF » 11 Юни 2018 18:20

Зависи от консумацията в "заспало" положение, всичко се свежда до тази консумация и капацитета на акумулатора... Теслите издържат около месец мисля, че следят кативно за ключ и други глезотии, които им свалят малкото акумулаторче сравнително бързо wacko.gif Ако се изключат всички активни ключове и т.н. би трябвало да държи с месеци, но както каза Жоро едно подаване на ток с минимални ампери и напрежение около 12 волта решава проблемите мигновено cool.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от slowtraveler » 11 Юни 2018 18:30

На джипката с комбинация от бутони мога да включа 'shipping mode', което орязва всякакви консумации - предназначен е за транспортирането от завода до 'реализацията'...
Но това ми отрязва ключовете, централното и т.н. и т.н... Да, консумацията се 'срива' до мизерни стойности...
Обаче Кашкая стои по месец без да се пали и пак няма проблем...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
valio
Мнения: 22
Регистриран на: 07 Яну 2018 14:06
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Auris TS HSD

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от valio » 12 Юни 2018 16:50

WoLF написа: 11 Юни 2018 18:20 Зависи от консумацията в "заспало" положение, всичко се свежда до тази консумация и капацитета на акумулатора...
Да, точно това искам да споделите като мнения реално, колко може да се очаква да изкара без "палене" първите 1-2 години при нов 12V акумулатор. Мисля че консумацията трябва да е еднаква при всички коли, излизащи от ТМ.
Мисля да оставям колата няколко пъти годишно на паркинга на летището за по 7-8 дни, надявам се да не се вкарвам в някакви филми със даване на ток. Я кажете какво мислите при този сценарии cool.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от slowtraveler » 12 Юни 2018 16:54

Не вярвам да имаш какъвто и да е проблем.... Точно Кашкая се бе наложило да го оставя месец на софийското летище... Зимата.
Без никаква подготовка или нещо специално... Кацнах, врътнах ключа и си тръгнах без да има каквато и да е драма... С 5 годишен акумулатор.
За седмица-две - съвсем не вярвам да усетиш нещо..
Ако все пак много те притеснява - бих взел една от литиевите 12V стартерни... От малките (не ти трябва нещо голямо)... Може да си стои заредена в колата за всеки случай...
Досега съм имал два случая с паднали акумулатори след престой... И двата пъти - на 0V заради забравени консуматори...
Единият случай - недобре затворен багажник (лампата останала да свети) за месец и половина... Вторият път не разбрах от какво, но бе умряла клетка... Установих го след престой 6 месеца...
След още година (преди седмица) купих нов акумулатор, и дизелчето запали все едно току-що е било изгасено...
При хибридите нещата са още по-добре...
Въпреки всичко ако очакваш престой над 6 месеца, бих оставил батерията (голямата) максимално заредена... Ако тя падне, 'оживяването' не е толкова лесно като подаването на ток с 12V кабелче...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от WoLF » 12 Юни 2018 21:30

Голямата батерия при престой не е свързана към нищо, а саморазряда ѝ е минимален. Малкия при липса на големи консуматори спокойно държи месеци, не седмици...
ИзображениеИзображениеИзображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта