Страница 2 от 3

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 17 Яну 2017 11:50
от Akima
Така съм съгласен. :thumbsup:

Ето и една полезна тема от мен - http://prius-club.su/index.php/topic,2717.0.html. :whistle:

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 18 Яну 2017 18:56
от Hursa
BOz написа: Приус е с ляв плюс и с борд B00.
Понеже и аз се заглеждах по акумулаторите, ще се опитам да добавя. Май тези "стандартни" размери, дадени от Akima са единствените подходящи - 187x127x227, поне от тези предложения - които аз намерих. Намерих в нета подобни на бош, варта и exide - не знам как се чете, все с тези размери.
Оригиналния акумулатор е по дълъг - с около 40 мм и малко по-нисък от този стандарт (това на по стария аурис). Но тъй като ширината е тази, то такъв размер би влязъл в "гнездото". Фиксиращата скобата също би го "обхванала" без проблеми. (Мисля, че би станал и акумулатор с "десен плюс", ако се постави на 180 градуса в гнездото - предполагам, че няма да има проблем с кабелите - но не съм сигурен.)
Има маркуче, което чрез накрайник се монтира в отвор от към "плюса" на оригиналния акумулатор - и извежда отделяните газове извън купето. Разгледах подходящия акумулатор на бош, който го имаше в близък магазин - има два отвора за отвеждане на газовете - по един на двете къси страни. (Предполагам, че и за другите марки е така.) Накрайника на маркучето е 8 мм диаметър, контактната част е дълга 25-30 мм (не помня точно) и има радиални канали за по добро "уплътнение" (а също и зъбче 2х2 мм в основата на накрайника, до маркуча - заради това зъбче не се опитвайте да завъртите накрайника, просто го издърпайте). На акумулатора на бош отвора е около 5.5 мм (до колкото го измерих с един пластмасов шублер). Мисля, че е добре да си изработите преходник (или два - втория за затапване на втория отвор) - от отвор 8 мм на 5.3 мм външно - за отвора на "неоригиналния" акумулатор - за да изведете газовете (може би трябва да се използва някакъв уплътнител за фиксиране на преходника в отвора на акумулатора). (На мен ми направиха два от тефлон smile.gif .)

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 09 Фев 2017 17:50
от BOz
В тон с тази тема да споделя, че видях в Приус поставен акумулатор с изводи по DIN стандарт, вместо стандартните JIS терминали.
На собственика не му е пречило да набута неподходящ акумулатор, разчеквайки и набивайки клемите на автомобила, за да може да ги надене върху неподходящия акумулатор. От негова страна отговора е ясен - може да стане такъв акумулатор. От моя страна твърдо заявявам, че такъв акумулатор не може да стане. Въпрос на интерпретации, очевидно. tooth.gif

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 09 Фев 2017 17:55
от Akima
BOz написа: На собственика не му е пречило да набута неподходящ акумулатор, разчеквайки и набивайки клемите на автомобила
След време като разбере колко струват ще му се доплаче. stretcher.gif

Слагайте предписаните компоненти - затова тази марка все още е еталон за здравина/макар и не както преди/. :thumbsup: :whistle:

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 01 Мар 2018 19:37
от Not_active_user_1
Стартовата ми батерия умря след 7 години и 10 дена безпроблемна работа. Два дена оставих колата отвън на -10 -15 градуса без да ходя с нея някъде и днес сутринта, като се качих ми се изписа това на екрана
Изображение
което няма нищо общо с батерията, а със спирачките, но явно компа се е побъркал от студ и липса на ток и заради това е тази неадекватна реакция. Светлината на екрана беше слаба и премигваше. Стана ми ясно, че батерията си е отишла. Махнах я и е закачих на зарядното, но то ми дава, че батерията не може да се зареди, което значи, че тотално е умряла. За толкова време, че успя да изкара без някога да е напомняла за себе си съм доволен.
Ето я смъртницата
Изображение
Закачих друг акумулатор, защото няма как да заключа колата. Понеже е 2 пъти по-голям и не влиза на мястото на оригиналния го свързах с кабели за подаване на ток и така успях да заключа колата, иначе не става с ключа. Кофтито, което се получи е, че 5-тата врата при паднал акумулатор няма отваряне. Така, че на някой, ако му се случи да знаете да не е затваряте и да подложите нещо да не се щракне, че ще трябва да смъквате седалките и да се правите на йога, като мен, за да махнете старата батерия и да сложите друга.
Обадих се в Тойота да ги питам колко струва нова батерия оригинална, а те ми заявиха „скромната“ сума от 238 евро без монтажа. Обадих се на още няколко места и цените варираха около 100-120 евро. Пак много ми се видя и си поръчах от друго място с по-приемлива цена само за EUR 68,70 с доставката.
Новата е:
Varta 5451570333132 Autobatterien Blue Dynamic B33 12 V 45 mAh 330 A

В събота трябва да е при мен! :whistle:

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 01 Мар 2018 19:51
от mfandakov
Твоята е AGM,a тази Varta не е,или се бъркам.
https://www.yuasa.co.uk/batteries/hj-s46b24r.html

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 01 Мар 2018 20:30
от Not_active_user_1
mfandakov написа: Varta 5451570333132 Autobatterien Blue Dynamic B33 12 V 45 mAh 330 A
Не пише да е AGM, но това в случая няма значение. Хората си карат с тази батерия години наред и нищо им няма на колите. И на Приус 2 и 3 става и като цена е в пъти по-евтина от оригиналната, а върши същата работа. Никъде не прочетох някой да се е оплакал, че бързо му е умряла. Има и рецензии под обявата в Амазон. Преди да купя нещо обикновено ги чета. Всичките са отлични. Дори това може би е една от малкото Варти, които имат толкова добри отзиви. Както и да е ще видим. Ако има някакъв проблем или умре бързо задължително ще напиша отзив в Амазон и тук за Varta 5451570333132 Autobatterien Blue Dynamic B33 12 V 45 mAh 330 A. :thumbsup:

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 01 Мар 2018 22:15
от slowtraveler
Винаги ако акумулатора е в купето, се слага AGM от гледна точка на безопасност... Първо няма такива изпарения, и второ - при евентуална авария няма опасност да протече електролит...
Щом казваш, че е в багажника в еднообемен автомобил, навярно това е причината да се използва AGM...
При вас няма ли някъде по-удобен терминал за подаване на напрежение (тогава ще можеш да си отвориш петата врата)?
Да, 240Е е малко идиотска цена за акумулаторче 45Ач (едва ли е мАч както си писал :whistle: tooth.gif ). Тук гледах моя дето е AGM 100Ah е на примерно същата цена...

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 01 Мар 2018 22:36
от BOz
А бе човек като иска да му е трудно, няма как да му се обясни да чете малко, пък после да съветва. :)
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/Lnss8rIMRco[/bbvideo]

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 01 Мар 2018 22:42
от WoLF
Играх процедурата преди няколко месеца - ток подавам от батерия отпред на терминалите и си отварям каквото искам (петата врата след загуба на ток се зключва и ако не премине през един цикъл заключване-отключване не иска да се отваря)... Сменена със "сребърен" Бош за 100лв., но всичко ми се наложи да сваля отзад като кори включително отдушника на батерията към калника boxed.gif Старата повече от 10.2 не искаше да вдига, т.е. една заминала клетка и отиде за олово. Симтомите бяха чест отказ да отключи keyless и губене на ток при натиск на спирачката с цел палене. Общо взето разбрах две неща - keyless гълта много ток и колата може да "пали" с 7 волта напрежение tooth.gif

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 02 Мар 2018 10:24
от Not_active_user_1
slowtraveler написа: Винаги ако акумулатора е в купето, се слага AGM от гледна точка на безопасност... Първо няма такива изпарения, и второ - при евентуална авария няма опасност да протече електролит...
Щом казваш, че е в багажника в еднообемен автомобил, навярно това е причината да се използва AGM...
При вас няма ли някъде по-удобен терминал за подаване на напрежение (тогава ще можеш да си отвориш петата врата)?
Да, 240Е е малко идиотска цена за акумулаторче 45Ач (едва ли е мАч както си писал :whistle: tooth.gif ). Тук гледах моя дето е AGM 100Ah е на примерно същата цена...
Има си отдушник, маркуч и газовете се извеждат извън купето.
мАч го копирах от обявата и не съм го погледнал. Прав си, че е сгрешено. :thumbsup: Писах на продавача от Амазон да си оправи грешката.
Терминал има отпред при двигателя, но при съборена батерия и друга в която не зная колко ток има, стояла в гаража сумати и време не ми се рискуваше. Ако имах друга кола под ръка да подам ток щях отпред да подам тока естествено. А че цената е идиотска е повече от сигурно. Тойота Германия са идиоти. Такива цени праскат, че ум да ти зайде. А колко са некомпетентни не е истина просто, Служителите им дори не знаят, че Приус е хибрид. Мислят си, че е дизел и ме титат с кой дизелов двигател е колата, за да ми намерят батерия! tooth.gif
Предния път за смяната на въздушната възглавница, като ми записваха времето за срещата пак за дизел ме питаха кой точно двигател бил. Абе някаква трагедия са. Там само за акцийте им ходя и за нищо друго. Отказах се дори и маслото да ми го сменят... guns.gif
BOz написа: А бе човек като иска да му е трудно, няма как да му се обясни да чете малко, пък после да съветва. :)
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/Lnss8rIMRco[/bbvideo]
Ти малко по-културно не можеш ли да се държиш?! Преди време ме беше блокирал. К'во стана, липсвах ли ти, че си ме отблокирал ? tooth.gif
Я кажи къде си ги чел тези неща! Кажи и другите да прочетат! В книжката не го пише. Нямах време да гледам клипчета и никога не ми се е налагало да я правя тази манипулация. Ако беше заинтересован от форума можеше това видео да го сложиш по-рано, за да го видят колегите и да знаят. Ето на, аз се сблъсквам с нещо и предупреждавам, а ти!? Имало по-лесен начин и тръгваш да си показваш простотията... thumbdown.gif

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 02 Мар 2018 10:32
от slowtraveler
prius 3 написа: Има си отдушник, маркуч и газовете се извеждат извън купето.
Проблемът не са газовете - и при мен акумулатора е в купето, с изведен отдушник, маркуч и т.н...
Но според официалната информация - АГМ се слага за да се избегне поражения по пътници при евентуално преобръщане и спукване на акумулатор...
За подаване на ток имах предвид да включиш ток само за да можеш да си отключиш задната врата без да ставаш гимнастик :)
При мен тези терминали задължително се ползват при подобен случай, защото без ток не можеш по никакъв начин да стигнеш до акумулатора tooth.gif
За сервизите в Германия - точно приятел от Германия (в Хамбург е) ми се оплакваше снощи от сервизите на Джип - абсолютна некомпетентност, но затова пък - цифромания :) А джипа му е съвсем нов и ходи само на ТО :)

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 02 Мар 2018 12:01
от BOz
prius 3 написа: Я кажи къде си ги чел тези неща! Кажи и другите да прочетат! В книжката не го пише.
Хайде бе: tooth.gif
Изображение
Всеки потребител би трябвало да се запознае предварително с техниката, която използва, за да не става... натъпкан в багажника, да го наречем. stupid.gif

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 02 Мар 2018 12:28
от biro
Има ли някаква причина производителите да слагат акумулаторите вътре в колата? Добре, че на моя хибрид акумулатора е под предния капак.

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Публикувано на: 02 Мар 2018 12:30
от slowtraveler
Причини много - от липса на подходящо хладно място, до нужда от баланс на машината (например става голямо тегло отпред и започваш да се чудиш какво да изместиш по-назад за да достигнеш до поносима реакция при управление...