Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
DeXa
Мнения: 149
Регистриран на: 08 Сеп 2014 09:24
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от DeXa » 12 Апр 2017 12:11

JulianoG написа:Не съм сигурен как точно проверявате дали ДВГ се върти. По шум и вибрация не мога да се ориентирам, вместо това гледам дали ми свети EV индикатора на таблото (не този за EV-Mode).
Аз разбирам дали се върти или не, по комбинацията от моментния разход и по индикатора "ЕV" на таблото (щото по някога моментния е 0 пък EV не свети) . При мен (RAV4 HSD) в нормален и еко режим ДВГ задължително пали (заради over spin на MG1, като тука важното е коя генерация е. GEN1 и GEN2 over spin-ват по-рано, в GEN3 са променили gear set-a между ДВГ-MG1-MG2, а в GEN4, всичко включително и layout-a е различен. Там даже някъде бях чел/чул, че electric only може до над 100/120км/ч.) някъде след 80км/ч, колко точно са не знам, но са в диапазона 80-85км/ч. Когато е стриктно в EV-Mode, пали след 50км/ч (това не знам що така са го решили, най-вероятно щото EV-Mode, бил само за паркинги и алейки, да не будиш съседите и са решили, че щом вече караш с 50км/ч не ти е необходима тишината).

Относно разхода, реша ли да карам колкото може (то не че може с повече от 183 (195 по километраж)), разхода дори задминава такъв на бензин със същите параметри. Онзи ден по нощите се прибирах по Тракия и в София бях на 15л/100км. От друга страна, ако се закачим с някой по магистралата (миналата седмица с едно 320д си се гонехме от Пловдив до София, дето уж било 204 коня според собственика, щото спряхме на Шела на "Дъ Мол" после да зареждаме), разхода е доста по-нисък. Аз бях на 8.8, а тоя с БМВ-то каза, че неговия бил 9.4, което за мен беше много странно....
Другото интересно за разхода е, че по един и същи маршрут (магистрален), разхода винаги е различен и той варира с 1-2 литра/100км, като винаги го карам по един и същи начин (на радар нагласен на 150) при положение, че средната скорост за различните пъти варира с 2-3 км/ч. Външните температури са почти еднакви, бензина е от едно и също място, както и натовареността от гледна точка на трафик. Това с дизеловата RAV4-ка не ми се случва, колкото е днес, толкова ще е и утре, толкова е бил и за последните 6 месеца.
Според мен, ако някой взима хибрид за икономия, трябва да го кара предимно (над 85%) градско или по пътища дето с над 90-100 е трудно да се кара, защото там вече разликата е осезаема. Аз без проблем (и без да използвам разните му там тактики за намаляване на разхода - без парно, без климатик, тръгвай по един час, pulse and glide и т.н.) постигам разход около 5.5 градско и ~6,5 среден с хибрида, което за дизеловата (която дава около 9л/100 градско и ~8.6 среден разход), както и няколко VW/Audi/BMW (въртят се в диапазона 6,5-9,5 л/100 градско, 6-9 л/100 смесен) нови (>2015 година) дизелови автомобила на мой познати, с над 150 магарета е възможно, само с 100 условности. Като се има в предвид и факта, че аз не съм от бавно каращите шофьори. Тук също е важно да отбележа, че RAV4-ката тежи близо 1800кг, средно с около 300 кг повече от другите.
Относно практичността ... аз си взех хибрид, не заради икономията, а защото чист бензин няма да си взема, понеже е жестоко underpowered, а в новата РАВ-ка Тойота явно са решили дизели да не продават (само ръчка, само предно, ниско ниво на оборудване и т.н ...). Отделно от това, ми се караше хибрид, защото до сега не съм имал такава кола :)
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)

Аватар
Vaniosl
Мнения: 27
Регистриран на: 19 Ное 2016 13:33
Местоположение: Раковски

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Vaniosl » 16 Апр 2017 21:30

В този форум изключително много ме запалихте на тема хибриди.Изчетох доста ревюта и статии на тази тема,основно за Ярис и Аурис,но там се твърдят неща,които биха ме притеснили,ако са така.Например,когато решиш да изпреварваш след натискане на газта,колата реагирала много бавно,няма го бързото изтегляне,а започвала да се мота и понякога момента за изпреварване даже може да отмине.Всъщност това така ли е?Другото,което ми направи впечатление и ми стана интересно е какво става с зареждането на хибридната батерия,ако караш често на къси разстояния градско и почти не излизаш на дълъг път за да се зареди?С две думи губиш мощта на хибридния модул ли,защото той няма как да работи,защото пък няма заряд в батерията?Тогава колата става реално 99к.с.Аз доколкото знам Ярис и Аурис не могат да се зареждат от ел.мрежата нали така?

Само да отбележа,че досега не съм имал допир до такъв автомобил и може да съм написал и доста грешни неща.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 16 Апр 2017 22:16

Vaniosl написа: Например,когато решиш да изпреварваш след натискане на газта,колата реагирала много бавно,няма го бързото изтегляне,а започвала да се мота и понякога момента за изпреварване даже може да отмине.Всъщност това така ли е?
Не е така. При хибридите и не само, а при повечето автомобили, които са с безстепенна скоростна кутия, самото усещане е малко по-различно. И това усещане много хора го оприличават с невървене на автомобила, защото не се усеща онова чувство по време на смяна на скоростите. Няма го и онова нещо, което като върнеш от 5-та 3-та и рязката смяна на скорост, се получава един като удар в гърба. И това липсва, което създава чувството, че колата реално не тръгва веднага, защото мощността се разгръща много плавно в първия момент. Всичко това взето заедно създава едно измамно чувство. Споко, колата си набира съвсем нормално като алтернативен 100-130кс автомобил.
Vaniosl написа: Другото,което ми направи впечатление и ми стана интересно е какво става с зареждането на хибридната батерия,ако караш често на къси разстояния градско и почти не излизаш на дълъг път за да се зареди?
И това не е вярно. Не знам какво визираш под къси разстояния. Примерно ако шофирането ти е по 1км в посока то може и да не може да се зареди, но в този случай това няма да е важно. Реално батерията от паднало състояние, до оптимален заряд може да се зареди за около 2.5км, когато системата влезе в агресино-зареждащ режим, което става при падане на заряда ѝ под определен праг.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
yass
Мнения: 31
Регистриран на: 18 Фев 2017 03:39
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от yass » 16 Апр 2017 23:31

Vaniosl написа: Например,когато решиш да изпреварваш след натискане на газта,колата реагирала много бавно,няма го бързото изтегляне,а започвала да се мота и понякога момента за изпреварване даже може да отмине.
Здравей колега. И аз в този форум се зарибих много по хибридите. И дори се надявам скоро да притежавам такъв автомобил.

И както е обяснил BOz, това с ускорението въобще не е така (да не говорим, че когато се включи пауър става съвсем скоклива колата). Но колкото и да ти обясняваме единственото, което може да те убеди е да пробваш. Просто иди в Toyota и кажи, че искаш да направиш тест драйв и това е единственото, което ще ти покаже как стоят нещата. Нито искат досие от банковата ти сметка, дали можеш да си купиш, нито ти искат наем. Просто се разбираш с някой търговец и караш.

Разбира се от един тест драйв няма да усетиш всичко за колата, но когато стигнеш до решението дали и каква точно кола да вземеш, най-добре е да направиш като мен и да вземеш под наем за няколко дни и да покараш. Тогава всичко ще ти стане напълно ясно.

Понеже и аз се заглеждах точно по Yaris и Auris като теб - докато не ги покараш и двете, няма да разбереш каква е разликата. Много четох тук, слушах съвети и т.н. Но след като ги покарах по няколко дни и двете, чак тогава разбрах коя е колата за мен.
Auris Hybrid (2017)

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 16 Апр 2017 23:48

Аз от дизел на 109 к.с към Prius Gen2 не намерих особена разлика във вървежа като натиснеш до край... Ако има замисляне, то то не е повече от половин секунда да запали двигателя и да пренасочи тягата към колелата или с три думи - не се усеща :whistle: В случая не може да се говори за никаква икономичност, но тягата е там, когато ти потрябва!
ИзображениеИзображениеИзображение

pet77
Мнения: 67
Регистриран на: 20 Апр 2017 21:43
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от pet77 » 20 Апр 2017 22:22

Здравеите,на кънтар съм да си взема АУРИС комби хибрид каране 70% градско и извън примерно пътуване 200~300 км може и повече де.Днес правих тесдраиф около 60км извън градско и после малко градско и на финала 5.2/100 което е добре ,а като тръгнахме на 9/100.Някои които има такъв автомобил да сподели мнение доволен ли е или в последствие е разбрал недостатаците.Сега карам Опел дизел които в стиденото отива към 9/100км.Абе много сранно ми се струва тоз хибрид направо незнам. sad.gif
Auris Touring Sports HSD

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 21 Апр 2017 01:46

Ами нищо общо няма с Опел дизел....
Ама.... Какъв съвет очакваш? Дали да вземеш автомобила или не????

Сам решавай :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Енев
Мнения: 102
Регистриран на: 05 Апр 2016 16:59
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Енев » 21 Апр 2017 03:12

Недостатъците винаги ги разбираш в последствие, но е всеки за себе си. За някой може да са недостатъци, за други - предимства. Мисля, че това е за отделна тема, особено, ако се пише за конкретен автомобил и цялостното впечатление, а не само хибридната система.
Да, отначало разходът е по-висок, особено, ако не си карал подобен автомобил и не си свикнал на режимите на шофиране - еко, нормален и мощен. Ако се кара на къси разстояния, не е ефективен толкова(като всяка кола на течно гориво), на средни(градско над 6-7км/посока) е по-ефективен от дизела, на дълги са кажи-речи еднакви. Аз не намирам особено голяма разлика в градското и извънградското каране като разход при температури >5 градуса, макс 0,5-0,6л/100км по-малко е извънградското, но аз карам горе-долу в ограниченията.Разходът ми за последните 1000км ми е 5/100 по компютър, 80/20 градско/извънградско.
Скоростната кутия е много удобна за каране. Няма смяна на предавки, излишен шум или нещо такова - буквално газ/спирачка.
Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!

Auris Hybrid Touring Sports 2016

Аватар
JulianoG
Мнения: 91
Регистриран на: 04 Фев 2012 04:39
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от JulianoG » 21 Апр 2017 03:18

BOz написа: Като спомена по-рано, че твоята кола върви до към 100км/ч на ток, това включва ли въртене на ДВГ-то чрез батерията или ДВГ-то през това време не се върти?
Вчера я пробвах, на чисто електрически режим се движи с до 110км/ч (114 км/ч) по скоростомер. Над тази скорост лампата за EV угасва и колата завърта ДВГ без да подава гориво.
Toyota AYGOИзображение
Lexus GS 450h Изображение
Toyota C-HR Cult HSD Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 21 Апр 2017 08:04

JulianoG написа: колата завърта ДВГ без да подава гориво.
Това - предполагам по надолнище ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 21 Апр 2017 10:19

JulianoG написа: Вчера я пробвах, на чисто електрически режим се движи с до 110км/ч (114 км/ч) по скоростомер. Над тази скорост лампата за EV угасва и колата завърта ДВГ без да подава гориво.
Да, това е доста по-разширен вариант от 3-тото поколение на хибридната система. За това и новия Приус харчи доста по-малко, защото може да го засилиш да кажем до 90км/ч и да го пуснеш по инерция без необходимост да върти двигателя излишно чрез батерията. Съответно изминаваш и доста по-голямо разстояние само на ток по инерция в режим пулс енд глайд. Но аз имах възможност (в рамките на времето, в което ми беше даден автомобила за тест (Приус-4)) да установя, че скоростта е някъде около 90-100км/ч.
Отделно, че и по равен път, за да поддържа 80-90км/ч без необходимост да върти двигателя чрез батерията, то може да изминеш доста по-сериозно разстояние само на ток. Особено ако наклона е и леко в твоя полза.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

pet77
Мнения: 67
Регистриран на: 20 Апр 2017 21:43
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от pet77 » 05 Май 2017 20:03

Колеги вече капарирах АУРИС хибрид,и скоро ще разбера дали съм се прецакъл.Ще се наложи да преживея раздялата с дизелака. smile.gif
Auris Touring Sports HSD

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 05 Май 2017 21:19

От какво се притесняваш?
ИзображениеИзображениеИзображение

pet77
Мнения: 67
Регистриран на: 20 Апр 2017 21:43
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от pet77 » 05 Май 2017 23:46

Сякаш си мисля че такъв разход от 4/100 градско не е реален ,но аз си мисля така де може да бъркам.Покарах малко тестовия автомобил, не е зле но за 30~40 минути не разбрах кои знае какво.Та аз карам основно в града но все пак ще има и извънградско 1—2 пъти месечно но не много дълги разстояния ,и си мисля дали тази икономия от градското няма да се обезсмисли.Не че карам като джигит но 110~120 ако позволява пътят.
Auris Touring Sports HSD

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 06 Май 2017 00:13

По принцип Стара Загора си има бая денивелации, това сътворено с не толкова големите разстояния е предпоставка да не може да направиш 4/100 градско.
Но пък се съмнявам да си дал толкова пари за нов автомобил и да се надяваш да избиваш колата от разхода ѝ на гориво.
Със сигурност ще харчи по-малко от дизел, но пък удоволствието от шофирането е доста по-голямо.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта