Страница 12 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 18 Окт 2017 19:30
от WoLF
Намерения за стария? Ако ще го даваш на части ще се намери кой да купи по нещо rolleyes.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Окт 2017 13:09
от Чо :)
WoLF написа: Намерения за стария? Ако ще го даваш на части ще се намери кой да купи по нещо rolleyes.gif
Ще пусна тема в съответния раздел, когато се споразумея с каското.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Окт 2017 11:46
от pet77
Честито на колегата.А на въпроса защо избрах хибрид колегите са отговорили точно.Трябва да се пробва и не е всичко заради икономията на гориво.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Окт 2017 14:59
от vesodimov
pet77 написа: Трябва да се пробва и не е всичко заради икономията на гориво.
Сигурен съм, че си прав, защото вчера се замислих и по този въпрос. При извънградско шофиране колата си върви само на бензин. И в зависимост от десния крак прави някакъв разход на гориво. В случая няма голямо значение, че автомобилът е хибрид. Е, батерията се зарежда, но зарядката става бързо. После колата си е обикновен бензин. Това потвърждава твърданието, че смисълът е шофиране в градско условия. Поправете ме, ако греша ... blush.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Окт 2017 18:00
от pet77
Ами на извънградско почти винаги вървят и двата,при ускорение също.Случва се при пълен заряд на батерията до 110 км/ч по равно или лек наклон да гаси бензиновия двигател.На моменти ,ако не е нужна мощност остава на двг но при подаване на гас пак са двата в чудесен тандем и разполагаш с 137 к/с.При скорост 120~130 км/ч с разход от под 5/5 на 100км мисля че е добре.Просто трябва да се покара и да се види защото много хора го разбират погрешно.То и аз питах двоумих се накрая се здобих с Ауриса и съм повече от доволен.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Окт 2017 18:13
от vesodimov
pet77 написа: Ами на извънградско почти винаги вървят и двата,при ускорение също.Случва се при пълен заряд на батерията до 110 км/ч по равно или лек наклон да гаси бензиновия двигател.На моменти ,ако не е нужна мощност остава на двг но при подаване на гас пак са двата в чудесен тандем и разполагаш с 137 к/с.При скорост 120~130 км/ч с разход от под 5/5 на 100км мисля че е добре.Просто трябва да се покара и да се види защото много хора го разбират погрешно.То и аз питах двоумих се накрая се здобих с Ауриса и съм повече от доволен.
Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Окт 2017 20:20
от rufo
Харесъл съм си модел Prius+ от 2012-2014- от Германия или Италия...тук в БГ няма предлагане точно на този модел, а искам да е 7 местен хибрид.
Може ли малко подробности за тези литиеви батерии, какво толкова не ви допадат ?

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Окт 2017 20:46
от biro
vesodimov написа: Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.
Това че не гаси двг не означава, че не ползва и батерията. Важното е в края на теста какъв е бил средният разход.
Днес пътувах Русе Тутракан с C-HRa и обратно с круиз контрол на 105км/ч с изпреварвания над тази скорост и разходът ми по БК беше 4.2л/100. Колата още не е разработена, на 2000км е. Ниският разход не ми е цел.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Окт 2017 22:51
от pet77
Просто ел двигателя помага на двгто иначе няма от каде да се докара ниския разход.А при по висока скорост си на екомод компа определя кое колко тяга да подава според заряда на батерията и терена по който караш.А само на ток дълго каране не очаквай.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 23 Окт 2017 09:53
от DeXa
biro написа:
vesodimov написа: Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.
Това че не гаси двг не означава, че не ползва и батерията. Важното е в края на теста какъв е бил средният разход.
Днес пътувах Русе Тутракан с C-HRa и обратно с круиз контрол на 105км/ч с изпреварвания над тази скорост и разходът ми по БК беше 4.2л/100. Колата още не е разработена, на 2000км е. Ниският разход не ми е цел.
Аз да ти кажа и след 25к км, не усетих да ми падне разхода от "разработването" на ДВГ. Обаче, като дойде хладното време, падна чувствително (с 1.5л./100км.).
vesodimov написа:Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.
За да тръгне на батерия, трябва да е много малко натоварването, да е заредена над определен % и да е достатъчно загрял ДВГ. Аз при скорости до 80км/ч по околовръстното на София, редовно се движа само на батерия 2-3 км. Това обаче в никакъв случай не е най-икономичния режим за хибрида, защото после трябва да се зареди някак си тая батерия и ако нямаш спускане, трябва да изгори едно количество гориво за да я зареди. Правил съм си експерименти по нощите, за да няма трафик - карал съм я с принудително работещ ДВГ и на батерия по един и същи маршрут (правя обиколки на широката част на околовръстното) и извода е, че ако се стремя да карам на батерия, разхода е по-висок с около литър, спрямо варианта да карам с работещ ДВГ и да не се стремя да я вкарам в EV режим.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 23 Окт 2017 10:17
от vesodimov
DeXa написа:За да тръгне на батерия, трябва да е много малко натоварването, да е заредена над определен % и да е достатъчно загрял ДВГ. Аз при скорости до 80км/ч по околовръстното на София, редовно се движа само на батерия 2-3 км. Това обаче в никакъв случай не е най-икономичния режим за хибрида, защото после трябва да се зареди някак си тая батерия и ако нямаш спускане, трябва да изгори едно количество гориво за да я зареди. Правил съм си експерименти по нощите, за да няма трафик - карал съм я с принудително работещ ДВГ и на батерия по един и същи маршрут (правя обиколки на широката част на околовръстното) и извода е, че ако се стремя да карам на батерия, разхода е по-висок с около литър, спрямо варианта да карам с работещ ДВГ и да не се стремя да я вкарам в EV режим.
Не искам да обидя останалите, но за мен този пост е един от най-ценните. Дава отговор на много въпроси. Съгласен съм, че основната мисъл на хора като мен, които не са напълно запознати с хибридните системи, е да карат САМО на батерия. Но това е грешка, защото после двг ще работи повече, за да я зареди. Логично е. Според мен основната идея, свързана с разхода , е крайния резултат. Оставан настрана другите плюсове, изброени по-горе.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 23 Окт 2017 15:09
от BOz
vesodimov написа: Съгласен съм, че основната мисъл на хора като мен, които не са напълно запознати с хибридните системи, е да карат САМО на батерия.
Ами точно. Ти караш хибрид, а не електромобил. Ако караш електромобил, тогава се стреми да караш само на ток. :thumbsup:
С едно каране не може да усетиш колата. Веднъж е добре да караш само на ток, друг път не. Един път можеш, друг път не, защото профила на пътя или заряда на батерията са различни. Фактори много.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 23 Окт 2017 23:45
от pet77
Да прави са колегите, че ако се стремиш да караш на ток не е икономичен вариянт.Но на извън градско при нормално каране електрониката си определя според терена как да ги редува и добре се справя.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 28 Окт 2017 23:04
от WoLF
Някой ден като явно не ми е кеф ми се струва, че колата гори/бучи/тропа/шуми повече, но винаги в крайна сметка след няколко дни резултата се осреднява punk.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 06 Ное 2017 16:30
от strahomen1
vesodimov написа:
pet77 написа: Трябва да се пробва и не е всичко заради икономията на гориво.
Сигурен съм, че си прав, защото вчера се замислих и по този въпрос. При извънградско шофиране колата си върви само на бензин. И в зависимост от десния крак прави някакъв разход на гориво. В случая няма голямо значение, че автомобилът е хибрид. Е, батерията се зарежда, но зарядката става бързо. После колата си е обикновен бензин. Това потвърждава твърданието, че смисълът е шофиране в градско условия. Поправете ме, ако греша ... blush.gif
Ами не е баш тъй!Електромотора си подпомага двигателя и си се получава доволен разход.Поне аз не съм карал друг автомобил от този клас ,бензин,1.8,автомат,на климатик и при скорост 130 на темпомат (колата е пълна догоре с багаж за море) да ти даде разход 5.2 !Така,че има нещо!