Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 578
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 49
Местоположение: Стара Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот WoLF » 06 ное 2017 16:42

:thumbsup:
Изображение
Изображение

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот Hursa » 06 ное 2017 21:55

strahomen1 написа:Така,че има нещо!

Споменавано е вече. (Дори аз съм „разсъждавал” писмено, така че ще се повторя smile.gif )
Идеята на хибрида, според мен е да се използва сравнително по маломощен ДВГ. За да се движи автомобила с равномерна скорост, дори относително висока, не му е необходима голяма мощност. Например за движение с постоянна скорост 90 км/ч на съвременен автомобил му е необходима мощност около 8-10 кс. За движение със скорост от 180 км/ч му са необходими около 80 кс. Максималната икономичност на ДВГ („бензинов” или „дизелов”) – мощност отнесена към разход - се достига при около 40% от максималната мощност на двигателя (до колкото знам). Колкото двигателя работи по близо до това свое натоварване – относително, толкова по икономичен е. Т. е. при равномерно движение и при скорост около 90 км/ч – колкото по маломощен е двигателя толкова по икономичен ще е, в идеала му е нужен двигател около 20 – 25 кс. Но това е двигател с по-малка мощност отколкото бе двигателя на трабанта, които са карали си спомнят, какви предвиждания са необходими, ако се налага изпреварване и как се кара с трабант в оживен трафик. Та с всичко това исках да кажа – за да ни е икономичен двигателя той трябва да е относително маломощен по „съвременните стандарти”. Цялата тази относително голяма мощност на съвременните ДВГ е за да ни дава най-вече добро ускорение, да не изоставаме от трафика, да доставя удоволствие автомобила. Хибридното задвижване дава възможност да се използва относително маломощен ДВГ, настроен на относително по-голяма икономичност, да се експлоатира ДВГ в относително тесен диапазон от режими където е относително по-икономичен. А необходимата по-голяма мощност за да имаме добро ускорение, да не изоставаме от трафика и да доставя автомобила удоволствие се допълва от електродвигателя и батерията.
► Виж съдържание

Чрез хибридната система автомобила с ДВГ получава възможност да акумулира енергията при забавяне на автомобила и да я използва при последващо ускорение. Май, много хора не си дават сметка до колко скоростта постоянно се мени и то в много широк диапазон (много по широк от колкото при „градско” шофиране) при междуградско шофиране, особено при нашите междуградски пътища. (А след всяко ускорение, следва или равномерно движение или забавяне – и ако забавянето не е прекалено интензивно, хибрида успява да регенерира значителна част от енергията използвана при ускорението smile.gif ) При спускане по наклон – генерира и енергията може да се използва при последващо изкачване smile.gif.
► Виж съдържание

Това са „двата основни плюса” на хибрида – според мен.
Допълнително – за хибрида на тойота – използва ДВГ работещ по „цикъла на Аткинсън” (или Милър, който както му харесва) – това прави ДВГ относително по икономичен по сравнение с аналогичен бензинов двигател, особено в относително неширок диапазон от режими на работа. Но такъв двигател си има своите недостатъци, най-значимия, който знам - е относително малката мощност, която може да даде при ниски обороти (и относително по високите обороти на „празен ход”) – т. е. ще му е необходима „първа скорост” с относително много голямо предавателно число. Този негов недостатък се компенсира от хибридната система – потегля с помощта на батерията вместо да се „форсира” до относително по-високи обороти. („Празен ход” също "няма" – или се изключва или зарежда батерията и е относително по-натоварен - когато загрява, например, до работна температура.)
Допълнително – за хибридната система на тойота – работи на „принципа” на вариатора – давайки възможност ДВГ да се експлоатира в относително неширок диапазон от режими без резки и значими изменения в оборотите – каквито би имало при превключване на предавките на степени в обикновена скоростна кутия или автоматична такава (което би повишило чувствително разхода).
Другите предимства на хибрида са от значение най-вече в града – изключва се двигателя при спиране, което прави и автомобил със „старт-стоп” система, но хибрида има възможност да се предвижва на батерия премествайки се в задръстване или до следващия светофар. Маневрираме без да включва двигателя и да ни „опушва”. Няма задна предавка, просто обръща посоката на „въртене” на ел двигателя. Съпътстващите и спомагателни системи са електрически, така че когато ДВГ е изключен не губим нищо от функционалността и комфорта (но това го има до известна степен и при съвременен автомобил със старт-стоп система).
Предимствата му спрямо ел автомобил – според мен – използва относително неголяма батерия, която най-вече оскъпява съвременния ел автомобил. Най-значимото предимство (поне за сега) - ДВГ му дава независимост от ел зареждането, което на днешно време, особено в България е проблем. Допълнително за хибрида на тойота, но най-вече за някой от другите марки хибриди – ел двигателя може да е относително по маломощен (и компактен) – защото се задвижва от ДВГ и ел двигателя съвместно, но това не е точно предимство. При ел автомобила, дори с мощен ел двигател – относителната маса на двигателя (към общата на автомобила) съвсем не е голяма.
Извинявам се, за обширните „разсъждения” smile.gif .
Auris Е15 Hybrid

strahomen1
Мнения: 18
Регистриран: 13 яну 2013 19:49
Репутация: 4
Местоположение: Габрово

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот strahomen1 » 07 ное 2017 10:47

Адмирации за разсъжденията!И точно заради такива,съм доволен собственик на Приус 3!

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот BOz » 07 ное 2017 11:33

Hursa написа:Източник Май, много хора не си дават сметка до колко скоростта постоянно се мени и то в много широк диапазон (много по широк от колкото при „градско” шофиране) при междуградско шофиране, особено при нашите междуградски пътища.

С това много не съм съгласен. Реално ако видиш фактите, то в града си изменяш много повече и по-често скоростта от извънградското.
Дори чисто законово да си представиш нещата извънградско = 90км/ч, градско = 50км/ч. В града имаш 50км/ч разлика между обичайните състояния 0-50км/ч, а извън града 40км/ч разлика 90-50км/ч. Да не споменаваме, че в града тези две състояние може да ги направиш 10 пъти за 2км разстояние, което чисто статистически извън града не е толкова възможно.
Дори и магистрално каране да го разгледаш от 50км/ч разлика, то се получава много по-рядко спиране 140-90. И обикновено разстоянията са по-големи и е достатъчно да обереш разликата от скоростта само чрез отпускане на педала на газта, докато настигнеш отпред някой, който изпреварва камион да кажем. Стига да не си агресор на пътя и да скачаш на стоповете на предния, за да го притесняваш, разбира се. tooth.gif
Пример, чисто статистически от вчера вечерта, за 12км изминато разстояние съм спрял точно 93 пъти. Да, вярно, не всичко е 50-0км/ч, ама все пак. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот Hursa » 07 ное 2017 18:11

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост