Странно държане на нивото на батерията

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот BOz » 30 юни 2017 00:31

smsdeliverer написа:Източник BOz нови клетки ли сложи ?

Не. Нови клетки не се продават, защото Тойота ги продават само в пакет от 28.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Pyrhel
Мнения: 48
Регистриран: 03 апр 2017 19:22
Репутация: 2
Местоположение: София

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот Pyrhel » 30 юни 2017 02:36

При мен сега в жегите виждам, че батерията сравнително лесно се пълни и сравнително лесно се изпразва. Например като дойде 50% SOC, долните 2 чертички бързо си заминават и бързо идват. Не съм засичал точно, но не вярвам да изкарам 2км само на ток в EV както показват по клиповете, тръгвайки от място и с постоянна скорост 35км/ч по равно.

В тази връзка имам няколко питания ако ти се споделя - за да потествам и аз като се разхлади времето, че сега хич не ми се захваща. С колко вата товар прави измерванията на клетките? По форумите говорят за халогенна крушка от фар, т.е. клетката да се натовари с 12v 55w крушка и да се мери пада с нея. Как измери/пресметна капацитета на клетка?

Гаранцията на батерията е след диагностика и "тест на хибридната с-ма" - споменаха, че натоварвали батерията и гледали резултати. Предполагам с Techstream-а следят напреженията в неподвижно с-ние в D като натискат спирачката и газта едновременно. Техния тест не хваща ли отслабените клетки?

Чел ли си за прехвалените пролонг речарджъри, американците са се побъркали по тях, казват, че имало поразителен ефект за съживяване на кристализирали клетки и съответно на техния капацитет. Обаче не ми се струват изгодно - $650 е кита за дисчардж + речардж, но пък за около 2 дни се минават 3 цикъла до определени напрежения за всички клетки.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12526
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот slowtraveler » 30 юни 2017 08:20

BOz написа:Източник А бе честно казано ако не искаш да правиш батерията "чисто нова", то може да минеш и със сума под 100лв,

Просто бях гледал цени на 'стари-добри' клетки, и ме бе учудило много евтината предложена цена (мисля бе нещо около 35$/бр)... Затова и ми стана интересно дали това са само 'уловки' или могат наистина да се намерят на подобни цени...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот BOz » 30 юни 2017 09:53

Pyrhel написа:Източник При мен сега в жегите виждам, че батерията сравнително лесно се пълни и сравнително лесно се изпразва. Например като дойде 50% SOC, долните 2 чертички бързо си заминават и бързо идват.

Предполагам знаеш, че чертичките не са линейно свързани със заряда на батерията. За това последните чертички "свършват" много по-бързо от първите (нормалните, 6 при мен).
Pyrhel написа:Източник С колко вата товар прави измерванията на клетките? По форумите говорят за халогенна крушка от фар, т.е. клетката да се натовари с 12v 55w крушка и да се мери пада с нея. Как измери/пресметна капацитета на клетка?

С крушка от фар става, да. Но така идеята е да видиш/намериш по-слаба клетка, която да "кляка" под по-голям товар, защото може да имаш такива клетки, които като им измериш напрежението при отворена верига, то не виждаш в коя е проблема. Но като я поставиш под товар, тя кляка много бързо и веднага я хващаш. Но от друга страна това може да се хване и с диагностика, след като си вече в позиция на умряла батерия, която все още да може да "пали" двигателя. Това е необходимо ако си друг човек и ти донесат батерията за ремонт. Но ако си е твоя колата и имаш възможност и време за диагностика още на "място", то това не е необходимо по принцип.
Капацитета го измервам с "умно" зарядно. Има много предложения на пазара - Хитек, Реактор, СкайРЦ... Точно тук е проблема, защото с такива зарядни може да правиш по една клетка едновременно и е времеемко. За тази цел се чудя още дали да не си реализирам един проект и да направя едно зарядно с 14 или 28 канала едновременно, с параметрите само за тия батерии. Но за сега не виждам смисъл, защото ще вложа време и пари в него, а реално не знам дали ще го използвам и един път.
Pyrhel написа:Източник Гаранцията на батерията е след диагностика и "тест на хибридната с-ма" - споменаха, че натоварвали батерията и гледали резултати. Предполагам с Techstream-а следят напреженията в неподвижно с-ние в D като натискат спирачката и газта едновременно. Техния тест не хваща ли отслабените клетки?

А бе натоварвали. Предвид разпечатката, която ми дават, то гледат общи неща - грешки, параметри в покой, антифриз в казанчето и т.н.
Когато си на Д и натиснеш газта, то реално батерията започва да се зарежда с двигателя. А при този случай (зареждане) не е много показателен за състоянието на батерията. На задна скорост се разрежда по-лесно батерия. Но пак това не е процедура, която тия от Тойота да следват.
Pyrhel написа:Източник Чел ли си за прехвалените пролонг речарджъри,

Да. Но не виждам смисъл честно казано.

Ако някой каже от къде мога да се сдобия с две алуминиеви плочи на тънка цена, с размера на батерията, то нека сподели. Да кажем от рода на 290х110х10 мм. Трябват ми за експеримент да видя дали ще мога да съживя умрялата клетка със стабилно презареждане. Но трябва да я стисна хубаво, а и някакво охлаждане да ѝ осигуря. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

AlexPP
Мнения: 29
Регистриран: 24 ное 2015 17:05
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот AlexPP » 30 юни 2017 22:45

Как точно се вижда състоянието на всеки един от 28-те модула? С Techstream става ли?

При мен от 1 година се получава следното нещо. Сутрин батерията показва 5 или 6 сини чертички - точно толкова колкото са били като съм я загасил предният ден. Тръгвам и доста бързо пада на 2 чертички, карам известно време така и после пак доста бързо (за 3-4 минути) се зарежда на 5-6 чертички. Явно си заминава батерията. До сега не бях му обръщал внимание, щото Приуса почти не го карам, но да не вземе да ме остави на пътя някъде.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот BOz » 01 юли 2017 12:12

AlexPP написа:Източник С Techstream става ли?

Става.
AlexPP написа:Източник При мен от 1 година се получава следното нещо. Сутрин батерията показва 5 или 6 сини чертички - точно толкова колкото са били като съм я загасил предният ден. Тръгвам и доста бързо пада на 2 чертички, карам известно време така и после пак доста бързо (за 3-4 минути) се зарежда на 5-6 чертички. Явно си заминава батерията. До сега не бях му обръщал внимание, щото Приуса почти не го карам, но да не вземе да ме остави на пътя някъде.

Глобално погледнато това си е проблем. Но може и да не е проблем при дадени условия. За това трябва да знаеш как работи системата, за да може да прецениш дали има проблем.
Примерно няма проблем ако запалиш колата и двигателя се намира в първа фаза на подгряване. В тази фаза за предвижване се използва предимно батерията за предвижване. Ако през това време (да кажем около минута, минута и половина) е с пуснат климатик, колата е нагрята от слънцето и пътя е с изкачване, то е абсолютно нормално батерията да се "изяде" за отрицателно време.
За целта да тестваш дали имаш някакви аномалии, така го наричам защото батерия с намален капацитет все още си работи реално, то запали колата с изключено парно/климатик и я остави да премине към втора фаза на място. Демек да я оставиш на място докато загасне двигателя след първото палене. И след това потегли. Демек влизаш и палиш колата. Минават 10-на секунди и двигателя пали. Работи около минута и загасва. И тръгваш.
Ако след това ти изяде батерията пак бързо, то значи не е наред нещо.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

AlexPP
Мнения: 29
Регистриран: 24 ное 2015 17:05
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот AlexPP » 01 юли 2017 16:31

Ще го пробвам това.

Обикновено сутрин паля и тръгвам веднага. Карам децата на детска градина (на 1км от нас) и после минавам през някой магазин (още 1км макс.) и се прибирам. Ако реша да се поразходя някъде по-далеч, след първото бързо разреждане и зареждане, после няма проблеми - батерията си стои на 4-5-6 чертички и повече не се зарежда или разрежда бързо.

Сега в жегите разхода с климатик на къси разстояния (1-2км в едната посока) е към 6.7/100. На дълго може да падне под 5. Преди няколко дена от Бургас до Поморие даде 4.4/100 среден разход.

Ще се поразровя из менютата на Techstream да видя точно от къде се гледа състоянието на модулите на батерията. Ако трябва да я правя, не е проблем. Гледам, че има модули за по 30 паунда от ebay.co.uk и сам ще си я направя някой ден. Имам още 2 коли и Приуса мога и да не го карам известно време.

AlexPP
Мнения: 29
Регистриран: 24 ное 2015 17:05
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот AlexPP » 02 юли 2017 22:19

Днес го направих това: натиснах "Power", изчаках двигателя да запали, да поработи малко на място и сам да загасне (общо около 3 минути), и чак тогава потеглих. Батерията не падна на две черти както обикновено, а си остана на 4 и след известно време се дозареди до 5-6 черти.

Закачих я и на Techstream. Не знам дали съм гледал където трябва, но в едно от менютата дава напрежението на 14-те блока и всичките бяха с почти еднакво напрежение (+/- 0.1v). Не дава и никакви грешки.

Май мищо и няма на колата.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот BOz » 03 юли 2017 13:53

И да посоча с пръст виновника за провала :):

Изображение

AlexPP написа:Източник Май мищо и няма на колата.

Нищо ѝ няма. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12526
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот slowtraveler » 03 юли 2017 14:50

Само външно ли нищо и няма :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот BOz » 03 юли 2017 16:53

slowtraveler написа:Само външно ли нищо и няма :)

Да бе. Крие се гадината из между подобни и се надява да ѝ се размине. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

AlexPP
Мнения: 29
Регистриран: 24 ное 2015 17:05
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот AlexPP » 05 юли 2017 13:10

Вече няколко дена карам по гореописаният метод и до 2 и дори 3 черти батерията не е падала. И времето не е 3 минути, както писах по-горе, а под 2 минути (засякох го), което е приемливо.

Освен това, на светофар е хубаво спирачката да се натиска малко по-силно, щото ако е натисната само леко, на дисплея дава как батерията отдава ток и това се отразява на разхода.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот BOz » 05 юли 2017 15:01

AlexPP написа:Източник Вече няколко дена карам по гореописаният метод и до 2 и дори 3 черти батерията не е падала. И времето не е 3 минути, както писах по-горе, а под 2 минути (засякох го), което е приемливо.

Освен това, на светофар е хубаво спирачката да се натиска малко по-силно, щото ако е натисната само леко, на дисплея дава как батерията отдава ток и това се отразява на разхода.

Екстра. Според много мнения на хипемайлери по този начин дори разхода се намалял в рамките на запалването, защото енергията, която си изхабил от батерията трябва след това да я върнеш с ДВГ-то, ако тръгнеш и нямаш спускане, за да я върнеш от регенерация да кажем.
Но аз не споделям много това мнение, а по-скоро зависи и от много допълнителни фактори. Пробвал съм го това нещо и трудно успях да видя разлика от повече на 0.08/100, което според мен може да се отдаде и на статистическа грешка. А за зимата пък директно е малоумно, защото двигателя по-дълго минава към втора фаза и е безсмислено да си цикля на едно място дълго време и със сигурност изразходваш повече бензин. Отделно, че зимата ако батерията е студена, то пък не я използва толкова много и взима част от енергията и от ДВГ-то, което прави още по безсмислено да циклиш на едно място и със сигурност харчи повече гориво - над 0.3/100 по сметки/експерименти.

Това със светофара, демек всяко спиране е малко трики. Реално това дали ще вземе енергия от батерията и да продължи да "бута" ел. двигателя не е константа, а някак си го смята от времето на спиране, спрямо силата на натиск върху спирачката. Да кажем ако спираш при спускане с една сила на педала на спирачката, то спираш по-дълго време. Съответно при такова спиране в крайна сметка трябва да натиснеш допълнително спирачката, за да накараш системата да спре да се пробва да ти задвижва колата. И съответно обратното. Ако изкачваш и натиснеш леко спирачката, то колата спира много бързо и съответно със съвсем леко натисната спирачка, дори на границата на тръгване на автомобила, системата стои в покой. Като двете положения (сила на натиск върху спирачката в покой) могат да се различават понякога сигурно двойно, демек съвсем отчетлива разлика. Наблюдавай го това нещо и ще го усетиш.
При мен тази разлика се изразява приблизително в двойно по-голяма изразходвана енергия. Да кажем на едно място колата ми харчи около 2А, а при този режим, когато си спрял и не си донатиснал хубаво спирачката (ако трябва), системата през това време харчи около 4А.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

AlexPP
Мнения: 29
Регистриран: 24 ное 2015 17:05
Репутация: 5
Местоположение: Бургас

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот AlexPP » 05 юли 2017 20:54

Като свърши бензина (аз винаги чакам да падне на 2 черти нивото на горивото и пълня до горе) и заредя пак, вече ще изчаквам да зареди батерията на място преди да потегля и ще видя какъв разход ще даде. Предпочитам да изчаквам, щото някакси не ми харесва звука на двигателя, когато батерията падне на 2 черти.

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 578
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 49
Местоположение: Стара Загора

Странно държане на нивото на батерията

Мнениеот WoLF » 06 юли 2017 09:32

Звука на трансмисията искаш да кажеш в агресивен режим на зареждане, че той двигателя се форсира и при други режими на каране wink.gif
Изображение
Изображение


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта