RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1835
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 71
Местоположение: Добрич

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот iovkito » 13 авг 2017 16:24

Тази тема лека-полека ме отказва от закупуването на хибрид в близкото бъдеще.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот BOz » 14 авг 2017 09:44

Според мен накратко - прекалено голям тормоз ѝ хвърляш и за това се държи така.
Само ще ти споделя, че при мен МГ-то в тази температури обикновено го поддържам на температура под 50 градуса.
Или още по-накратко - или приемаш факта, че малко профила и желанието ти на каране малко се разминава с идеята и възможностите на системата, или я продаваш и взимаш нещо с друго задвижване. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

DeXa
Мнения: 108
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот DeXa » 14 авг 2017 10:50

Дай да се разберем, някой ден да я караш 3-4 часа и ще видим. Имай в предвид, че това не е Приус и тежи близо 2 тона. Според мен има някаква драма със системата, дали е софтуер, дали е нещо друго не знам, но не е нормално да реже толкова. МГ-тата редовно са толкова горещи, дори да се кара леко и спокойно.
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот slowtraveler » 14 авг 2017 10:58

Според мен проблемът е в стила на шофиране, а не толкова в температурите... Компютъра хваща 'ератично' шофиране , и щото не знае как да реагира - не може да си адаптира и прогнозира действията... Затова клъцва крилата и решава да въведе рестрикции...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 334
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 42
Местоположение: Пловдив

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот mfandakov » 14 авг 2017 11:03

Наказва Ви автомобил с рестрикции, пазете се скоро от последващ етап.Знаете какво следва след рестрикциите. tooth.gif
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

DeXa
Мнения: 108
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот DeXa » 14 авг 2017 11:21

slowtraveler написа:Източник Според мен проблемът е в стила на шофиране, а не толкова в температурите... Компютъра хваща 'ератично' шофиране , и щото не знае как да реагира - не може да си адаптира и прогнозира действията... Затова клъцва крилата и решава да въведе рестрикции...


Може, ама какво значи ератично ... та ако ще караш хибрид ... ходиш на кръжок и ти издават тапия, че видиш ли няма да го объркваш?
Искам да отбележа, аз не търся проблем с колата, търся обяснение на поведението и, като в същото време споделям опит. Ако се окаже, че има проблем, добре, ако не ще свиквам с това. Просто ми се струва ненормално, като понатиснеш малко, да се "шашка". Отделно не ми се струва нормално, да грее толкова тая батерия от няма нищо. Днес сутринта тръгнах с батерия на 26C, един час по-късно включително и в задръстванията, беше на 44C и съответно рязане на заряд/разряд (цък), някак си ... не ми е много нормално, ама пък може и да е ... знам ли ...

Офтопик
mfandakov написа:Източник Наказва Ви автомобил с рестрикции, пазете се скоро от последващ етап.Знаете какво следва след рестрикциите. tooth.gif


Карам с каска от днес. tooth.gif
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот slowtraveler » 14 авг 2017 11:37

Не става въпрос за кръжок, а за адаптиране на стила според особеностите на МПС...
Сам знаеш, че ако от дизелак слезеш на бензинка, особено ако нямаш доста опит, се случва да загасиш двигателя няколко пъти просто защото бензинката няма такъв въртящ момент в ниските... Обратно - от бензин към дизел се случва да въртиш високи обороти без да има такава нужда... И така - докато се адаптираш към конкретните технически особености...
Предполагам шофирането ти е прекалено 'накъсано' ... Например неколкократно рязко ускорение и спиране на МАХ... При което машинката казва 'при такъв интензивен режим заряд/разряд акумулатора няма да издържи дълго - ще огранича тока през него'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот BOz » 14 авг 2017 11:44

DeXa написа:Източник Дай да се разберем, някой ден да я караш 3-4 часа и ще видим. Имай в предвид, че това не е Приус и тежи близо 2 тона. Според мен има някаква драма със системата, дали е софтуер, дали е нещо друго не знам, но не е нормално да реже толкова. МГ-тата редовно са толкова горещи, дори да се кара леко и спокойно.

Ако изказването ти не е саркастично, то с удоволствие бих покарал хибриден РАВ4, за да събера някакви впечатления с малко по-дълго каране, а не на тест драйв за 30 минути.
Но в лога, който днес си направил се вижда, че МГ-то ти не е било тормозено и от над час работа пак е достигнало до 50-на градуса и колата се държи абсолютно нормално.
Значи сам виждаш, че за над час работа достига 50 градуса и пак сам казваш, че за 3 минути стига 90 градуса, което показва голям тормоз над системата.
Не съм убеден, че проблема е 2 тона, както казваш. Ако целта ми е да загрея системата и да ме резне, това мога умишлено да го направя на Приуса за под 3 минути, както сам казваш.
Но след час и половина в града, то си го държа под 50 градуса обикновено.
Реално двигателя грее когато има голям ток през него, а въртенето му е прекалено ниско. Типично потегляне от място с максимален капацитет от към въртящ момент. Ако това само го преодолееш като вид "съобразяване", тогава ще имаш голям напредък в "стила" ти на каране.
За това казах, че според мен причината е в стила на каране и просто трябва да го приемеш, и да не търсиш някакъв проблем, а просто да си караш спокойно и безгрижно. drunk.gif
Последна промяна от BOz на 14 авг 2017 11:58, променено общо 2 пъти.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

todor87
Мнения: 183
Регистриран: 04 яну 2010 21:39
Репутация: 6
Местоположение: Пловдив

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот todor87 » 14 авг 2017 11:52

То да шофираш хибрид изисквало повече грижи, внимание и умения от колкото да гледаш бебе. :) Не е сериозно да се изисква от шофьора такова едва ли не вманиачаване в градуси, заряди, разряди, наклони и всичко това накрая за няма нищо...Мъкнеш едни доста килограми от горе и имаш по-малък багажник. Е не мерси. thumbdown.gif
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот BOz » 14 авг 2017 11:54

todor87 написа:Източник То да шофираш хибрид изисквало повече грижи, внимание и умения от колкото да гледаш бебе. :) Не е сериозно да се изисква от шофьора такова едва ли не вманиачаване в градуси, заряди, разряди, наклони и всичко това накрая за няма нищо...Мъкнеш едни доста килограми от горе и имаш по-малък багажник. Е не мерси. thumbdown.gif

С това не съм съгласен.
Изисква като гледаш разни неща и се чудиш какво става. Ама ако си потребител и не логваш постоянно данни, няма да ти дреме какво става "отзад".
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот slowtraveler » 14 авг 2017 13:08

todor87 написа:Източник Не е сериозно да се изисква от шофьора такова едва ли не вманиачаване

Неслучайно по-горе споменах 'вманиачаването' при размяна на бензинов с дизелов автомобил и обратно....
Всяка техника си има своята специфика... Вманиачаване ли бе прехода в стила от карбураторен към инжекторен автомобил???
А този преход също наложи разлика в стила - при карбуратора двигателя гореше минимално когато не е натоварен в средни обороти, дори и да е с предавка надолу... В ниските не бе добре - цапаше свещи, гореше повече и т.н.
Докато при инжекторните двигатели безусловно горят по-малко колкото се може при по-ниски обороти...
Разликата в техниката не може да не наложи промяна в стила САМО когато искаш да използваш и изцедиш най-доброто от техниката...
Ако не искаш да изцеждаш всички възможности - караш както си искаш и си свиркаш...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

DeXa
Мнения: 108
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот DeXa » 14 авг 2017 15:14

BOz написа:Източник
DeXa написа:Източник Дай да се разберем, някой ден да я караш 3-4 часа и ще видим. Имай в предвид, че това не е Приус и тежи близо 2 тона. Според мен има някаква драма със системата, дали е софтуер, дали е нещо друго не знам, но не е нормално да реже толкова. МГ-тата редовно са толкова горещи, дори да се кара леко и спокойно.

Ако изказването ти не е саркастично, то с удоволствие бих покарал хибриден РАВ4, за да събера някакви впечатления с малко по-дълго каране, а не на тест драйв за 30 минути.
Но в лога, който днес си направил се вижда, че МГ-то ти не е било тормозено и от над час работа пак е достигнало до 50-на градуса и колата се държи абсолютно нормално.
Значи сам виждаш, че за над час работа достига 50 градуса и пак сам казваш, че за 3 минути стига 90 градуса, което показва голям тормоз над системата.
Не съм убеден, че проблема е 2 тона, както казваш. Ако целта ми е да загрея системата и да ме резне, това мога умишлено да го направя на Приуса за под 3 минути, както сам казваш.
Но след час и половина в града, то си го държа под 50 градуса обикновено.
Реално двигателя грее когато има голям ток през него, а въртенето му е прекалено ниско. Типично потегляне от място с максимален капацитет от към въртящ момент. Ако това само го преодолееш като вид "съобразяване", тогава ще имаш голям напредък в "стила" ти на каране.
За това казах, че според мен причината е в стила на каране и просто трябва да го приемеш, и да не търсиш някакъв проблем, а просто да си караш спокойно и безгрижно. drunk.gif


Изобщо не ми е саркастично изказването, разбираме се и готово.
Идеята на днешния лог, беше батерията, не MG-то - то както загрява за норматив, така и изстива. То не ме притеснява - в случая от онзи ден бързах много по наклон (Симеоновско, после Драгалевци). Притеснява ме единствено бързината, с която загрява батерията. Според мен не е нормално ...
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост