RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

DeXa
Мнения: 110
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот DeXa » 04 юни 2017 07:38

Здравейте,

На няколко пъти вече ми прави впечатление, че след като батерията мине 42 градуса, максималната мощност на разряд започва да пада значително, като при 44 градуса, става под 10кW (същото важи и за заряда). Проблема е, че това се случва след 20-30 минути магистрално каране и в последствие, колата става ужасна за каране. Някой друг наблюдавал ли го е този проблем, не само при RAV4?
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12647
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот slowtraveler » 04 юни 2017 14:23

Да не би вентилацията да се е позапушила?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

DeXa
Мнения: 110
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот DeXa » 05 юни 2017 18:03

От? Още повече на кола взета преди 3 месеца? Преглеждах вентилационните отвори, не изглеждат запушени.
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD

pet77
Мнения: 59
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот pet77 » 05 юни 2017 22:58

В тойота би трябвало да направят някакъв тест и да се установи,а нали е в гаранция.
Auris Touring Sports HSD

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 621
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот WoLF » 05 юни 2017 23:04

Питай Тойота за обяснение, после ние ще чешем езици...
ИзображениеИзображение

DeXa
Мнения: 110
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот DeXa » 05 юни 2017 23:39

Ще, стига да остане време. Аз за това почнах с чесането, че най-малко време изисква tongue.gif
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12647
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот slowtraveler » 06 юни 2017 08:06

Може и да е нормално поведение - из клипчетата на хибриди се вижда, че при по-сериозно натоварване хибридната система започва да орязва мощността, особено ако батерията почне да поспада... (затова и на времето спорихме дали на хибрида му е хубаво магистрално шофиране при високи скорости :) ). Логично е да има ограничение и при загряване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1699
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 183
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот BOz » 06 юни 2017 08:56

А под магистрално каране какво се има предвид? Демек равномерно каране или каране на макс, колкото позволява колата - педал на 100% и всичко останало зависи от физиката?
Примерно на Приуса при магистрално каране, но равномерно такова - да кажем с автопилота пуснат на 140км/ч, батерията почти не се използва, дори и на изкачванията.
Ток започва да се смуче от нея само при рязко натискане на педала на газта - да кажем карам на автопилот и настигам някой, но отзад виждам, че някой ме настига. И за да не преча на задния, то давам педала на 100%, за да изпреваря по-бързо колата. Но това са малко случаи и не съм наблюдавал повишаване на температурата ѝ в следствие на стабилно/плавно шофиране, какъвто е моя стил на шофиране.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 621
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот WoLF » 06 юни 2017 10:38

Теслите преди две години имаха подобно поведение - пуснат ги на се "дърпат" с нещо V-образно и след 100 метра почва да игнорира крайното положение на педала и минава на 80% мощност, примерно... Както се каза по-горе, при магистрално каране батерията не се ползва практически mellow.gif
ИзображениеИзображение

biro
Мнения: 460
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 38
Местоположение: Русе

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот biro » 06 юни 2017 10:56

DeXa написа:Източник Здравейте,

На няколко пъти вече ми прави впечатление, че след като батерията мине 42 градуса, максималната мощност на разряд започва да пада значително, като при 44 градуса, става под 10кW (същото важи и за заряда). Проблема е, че това се случва след 20-30 минути магистрално каране и в последствие, колата става ужасна за каране. Някой друг наблюдавал ли го е този проблем, не само при RAV4?


Как следиш температурата на батерията и максималната мощност на разряд?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017
Avensis II 2.0 D4D 126к.с. T25 1AD-FTV 2008 - Продава се

DeXa
Мнения: 110
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот DeXa » 06 юни 2017 16:26

ТеchStream или HybridAssistant (това е Android-ско приложение, изисква Bluetooth или WiFi ELM237 модул). И двете показват лимитите на заряд/разряд, както и моментния заряд/разряд.

BOz написа:Източник А под магистрално каране какво се има предвид? Демек равномерно каране или каране на макс, колкото позволява колата - педал на 100% и всичко останало зависи от физиката?
Примерно на Приуса при магистрално каране, но равномерно такова - да кажем с автопилота пуснат на 140км/ч, батерията почти не се използва, дори и на изкачванията.
Ток започва да се смуче от нея само при рязко натискане на педала на газта - да кажем карам на автопилот и настигам някой, но отзад виждам, че някой ме настига. И за да не преча на задния, то давам педала на 100%, за да изпреваря по-бързо колата. Но това са малко случаи и не съм наблюдавал повишаване на температурата ѝ в следствие на стабилно/плавно шофиране, какъвто е моя стил на шофиране.


Под магистрално визирам темпомат на 140-160, според зависи от трафика. Батерията при мен си се ползва интензивно в този режим, забелязал съм, че при промени в наклона (съответно товара) започва да я използва. По някога повече, по някога по-малко, но е факт, че след каране с 140 от София до Пловдив преди влизане в Пловдив, температурата на батерията беше 44C.
Другото, което ми прави впечатление и отново не знам нормално ли е (без SIL, няма как), е температурата на MG1, която при магистрално каране отива на над 90C. Може да е нормално, но ми прави впечатление, защото на MG2 никога не е превишавала 70.
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12647
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот slowtraveler » 06 юни 2017 16:52

Макар и хибридна, РАВ-ката си има аеродинамика на тухла - т.е. е нужна доста енергия... 150к.с. ДВГ безпроблемно поддържат 160-180км/ч на такъв тип автомобил, но за хибридна система това вече е близко до терминалните параметри, така, че не ме учудва, че започват ограничения в използването на енергия... Все пак РАВ-ката си е ограничена до 180км/ч - т.е. там е ограничението по обороти на MG1/MG2...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1699
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 183
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот BOz » 06 юни 2017 16:59

За последно на магистрала съм гледал температурата зимата, където не надвишават 50-на градуса. По принцип не карам извънградско, за да мога да дам точни данни в момента/следващите седмици.
Това означава, че маслото също не надвишава тази температура. Което е предпоставка за много дългия му живот, почти вечен.
Но при теб с тези 90 градуса това си се доближава до температура на класически автомат, която температура износва и маслото, което при такива температури определено си подлежи на смяна на някакъв регулярен интервал. Странно е, но явно наистина батерията се използва бая, за да загрее толкова ел. двигателя.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

DeXa
Мнения: 110
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот DeXa » 06 юни 2017 17:15

slowtraveler написа:Източник Макар и хибридна, РАВ-ката си има аеродинамика на тухла - т.е. е нужна доста енергия... 150к.с. ДВГ безпроблемно поддържат 160-180км/ч на такъв тип автомобил, но за хибридна система това вече е близко до терминалните параметри, така, че не ме учудва, че започват ограничения в използването на енергия... Все пак РАВ-ката си е ограничена до 180км/ч - т.е. там е ограничението по обороти на MG1/MG2...


Тук си в грешка ... абсолютно никакъв проблем не е, за хибридната система. При 160 съм на 3/4 от еко режима и ако настъпя си има пънч, дори при 175. Нещо друго е причината за греенето или просто и трябва ъптдейт на софтуера (прави ми впечатление, че при 44C вентилаторите на батерията са на 2-3 степен (от максимални 6). Като ходя в Тойота ще искам и това (ако има нова версия разбира се). Ограниченията нямат нищо общо с скоростта - в смисъл не са функция зависеща от скоростта.б
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12647
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнениеот slowtraveler » 06 юни 2017 17:16

E нали МГ1 трябва да генерира ток и за МГ2 дори и да не се ползва батерията... При близки до терминалните обороти (и усилие) е нормално да грее толкова...
Предполагам смъкването на скоростта на 140км/ч ще облекчи сериозно нещата...
Ограниченията може да са заради температурни режими, но това не значи, че температурните режими не зависят от скоростта :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта