Страница 3 от 5

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 14:22
от slowtraveler
Ако изгледаш клипчетата - ще видиш, че от време на време скача доста нагоре температурата... Тогава ДВГ като че ли работи по-продължително, а товара върху батерията се намалява...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 14:36
от BOz
slowtraveler написа: Та и мен ме учуди на пръв поглед нелогичната работа на вентилатора - например се включи на 36С, а след това на 38С изключи, а при 39С включи от раз на 6-та степен... А тъй-като при
До колкото видях клипа набързо, то няма такова поведение.
Повтаря се логика на 2 градуса. При 35 градуса няма вентилатор. На 36 градуса включва 1-ва степен. На 37 градуса включва макс охлаждане и чака да свали 2 градуса, за да спре. Стават 35 градуса. Става 36 градуса и включва 1-ва степен.
На коя минута видя да се кара на 38 градуса без охлаждане?
За мен единствената логика, която ми е логична е предвидливостта на температурата, спрямо товара на батерията. Да кажем ако в продължение на 1 минута зареждаш яко, то температурата по принцип е инертна. Демек при такъв товар е логично, че ще загрее, макар и да не се усеща веднага от сензорите, поради специфика на меренето и положението им. За това е логично в такива моменти да пусне вентилатора проактивно, за да може да задържи покачването на температурата навреме, а не да чака.
Но не съм забелязал друго поведение от нещо различно като основен фактор от температурата на самата батерия и температурата на постъпващия въздух.
Примерно ако беше на климатик в клипа, то входящата температура щеше да е да кажем 25 градуса и когато стигне 37 градуса няма да пусне перката директно на 6, а да кажем на 3. Но това е просто логика на охлаждане спрямо температурата. Това съм наблюдавал.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 15:14
от slowtraveler
Може да съм объркал клипчетата... Че гледах няколко...
Ето тук например 13:30, 37С-без вентилатор, 38С - 1 и малко след това - 6 степен... В някои от другите клипчета имаше и 38С без вентилатор, а малко след това - директно 6-та степен... Та затова и си мисля, че има някаква уловка в показанията...
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/SNRH4uDxxUQ?t=13m18s[/bbvideo]

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 15:25
от DeXa
Според мен, нещо са сбъркали при RAV4, или не са очаквали да се кара в такива жеги ... не знам, но аз никога не съм виждал при мен 6-та степен автоматично пусната.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 17:45
от BOz
slowtraveler написа: и си мисля, че има някаква уловка в показанията...
Уловката конкретно тук (според мен) се изразява в това, че показанието за температура се базира на показанието на най-горещия сензор. В батерията има 3 сензора за температура на батериите и не рядко да кажем могат да се различават с по 2-3 градуса един от друг. И според мен вентилатора има някакво усредняване между тях, а не да пуска на база само на пик температура от един от тях.
Отделно за това проактивно пускане на вентилатора - когато "черпиш" енергия от батерията, в случая се индикира мощност (кВ). Когато имаш по-голям заряд в батерията, токът е по-нисък, защото мощността представлява произведение на напрежението по тока. Демек в случая с този заряд нямаш толкова голям ток през батерията, който да я загрява. Демек точно онова нещо, което споменах, че се пуска перката проактивно, въпреки, че не е стигнала точна температура, защото загряването става от вътре на вън, което загряване е предвидимо спрямо тока, който минава през батерията.
DeXa написа: Според мен, нещо са сбъркали при RAV4, или не са очаквали да се кара в такива жеги ... не знам, но аз никога не съм виждал при мен 6-та степен автоматично пусната.
И аз никога не съм виждал/чувал моят вентилатор на 6. Защото на 6 се чува в колата много отчетливо, дори с музика и всичко. Бучи си много стабилно. За пръв път го чух на 6 когато батерия ми умря тотално. В този момент се пуска вентилатора на макс, както и тези на радиатора отпред. А бе колата стана като хувър. tooth.gif

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 22:23
от DeXa
С всичко съм съгласен, ама при теб стигало ли се е до рязане по максимална мощност? Отделно, аз ако я правя тази система, ще регулирам по максимална температура, на който и да е сензор, щото може 2 да са по студени, ама 3-тия да са му в лютеницата клетките. Което, не невъзможно да се случи, при небалансирана батерия.
При мен на мах, за да го чуя, трябва да спра всичко включително и климатроника и да съм на тихо място, иначе не се чува.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 22:36
от slowtraveler
То може да сработва точно така - по макс температура на НЯКОЙ от сензорите... А на дисплея да показва усреднена температура... Затова и писах по-горе, че навярно много фактори се намесват - логиката е трудна за reverse engineering :)

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 21 Юли 2017 00:23
от DeXa
Ама аз в течстрийма ги гледам всичките и показва асистънта най-високата от тях.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 21 Юли 2017 08:25
от slowtraveler
Значи има още някакъв фактор, защото както се вижда - системата реагира не само на тези температури... Пак в едно от клипчетата се вижда, че вентилатора се засилва на МАКС, двигателя пали, а натоварването спада...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 21 Юли 2017 09:32
от BOz
DeXa написа: С всичко съм съгласен, ама при теб стигало ли се е до рязане по максимална мощност?
Не мисля. Но и няма как да усетя честно казано, защото много рядко когато карам имам нужда от енергия от батерията. Демек както си карам колата нормално, без педал до ламарината, то енергията от батерията варира в малки граници - като на клиповете поставени от slowtraveler.
Но и сега когато гледам логовете, то от гледна точка на ограничаване по разряд нямам промяна. Само ограничаването по заряд ми мърда, защото да кажем съм заредил батерията към горния лимит.
Но и гледам да карам с уважение към батерията по принцип. Ако мога да се придвижвам без нея, то се възползвам от това. Така хем не я тормозя, хем живота ѝ удължавам, хем и по-нисък разход на гориво се постига при почти всички условия.
А понеже споменаваш 20-30 минути магистрално каране, как е положението в града?
Питам това, защото при мен на извънградско батерията почти не се ползва. Особено с константна скорост и когато стигне заряд около 60%, то тока през нея се върти около 0. Демек няма и причина за загряване, за да стигна и до някакво ограничаване. Използва се за кратко да кажем при изкачвания ама много рядко и за кратко време. Както и при спусканията. Но отново рядко има такива спускания, на които колата да ускорява над зададената скорост от 120км/ч, за да започне да регенерира (спира, задържа скоростта) чрез батерията.
Поне при мен автопилота няма спирачна функция. Демек като се зареди батерията и дойде въпросното ограничаване по ток, автопилота може вече и да не успява да задържи зададената скорост, и да започне превишаването ѝ. Но това е изключително рядко и често не на магистрала а на планинско каране, където скоростта е доста по-ниска и няма такова въздушно съпротивление, и колата лесно превишава да кажем зададената скорост от 70км/ч.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 21 Юли 2017 10:06
от DeXa
В града също го прави. Даже там е по-често, заради седенето на слънце през деня. Трябва да взема да направя някой лог, да покажа, какво точно прави. Сега като е по-хладно последните дни, не се е случвало. И разхода градско си падна пак до под 6.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 04 Авг 2017 10:44
от DeXa
Ето едно репорт-че. Може ли някой дето има повече опит с батериите на хибриди да каже, дали има нещо съмнително в частта "High Voltage Battery Health". Ето и още едно от вчера, когато заряда беше ограничен изключително много, батерията пак стигна 44 градуса, но този път, не ми ограничи значително разряда (секцията High Voltage Battery Statistics). Ще пусна тия дни и едно с момента в който е орязало разряда значително, само да се случи, че в горещите моменти, почти не се движа напоследък.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 04 Авг 2017 17:37
от BOz
Нищо съмнително няма при батерията.
Пусни да видим с по-голямо ограничение на разряда.
Тази кола стои ли на слънце? Защото имам това подозрени, предвид данните.
Ако стои на слънце, то според мен ограничаването идва и от температурата на батерията първоначално преди модулите, защото системата прави изчисление, че с темпото на черпене на енергия, предвид въздуха на охлаждане, то трудно би се справила с охлаждането ѝ. И от там идва и ограничаването.

п.п. Караш доста агресивно и неикономично. Тази кола в моите ръце ще даде минимум с 1-1.5л разход надолу. tooth.gif

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Авг 2017 15:32
от DeXa
Ами тя, че седи на слънце, седи, ама като реже разрда, обикновенно в купето е под 30 градуса (вход на батерията). Според мен не прави такова изчисление. Със сигурност, ако на входа е по топло от самата батерия не пуска вентилаторите, ама на друго не съм забелязвал да се отразява входната температура.

П.П. Така си мога, целта ми не е била икономия, просто ми се караше хибрид. Не искам да му бъда роб и постоянно да се съобразявам с него (хибрида). Теглейки чертата и с това ми каране, гори по-малко от дизеловата.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 13 Авг 2017 15:58
от DeXa
Вчера ме беше орязала доста стабилно, за съжаление не можах да го хвана от начало, защото не очаквах, че ще ме ореже в тези условия (цял ден в гаража и излизане в 9 вечерта). Ето репорт-а. Както се вижда от репорта, за доста кратко време е успяла да стигне до 45C на батерията, не бях минал и 3 километра. Единия вариант е за 24 часа да не е успяла да се охлади, другия е нещо да я е накарало да загрее за 2-3 километра. Вярно, че малко повечко бързах ... ама чак пък толкова? Айде MG-тата да загреят, ама пък батерията ... още повече, вентилатора и при 45 градуса беше на 3 ...