Страница 4 от 5

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 13 Авг 2017 16:24
от iovkito
Тази тема лека-полека ме отказва от закупуването на хибрид в близкото бъдеще.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 14 Авг 2017 09:44
от BOz
Според мен накратко - прекалено голям тормоз ѝ хвърляш и за това се държи така.
Само ще ти споделя, че при мен МГ-то в тази температури обикновено го поддържам на температура под 50 градуса.
Или още по-накратко - или приемаш факта, че малко профила и желанието ти на каране малко се разминава с идеята и възможностите на системата, или я продаваш и взимаш нещо с друго задвижване. :thumbsup:

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 14 Авг 2017 10:50
от DeXa
Дай да се разберем, някой ден да я караш 3-4 часа и ще видим. Имай в предвид, че това не е Приус и тежи близо 2 тона. Според мен има някаква драма със системата, дали е софтуер, дали е нещо друго не знам, но не е нормално да реже толкова. МГ-тата редовно са толкова горещи, дори да се кара леко и спокойно.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 14 Авг 2017 10:58
от slowtraveler
Според мен проблемът е в стила на шофиране, а не толкова в температурите... Компютъра хваща 'ератично' шофиране , и щото не знае как да реагира - не може да си адаптира и прогнозира действията... Затова клъцва крилата и решава да въведе рестрикции...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 14 Авг 2017 11:03
от mfandakov
Наказва Ви автомобил с рестрикции, пазете се скоро от последващ етап.Знаете какво следва след рестрикциите. tooth.gif

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 14 Авг 2017 11:21
от DeXa
slowtraveler написа: Според мен проблемът е в стила на шофиране, а не толкова в температурите... Компютъра хваща 'ератично' шофиране , и щото не знае как да реагира - не може да си адаптира и прогнозира действията... Затова клъцва крилата и решава да въведе рестрикции...
Може, ама какво значи ератично ... та ако ще караш хибрид ... ходиш на кръжок и ти издават тапия, че видиш ли няма да го объркваш?
Искам да отбележа, аз не търся проблем с колата, търся обяснение на поведението и, като в същото време споделям опит. Ако се окаже, че има проблем, добре, ако не ще свиквам с това. Просто ми се струва ненормално, като понатиснеш малко, да се "шашка". Отделно не ми се струва нормално, да грее толкова тая батерия от няма нищо. Днес сутринта тръгнах с батерия на 26C, един час по-късно включително и в задръстванията, беше на 44C и съответно рязане на заряд/разряд (цък), някак си ... не ми е много нормално, ама пък може и да е ... знам ли ...
Офтопик
mfandakov написа: Наказва Ви автомобил с рестрикции, пазете се скоро от последващ етап.Знаете какво следва след рестрикциите. tooth.gif
Карам с каска от днес. tooth.gif

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 14 Авг 2017 11:37
от slowtraveler
Не става въпрос за кръжок, а за адаптиране на стила според особеностите на МПС...
Сам знаеш, че ако от дизелак слезеш на бензинка, особено ако нямаш доста опит, се случва да загасиш двигателя няколко пъти просто защото бензинката няма такъв въртящ момент в ниските... Обратно - от бензин към дизел се случва да въртиш високи обороти без да има такава нужда... И така - докато се адаптираш към конкретните технически особености...
Предполагам шофирането ти е прекалено 'накъсано' ... Например неколкократно рязко ускорение и спиране на МАХ... При което машинката казва 'при такъв интензивен режим заряд/разряд акумулатора няма да издържи дълго - ще огранича тока през него'...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 14 Авг 2017 11:44
от BOz
DeXa написа: Дай да се разберем, някой ден да я караш 3-4 часа и ще видим. Имай в предвид, че това не е Приус и тежи близо 2 тона. Според мен има някаква драма със системата, дали е софтуер, дали е нещо друго не знам, но не е нормално да реже толкова. МГ-тата редовно са толкова горещи, дори да се кара леко и спокойно.
Ако изказването ти не е саркастично, то с удоволствие бих покарал хибриден РАВ4, за да събера някакви впечатления с малко по-дълго каране, а не на тест драйв за 30 минути.
Но в лога, който днес си направил се вижда, че МГ-то ти не е било тормозено и от над час работа пак е достигнало до 50-на градуса и колата се държи абсолютно нормално.
Значи сам виждаш, че за над час работа достига 50 градуса и пак сам казваш, че за 3 минути стига 90 градуса, което показва голям тормоз над системата.
Не съм убеден, че проблема е 2 тона, както казваш. Ако целта ми е да загрея системата и да ме резне, това мога умишлено да го направя на Приуса за под 3 минути, както сам казваш.
Но след час и половина в града, то си го държа под 50 градуса обикновено.
Реално двигателя грее когато има голям ток през него, а въртенето му е прекалено ниско. Типично потегляне от място с максимален капацитет от към въртящ момент. Ако това само го преодолееш като вид "съобразяване", тогава ще имаш голям напредък в "стила" ти на каране.
За това казах, че според мен причината е в стила на каране и просто трябва да го приемеш, и да не търсиш някакъв проблем, а просто да си караш спокойно и безгрижно. drunk.gif

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 14 Авг 2017 11:52
от todor87
То да шофираш хибрид изисквало повече грижи, внимание и умения от колкото да гледаш бебе. :) Не е сериозно да се изисква от шофьора такова едва ли не вманиачаване в градуси, заряди, разряди, наклони и всичко това накрая за няма нищо...Мъкнеш едни доста килограми от горе и имаш по-малък багажник. Е не мерси. thumbdown.gif

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 14 Авг 2017 11:54
от BOz
todor87 написа: То да шофираш хибрид изисквало повече грижи, внимание и умения от колкото да гледаш бебе. :) Не е сериозно да се изисква от шофьора такова едва ли не вманиачаване в градуси, заряди, разряди, наклони и всичко това накрая за няма нищо...Мъкнеш едни доста килограми от горе и имаш по-малък багажник. Е не мерси. thumbdown.gif
С това не съм съгласен.
Изисква като гледаш разни неща и се чудиш какво става. Ама ако си потребител и не логваш постоянно данни, няма да ти дреме какво става "отзад".

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 14 Авг 2017 13:08
от slowtraveler
todor87 написа: Не е сериозно да се изисква от шофьора такова едва ли не вманиачаване
Неслучайно по-горе споменах 'вманиачаването' при размяна на бензинов с дизелов автомобил и обратно....
Всяка техника си има своята специфика... Вманиачаване ли бе прехода в стила от карбураторен към инжекторен автомобил???
А този преход също наложи разлика в стила - при карбуратора двигателя гореше минимално когато не е натоварен в средни обороти, дори и да е с предавка надолу... В ниските не бе добре - цапаше свещи, гореше повече и т.н.
Докато при инжекторните двигатели безусловно горят по-малко колкото се може при по-ниски обороти...
Разликата в техниката не може да не наложи промяна в стила САМО когато искаш да използваш и изцедиш най-доброто от техниката...
Ако не искаш да изцеждаш всички възможности - караш както си искаш и си свиркаш...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 14 Авг 2017 15:14
от DeXa
BOz написа:
DeXa написа: Дай да се разберем, някой ден да я караш 3-4 часа и ще видим. Имай в предвид, че това не е Приус и тежи близо 2 тона. Според мен има някаква драма със системата, дали е софтуер, дали е нещо друго не знам, но не е нормално да реже толкова. МГ-тата редовно са толкова горещи, дори да се кара леко и спокойно.
Ако изказването ти не е саркастично, то с удоволствие бих покарал хибриден РАВ4, за да събера някакви впечатления с малко по-дълго каране, а не на тест драйв за 30 минути.
Но в лога, който днес си направил се вижда, че МГ-то ти не е било тормозено и от над час работа пак е достигнало до 50-на градуса и колата се държи абсолютно нормално.
Значи сам виждаш, че за над час работа достига 50 градуса и пак сам казваш, че за 3 минути стига 90 градуса, което показва голям тормоз над системата.
Не съм убеден, че проблема е 2 тона, както казваш. Ако целта ми е да загрея системата и да ме резне, това мога умишлено да го направя на Приуса за под 3 минути, както сам казваш.
Но след час и половина в града, то си го държа под 50 градуса обикновено.
Реално двигателя грее когато има голям ток през него, а въртенето му е прекалено ниско. Типично потегляне от място с максимален капацитет от към въртящ момент. Ако това само го преодолееш като вид "съобразяване", тогава ще имаш голям напредък в "стила" ти на каране.
За това казах, че според мен причината е в стила на каране и просто трябва да го приемеш, и да не търсиш някакъв проблем, а просто да си караш спокойно и безгрижно. drunk.gif
Изобщо не ми е саркастично изказването, разбираме се и готово.
Идеята на днешния лог, беше батерията, не MG-то - то както загрява за норматив, така и изстива. То не ме притеснява - в случая от онзи ден бързах много по наклон (Симеоновско, после Драгалевци). Притеснява ме единствено бързината, с която загрява батерията. Според мен не е нормално ...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Фев 2019 22:40
от boyanmt
DeXa написа: 20 Юли 2017 15:25 Според мен, нещо са сбъркали при RAV4, или не са очаквали да се кара в такива жеги ... не знам, но аз никога не съм виждал при мен 6-та степен автоматично пусната.
Сори за въпроса,ама как/от къде се пуска тази вентилация на батерията? Аз не съм виждал такова копче?

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Фев 2019 23:05
от smsdeliverer
boyanmt написа: 06 Фев 2019 22:40 Сори за въпроса,ама как/от къде се пуска тази вентилация на батерията? Аз не съм виждал такова копче?
Няма, всичко е автоматично.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Фев 2019 23:13
от boyanmt
Аз до сега не съм чувал тази вентилация? :whistle:
Не съм усещал загуба на мощност,в следствие прегряване на батерията.