Страница 4 от 13

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 00:18
от plamsav
Никога преди 15.09 не се бях замислял да преподавам професионално, но много мои приятели, някои от тях преподаватели в средни училища, ме съветват да продължа кариерата си точно в тази насока. И наистина се замислих, че трябва да отида до университета в катедра ДВГ и да им предложа. Може и да се заинтересуват. А другият вариант е курсове - естествено платени. Когато човек си плаща той дава много повече от себе си и научава много повече. Това го знам от личен опит. А и едни такива курсове в Европа струват много пари: Справка БОШ Германия. В момента техните курсове за 5 дена струват повече от 6000 Евро.
http://www.bosch-engineering.de/media/e ... 017_de.pdf
За желаещите да се обучават на немски ето програмата на Бош -
http://www.bosch-engineering.de/media/e ... 017_de.pdf
Естествено, тази цена е нереална за България. И като се има предвид, че самият Сергей Николаевич ги е обучавал с преводач, техните познания по темата са много по-малко от това, което ми беше преподадено на мен.
За времето прекарано в Русия научих за Хибидните автомобили много повече отколкото за една година в интернет.
http://hybridservis.ru/obuchenie/videootzivi-2
За да съм напълно конкретен ще кажа така: от интернет научих около 10 % от най-важните неща свързани с ремонта на хибридните автомобили, а от обучението в Русия останалите 90 %.

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 01:03
от slowtraveler
Колега, явните несъответствия в реалната постановка и представените от Вас 'факти' , ме навеждат на мисълта, че все още не сте готов за преподавател по дисциплината (освен ако нивото на ТУ-Русе е спаднало до ниво на техникум по Автотранспорт - поне тук във Варна за съжаление балът за влизане в такова училище бе един от най-ниските).....
Сляпата вяра в СН - също... Да не кажа липсата на конкретни отговори на конкретни въпроси, зададени от колегите тук....
Платили сте си за обучението - лошо няма... Това също е бизнес...
За съжаление голяма част от 'обучаващите' имат за цел изкарване на пари от сферата на обучението, а не реална подготовка на хората...
Приятел води курсове за подготовка авиомеханици в чужбина на доста реномирани места... При разговор за конкретна далечна държава (на друг континент) приятеля се бе оплакал на работодателя още в началото на курса, че в групата от 20 човека, за която му е платено, само 3-4 разбират за какво въобще става реч, и затова едва ли повече от 3-4 биха могли да бъдат сертифицирани да се доближават до самолет в последствие... Отговорът бил напълно ясен - поръчващият курсовете има нужда само от 3-4 специалиста, а останалите са 'талаш', колкото да си защити бюджета, защото 'държавата плаща'. И затова въобще не го интересува дали другите ще бъдат сертифицирани...
Имайки предвид, че при автомеханиците все още няма достоверна сертификация след изпит, то гръмките приказки малко висят във въздуха...

Дали е възможно руснакът да е участвал в някакви семинари на Бош - да, може... Дали може да се каже, че Сергей Николаевич е обучавал 'механиците на Бош', и че техните познания са много по-малко от преподаването на Вас - СИЛНО се съмнявам (да не кажа по-силна дума)... Просто начина на работа на руснаците е малко по-особен... Поради това, че са принудени да действат без реална информация, използват reverse engineering, и мислене... В което лошо няма. Но така често се пропускат важни детайли точно поради липса на пълна информация от първоизточника/производителя...
То се вижда къде са сервизите на руснака - повечето са на места без конкуренция... Добър търговски трик, но от техническа гледна точка това съвсем не е гаранция за добри знания и ниво...

Така, че за мое съжаление темата се насочва към нежелана от мен посока - опит за реклама на платена услуга, вместо темата да се развива като информативна и в безплатна помощ на експлоатантите на хибридни автомобили... С което се опорочава идеята на форума като среда за безплатна и безрезервна помощ...

Затова нека бъда ясен - опити за скрита реклама няма да бъдат толерирани...
Темата ще остане като важна само ако остане достатъчно информативна...

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 07:57
от мехаННика
Беше ясно от самото начало, няма логика да платиш за обучение в чужбина и после да "сееш Знанието в безпросветната тъма" ей така. Тоест общи приказки от нета. Ако ще отваряш сервиз, това е най ценния ти капитал. Ако ще отваряш неделно училище- твърде постно.. Минавал съм такива обучения и истината е че като ти дойде кола с проблем, осем месеца по късно и едва ли не почваш отначало. И ако нямаш литература си аматьор със сертификат...

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 08:10
от slowtraveler
Абсолютно си прав... Снощи говорих с приятел, работещ в сервиз на Джип в Белгия, и преминал през доста специализирани курсове, платени от работодателя (да, той прави обикновено по-високотехнологичните неща - ДВГ и скоростни кутии)... И го помолих да подскаже как се свалят задните седалки или поне кечето в багажника (заради онази тема с ракията :) )....
Каза, че е забравил, но днес ще провери, разпечата и изпрати документацията... А както знаем - документацията е писана като за малоумни tooth.gif И основният проблем при ремонта е правилната и точна диагностика..

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 13:48
от BOz
ОТ моя гледна точка отначало се опитвах да разглеждам темата по-глобално. В последствие след няколко направени коментара от моя страна, че има дадени неточности, то те се приеха (не съм сигурен), но не бяха поправени в последствие. За това аз лично се отказах да "допринасям" за точността и фактите, защото не видях обратна връзка и оправяне на материала, че да отговаря на действителността. Последен пример е за маслото, което колегата го посочи.
Лично за мен това показва, че авторът не държи материала да е както технически, така и редакционно издържан. Което за мен е доста несериозно отношение за такъв вид тема, имаща за цел "обучение", "лекции" или каквото и да е свързано с този произход на думите. Лично мнение.

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 21:24
от plamsav
Здравейте колеги.
Съжалявам ако някой се чувства разочарован, но материалът все още е в много суров вид и има нужда от допълнителна обработка. Явно има нужда да си напрегна мозъка поне една степен нагоре, но това ще повлияе на времето за публикуване. Така че моля да ме извините, когато има неточности и ще съм Ви благодарен да ме поправяте своевремено. Никога не съм казвал, че знам всичко. Всичко никой не знае, просто имам много и полезен материал по темата. Има само една малка подробност и тя е, че нямам право да публикувам определени неща и ЗАКОНИТЕ трябва да се СПАЗВАТ. Искам да кажа Руските закони. А аз наистина смятам отново да отида там, защото едва тази година разбрах, че последните 27 години съм гледал в неправилната посока. Когато тръгвах за Сибир си мислех, че отивам на майн.та си, но още на първия ден в Екатеринбург установих, че аз пристигам от май...а си. И на руснаците изобщо не им дреме за Евросъюза и изобщо не се натискат да влизат. По скоро бих казал, че дори да ги молим няма да влезнат. И какво ти ембарго. Та те си имат всичко, а от ембаргото страда само Европа. Единственото, което нямат е Българско сирене и кисело мляко. Ето това наистина нямат и в Москва дори.
А там законите се спазват. Под спазват разбирайте, че и там се случват престъпления, но такъв израз като "висящо дело" не съществува. Там хванат ли те и на втория ден си осъден ефективно. Там за едно колело дават от 3 до 5 години и на втората сутрин вече пътуваш мноооого по на изток. Там малки деца си играят сами пред блока в 21.00 часа и родителите им не се притесняват просто защото няма какво да им се случи. Нещо се отплеснах.

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 21:32
от mfandakov
Г-н инж. Пламен Пеев що не останете там,виждам че Ви харесва няма лошо.

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 22:07
от plamsav
slowtraveler написа: освен ако нивото на ТУ-Русе е спаднало до ниво на техникум по Автотранспорт - поне тук във Варна за съжаление балът за влизане в такова училище бе един от най-ниските
За съжаление колеги нивото в ТУ-Русе е такова, че с диплома 3.00 се влиза. Нямам повече какво да кажа. Правете си изводите сами. Далеч са времената, когато последния влезнал в специалността Електронна Техника беше с диплома 5.13. Надявам се моите синове да са любознателни поне на 50% от мене,когато бях на техните години. Както и се надявам да НЕ учат в Български Университет. "В Руски може". Там нивото се е запазило както тук , но преди 25 години. Както си мисля, че трябва да решавам бързо, защото големия е в 7 клас. Както и се надявам поне единия да научи занаята на баща си. Да са Здрави пък ...

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 22:11
от plamsav
slowtraveler написа: Да не кажа липсата на конкретни отговори на конкретни въпроси, зададени от колегите тук....
Много от въпросите ще получат отговор тук в тази тема, но всичко с времето си. Търпение моля. Както е казал Балзак "Търпението е огромна сила."
Така че малко търпение моля.

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 22:27
от plamsav
slowtraveler написа: че са принудени да действат без реална информация, използват reverse engineering, и мислене...
По скоро аз си мисля, че той е единственият НеЯпонец (поне нямам информация за противното), който е влизал в заводите на Тойота. Това го знам от Японеца, който го е поканил. Дори нещо повече, много от скенерите на Тойота са конструирани съвместно с него . Както и това, че преди да пуснат някой нов уред го пращат точно на него да го пробва в реални условия. Защо??? Помислете върху това. Сергей Николаевич не е случайно попаднал там (Заводите на Тойота).
В последните няколко години работи с корейската фирма CARMANSCAN и всички скенери за хибридни автомобили се одобряват само след като са тествани от него и са изчистени всички бъгове.

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 22:30
от plamsav
mfandakov написа: Г-н инж. Пламен Пеев що не останете там,виждам че Ви харесва няма лошо.
С най-голямо удоволствие само да и дойде акъла и на жената. Вече и тя взе да се замисля ...

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 22:45
от mfandakov
plamsav написа: С най-голямо удоволствие само да и дойде акъла и на жената. Вече и тя взе да се замисля ...
Ами работите срещу себе си. :D
приус.jpg
приус.jpg (32.8 KiB) Преглеждано 8417 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 22:50
от plamsav
мехаННика написа: И ако нямаш литература си аматьор със сертификат...
Литература има тук в България. Само че е на руски и няма аналог на друг език. И както вече се досещате неин автор е С. Николаевич. И скоро ще излезе от печат следващата. Заради книгите без малко да влезна в графата за свръхбагаж. :) :)

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 23:01
от plamsav
mfandakov написа:
plamsav написа: С най-голямо удоволствие само да и дойде акъла и на жената. Вече и тя взе да се замисля ...
Ами работите срещу себе си. :D
приус.jpg
Защо??? Семеиството ми не разполага с много пари. Но аз се чувствам МНОГО БОГАТ човек. Имам жена, която ме обича и две прекрасни деца, които понякога са искали сладолед и не са можели да го получат, но никога не са гладували. И когато човек работи за благото на човека той винаги ще бъде възнаграден. Запомнете ДОБРОТО ВИНАГИ се връща и то много по-голямо отколкото очаквате. Но има едно голямо НО - САМО когато е направено от СЪРЦЕ и безкористно, т.е. без да очаквате нещо в замяна. Правете добро и ще ви се върне.
Това вече май мина във форума БГ мама :D tooth.gif

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувано на: 25 Сеп 2017 23:13
от slowtraveler
plamsav написа: По скоро аз си мисля, че той е единственият НеЯпонец (поне нямам информация за противното), който е влизал в заводите на Тойота. Това го знам от Японеца, който го е поканил.
Колега, нека бъдем реалисти... Не че се хващам за думата, ама съм съвсем убеден, че или има грешки в превода, или нещо си объркал в разбирането...
Влизането в заводите на Тойота също е бизнес, и има ежедневни посещения... Докъде ще те допуснат - това е вече друга работа... Докъде е допуснат руснака - също е въпрос на виждане на японците, а не на руснака... Така, че твърдение, че той е едва ли не единственият НеЯпонец, влизал в заводите на Тойота е най-малкото глупаво...
plamsav написа: Както и това, че преди да пуснат някой нов уред го пращат точно на него да го пробва в реални условия. Защо??? Помислете върху това.
Навярно е въпрос на грешка в превода? Убеден съм, че дори да изпращат на руснака някакъв нов уред, то той е един от хилядите, на които е изпратен уреда... Защо??? Помислете върху това..
Дали връща коректна и важна информация - това го знаят само японците... Които са достатъчно любезни за да не кажат каквато и да е лоша дума...
► Виж съдържание