Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 73
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Контакти:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот plamsav » 21 авг 2017 16:05

plamsav написа:Източник Здравейте.
Аз съм ГОРД собственик на ПРИУС 2008г от април 2017. До момента съм минал 4000км. Направил съм няколко засичания на разхода, които ще споделя тук.
Това са резултати от реални тестове за определяне на разхода в реални условия при определена скорост, която е поддържана при възможност и е променяна само с цел безопасност. Искам да кажа, че безопасността е винаги на първо място. Скоростта е поддържана поне в 90% от времето на теста и нейната промяна може само да влоши показанията от теста.

На втората снимка се вижда разход 4.1 л/100км като са изминати 114 км. Това е резултат от движението на Приус-а от точка А до точка В и обратно до точка А по абсолютно същия маршрут. Външната температура е 32 °С. Климатика е работил през цялото време на 23 °С.

Снимки и продължението на :

http://www.service-hybrid.com/istinata-za-toyota-prius/

Пламен Пеев



Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.
sad.gif :thumbsup: :)

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 21 авг 2017 17:47

plamsav написа:Източник Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.

Ще се постарая да бъда коректен за всичко, което не е така и се подвежда аудиторията, а то е:
- При изпреварване е пъргав като 170 к.с. - набира си като кола около 100-на коня. Ни повече, ни по-малко.
- от които 80 електрически - нямаш енергия от къде да дойде, за да използваш 80 електрически коня.
- има 400 Нютон метра общ въртящ момент. За сравнение БМВ 2000 Куб пълна инжекция има 210 Нютон метра при над 3500 оборота - Не са важни параметрите на хартия, а на пътя. Въпросния Приус може да направи максимална сила на пътя в доста по-ниски граници. Въпроса е да разбираш идеята как работи въртящия момент и как се пренася на пътя. Между другото това е един от най-спекулираните параметри на това задвижване.
Защо е така? Защото реално имаш максимум 400Нм от МГ2 + ~80Нм от двигател , умножени през диференциал от 4.113 прави тотал от ~1975Нм към колелото, при най-оптимистичния вариант.
А едно БМВ на 1-ва, при 210Нм от двигателя, то ти пренася горе долу 3575Нм. Или дефакто БМВ-то "дава" едни 80% по-висока енергия върху пътя в сравнение с Приуса.
- Да климатроникът на Приус-а работи на ток и може да работи до 1 час без да запали двигателя - може ама друг път. Или като по рекламите с това "до". tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 587
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 50
Местоположение: Стара Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот WoLF » 21 авг 2017 20:23

Днес по неприятни причини ми се наложи да карам моя до ръба на възможностите му(сцепление и мощност)... Мога да говоря надълго и нашироко за какво става въпрос, беше като обиколка на ринг-а tooth.gif
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
stoyanov.bs
Мнения: 39
Регистриран: 26 апр 2014 19:55
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот stoyanov.bs » 22 авг 2017 11:29

plamsav написа:Източник Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.
sad.gif :thumbsup: :)

Колега поздравления за труда и времето което си отделил за да напишеш тази статия. Във нашия форум има също грамотни колеги на тема приус, затова е добре да обърнеш внимание на неточностите които е посочил Boz. Освен тях и това твърдение :
"Круизконтролът (автопилот) работи САМО до 120 км/ч. Това не е дефект на автомобила, а е направено умишлено, така че не се опитвайте да го включите при по-високи скорости".
Не съм убеден, че е коректно написано така. Доколкото си спомням моделите за японския пазар имат такова ограничение, а тези за европейския нямат (или ако имат са при доста по-високи скорости).
Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 22 авг 2017 12:28

Дам и това съм го пропуснал за скоростта.
Общо взето от цялата информация само резултата за разхода е относително вярна, но пак при такива малки преходи направо си е моментен разход, а не статистически обоснован.

В тон с тази тема да споделя повърхностни наблюдения, че от както леко ни позатвориха квартала, в който живея, на хибрида разхода ми се повиши по борд с около 0.1-0.2/100, а на дизела с около 2/100. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Рошко
Мнения: 902
Регистриран: 09 ное 2008 14:41
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот Рошко » 22 авг 2017 17:16

stoyanov.bs написа:Източник а тези за европейския нямат (или ако имат са при доста по-високи скорости).

Гаранция не е вярно! Карал съм Auris-a по магистралата със 145 на темпомат, а единствената разлика с Prius е купето.
Изображение Toyota Auris HSD 2015 Facelift Powered by 豊田 佐吉 and 豊田喜一郎
Изображение

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 73
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Контакти:

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот plamsav » 22 авг 2017 22:39

stoyanov.bs написа:Източник
plamsav написа:Източник Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.
sad.gif :thumbsup: :)

Колега поздравления за труда и времето което си отделил за да напишеш тази статия. Във нашия форум има също грамотни колеги на тема приус, затова е добре да обърнеш внимание на неточностите които е посочил Boz. Освен тях и това твърдение :
"Круизконтролът (автопилот) работи САМО до 120 км/ч. Това не е дефект на автомобила, а е направено умишлено, така че не се опитвайте да го включите при по-високи скорости".
Не съм убеден, че е коректно написано така. Доколкото си спомням моделите за японския пазар имат такова ограничение, а тези за европейския нямат (или ако имат са при доста по-високи скорости).


Съгласен съм с вас, колега. При тестове изпитения тази седмица круизконтролът работеше до 130 км/ч, но при повече отказа да включи. Колата е Испанка. Явно за различните пазари имат различни настройки. Ако има няко колега с такава от Германия да сподели. Предполагам, че изобщо няма да има ограничения. А иначе за статията се радвам, че има интерес.

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 73
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Контакти:

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот plamsav » 22 авг 2017 22:57

BOz написа:Източник
Офтопик
plamsav написа:Източник Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.

Ще се постарая да бъда коректен за всичко, което не е така и се подвежда аудиторията, а то е:
- При изпреварване е пъргав като 170 к.с. - набира си като кола около 100-на коня. Ни повече, ни по-малко.
- от които 80 електрически - нямаш енергия от къде да дойде, за да използваш 80 електрически коня.
- има 400 Нютон метра общ въртящ момент. За сравнение БМВ 2000 Куб пълна инжекция има 210 Нютон метра при над 3500 оборота - Не са важни параметрите на хартия, а на пътя. Въпросния Приус може да направи максимална сила на пътя в доста по-ниски граници. Въпроса е да разбираш идеята как работи въртящия момент и как се пренася на пътя. Между другото това е един от най-спекулираните параметри на това задвижване.
Защо е така? Защото реално имаш максимум 400Нм от МГ2 + ~80Нм от двигател , умножени през диференциал от 4.113 прави тотал от ~1975Нм към колелото, при най-оптимистичния вариант.
А едно БМВ на 1-ва, при 210Нм от двигателя, то ти пренася горе долу 3575Нм. Или дефакто БМВ-то "дава" едни 80% по-висока енергия върху пътя в сравнение с Приуса.
- Да климатроникът на Приус-а работи на ток и може да работи до 1 час без да запали двигателя - може ама друг път. Или като по рекламите с това "до". tooth.gif


Да започнем отзад напред. Това е тест правен в реално време и при реални условия. Батерия на 7 чертички, външна температура 30 оС, климатроник на авто и темп.25 оС, колата е на слънце по обяд. Климатикът работи 35 мин и чак след това време се включи двигателя. Батерията в този момент беше на 2 чертички, т.е. можеше да работи поне още 14 мин. Което общо прави 49 мин. Сега си представете, че колата е на сянка и че вдигнем желаната температура с 1 оС. С колко ще се удължи времето на работа??? Според мен 1 час е напълно реална цифра. Отделен е въпроса, че 26 градуса са на ръба на комфорта, но е постижимо.

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 73
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Контакти:

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот plamsav » 22 авг 2017 23:21

BOz написа:Източник
Офтопик
plamsav написа:Източник Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.

Ще се постарая да бъда коректен за всичко, което не е така и се подвежда аудиторията, а то е:
- При изпреварване е пъргав като 170 к.с. - набира си като кола около 100-на коня. Ни повече, ни по-малко.
- от които 80 електрически - нямаш енергия от къде да дойде, за да използваш 80 електрически коня.
- има 400 Нютон метра общ въртящ момент. За сравнение БМВ 2000 Куб пълна инжекция има 210 Нютон метра при над 3500 оборота - Не са важни параметрите на хартия, а на пътя. Въпросния Приус може да направи максимална сила на пътя в доста по-ниски граници. Въпроса е да разбираш идеята как работи въртящия момент и как се пренася на пътя. Между другото това е един от най-спекулираните параметри на това задвижване.
Защо е така? Защото реално имаш максимум 400Нм от МГ2 + ~80Нм от двигател , умножени през диференциал от 4.113 прави тотал от ~1975Нм към колелото, при най-оптимистичния вариант.
А едно БМВ на 1-ва, при 210Нм от двигателя, то ти пренася горе долу 3575Нм. Или дефакто БМВ-то "дава" едни 80% по-висока енергия върху пътя в сравнение с Приуса.
- Да климатроникът на Приус-а работи на ток и може да работи до 1 час без да запали двигателя - може ама друг път. Или като по рекламите с това "до". tooth.gif


- При изпреварване е пъргав като 170 к.с. - набира си като кола около 100-на коня. Ни повече, ни по-малко.
Определено дърпа. Карал съм много дълго автомобил 100 коня, като 99 % от тях живи и автомобил 125 коня. Определено (Осезаемо) дърпа доста по-добре и от 125 коня.
от които 80 електрически - нямаш енергия от къде да дойде, за да използваш 80 електрически коня. ???
Защо да нямаме енергия? На електродвигателя имаме 540V, които са напълно достатъчни

Потребителски аватар
stoyanov.bs
Мнения: 39
Регистриран: 26 апр 2014 19:55
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот stoyanov.bs » 23 авг 2017 09:39

Рошко написа:Източник
stoyanov.bs написа:Източник а тези за европейския нямат (или ако имат са при доста по-високи скорости).

Гаранция не е вярно! Карал съм Auris-a по магистралата със 145 на темпомат, а единствената разлика с Prius е купето.

Колега, не можах да разбера какво имаш в предвид. Аз бях написал, че моделите за японския пазар имат ограничение за максимална скорост по темпомат, а тези за европейския нямат (или ако имат са при доста по-високи скорости).Моя приус например е купен от България и темпомата по спомен си работи до към 140км/час, а за по-високи скорости не съм го пробвал и не знам дали ще работи.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12550
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 23 авг 2017 09:43

plamsav написа:Източник от които 80 електрически - нямаш енергия от къде да дойде, за да използваш 80 електрически коня. ???

Знаете, че хибридната система менажира доста интелигентно мощностите...
Акумулаторът колко ампера може да даде? Неслучайно при активно шофиране MG1 ГЕНЕРИРА (т.е. отнема/намалява използваемата механичната енергия на ДВГ), и MG2 консумира максималната енергия като добавя и ток от акумулатора... То затова и общата мощност на хибридната система съвсем не е проста сума от мощността на ДВГ и ел-двигателите..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
stoyanov.bs
Мнения: 39
Регистриран: 26 апр 2014 19:55
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот stoyanov.bs » 23 авг 2017 09:59

plamsav написа:Източник
stoyanov.bs написа:Източник
plamsav написа:Източник Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.
sad.gif :thumbsup: :)

Колега поздравления за труда и времето което си отделил за да напишеш тази статия. Във нашия форум има също грамотни колеги на тема приус, затова е добре да обърнеш внимание на неточностите които е посочил Boz. Освен тях и това твърдение :
"Круизконтролът (автопилот) работи САМО до 120 км/ч. Това не е дефект на автомобила, а е направено умишлено, така че не се опитвайте да го включите при по-високи скорости".
Не съм убеден, че е коректно написано така. Доколкото си спомням моделите за японския пазар имат такова ограничение, а тези за европейския нямат (или ако имат са при доста по-високи скорости).


Съгласен съм с вас, колега. При тестове изпитения тази седмица круизконтролът работеше до 130 км/ч, но при повече отказа да включи. Колата е Испанка. Явно за различните пазари имат различни настройки. Ако има няко колега с такава от Германия да сподели. Предполагам, че изобщо няма да има ограничения. А иначе за статията се радвам, че има интерес.

За мен лично е смущаващо, че приус закупен от Испания има ограничение по темпомат до 130км/час. Ако и при други приуси внос от Европа имат такова ограничение или дори до по-малки скорости явно ще трябва да внимавам, когато реша да сменям колата. За мен тази екстра е задължителна и не бих си взел кола, на която темпомата работи само до 120км/час например. Ще съм ви благодарен, ако ни споделите и за други приуси купувани от Европа, които имат ограничение на максималната скорост на круиз контрола.
Иначе от руските форуми бях останал с впечатление, че само притежателите на приуси за японския пазар имат оплаквания за максималната скорост на темпомата.
Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 23 авг 2017 16:11

plamsav написа:Източник Да започнем отзад напред. Това е тест правен в реално време и при реални условия. Батерия на 7 чертички, външна температура 30 оС, климатроник на авто и темп.25 оС, колата е на слънце по обяд. Климатикът работи 35 мин и чак след това време се включи двигателя. Батерията в този момент беше на 2 чертички, т.е. можеше да работи поне още 14 мин. Което общо прави 49 мин. Сега си представете, че колата е на сянка и че вдигнем желаната температура с 1 оС. С колко ще се удължи времето на работа??? Според мен 1 час е напълно реална цифра. Отделен е въпроса, че 26 градуса са на ръба на комфорта, но е постижимо.

Аха. Точно като по рекламите. Да кажем си пуснал климатика на напълно заредена батерия, изхабил си я до края, изкарала е 35 минути и накрая пишеш 1 час. Страхотна логика.
Или викаш ако си вечер, навън е 22 градуса, нагласяш климатика на 24 градуса, спускал си се от Мусала, за да удариш 80% заряд, след това си загасил всичко де що има електрическо по колата, изключвайки "климатика", изхарчваш батерията до дъно така, че да ти хвърли грешка, удряш един час и викаш значи колата на климатик може да изкара 1 час. Както казах с това "до" си е доста като по рекламите.
Друг вариант - качваш се след цял работен ден, колата е била на слънце напечена като мексиканска секс робиня, тръгваш с "нормална" батерия и на първия светофар след 2 минути няма нищо в нея. Та можеше да сложиш този вариант и да напишеш, че климатика на ток може да работи "от" 2 минути. tooth.gif

plamsav написа:Източник Определено дърпа. Карал съм много дълго автомобил 100 коня, като 99 % от тях живи и автомобил 125 коня. Определено (Осезаемо) дърпа доста по-добре и от 125 коня.

Е колко да е това осезаемо, като в най-добрия вариант имаш обща системна мощност от порядъка на 110кс? А ти отиде до към 170 чак. Колите с по 170 коня са на светлинни години в обратна посока, преминали през 4 поколения Приуси в това "дърпащо" отношение.
Обясних ти защо точно с твоя пример, ама не знам дали го разбираш, щом твърдиш, че тия 400Нм са нещо велико в сравнение с "умрелите" 210Нм на БМВ-то.
Риторичен въпрос - и какво правим като Приус-3 има 207Нм в сравнение с 400-те на Приус-2? Викаш дърпа 2 пъти по-малко? Реалността - П3 "дърпа" с около 6-7% (по спомен) повече от П2 на пътя, въпреки двойно по-ниския въртящ момент на хартия, нали? Просто мисли преди да се хващаш и ти на тези маркетингови трикове.

plamsav написа:Източник Защо да нямаме енергия? На електродвигателя имаме 540V, които са напълно достатъчни

Хубаво би било да правиш разлика между мощност и потенциална разлика, щом се занимаваш с хибриди. Просто съвет. И тези 540 волта от къде са дошли в поста ти при положение, че в твоята Тойота по спецификация максималния буст е до 500 волта, то си нямам идея.


п.п. Може ли да помоля последната страница и половина от мненията да се отцепят в отделна тема стил "offtopic"? Благодаря.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 73
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Контакти:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот plamsav » 23 авг 2017 17:56

BOz написа:Източник
plamsav написа:Източник Да започнем отзад напред. Това е тест правен в реално време и при реални условия. Батерия на 7 чертички, външна температура 30 оС, климатроник на авто и темп.25 оС, колата е на слънце по обяд. Климатикът работи 35 мин и чак след това време се включи двигателя. Батерията в този момент беше на 2 чертички, т.е. можеше да работи поне още 14 мин. Което общо прави 49 мин. Сега си представете, че колата е на сянка и че вдигнем желаната температура с 1 оС. С колко ще се удължи времето на работа??? Според мен 1 час е напълно реална цифра. Отделен е въпроса, че 26 градуса са на ръба на комфорта, но е постижимо.

Аха. Точно като по рекламите. Да кажем си пуснал климатика на напълно заредена батерия, изхабил си я до края, изкарала е 35 минути и накрая пишеш 1 час. Страхотна логика.
Или викаш ако си вечер, навън е 22 градуса, нагласяш климатика на 24 градуса, спускал си се от Мусала, за да удариш 80% заряд, след това си загасил всичко де що има електрическо по колата, изключвайки "климатика", изхарчваш батерията до дъно така, че да ти хвърли грешка, удряш един час и викаш значи колата на климатик може да изкара 1 час. Както казах с това "до" си е доста като по рекламите.
Друг вариант - качваш се след цял работен ден, колата е била на слънце напечена като мексиканска секс робиня, тръгваш с "нормална" батерия и на първия светофар след 2 минути няма нищо в нея. Та можеше да сложиш този вариант и да напишеш, че климатика на ток може да работи "от" 2 минути. tooth.gif

plamsav написа:Източник Определено дърпа. Карал съм много дълго автомобил 100 коня, като 99 % от тях живи и автомобил 125 коня. Определено (Осезаемо) дърпа доста по-добре и от 125 коня.

Е колко да е това осезаемо, като в най-добрия вариант имаш обща системна мощност от порядъка на 110кс? А ти отиде до към 170 чак. Колите с по 170 коня са на светлинни години в обратна посока, преминали през 4 поколения Приуси в това "дърпащо" отношение.
Обясних ти защо точно с твоя пример, ама не знам дали го разбираш, щом твърдиш, че тия 400Нм са нещо велико в сравнение с "умрелите" 210Нм на БМВ-то.
Риторичен въпрос - и какво правим като Приус-3 има 207Нм в сравнение с 400-те на Приус-2? Викаш дърпа 2 пъти по-малко? Реалността - П3 "дърпа" с около 6-7% (по спомен) повече от П2 на пътя, въпреки двойно по-ниския въртящ момент на хартия, нали? Просто мисли преди да се хващаш и ти на тези маркетингови трикове.

plamsav написа:Източник Защо да нямаме енергия? На електродвигателя имаме 540V, които са напълно достатъчни

Хубаво би било да правиш разлика между мощност и потенциална разлика, щом се занимаваш с хибриди. Просто съвет. И тези 540 волта от къде са дошли в поста ти при положение, че в твоята Тойота по спецификация максималния буст е до 500 волта, то си нямам идея.


п.п. Може ли да помоля последната страница и половина от мненията да се отцепят в отделна тема стил "offtopic"? Благодаря.


Когато е правен теста с климатика колата седи на място и не се движи. Така, че нека спрем с тези спекулации за слизане от Витоша и т.н. Просто жената влезе в магазина иказа, че ще се бави 10 мин, но беше завравила да спомене и единия час преди това. Така че се забави 1час и 10мин.
А Инвертора дава напрежение 540V, когато батерията е на 75%. Това го пише в оригиналните документи на Тойота, но вие може да не сте ги виждали защото не са излизали от завода на Тойота.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12550
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот slowtraveler » 23 авг 2017 18:18

Колега, нали знаете как се изчислява отдадената мощност - напрежението не е определящ фактор сам по себе си... То и бобината на бензинката дава няколко киловолта, ама не черпи голяма мощност :)
Щом имате достъп до сервизна информация (то и доста хора тук също имат :) ) - това е много добре, защото можете да бъдете много полезен на колегите...
Бихте ли споделили токът, който може да отдаде батерията, и какъв и е пада на напрежение при зареждане 75% при максималния ток?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост