Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13072
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот slowtraveler » 04 сеп 2017 08:44

Никой не спори, че хибридите имат своето приложение...
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

eltransbg
Мнения: 9
Регистриран: 14 сеп 2014 22:59
Репутация: 1
Местоположение: Варна

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот eltransbg » 07 сеп 2017 14:00

Едно интересно клипче, обесняващо само за около минута какво представлява Хибридната система на Тойота :)
https://youtu.be/HgqLKaX7k-U
Приус 2 / 2006г, 4,8л/100км

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 91
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 22
Местоположение: Русе
Контакти:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот plamsav » 27 дек 2017 12:24

Как да превърнем Prius в Off-road автомобил.

Трябва да знаете, че това значително увеличава шансовете ви да излезете и от по-дълбок сняг. !!! Не забравяйте след това да преминете в нормален режим на шофиране!!! Карането в сервизен режим по-дълго време може сериозно да повреди вашата скоростна кутия. !!!

https://www.facebook.com/plamensav/vide ... 214048914/

Карането в сервизен режим по-дълго време може сериозно да повреди вашата скоростна кутия. !!!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13072
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот slowtraveler » 27 дек 2017 12:49

За по-лесно:
* Дърпа се ръчната спирачка (как звучи за бутон а? :) ). Това не е задължително за процедурата, но е добре за безопасността
* Включва се автомобила в режим контакт (не READY). За Приус 2001-20013 - две позиции напред на ключа, а на 2004+ - натискане на стартовия бутон два пъти без да е натисната спирачката. Дисплеят няма да покаже READY, но ще светне. Колата - на PARK.
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Включва се колата в режим N
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Включва се колата в режим Р
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Натискаш спирачка и стартираш нормално автомобила.

*********************************
Айде още някой друг хак :)

Изключване сигнализация за колан:
* Включва се колата, превключва се ODO/TRIP до ODO и се изключва автомобилът
* Включва се отново автомобила, натиска и задържа ODO за минимум 10 секунди
* Докато се задържа ODO, се закача и откача колана
Ако дисплея покаже b-on, използвай ODO за да го превключиш до b-off

Възстановяване на сигнализацията става като вместо откачане/закачане на колан (третата позиция) включиш кутията на R и обратно на Р
********************************

Иначе горното не виждам как ще помогне за офроуд възможностите на приуса - извън пътя основният проблем е клиренса, а не задвижването :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1799
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 220
Местоположение: София

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот BOz » 27 дек 2017 14:19

Не е баш така. Хибрида уж има много добро управление на тракшън контрола, ама само на хартия.
Реалността - толкова е зле направен, че не е истина. Наистина ти държи гумите на прага на сцеплението и ти реже "газта" брутално. Пример - изкачваш 20 метра заснежена рампа. Имаш да кажем 2м сухо и започва изкачването. Засилваш там колкото можеш за 2та метра, колата стъпва на хлъзгавото след това и крайния ефект е махане на газта на 99%. Все едно с нормален автомобил да започнеш да изкачваш и да отпуснеш целия педал на газта по средата. Първоначалния момент отива на кино. И колата спира по средата, ти държиш педала на газта колкото искаш ама все едно спирачката си натиснал. Минава се секунда-две превърта едното колело да кажем оборот и веднага го блокира. Ти държиш газта. Минава още секунда и превърта другото колело съвсем леко и веднага се блокира. Ей това е проблема, а не просвета на автомобила.
В случая целта на сервизния режим е просто да изключиш това поведение и да може да контролираш мощността чрез педала.

п.п. АСС е първа позиция на ключа/бутона.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 854
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот Hursa » 27 дек 2017 15:01

Не можеш, така да се каже да "копаеш" в снега? Само една пролет ми се бе случило да вляза в киша (а от долу подледено) след сух асфалт при изкачване и като че ли превъртаха гумите. Участъка бе само около 10тина метра, но го мина с голям зор. А не можех да засиля преди това, тъй като участъка бе след завой. Отдадох трудностите на преодоляването на това, че спрях преди заледения участък и на това че бе заледено под снега. (Заледения участък бе точно пред "паркинга" на манастира “Свети Иван Пусти” - сравнително стръмен участък.)
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13072
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот slowtraveler » 27 дек 2017 16:46

Ооо, напълно ви разбрах... Просто имах преедвид, че излизането на такъв пластмасов автомобил извън пътя би бил някаква голяма рядкост, при която ТС би бил последната грижа :)
Неслучайно и вие споделяте само Он-роуд проблеми :)
От друга страна с Маздата никога не съм имал проблеми с читавите гуми - не ми се е налагало изключването на ТС...
Последно го изключвах на Кашкая, защото при него изключването на ESP включваше нисански офроуд ТС/ЕСП (ABLS - силно редуциран ТС заедно с много голяма чувствителност към превъртане на колело и удряне на спирачката към превъртащото колело). От обясненията оставам с впечатлението, че ТС на Приуса може да е настроен за добро сцепление...
За АСС - да, прав си.. Явно имат предвид 'подаване на контакт'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1799
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 220
Местоположение: София

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот BOz » 27 дек 2017 17:55

Точно не си изключвал тракшъна защото си работи както трябва, а не е такава измислица като при хибрида.
Тия чак на 4то поколение Приус се сетиха, че можеше едно копче да му сложат и да издрапаш 5 метра.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13072
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот slowtraveler » 27 дек 2017 18:13

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 854
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот Hursa » 27 дек 2017 18:33

На 4то поколение има бутон за изключване на тракшъна? Но тогава ще има ли това псевдоблокиране на диференциала със задействане на спирачката на буксуващото колело?
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13072
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот slowtraveler » 27 дек 2017 18:36

Едва ли.... Вероятно просто изключва ТС и ЕСП...
При Кашкая изрично го пишеха като 'уникално' решение специално за офроуд режим (т.е. бутона за изключване на ЕСП включва специален офроуд ТС и т.н...), ама той нали си имаш претенциите, че можеш да излезеш от асфалта дори до банкета с него, а не само да караш по чист асфалт :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 854
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот Hursa » 27 дек 2017 19:01

Може би в 5 поколение ще добавят "зимен режим". А какво стана с приус 4 "4х4", появи ли се на някой от пазарите. Или Ц-ХР
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13072
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот slowtraveler » 27 дек 2017 19:45

Като гледам как се представа Тесла Х по черен път и при диагонално висене - вероятно планират да асфалтират цялата земя и да няма нужда от малко по-проходими машинки :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

strahomen1
Мнения: 47
Регистриран: 13 яну 2013 19:49
Репутация: 4
Местоположение: Габрово

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот strahomen1 » 28 дек 2017 08:21

slowtraveler написа:Източник За по-лесно:
* Дърпа се ръчната спирачка (как звучи за бутон а? :) ). Това не е задължително за процедурата, но е добре за безопасността
* Включва се автомобила в режим контакт (не READY). За Приус 2001-20013 - две позиции напред на ключа, а на 2004+ - натискане на стартовия бутон два пъти без да е натисната спирачката. Дисплеят няма да покаже READY, но ще светне. Колата - на PARK.
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Включва се колата в режим N
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Включва се колата в режим Р
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Натискаш спирачка и стартираш нормално автомобила.

*********************************
Айде още някой друг хак :)

Изключване сигнализация за колан:
* Включва се колата, превключва се ODO/TRIP до ODO и се изключва автомобилът
* Включва се отново автомобила, натиска и задържа ODO за минимум 10 секунди
* Докато се задържа ODO, се закача и откача колана
Ако дисплея покаже b-on, използвай ODO за да го превключиш до b-off

Възстановяване на сигнализацията става като вместо откачане/закачане на колан (третата позиция) включиш кутията на R и обратно на Р
********************************

Иначе горното не виждам как ще помогне за офроуд възможностите на приуса - извън пътя основният проблем е клиренса, а не задвижването :)


Цялата процедура с педали и копчета е за да се изключи ТС принудително ли е???Евентуално за да можеш с контролирано пребуксуване да издрапаш от някой заледен участък!!Правилно ли разбрах???И ,следващия въпрос е как да се върнем в нормален режим или системата си го оправя след рестартиране на колата!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13072
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот slowtraveler » 28 дек 2017 09:57

Изключването на ТС е страничен ефект... Това е сервизен режим, при който постоянно работи ДВГ и т.н...
Нормален режим - рестарт на колата..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост