Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувай отговор
Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от plamsav » 21 Авг 2017 16:05

plamsav написа: Здравейте.
Аз съм ГОРД собственик на ПРИУС 2008г от април 2017. До момента съм минал 4000км. Направил съм няколко засичания на разхода, които ще споделя тук.
Това са резултати от реални тестове за определяне на разхода в реални условия при определена скорост, която е поддържана при възможност и е променяна само с цел безопасност. Искам да кажа, че безопасността е винаги на първо място. Скоростта е поддържана поне в 90% от времето на теста и нейната промяна може само да влоши показанията от теста.

На втората снимка се вижда разход 4.1 л/100км като са изминати 114 км. Това е резултат от движението на Приус-а от точка А до точка В и обратно до точка А по абсолютно същия маршрут. Външната температура е 32 °С. Климатика е работил през цялото време на 23 °С.

Снимки и продължението на :

http://www.service-hybrid.com/istinata-za-toyota-prius/

Пламен Пеев

Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.
sad.gif :thumbsup: :)

Аватар
BOz
Мнения: 4270
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от BOz » 21 Авг 2017 17:47

plamsav написа: Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.
Ще се постарая да бъда коректен за всичко, което не е така и се подвежда аудиторията, а то е:
- При изпреварване е пъргав като 170 к.с. - набира си като кола около 100-на коня. Ни повече, ни по-малко.
- от които 80 електрически - нямаш енергия от къде да дойде, за да използваш 80 електрически коня.
- има 400 Нютон метра общ въртящ момент. За сравнение БМВ 2000 Куб пълна инжекция има 210 Нютон метра при над 3500 оборота - Не са важни параметрите на хартия, а на пътя. Въпросния Приус може да направи максимална сила на пътя в доста по-ниски граници. Въпроса е да разбираш идеята как работи въртящия момент и как се пренася на пътя. Между другото това е един от най-спекулираните параметри на това задвижване.
Защо е така? Защото реално имаш максимум 400Нм от МГ2 + ~80Нм от двигател , умножени през диференциал от 4.113 прави тотал от ~1975Нм към колелото, при най-оптимистичния вариант.
А едно БМВ на 1-ва, при 210Нм от двигателя, то ти пренася горе долу 3575Нм. Или дефакто БМВ-то "дава" едни 80% по-висока енергия върху пътя в сравнение с Приуса.
- Да климатроникът на Приус-а работи на ток и може да работи до 1 час без да запали двигателя - може ама друг път. Или като по рекламите с това "до". tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2576
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 220 пъти
Получена  благодарност: 97 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от WoLF » 21 Авг 2017 20:23

Днес по неприятни причини ми се наложи да карам моя до ръба на възможностите му(сцепление и мощност)... Мога да говоря надълго и нашироко за какво става въпрос, беше като обиколка на ринг-а tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

stoyanov.bs
Мнения: 59
Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
Местоположение: Бургас

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от stoyanov.bs » 22 Авг 2017 11:29

plamsav написа: Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.
sad.gif :thumbsup: :)
Колега поздравления за труда и времето което си отделил за да напишеш тази статия. Във нашия форум има също грамотни колеги на тема приус, затова е добре да обърнеш внимание на неточностите които е посочил Boz. Освен тях и това твърдение :
"Круизконтролът (автопилот) работи САМО до 120 км/ч. Това не е дефект на автомобила, а е направено умишлено, така че не се опитвайте да го включите при по-високи скорости".
Не съм убеден, че е коректно написано така. Доколкото си спомням моделите за японския пазар имат такова ограничение, а тези за европейския нямат (или ако имат са при доста по-високи скорости).

Аватар
BOz
Мнения: 4270
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от BOz » 22 Авг 2017 12:28

Дам и това съм го пропуснал за скоростта.
Общо взето от цялата информация само резултата за разхода е относително вярна, но пак при такива малки преходи направо си е моментен разход, а не статистически обоснован.

В тон с тази тема да споделя повърхностни наблюдения, че от както леко ни позатвориха квартала, в който живея, на хибрида разхода ми се повиши по борд с около 0.1-0.2/100, а на дизела с около 2/100. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от Рошко » 22 Авг 2017 17:16

stoyanov.bs написа: а тези за европейския нямат (или ако имат са при доста по-високи скорости).
Гаранция не е вярно! Карал съм Auris-a по магистралата със 145 на темпомат, а единствената разлика с Prius е купето.

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от plamsav » 22 Авг 2017 22:39

stoyanov.bs написа:
plamsav написа: Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.
sad.gif :thumbsup: :)
Колега поздравления за труда и времето което си отделил за да напишеш тази статия. Във нашия форум има също грамотни колеги на тема приус, затова е добре да обърнеш внимание на неточностите които е посочил Boz. Освен тях и това твърдение :
"Круизконтролът (автопилот) работи САМО до 120 км/ч. Това не е дефект на автомобила, а е направено умишлено, така че не се опитвайте да го включите при по-високи скорости".
Не съм убеден, че е коректно написано така. Доколкото си спомням моделите за японския пазар имат такова ограничение, а тези за европейския нямат (или ако имат са при доста по-високи скорости).
Съгласен съм с вас, колега. При тестове изпитения тази седмица круизконтролът работеше до 130 км/ч, но при повече отказа да включи. Колата е Испанка. Явно за различните пазари имат различни настройки. Ако има няко колега с такава от Германия да сподели. Предполагам, че изобщо няма да има ограничения. А иначе за статията се радвам, че има интерес.
----------------------
BOz написа:
Офтопик
plamsav написа: Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.
Ще се постарая да бъда коректен за всичко, което не е така и се подвежда аудиторията, а то е:
- При изпреварване е пъргав като 170 к.с. - набира си като кола около 100-на коня. Ни повече, ни по-малко.
- от които 80 електрически - нямаш енергия от къде да дойде, за да използваш 80 електрически коня.
- има 400 Нютон метра общ въртящ момент. За сравнение БМВ 2000 Куб пълна инжекция има 210 Нютон метра при над 3500 оборота - Не са важни параметрите на хартия, а на пътя. Въпросния Приус може да направи максимална сила на пътя в доста по-ниски граници. Въпроса е да разбираш идеята как работи въртящия момент и как се пренася на пътя. Между другото това е един от най-спекулираните параметри на това задвижване.
Защо е така? Защото реално имаш максимум 400Нм от МГ2 + ~80Нм от двигател , умножени през диференциал от 4.113 прави тотал от ~1975Нм към колелото, при най-оптимистичния вариант.
А едно БМВ на 1-ва, при 210Нм от двигателя, то ти пренася горе долу 3575Нм. Или дефакто БМВ-то "дава" едни 80% по-висока енергия върху пътя в сравнение с Приуса.
- Да климатроникът на Приус-а работи на ток и може да работи до 1 час без да запали двигателя - може ама друг път. Или като по рекламите с това "до". tooth.gif
Да започнем отзад напред. Това е тест правен в реално време и при реални условия. Батерия на 7 чертички, външна температура 30 оС, климатроник на авто и темп.25 оС, колата е на слънце по обяд. Климатикът работи 35 мин и чак след това време се включи двигателя. Батерията в този момент беше на 2 чертички, т.е. можеше да работи поне още 14 мин. Което общо прави 49 мин. Сега си представете, че колата е на сянка и че вдигнем желаната температура с 1 оС. С колко ще се удължи времето на работа??? Според мен 1 час е напълно реална цифра. Отделен е въпроса, че 26 градуса са на ръба на комфорта, но е постижимо.
----------------------
BOz написа:
Офтопик
plamsav написа: Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.
Ще се постарая да бъда коректен за всичко, което не е така и се подвежда аудиторията, а то е:
- При изпреварване е пъргав като 170 к.с. - набира си като кола около 100-на коня. Ни повече, ни по-малко.
- от които 80 електрически - нямаш енергия от къде да дойде, за да използваш 80 електрически коня.
- има 400 Нютон метра общ въртящ момент. За сравнение БМВ 2000 Куб пълна инжекция има 210 Нютон метра при над 3500 оборота - Не са важни параметрите на хартия, а на пътя. Въпросния Приус може да направи максимална сила на пътя в доста по-ниски граници. Въпроса е да разбираш идеята как работи въртящия момент и как се пренася на пътя. Между другото това е един от най-спекулираните параметри на това задвижване.
Защо е така? Защото реално имаш максимум 400Нм от МГ2 + ~80Нм от двигател , умножени през диференциал от 4.113 прави тотал от ~1975Нм към колелото, при най-оптимистичния вариант.
А едно БМВ на 1-ва, при 210Нм от двигателя, то ти пренася горе долу 3575Нм. Или дефакто БМВ-то "дава" едни 80% по-висока енергия върху пътя в сравнение с Приуса.
- Да климатроникът на Приус-а работи на ток и може да работи до 1 час без да запали двигателя - може ама друг път. Или като по рекламите с това "до". tooth.gif
- При изпреварване е пъргав като 170 к.с. - набира си като кола около 100-на коня. Ни повече, ни по-малко.
Определено дърпа. Карал съм много дълго автомобил 100 коня, като 99 % от тях живи и автомобил 125 коня. Определено (Осезаемо) дърпа доста по-добре и от 125 коня.
от които 80 електрически - нямаш енергия от къде да дойде, за да използваш 80 електрически коня. ???
Защо да нямаме енергия? На електродвигателя имаме 540V, които са напълно достатъчни
Последно промяна от Akima на 25 Юни 2018 14:12, променено общо 1 път.
Причина: Слети последователни мнения.

stoyanov.bs
Мнения: 59
Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
Местоположение: Бургас

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от stoyanov.bs » 23 Авг 2017 09:39

Рошко написа:
stoyanov.bs написа: а тези за европейския нямат (или ако имат са при доста по-високи скорости).
Гаранция не е вярно! Карал съм Auris-a по магистралата със 145 на темпомат, а единствената разлика с Prius е купето.
Колега, не можах да разбера какво имаш в предвид. Аз бях написал, че моделите за японския пазар имат ограничение за максимална скорост по темпомат, а тези за европейския нямат (или ако имат са при доста по-високи скорости).Моя приус например е купен от България и темпомата по спомен си работи до към 140км/час, а за по-високи скорости не съм го пробвал и не знам дали ще работи.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4854
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 140 пъти
Получена  благодарност: 134 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от slowtraveler » 23 Авг 2017 09:43

plamsav написа: от които 80 електрически - нямаш енергия от къде да дойде, за да използваш 80 електрически коня. ???
Знаете, че хибридната система менажира доста интелигентно мощностите...
Акумулаторът колко ампера може да даде? Неслучайно при активно шофиране MG1 ГЕНЕРИРА (т.е. отнема/намалява използваемата механичната енергия на ДВГ), и MG2 консумира максималната енергия като добавя и ток от акумулатора... То затова и общата мощност на хибридната система съвсем не е проста сума от мощността на ДВГ и ел-двигателите..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

stoyanov.bs
Мнения: 59
Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
Местоположение: Бургас

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от stoyanov.bs » 23 Авг 2017 09:59

plamsav написа:
stoyanov.bs написа:
plamsav написа: Мога да споря за всички "неточности ???", за които пишете. Мола бъдете по-конкретни.
sad.gif :thumbsup: :)
Колега поздравления за труда и времето което си отделил за да напишеш тази статия. Във нашия форум има също грамотни колеги на тема приус, затова е добре да обърнеш внимание на неточностите които е посочил Boz. Освен тях и това твърдение :
"Круизконтролът (автопилот) работи САМО до 120 км/ч. Това не е дефект на автомобила, а е направено умишлено, така че не се опитвайте да го включите при по-високи скорости".
Не съм убеден, че е коректно написано така. Доколкото си спомням моделите за японския пазар имат такова ограничение, а тези за европейския нямат (или ако имат са при доста по-високи скорости).
Съгласен съм с вас, колега. При тестове изпитения тази седмица круизконтролът работеше до 130 км/ч, но при повече отказа да включи. Колата е Испанка. Явно за различните пазари имат различни настройки. Ако има няко колега с такава от Германия да сподели. Предполагам, че изобщо няма да има ограничения. А иначе за статията се радвам, че има интерес.
За мен лично е смущаващо, че приус закупен от Испания има ограничение по темпомат до 130км/час. Ако и при други приуси внос от Европа имат такова ограничение или дори до по-малки скорости явно ще трябва да внимавам, когато реша да сменям колата. За мен тази екстра е задължителна и не бих си взел кола, на която темпомата работи само до 120км/час например. Ще съм ви благодарен, ако ни споделите и за други приуси купувани от Европа, които имат ограничение на максималната скорост на круиз контрола.
Иначе от руските форуми бях останал с впечатление, че само притежателите на приуси за японския пазар имат оплаквания за максималната скорост на темпомата.

Аватар
BOz
Мнения: 4270
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от BOz » 23 Авг 2017 16:11

plamsav написа: Да започнем отзад напред. Това е тест правен в реално време и при реални условия. Батерия на 7 чертички, външна температура 30 оС, климатроник на авто и темп.25 оС, колата е на слънце по обяд. Климатикът работи 35 мин и чак след това време се включи двигателя. Батерията в този момент беше на 2 чертички, т.е. можеше да работи поне още 14 мин. Което общо прави 49 мин. Сега си представете, че колата е на сянка и че вдигнем желаната температура с 1 оС. С колко ще се удължи времето на работа??? Според мен 1 час е напълно реална цифра. Отделен е въпроса, че 26 градуса са на ръба на комфорта, но е постижимо.
Аха. Точно като по рекламите. Да кажем си пуснал климатика на напълно заредена батерия, изхабил си я до края, изкарала е 35 минути и накрая пишеш 1 час. Страхотна логика.
Или викаш ако си вечер, навън е 22 градуса, нагласяш климатика на 24 градуса, спускал си се от Мусала, за да удариш 80% заряд, след това си загасил всичко де що има електрическо по колата, изключвайки "климатика", изхарчваш батерията до дъно така, че да ти хвърли грешка, удряш един час и викаш значи колата на климатик може да изкара 1 час. Както казах с това "до" си е доста като по рекламите.
Друг вариант - качваш се след цял работен ден, колата е била на слънце напечена като мексиканска секс робиня, тръгваш с "нормална" батерия и на първия светофар след 2 минути няма нищо в нея. Та можеше да сложиш този вариант и да напишеш, че климатика на ток може да работи "от" 2 минути. tooth.gif
plamsav написа: Определено дърпа. Карал съм много дълго автомобил 100 коня, като 99 % от тях живи и автомобил 125 коня. Определено (Осезаемо) дърпа доста по-добре и от 125 коня.
Е колко да е това осезаемо, като в най-добрия вариант имаш обща системна мощност от порядъка на 110кс? А ти отиде до към 170 чак. Колите с по 170 коня са на светлинни години в обратна посока, преминали през 4 поколения Приуси в това "дърпащо" отношение.
Обясних ти защо точно с твоя пример, ама не знам дали го разбираш, щом твърдиш, че тия 400Нм са нещо велико в сравнение с "умрелите" 210Нм на БМВ-то.
Риторичен въпрос - и какво правим като Приус-3 има 207Нм в сравнение с 400-те на Приус-2? Викаш дърпа 2 пъти по-малко? Реалността - П3 "дърпа" с около 6-7% (по спомен) повече от П2 на пътя, въпреки двойно по-ниския въртящ момент на хартия, нали? Просто мисли преди да се хващаш и ти на тези маркетингови трикове.
plamsav написа: Защо да нямаме енергия? На електродвигателя имаме 540V, които са напълно достатъчни
Хубаво би било да правиш разлика между мощност и потенциална разлика, щом се занимаваш с хибриди. Просто съвет. И тези 540 волта от къде са дошли в поста ти при положение, че в твоята Тойота по спецификация максималния буст е до 500 волта, то си нямам идея.


п.п. Може ли да помоля последната страница и половина от мненията да се отцепят в отделна тема стил "offtopic"? Благодаря.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от plamsav » 23 Авг 2017 17:56

Когато е правен теста с климатика колата седи на място и не се движи. Така, че нека спрем с тези спекулации за слизане от Витоша и т.н. Просто жената влезе в магазина иказа, че ще се бави 10 мин, но беше завравила да спомене и единия час преди това. Така че се забави 1час и 10мин.
А Инвертора дава напрежение 540V, когато батерията е на 75%. Това го пише в оригиналните документи на Тойота, но вие може да не сте ги виждали защото не са излизали от завода на Тойота.
Последно промяна от Akima на 25 Юни 2018 14:15, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4854
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 140 пъти
Получена  благодарност: 134 пъти

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от slowtraveler » 23 Авг 2017 18:18

Колега, нали знаете как се изчислява отдадената мощност - напрежението не е определящ фактор сам по себе си... То и бобината на бензинката дава няколко киловолта, ама не черпи голяма мощност :)
Щом имате достъп до сервизна информация (то и доста хора тук също имат :) ) - това е много добре, защото можете да бъдете много полезен на колегите...
Бихте ли споделили токът, който може да отдаде батерията, и какъв и е пада на напрежение при зареждане 75% при максималния ток?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от plamsav » 23 Авг 2017 22:21

Официално от Тойота гарантират 55кW за 30 сек, след това се ограничава до xkW. Но моят съвет е да не настъпвате до ламарина за повече от 15-20 сек. Не че батерията няма да издържи, но това си е жив стрес за нея и съкращава много живота и. И ТАЙНАТА не е в киловатите. Тайната е в конструкцията на мотора. Той е различен и консумира 55 кW, но отдава 80 ??? Как става това? ... но това вече е конфиденциална информация. :)
Последно промяна от Akima на 25 Юни 2018 14:15, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4854
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 140 пъти
Получена  благодарност: 134 пъти

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от slowtraveler » 23 Авг 2017 22:51

Колега, все пак се представяте за инженер... Сам знаете, че няма как да подадете на електродвигател 55кВт и той да отдаде 80кВт...
Ако имате предвид принципа на работа на хибрида (който не е никаква конфиденциална информация), то нещата грубо изглеждат така: 50-55кВт MG2, около 30кВт MG1.
Възможна мощност от батерията - средно около 22кВт (максималната възможна мощност е около 29кВт, което е максималната мощност само на електрика)...
Ускорение при максимална мощност при липса на всякакво съпротивление/загуби = ДВГ + пикова около 29кВт от батерията (реалната продължителна е около 22кВт), което изглежда горе-долу така : 74кВт+29кВт (батерия) = 103кВт ...
Което докарва що годе реалната обявена мощност... (Ако се вземат чисто обявените пикови мощности, то нещата изглеждат 74+27=101кВт ~ 136к.с.
Това е простата физика, а във физиката няма мощност, която да се появи от НЯКЪДЕ... Да, МГ1 генерира енергия, която да добави към МГ2 и така МГ2 да достигне 50-55кВт, но тази генерирана енергия е за сметка на по-малкото енергия, предавана от ДВГ по механичен път към трансмисията в него момент... И така общата мощност се запазва...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта