Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 71
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 18
Местоположение: Русе
Контакти:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот plamsav » 23 авг 2017 22:21

slowtraveler написа:Източник Колега, нали знаете как се изчислява отдадената мощност - напрежението не е определящ фактор сам по себе си... То и бобината на бензинката дава няколко киловолта, ама не черпи голяма мощност :)
Щом имате достъп до сервизна информация (то и доста хора тук също имат :) ) - това е много добре, защото можете да бъдете много полезен на колегите...
Бихте ли споделили токът, който може да отдаде батерията, и какъв и е пада на напрежение при зареждане 75% при максималния ток?

Официално от Тойота гарантират 55кW за 30 сек, след това се ограничава до xkW. Но моят съвет е да не настъпвате до ламарина за повече от 15-20 сек. Не че батерията няма да издържи, но това си е жив стрес за нея и съкращава много живота и. И ТАЙНАТА не е в киловатите. Тайната е в конструкцията на мотора. Той е различен и консумира 55 кW, но отдава 80 ??? Как става това? ... но това вече е конфиденциална информация. :)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12542
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот slowtraveler » 23 авг 2017 22:51

Колега, все пак се представяте за инженер... Сам знаете, че няма как да подадете на електродвигател 55кВт и той да отдаде 80кВт...
Ако имате предвид принципа на работа на хибрида (който не е никаква конфиденциална информация), то нещата грубо изглеждат така: 50-55кВт MG2, около 30кВт MG1.
Възможна мощност от батерията - средно около 22кВт (максималната възможна мощност е около 29кВт, което е максималната мощност само на електрика)...
Ускорение при максимална мощност при липса на всякакво съпротивление/загуби = ДВГ + пикова около 29кВт от батерията (реалната продължителна е около 22кВт), което изглежда горе-долу така : 74кВт+29кВт (батерия) = 103кВт ...
Което докарва що годе реалната обявена мощност... (Ако се вземат чисто обявените пикови мощности, то нещата изглеждат 74+27=101кВт ~ 136к.с.
Това е простата физика, а във физиката няма мощност, която да се появи от НЯКЪДЕ... Да, МГ1 генерира енергия, която да добави към МГ2 и така МГ2 да достигне 50-55кВт, но тази генерирана енергия е за сметка на по-малкото енергия, предавана от ДВГ по механичен път към трансмисията в него момент... И така общата мощност се запазва...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот BOz » 24 авг 2017 15:01

plamsav написа:Източник Официално от Тойота гарантират 55кW за 30 сек, след това се ограничава до xkW. Но моят съвет е да не настъпвате до ламарина за повече от 15-20 сек. Не че батерията няма да издържи, но това си е жив стрес за нея и съкращава много живота и. И ТАЙНАТА не е в киловатите. Тайната е в конструкцията на мотора. Той е различен и консумира 55 кW, но отдава 80 ??? Как става това? ... но това вече е конфиденциална информация. :)

Единствено от написаното от теб разбирам, че ако на нещо не може да отговориш, то автоматично става "конфиденциална информация".
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 71
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 18
Местоположение: Русе
Контакти:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот plamsav » 24 авг 2017 23:39

BOz написа:Източник
plamsav написа:Източник Официално от Тойота гарантират 55кW за 30 сек, след това се ограничава до xkW. Но моят съвет е да не настъпвате до ламарина за повече от 15-20 сек. Не че батерията няма да издържи, но това си е жив стрес за нея и съкращава много живота и. И ТАЙНАТА не е в киловатите. Тайната е в конструкцията на мотора. Той е различен и консумира 55 кW, но отдава 80 ??? Как става това? ... но това вече е конфиденциална информация. :)

Единствено от написаното от теб разбирам, че ако на нещо не може да отговориш, то автоматично става "конфиденциална информация".

Колега, помислете малко над фразата "СОВИТЕ НЕ СА ТОВА, КОЕТО СА". Не всичко е черно и бяло и не всичко може да се види. И защо си мислите, че Японците не са го измислили. И на мен ми беше много трудно да повярвам, и аз съм от тия дето " око да види, ръка да пипне", но ПОВЯРВАЙТЕ те наистина са го измислили. И ако не те , то кой тогава? Ние ли, или тъпите американци дето една крушка не могат да си завинтят? А енергия има, само да знаеш как да я използваш.

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 71
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 18
Местоположение: Русе
Контакти:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот plamsav » 25 авг 2017 00:18

Заглавието на темата ми харесва. Точно в десетката. :thumbsup:

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот BOz » 25 авг 2017 09:52

plamsav написа:Източник Колега, помислете малко над фразата "СОВИТЕ НЕ СА ТОВА, КОЕТО СА". Не всичко е черно и бяло и не всичко може да се види. И защо си мислите, че Японците не са го измислили. И на мен ми беше много трудно да повярвам, и аз съм от тия дето " око да види, ръка да пипне", но ПОВЯРВАЙТЕ те наистина са го измислили. И ако не те , то кой тогава? Ние ли, или тъпите американци дето една крушка не могат да си завинтят? А енергия има, само да знаеш как да я използваш.

Накратко ще ти отговоря, че совите не съществуват и не са над законите на физиката.
Ако японците са измислили нова физика, това е отделна тема. Ама сигурно също е конфиденциална информация и само те си използват техните си закони.

И понеже не отговори конкретно на въпроса на slowtraveler, който беше много категоричен и недвусмислен, а отново извади едно число от магическата торба, аз ще отговоря конкретно, че след един ден стрес тест на батерията, който проведох след като я направих, максималната стойност, която успях да постигна за около една секунда, се равнява на точно 27,53 кВ.
Горе долу на системата ѝ отнема около 4 секунди, за да стабилизира стабилно мощност на ръба на лимита от 25 кВ.
При заряд системата реагира по-консервативно и действа малко на обратния принцип - първо лимитира под системния лимит, като след това постепенно достига определената ограничителна граница.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 71
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 18
Местоположение: Русе
Контакти:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот plamsav » 25 авг 2017 16:15

BOz написа:Източник
plamsav написа:Източник Колега, помислете малко над фразата "СОВИТЕ НЕ СА ТОВА, КОЕТО СА". Не всичко е черно и бяло и не всичко може да се види. И защо си мислите, че Японците не са го измислили. И на мен ми беше много трудно да повярвам, и аз съм от тия дето " око да види, ръка да пипне", но ПОВЯРВАЙТЕ те наистина са го измислили. И ако не те , то кой тогава? Ние ли, или тъпите американци дето една крушка не могат да си завинтят? А енергия има, само да знаеш как да я използваш.

Накратко ще ти отговоря, че совите не съществуват и не са над законите на физиката.
Ако японците са измислили нова физика, това е отделна тема. Ама сигурно също е конфиденциална информация и само те си използват техните си закони.

И понеже не отговори конкретно на въпроса на slowtraveler, който беше много категоричен и недвусмислен, а отново извади едно число от магическата торба, аз ще отговоря конкретно, че след един ден стрес тест на батерията, който проведох след като я направих, максималната стойност, която успях да постигна за около една секунда, се равнява на точно 27,53 кВ.
Горе долу на системата ѝ отнема около 4 секунди, за да стабилизира стабилно мощност на ръба на лимита от 25 кВ.
При заряд системата реагира по-консервативно и действа малко на обратния принцип - първо лимитира под системния лимит, като след това постепенно достига определената ограничителна граница.

Здравей колега. Виждам, че сте грамотен човек. Така че защо си мислите, че нещата противоречат на физиката. Напротив те са много далеч от това, което може да се постигне. Придполагам, че сте чували за явлението резонанс в трептящ кръг. Аз лично съм го провеждал и изследвал много пъти и това че Японците са направили нещо подобно с коефициент САМО 1,5 до 1,9 не е нещо ново. МЕН МЕ УЧУДВА ТОВА ЧЕ ТЕ СА УСПЕЛИ ДА УВЕЛИЧАТ ЕНЕРГИЯТА САМО 1,5 ПЪТИ. Аз лично съм стигал до коефициент 6,5 с подръчни аматьорски средства и гаражна лаборатория. Т.е. при входен ток на системата 1 А и напрежение 12V - вътре в системата тече ток 6,5 А и напрежението е 12V. А с професионални средства и чисти материали коефициент 10 е напълно постижим дори повече. Казано на български от 1кW от батерията получаваш 10kW на електромотора. И това не е фантастика, а реалност. А тези 27,53 кВ на изхода на батерията, които си получил на електромотора най-вероятно са били 52,31. Става въпрос конкретно за Приус20 и по-новите. Това не е направено в Приус10 и Приус11. При тях системата работи 1:1.
И ако не ви затруднява може да опишете процеса на ЕКВАЛИЗАЦИЯ на батерията.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12542
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот slowtraveler » 25 авг 2017 16:32

Колега, последното Ви мнение рязко редуцира отношението ми към Вашите мнения...
Спомнете си първи курс в университета - Електротехниката и Теория на сигналите... Как се променя изходящата мощност при резонансни явления... И какво представлява резонанса в електрическа верига...
Но предполагам колегата има предвид импулсни стойности...
Казано на български - ако консумираният ток е 1кW, можеш за части от секундата да получиш пикова мощност от 10kW, а останалите части от секундата да е 0.2kW, като сумарно за целият цикъл отделената механична мощност ще е 0.9kW - т.е. консумираната минус загубите... Същият ефект се ползва при 'сондиращите' устройства - радари, ехолокатори и т.н... Там кондензатори събират енергия и я изпращат за части от секундата... Да, радара например е 25kВт, и наистина пиковата му стойност е такава, ама излъчва (отдава енергия) много малка част от секундата, а през другите например десет части от секундата не излъчва, а само събира енергия за следващият импулс... Затова например 25кВт радар консумира около 130Вт енергия... Перпетум мобиле? Тц.... Средната излъчена енергия (Вт/сек) си е под 130Вт/сек..
Тъй-като електрическите резонансни явления са с доста висока честота, то и за децата е ясно, че няма да усещаш 'трептене/тласък' дори и да е 100кВт по колата ако импулсът е много кратък, а мощността 0.9кВт ще си се 'лее' равномерно, 'филтрирана' от масите на трансмисията..

П.С BOz е напълно прав за резонансните кръгове и за cos Ф - те по-точно отрязават разонансните явления
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1676
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот BOz » 25 авг 2017 17:20

Колега, plamsav, съжалявам, че ще го кажа, ама говориш небивалици.
В случая нека определим основни понятия.
Примерно мощност - това е реалната работа, която се извършва за единица време. Един ел. двигател да придаде определена енергия върху пътя за определено време, то той трябва да вземе от някъде тази енергия.
Демек, за да има реална работа от ел. двигател, който да произвежда Х количество физическа енергия на пътя, която да премества колата, то той трябва да консумира Х+У енергия от някъде, където У енергията зависи от неговото КПД.
За да наблюдаваш входящ ток от 1А, а след това (известни пасивни или активни елементи) 6.5А при едно и също напрежение, това със сигурност означава, че тока е изместен по фаза спрямо напрежението. Тогава имаш реална мощност под произведението на двете величини, или произведението трябва да го умножаваш и по косинус фи и в този момент виждаш, че фундаментално грешиш.
И повярвай точно тези в Тойота никога няма да го направят това нещо, защото в основата си това е вредно явление.
И накратко - ако сам може да си отговориш колко е косинус от фи на тока спрямо напрежението на изхода на батерията, то ще видиш и каква енергия може да извлечеш от нея.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

todor87
Мнения: 183
Регистриран: 04 яну 2010 21:39
Репутация: 6
Местоположение: Пловдив

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот todor87 » 25 авг 2017 18:18

Тука започвам да се обърквам. Кой е учителя, кой ученика? rolleyes.gif
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12542
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот slowtraveler » 25 авг 2017 20:49

Според мен колегата plamsav може да е доста полезен, защото навярно е посещавал специализирани курсове... Просто не се е замислял за причината за конкретни ефекти, или не ги е разбрал напълно...
Така, че въпреки не съвсем адекватните (поне според мен) последни мнения, продължавам да очаквам следващ 'урок' :thumbsup:
И това не е ирония - съвсем сериозен съм :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

pet77
Мнения: 55
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот pet77 » 26 авг 2017 12:02

Моят Аурис няма такива ограничения на темпомата държал съм го и на 140км/ч само че разхода отива над 6/100.Миналата седмица ходих до Тасос през Маказа ,доволно върви само на байра към границата голямо ръмжене това не ми хареса като цяло.Иначе на финала разход по борд 5.2/100 а на колонка 5.4~5.5/100 това е за 730км пробег и скорост в диапазона 90~130/км.ч.Да вметна, че на острова за 36 км.ми показа 3.7/100 при скорост 50~70 км.ч.
Auris Touring Sports HSD

Потребителски аватар
smsdeliverer
Мнения: 78
Регистриран: 06 юли 2010 12:30
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот smsdeliverer » 26 авг 2017 12:17

pet77 написа:Източник .......... ,доволно върви само на байра към границата голямо ръмжене това не ми хареса като цяло.Иначе на финала разход по борд 5.2/100 а на колонка 5.4~5.5/100 това е за 730км пробег и скорост в диапазона 90~130/км.ч.Да вметна, че на острова за 36 км.ми показа 3.7/100 при скорост 50~70 км.ч.

На какъв режим е била колата, по магистрала и планинско винаги ползвам Power, намалява ръмженето :)
Toyota Prius
SOL 2013

pet77
Мнения: 55
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот pet77 » 26 авг 2017 19:08

На еко беше,може би да си прав за power режима но дали няма да вдигне разхода значително,какви са ти наблюденията.А на магистрала има ръмжене но като набере желаната скорост спира.
Auris Touring Sports HSD

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 584
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 49
Местоположение: Стара Загора

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнениеот WoLF » 26 авг 2017 21:02

Колата не знае какво предстои и от там не преценя добре оборотите на ДВГ. Ако ѝ зададеш подходящия режим и тя ще ти отговори с по-добро поведение wink.gif
Изображение
Изображение


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта