Страница 2 от 9

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 24 Авг 2017 15:01
от BOz
plamsav написа: Официално от Тойота гарантират 55кW за 30 сек, след това се ограничава до xkW. Но моят съвет е да не настъпвате до ламарина за повече от 15-20 сек. Не че батерията няма да издържи, но това си е жив стрес за нея и съкращава много живота и. И ТАЙНАТА не е в киловатите. Тайната е в конструкцията на мотора. Той е различен и консумира 55 кW, но отдава 80 ??? Как става това? ... но това вече е конфиденциална информация. :)
Единствено от написаното от теб разбирам, че ако на нещо не може да отговориш, то автоматично става "конфиденциална информация".

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 24 Авг 2017 23:39
от plamsav
Колега, помислете малко над фразата "СОВИТЕ НЕ СА ТОВА, КОЕТО СА". Не всичко е черно и бяло и не всичко може да се види. И защо си мислите, че Японците не са го измислили. И на мен ми беше много трудно да повярвам, и аз съм от тия дето " око да види, ръка да пипне", но ПОВЯРВАЙТЕ те наистина са го измислили. И ако не те , то кой тогава? Ние ли, или тъпите американци дето една крушка не могат да си завинтят? А енергия има, само да знаеш как да я използваш.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 25 Авг 2017 09:52
от BOz
Накратко ще ти отговоря, че совите не съществуват и не са над законите на физиката.
Ако японците са измислили нова физика, това е отделна тема. Ама сигурно също е конфиденциална информация и само те си използват техните си закони.

И понеже не отговори конкретно на въпроса на slowtraveler, който беше много категоричен и недвусмислен, а отново извади едно число от магическата торба, аз ще отговоря конкретно, че след един ден стрес тест на батерията, който проведох след като я направих, максималната стойност, която успях да постигна за около една секунда, се равнява на точно 27,53 кВ.
Горе долу на системата ѝ отнема около 4 секунди, за да стабилизира стабилно мощност на ръба на лимита от 25 кВ.
При заряд системата реагира по-консервативно и действа малко на обратния принцип - първо лимитира под системния лимит, като след това постепенно достига определената ограничителна граница.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 25 Авг 2017 16:15
от plamsav
Здравей колега. Виждам, че сте грамотен човек. Така че защо си мислите, че нещата противоречат на физиката. Напротив те са много далеч от това, което може да се постигне. Придполагам, че сте чували за явлението резонанс в трептящ кръг. Аз лично съм го провеждал и изследвал много пъти и това че Японците са направили нещо подобно с коефициент САМО 1,5 до 1,9 не е нещо ново. МЕН МЕ УЧУДВА ТОВА ЧЕ ТЕ СА УСПЕЛИ ДА УВЕЛИЧАТ ЕНЕРГИЯТА САМО 1,5 ПЪТИ. Аз лично съм стигал до коефициент 6,5 с подръчни аматьорски средства и гаражна лаборатория. Т.е. при входен ток на системата 1 А и напрежение 12V - вътре в системата тече ток 6,5 А и напрежението е 12V. А с професионални средства и чисти материали коефициент 10 е напълно постижим дори повече. Казано на български от 1кW от батерията получаваш 10kW на електромотора. И това не е фантастика, а реалност. А тези 27,53 кВ на изхода на батерията, които си получил на електромотора най-вероятно са били 52,31. Става въпрос конкретно за Приус20 и по-новите. Това не е направено в Приус10 и Приус11. При тях системата работи 1:1.
И ако не ви затруднява може да опишете процеса на ЕКВАЛИЗАЦИЯ на батерията.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 25 Авг 2017 16:32
от slowtraveler
Колега, последното Ви мнение рязко редуцира отношението ми към Вашите мнения...
Спомнете си първи курс в университета - Електротехниката и Теория на сигналите... Как се променя изходящата мощност при резонансни явления... И какво представлява резонанса в електрическа верига...
Но предполагам колегата има предвид импулсни стойности...
Казано на български - ако консумираният ток е 1кW, можеш за части от секундата да получиш пикова мощност от 10kW, а останалите части от секундата да е 0.2kW, като сумарно за целият цикъл отделената механична мощност ще е 0.9kW - т.е. консумираната минус загубите... Същият ефект се ползва при 'сондиращите' устройства - радари, ехолокатори и т.н... Там кондензатори събират енергия и я изпращат за части от секундата... Да, радара например е 25kВт, и наистина пиковата му стойност е такава, ама излъчва (отдава енергия) много малка част от секундата, а през другите например десет части от секундата не излъчва, а само събира енергия за следващият импулс... Затова например 25кВт радар консумира около 130Вт енергия... Перпетум мобиле? Тц.... Средната излъчена енергия (Вт/сек) си е под 130Вт/сек..
Тъй-като електрическите резонансни явления са с доста висока честота, то и за децата е ясно, че няма да усещаш 'трептене/тласък' дори и да е 100кВт по колата ако импулсът е много кратък, а мощността 0.9кВт ще си се 'лее' равномерно, 'филтрирана' от масите на трансмисията..

П.С BOz е напълно прав за резонансните кръгове и за cos Ф - те по-точно отрязават разонансните явления

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 25 Авг 2017 17:20
от BOz
Колега, plamsav, съжалявам, че ще го кажа, ама говориш небивалици.
В случая нека определим основни понятия.
Примерно мощност - това е реалната работа, която се извършва за единица време. Един ел. двигател да придаде определена енергия върху пътя за определено време, то той трябва да вземе от някъде тази енергия.
Демек, за да има реална работа от ел. двигател, който да произвежда Х количество физическа енергия на пътя, която да премества колата, то той трябва да консумира Х+У енергия от някъде, където У енергията зависи от неговото КПД.
За да наблюдаваш входящ ток от 1А, а след това (известни пасивни или активни елементи) 6.5А при едно и също напрежение, това със сигурност означава, че тока е изместен по фаза спрямо напрежението. Тогава имаш реална мощност под произведението на двете величини, или произведението трябва да го умножаваш и по косинус фи и в този момент виждаш, че фундаментално грешиш.
И повярвай точно тези в Тойота никога няма да го направят това нещо, защото в основата си това е вредно явление.
И накратко - ако сам може да си отговориш колко е косинус от фи на тока спрямо напрежението на изхода на батерията, то ще видиш и каква енергия може да извлечеш от нея.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 25 Авг 2017 18:18
от todor87
Тука започвам да се обърквам. Кой е учителя, кой ученика? rolleyes.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 25 Авг 2017 20:49
от slowtraveler
Според мен колегата plamsav може да е доста полезен, защото навярно е посещавал специализирани курсове... Просто не се е замислял за причината за конкретни ефекти, или не ги е разбрал напълно...
Така, че въпреки не съвсем адекватните (поне според мен) последни мнения, продължавам да очаквам следващ 'урок' :thumbsup:
И това не е ирония - съвсем сериозен съм :thumbsup:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 26 Авг 2017 12:02
от pet77
Моят Аурис няма такива ограничения на темпомата държал съм го и на 140км/ч само че разхода отива над 6/100.Миналата седмица ходих до Тасос през Маказа ,доволно върви само на байра към границата голямо ръмжене това не ми хареса като цяло.Иначе на финала разход по борд 5.2/100 а на колонка 5.4~5.5/100 това е за 730км пробег и скорост в диапазона 90~130/км.ч.Да вметна, че на острова за 36 км.ми показа 3.7/100 при скорост 50~70 км.ч.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 26 Авг 2017 12:17
от smsdeliverer
pet77 написа: .......... ,доволно върви само на байра към границата голямо ръмжене това не ми хареса като цяло.Иначе на финала разход по борд 5.2/100 а на колонка 5.4~5.5/100 това е за 730км пробег и скорост в диапазона 90~130/км.ч.Да вметна, че на острова за 36 км.ми показа 3.7/100 при скорост 50~70 км.ч.
На какъв режим е била колата, по магистрала и планинско винаги ползвам Power, намалява ръмженето :)

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 26 Авг 2017 19:08
от pet77
На еко беше,може би да си прав за power режима но дали няма да вдигне разхода значително,какви са ти наблюденията.А на магистрала има ръмжене но като набере желаната скорост спира.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 26 Авг 2017 21:02
от WoLF
Колата не знае какво предстои и от там не преценя добре оборотите на ДВГ. Ако ѝ зададеш подходящия режим и тя ще ти отговори с по-добро поведение wink.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 27 Авг 2017 18:34
от smsdeliverer
pet77 написа: На еко беше,може би да си прав за power режима но дали няма да вдигне разхода значително,какви са ти наблюденията.А на магистрала има ръмжене но като набере желаната скорост спира.
Разхода няма да се вдигне, за извънградско ти говоря, абсолютно никаква разлика няма, даже според мен в някой ситуаций при непродължителни изкачвания даже да е по нисък.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 27 Авг 2017 18:51
от pet77
Абе днес го пробвах от Бургас към Стара Загора наистина няма разлика в разхода.Само че няма тъкива продължителни изкачвания да видя ръмженето как ще е.Иначе на маказа беше ужасно викам си ще му изкочат буталата.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 28 Авг 2017 02:17
от slowtraveler
► Виж съдържание