Страница 5 от 9

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 29 Дек 2017 16:02
от slowtraveler
Не го сравнявам с Джипа, дето има механично заключване на раздатка и диференциала :) Сравнявам го с Кашкая, дето е доста по-паркетник...
Под безсмислено въртене на гумите имах предвид например следното - превърта само задния ел-двигател, а предния няма и помен да помогне... След секунда - превърта само предния, а задния е замлъкнал... От време на време (без някаква логика) се опитва да превърти и двата, ама там вече се е окопал достатъчно, та да не може да помръдне, и всичко почва отначало :) Просто това действие ме учуди, защото сам знаеш, че електрическия двигател може да се командва много по-прецизно и бързо. Съответно очаквах от хибрида да действа много по-внимателно и логично на хлъзгав път...
Иначе да, при автомобил 4х2 (обикновен, не хибриден) съм усещал това, за което говориш - настъпиш ли рязко колата, я орязва много силно и дълбоко - трябва и време да се осъзнае, което е изключително неприятно... Случвало ми се е на ледено парче - подхлъзне и отреже 'до дъно' мощността, и колата отдавна е излязла на сух асфалт, ама електрониката толкова плавно започва да подава газ, мислейки, че си на лед, та цялата колона те изпреварва :)
Но търсиш ли плавно границата на сработване - системата помага, и съвсем не реже толкова дълбоко мощността, а само коригира леко твоите желания...
Между другото подобен ефект съм усещал на автоматика и то на сухо... Подам ли плавно газта - колата ускорява много бързо. Смачкам ли я от раз - изведнъж 'пропада' в опита максимално бързо да вдигне оборотите и да даде максималната мощност... Та след това 'прихлъцване' те изстрелва, ама 'прихлъцването' може да е половин секунда guns.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 29 Дек 2017 16:47
от BOz
Дам. Значи щом си усещал това отрязване на мощността, значи може да си представиш как е това при хибрида при всяко сработване на тракшъна. Като да караш с 20 и едното колело да превърти с 25 и следва 99.9% отнемане на мощността. tooth.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 29 Дек 2017 18:26
от slowtraveler
А пробвал ли си при по-плавно подаване на газта дали ефектът не е много 'по-мек' и същевременно - по-ефективен?

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 29 Дек 2017 19:23
от Hursa
BOz написа: Трябваше малко по-бързо да се изнеся от една пряка и хем зная за тракшън, та и много газ не й дадох, та по средата на завоя взе, че едното колело изпусна съвсем леко и направо спрях.
При ауриса си превърта гумите осезаемо в подобни ситуации и си поема. (Често излизам от една уличка без добра видимост на главна с интензивно движение, та ми се налага.) Може би при 3то поколение са коригирали до някъде поведението?
slowtraveler написа: Просто това действие ме учуди, защото сам знаеш, че електрическия двигател може да се командва много по-прецизно и бързо.

Така си мислех, но според споделеното и за "теслата" - май не са изчистили много управлението.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 29 Дек 2017 22:59
от BOz
slowtraveler написа: А пробвал ли си при по-плавно подаване на газта дали ефектът не е много 'по-мек' и същевременно - по-ефективен?
Общо взето си е тотална пародия. Дълго е за описание, а от телефон не може да го опиша. Нямам нерви.
Hursa написа: При ауриса си превърта гумите осезаемо в подобни ситуации и си поема. (Често излизам от една уличка без добра видимост на главна с интензивно движение, та ми се налага.) Може би при 3то поколение са коригирали до някъде поведението?
На 3то поколение Приус се води, че е доста подобрена как реагира, но не се хвалят какво са сътворили като при 2ро поколение. Явно са осъзнали в реалността, че за нищо не става и са решили да не се хвалят на сухо пак. :D

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 01 Яну 2018 22:45
от WoLF
Една проста локва кал може да се изкара от нерви, хората си го решават с копче на бушона на тракшъна или на датчика за спирачна течност. Още не съм се решил, но едвам се търпи...

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 09 Яну 2018 18:36
от BOz
BOz написа:
slowtraveler написа: А пробвал ли си при по-плавно подаване на газта дали ефектът не е много 'по-мек' и същевременно - по-ефективен?
Общо взето си е тотална пародия. Дълго е за описание, а от телефон не може да го опиша. Нямам нерви.
За да ти дам пример с плавността и задействането на тракшъна, днес тръгвам от светофара, лек наклон, но пътя един такъв хлъзгав, въпреки, че беше сух, но нали от хмиите, които хвърлят става хлъзгав, знаеш.
Та натискам леко педала на газта, не толкова за да не превърти (не предполагах колко е хлъзгаво), колкото просто колите пред мен да започнат да тръгват и те на светофара, като бях само на ток първоначално. И леко полека колите пред мен започват да вървят и аз леко по лека подавам газ, вече съм на 7-8км/ч сигурно, съвсем леко продължавам да подавам газ и за енергията, която ми трябваше, системата реши, че ми трябва ДВГ и го запали. Нали МГ1 развърта двигателя в този момент, "опирайки" се върху зъбите на МГ2, но съответно освен, че развърта двигателя, то предава и въртящ момент към колелата заради това действие. Е точно този въртящ момент към колелата беше достатъчен, за да чуя буквално как едното колело успя да изпусне асфалта и сигурно превъртя 1/4 оборот и то съвсем бавно и "контролирано", просто на ръба на превъртането (на сцеплението) и системата веднага каза - аа гумите ти превъртат, я да ти взема аз цялата мощност. tooth.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 09 Яну 2018 19:50
от slowtraveler
Ясно.... Наистина не съм карал Приус и не мога да дам мнение - може да са го объркали със софтуера, защото паленето на двигателя не трябва да оказва влияние върху колелата - усилието би трябвало да бъде компенсирано с по-малък ток към МГ2 :)

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 10 Яну 2018 00:00
от BOz
С компенсацията си е така, ама не при всички условия. В условията на ускорение и нужда от допълнителна мощност реално си е по-далавера да оставиш и тази енергия да отиде на пътя вместо да й се противопоставяш. Ама ако трябва да запали двигателя без да трябва да се пренесе енергия към пътя, системата в този момент прави пропорционален обратен въртящ момент на мг2.
Иначе този въртящ момент към колелата в описаната ситуация е толкова трудно усетим на практика, че 99% от шофьорите няма да го усетят грам.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 10 Яну 2018 00:20
от slowtraveler
Нямам предвид да и се противопоставиш, а просто да намалиш усилието съобразно тока към МГ1... С цел максимална плавност на хода... Елементарно изпълнимо при хибрида...
Джипа например почти не превключва при остър завой - може оборотите да се качат доста, но той си чака да изправиш волана и тогава продължава да реди скоростите - точно с цел избягване на резки промени на въртящия момент и да не те подхлъзне...

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 10 Яну 2018 11:31
от WoLF
BOz я кажи като си на място на P и колата реши да запали двигателя какво става с купето и как се стряскат на бензиностанцията, докато ти зареждат колата tooth.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 10 Яну 2018 12:24
от BOz
WoLF написа: BOz я кажи като си на място на P и колата реши да запали двигателя какво става с купето и как се стряскат на бензиностанцията, докато ти зареждат колата tooth.gif
Ами не знам това, не съм участвал в такъв филм, защото имам винаги изискването сам да си зареждам колата. Всеки път е "борба" ако някой случайно ме изпревари и рязко със спирането ми да вземе та да е хванал пистолета и тръгне да ми зарежда. Добре, че на тия японски коли капака е от лявата страна на колата, че по-лесно се спира персонала още с отварянето на вратата. tooth.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 12 Яну 2018 15:34
от WoLF
Хаха... Е добре аз ще кажа - когато колата пали на място паразитен въртящ момент преминава към колелата и колата се поклаща леко все едно някой се е опитал да я премести с бутане, а тя е паркирана на скорост boxed.gif Та когато това се случи близо до някой пешеходец или обслужващ персонал се получават все интересни реакции tooth.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 12 Яну 2018 17:32
от BOz
WoLF написа: Е добре аз ще кажа - когато колата пали на място паразитен въртящ момент преминава към колелата и колата се поклаща леко все едно някой се е опитал да я премести с бутане, а тя е паркирана на скорост boxed.gif Та когато това се случи близо до някой пешеходец или обслужващ персонал се получават все интересни реакции tooth.gif
Аха, аз си помислих, че визираш само шока не персонала, че колата се поклаща и някой може би иска да тръгне с пистолета. Тя се поклаща да, точно заради това, че по време на развъртането на МГ1, тя се пробва да завърти и МГ2 заради предадения въртящ момент към него, но колата се опира на "чопа" (палец), който застопорява трансмисията. И ако си наравно и се запали двигателя и чопа да кажем не е заклинил на мястото си при активирането му, се получава точно това, колата се премества леко напред, докато заклини хубаво, симулирайки, че все едно някой се пробва с бутане да я премести. tooth.gif
Точно това визирах в дискусията с бавнопътешественика, че не при всички ситуации се подава обратен (балансиращ) въртящ момент към МГ2, когато МГ1 развъртя ДВГ-то. И при П-то на скоростната кутия е точно такъв пример - на МГ2 не се подава нищо, защото се разчита, че чопа ще държи МГ2, за да се предаде съответния съпротивителен въртящ момент, който ще отиде към ДВГ-то и той ще бъде запален. Което понякога се изразява в такава "аномалия", стряскайки служителите по бензиностанциите. Макар, че аз никога не зареждам на запален автомобил. Най-малкото може някой да се качи и да си тръгне с колата докато зареждам. tooth.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 13 Яну 2018 22:09
от centil
Статистика на новорегистрирани хибридни автомобили в Германия за 2017г.:

Best-Selling Hybrid Car Brands in Germany in 2017 (Full Year)
Total Market 84,675
1 TOYOTA 39,549
2 AUDI 10,998
3 BMW 7,749
4 MERCEDES 5,310
5 KIA 4,603
6 VW 4,181
7 LEXUS 2,641
8 MITSUBISHI 2,237
9 HYUNDAI 1,896
10 VOLVO 1,551
11 SUZUKI 1,342
12 PORSCHE 1,341
13 MINI 504
14 RENAULT 128
15 LAND ROVER 107

Best-Selling Hybrid Car Models in Germany in 2017 (Full Year)
1 Toyota YARIS 12,243
2 Toyota C-HR 9,609
3 Toyota AURIS 8,231
4 Toyota RAV 4 7,251
5 Audi A3 4,454
6 Kia NIRO 4,366
..
12 VW GOLF 1,935
..
14 Hyundai IONIQ 1,894
..
17 Lexus NX 1,462
18 Toyota PRIUS 1,313
..
21 Porsche PANAMERA 955
22 Suzuki SWIFT 921
23 Toyota PRIUS PLUS 898
24 Mercedes-Benz E-KLASSE 895
25 Audi Q7 680
26 Volvo XC90 580
..
30 Lexus RX 476
31 Volvo XC60 381
..
35 Porsche CAYENNE 309
..
39 Lexus IS 268
40 Lexus CT 254