Страница 5 от 6

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 29 дек 2017 09:52
от DeXa
Аз да споделя малко опит с "паркетните" AWD системи. При РАВ4 хибрид, според мен са се справили доста добре, защото от как тук-там има сняг, все се заигравам да я накарам да спре някъде, ама пущината не иска ... ТC-a e настроен в пъти по добре от колкото на дизеловата РАВ4 (2006). В моя случай не държи сцеплението на границата, а допуска превъртане, като се опитва да го контрира с спирачките, но в никакъв случай не връща до такава степен както старата. При дизеловата буквално може да я угасиш, ако си по байр с редуваща се настилка (хлъзгаво, не-хлъзгаво). Там до такава степен връща газта, че буквално отива в idle позиция и в момента, в който някой от мостовете хване сцепление гасне (единствения вариант да се отървеш от това е да се изключи системата, с оня странния танц с ръчната :) ). При хибрида поведението е абсолютно същото, както го описва slowtraveler - боксува си някакво време, докато разбере какво точно искаш от него и в един момент (след 2-3 секунди), започва да си прави там каквото си прави (ще спира напълно дадено колело, ще му натиска леко спирачката, ще подаде повече газ или каквото там и е хардкоднато) и в крайна сметка се измъква от ситуацията.
Онзи ден бях с 2-те коли (имах си какво да дърпа другото, ако затъне) и реших да си направя експеримент в една дупка пълна с вода и лед (дълга 4-5 метра) и сняг/лед от другата страна, така че горе-долу симулирам половината кола със сцепление и другата без, като за да излезе от въпросната дупка трябва да симулира блокаж на 2-та диф-а, иначе излизане няма (без дърпане с въже де), защото на края на дупката/локвата имаше 10-15 см. праг от лед и сняг. В крайна сметка дизеловата без да и изключа TC и да се лашкам напред назад 10 минути, не успях да изляза (дори мисля, че стана по случайност), докато хибридната, излезе в момента в който реших просто да дам газ и да чакам. Отне и 4-5 секунди да си нагоди сцеплението и в крайна сметка се измъкна. Субективни фактори като гуми ги изключвам, защото са с еднакви купени тази година. Дизеловата също прави някакви опити да намери сцепление, но при тръгване от място в 95% от случаите не успява и просто започва да буксува постоянно на 1000 оборота, без значение колко съм и натиснал педала (в движение с по-висока скорост не е така, там сравнително адекватно успява да укроти колелото без сцепление и някак си успява да издрапа). Не съм сигурен дали разликите в поведението се дължат на хибридната система, или просто е въпрос на софтуер, ама тия дни (понеже имам на разположение още една РАВ4-ка 2014 (4-та генерация) пак дизелова), ще пробвам и другата РАВ4 и ще се разбере. Но от ситуациите в който съм попадал с 2014 РАВ4, смятам, че няма да се справи по-добре от 2006 РАВ4, защото при тръгване на хлъзгаво се държи по същия неадекватен начин (връща газта на макс и толкова).

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 29 дек 2017 10:53
от slowtraveler
Дано да са ги пооправили малко, защото впечатлението ми от RX400h при дълбок сняг бе силно негативно - ровеше си с кеф... Абе направо си се окопаваше с безсмислено въртене на гумите :)

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 29 дек 2017 14:22
от BOz
А аз пък си мисля, че очакваш нещо кой знае какво от него. Като всеки паркетник. Не би било редно да го сравняваш с джипа ти и това да е нивото. По същата логика тия да кажем с Г-класата, които имат механично заключване и на двата диференциала ще кажат, че джипката е измислена с това псевдо автоматично заключване и то само на задната ос. Предната кучета я яли, като на всеки паркетник. :D

Вчера отново усетих негатива и бруталното орязване на газта на Приуса. Трябваше малко по-бързо да се изнеся от една пряка и хем зная за тракшън, та и много газ не й дадох, та по средата на завоя взе, че едното колело изпусна съвсем леко и направо спрях. Тотално малоумно поведение.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 29 дек 2017 16:02
от slowtraveler
Не го сравнявам с Джипа, дето има механично заключване на раздатка и диференциала :) Сравнявам го с Кашкая, дето е доста по-паркетник...
Под безсмислено въртене на гумите имах предвид например следното - превърта само задния ел-двигател, а предния няма и помен да помогне... След секунда - превърта само предния, а задния е замлъкнал... От време на време (без някаква логика) се опитва да превърти и двата, ама там вече се е окопал достатъчно, та да не може да помръдне, и всичко почва отначало :) Просто това действие ме учуди, защото сам знаеш, че електрическия двигател може да се командва много по-прецизно и бързо. Съответно очаквах от хибрида да действа много по-внимателно и логично на хлъзгав път...
Иначе да, при автомобил 4х2 (обикновен, не хибриден) съм усещал това, за което говориш - настъпиш ли рязко колата, я орязва много силно и дълбоко - трябва и време да се осъзнае, което е изключително неприятно... Случвало ми се е на ледено парче - подхлъзне и отреже 'до дъно' мощността, и колата отдавна е излязла на сух асфалт, ама електрониката толкова плавно започва да подава газ, мислейки, че си на лед, та цялата колона те изпреварва :)
Но търсиш ли плавно границата на сработване - системата помага, и съвсем не реже толкова дълбоко мощността, а само коригира леко твоите желания...
Между другото подобен ефект съм усещал на автоматика и то на сухо... Подам ли плавно газта - колата ускорява много бързо. Смачкам ли я от раз - изведнъж 'пропада' в опита максимално бързо да вдигне оборотите и да даде максималната мощност... Та след това 'прихлъцване' те изстрелва, ама 'прихлъцването' може да е половин секунда guns.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 29 дек 2017 16:47
от BOz
Дам. Значи щом си усещал това отрязване на мощността, значи може да си представиш как е това при хибрида при всяко сработване на тракшъна. Като да караш с 20 и едното колело да превърти с 25 и следва 99.9% отнемане на мощността. tooth.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 29 дек 2017 18:26
от slowtraveler
А пробвал ли си при по-плавно подаване на газта дали ефектът не е много 'по-мек' и същевременно - по-ефективен?

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 29 дек 2017 19:23
от Hursa
BOz написа:Източник Трябваше малко по-бързо да се изнеся от една пряка и хем зная за тракшън, та и много газ не й дадох, та по средата на завоя взе, че едното колело изпусна съвсем леко и направо спрях.

При ауриса си превърта гумите осезаемо в подобни ситуации и си поема. (Често излизам от една уличка без добра видимост на главна с интензивно движение, та ми се налага.) Може би при 3то поколение са коригирали до някъде поведението?
slowtraveler написа:Източник Просто това действие ме учуди, защото сам знаеш, че електрическия двигател може да се командва много по-прецизно и бързо.

Така си мислех, но според споделеното и за "теслата" - май не са изчистили много управлението.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 29 дек 2017 22:59
от BOz
slowtraveler написа:Източник А пробвал ли си при по-плавно подаване на газта дали ефектът не е много 'по-мек' и същевременно - по-ефективен?

Общо взето си е тотална пародия. Дълго е за описание, а от телефон не може да го опиша. Нямам нерви.
Hursa написа:При ауриса си превърта гумите осезаемо в подобни ситуации и си поема. (Често излизам от една уличка без добра видимост на главна с интензивно движение, та ми се налага.) Може би при 3то поколение са коригирали до някъде поведението?

На 3то поколение Приус се води, че е доста подобрена как реагира, но не се хвалят какво са сътворили като при 2ро поколение. Явно са осъзнали в реалността, че за нищо не става и са решили да не се хвалят на сухо пак. :D

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 01 яну 2018 22:45
от WoLF
Една проста локва кал може да се изкара от нерви, хората си го решават с копче на бушона на тракшъна или на датчика за спирачна течност. Още не съм се решил, но едвам се търпи...

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 09 яну 2018 18:36
от BOz
BOz написа:Източник
slowtraveler написа:Източник А пробвал ли си при по-плавно подаване на газта дали ефектът не е много 'по-мек' и същевременно - по-ефективен?

Общо взето си е тотална пародия. Дълго е за описание, а от телефон не може да го опиша. Нямам нерви.

За да ти дам пример с плавността и задействането на тракшъна, днес тръгвам от светофара, лек наклон, но пътя един такъв хлъзгав, въпреки, че беше сух, но нали от хмиите, които хвърлят става хлъзгав, знаеш.
Та натискам леко педала на газта, не толкова за да не превърти (не предполагах колко е хлъзгаво), колкото просто колите пред мен да започнат да тръгват и те на светофара, като бях само на ток първоначално. И леко полека колите пред мен започват да вървят и аз леко по лека подавам газ, вече съм на 7-8км/ч сигурно, съвсем леко продължавам да подавам газ и за енергията, която ми трябваше, системата реши, че ми трябва ДВГ и го запали. Нали МГ1 развърта двигателя в този момент, "опирайки" се върху зъбите на МГ2, но съответно освен, че развърта двигателя, то предава и въртящ момент към колелата заради това действие. Е точно този въртящ момент към колелата беше достатъчен, за да чуя буквално как едното колело успя да изпусне асфалта и сигурно превъртя 1/4 оборот и то съвсем бавно и "контролирано", просто на ръба на превъртането (на сцеплението) и системата веднага каза - аа гумите ти превъртат, я да ти взема аз цялата мощност. tooth.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 09 яну 2018 19:50
от slowtraveler
Ясно.... Наистина не съм карал Приус и не мога да дам мнение - може да са го объркали със софтуера, защото паленето на двигателя не трябва да оказва влияние върху колелата - усилието би трябвало да бъде компенсирано с по-малък ток към МГ2 :)

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 10 яну 2018 00:00
от BOz
С компенсацията си е така, ама не при всички условия. В условията на ускорение и нужда от допълнителна мощност реално си е по-далавера да оставиш и тази енергия да отиде на пътя вместо да й се противопоставяш. Ама ако трябва да запали двигателя без да трябва да се пренесе енергия към пътя, системата в този момент прави пропорционален обратен въртящ момент на мг2.
Иначе този въртящ момент към колелата в описаната ситуация е толкова трудно усетим на практика, че 99% от шофьорите няма да го усетят грам.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 10 яну 2018 00:20
от slowtraveler
Нямам предвид да и се противопоставиш, а просто да намалиш усилието съобразно тока към МГ1... С цел максимална плавност на хода... Елементарно изпълнимо при хибрида...
Джипа например почти не превключва при остър завой - може оборотите да се качат доста, но той си чака да изправиш волана и тогава продължава да реди скоростите - точно с цел избягване на резки промени на въртящия момент и да не те подхлъзне...

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 10 яну 2018 11:31
от WoLF
BOz я кажи като си на място на P и колата реши да запали двигателя какво става с купето и как се стряскат на бензиностанцията, докато ти зареждат колата tooth.gif

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано: 10 яну 2018 12:24
от BOz
WoLF написа:Източник BOz я кажи като си на място на P и колата реши да запали двигателя какво става с купето и как се стряскат на бензиностанцията, докато ти зареждат колата tooth.gif

Ами не знам това, не съм участвал в такъв филм, защото имам винаги изискването сам да си зареждам колата. Всеки път е "борба" ако някой случайно ме изпревари и рязко със спирането ми да вземе та да е хванал пистолета и тръгне да ми зарежда. Добре, че на тия японски коли капака е от лявата страна на колата, че по-лесно се спира персонала още с отварянето на вратата. tooth.gif