Страница 2 от 3

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 13 Фев 2018 15:38
от ultrashock
Бюджета ми е 35к да кажем, ако има някоя екстра, която много ме грабва може и до 38к. Иска ми се да вляза и под бюджета. За момента съм гледал Шкода Октавия, която е горе долу на тези пари, но и от нея не съм впечатлен. Снощи бях в Опел и да си призная новата Астра ме впечатли, двигателя който е 1.4Т 150кс, но нямаше наличен автомобил за тестдрайв.
Тойотата ми харесва поради няколко причини - хибридната система и ниския разход на гориво, външно ми допада, допада ми и просторния багажник на комби версията, ниския данък. Това което не ми хареса е мощността й, плашещия поне за мен звук на ск. кутия и малко странния интериор.
Ще изчакам и тестдрайв на опела и вече не знам към коя друга марка да се насоча в този клас.
Лексуса е ок, но цените са worthy.gif

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 13 Фев 2018 15:46
от mfandakov
Аз кола 1.4 150кс,не бих си взел,нали знаеш на кои обороти ги вади тези 150кс.
И какъв е ресурса на това моторче с турбина 1.4 дето вади 150кс.

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 13 Фев 2018 15:58
от peterhr
То затова е Турбо, за да върви по-добре на ниските обороти. От 1.4 не е толкова фрапантно 150 коня. Има и доста по-изцедени мотори.
А пък новата кола е с гаранция, никой не купува нова кола и да мисли как ще е на 300 000км. Повечето хора, вероятно първо ще загубят гаранцията по години, а не по километри. Така че дори и този мотор ще има достатъчен ресурс за първия собственик.

Аз също гледах Астра, но тогава беше 140 коня (по-стария модел). Но само един от вносителите имаше наличен такъв двигател за тест, но трябваше да чакам и се отказах.

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 13 Фев 2018 16:03
от slowtraveler
mfandakov написа: Аз кола 1.4 150кс,не бих си взел,нали знаеш на кои обороти ги вади тези 150кс.
И какъв е ресурса на това моторче с турбина 1.4 дето вади 150кс.
Който не е карал турбобензинка, не знае що е то въртящ момент от ниските - врътне ли турбината (т.е. вдигнеш ли около 1500-1800об/мин за да почне да надува ефективно) то това моторче те залепя на седалката, защото вече е достигнало около 100% от максималния си въртящ момент :)
За здравината - да, както всичко усложнено (турбина и т.н.) и изцедено - ресурса няма да му е като на атмосферка... :)
Но не бих сравнявал хибрида с турбобензинка, пък била тя и малка - съвсем различни са целите на двете 'идеи'...

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 13 Фев 2018 16:11
от mfandakov
Имам близък който вкара едни 6000 евро в ремонта на такъв мотор,добре че бе гаранционен автомобилът и плати само 2300евро.
Не казвам че масово това,но
"Публикувано във факти."
Шефът на VW обяви край на даунсайзинга
Ръководителят на концерна Volkswagen Херберт Дис обяви на всеослушание, че ерата на т.нар. даунсайзинг е приключила. "Стремежът на автомобилните производители към намаляване на обема на двигателите приключи" - бяха точните думи на Дис пред Car Throttle.

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 13 Фев 2018 16:27
от mfandakov
slowtraveler написа: Който не е карал турбобензинка, не знае що е то въртящ момент от ниските - врътне ли турбината (т.е. вдигнеш ли около 1500-1800об/мин
Е аз имах едно Е38 M73 326 ps 490Nm,вървеше си доволно. punk.gif

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 13 Фев 2018 22:41
от BOz
mfandakov написа: Аз кола 1.4 150кс,не бих си взел,нали знаеш на кои обороти ги вади тези 150кс.
И какъв е ресурса на това моторче с турбина 1.4 дето вади 150кс.
Обикновено на по-ниски от атмосферните двигатели.
Технолгиите се развиват. Представи си да кажем през 70-те и 80-те, когато пи-масово навлизат турбините тия с по 5-6 литровите двигатели какво са си мислили за новите 3-4 литра. Минават години и стават 2-3 и т.н. И сега сигурно караш някой 2 литров двигател с мощност колкото за 4 през 50-те, ама не се притесняваш чак толкова. smile.gif

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 13 Фев 2018 23:06
от pet77
Бих избрал aurisa,мисля че е по- надежден и икономичен както и да го погледнеш,за вървежа Опела ще е по добре но мисля че може да се преглътне.

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 13 Фев 2018 23:33
от slowtraveler
BOz написа: Представи си да кажем през 70-те и 80-те, когато пи-масово навлизат турбините тия с по 5-6 литровите двигатели какво са си мислили за новите 3-4 литра.
Не че нещо, ама по онези години нямаше много 5-6 литрови двигатели... А също и турбомоторите бяха изключение :)
1.8 бе нещо голямо, пък камо ли 2л :) Все пак в началото на 70-те години имаше сериозна световна петролна криза... Да, нямам ясен спомен от началото на 70-те, но от средата нататък и у нас се усети кризата (е, не като в началото на 90-те, но си я имаше де)...

Също мисля, че Ауриса хибрид ще е по-добрия избор...

Ето причината за изчезването на големите двигатели :) (цената на петрола:
Изображение

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 13 Фев 2018 23:42
от BOz
slowtraveler написа:
BOz написа: Представи си да кажем през 70-те и 80-те, когато пи-масово навлизат турбините тия с по 5-6 литровите двигатели какво са си мислили за новите 3-4 литра.
Не че нещо, ама по онези години нямаше много 5-6 литрови двигатели... А също и турбомоторите бяха изключение :)
1.8 бе нещо голямо, пък камо ли 2л :) Все пак в началото на 70-те години имаше сериозна световна петролна криза... Да, нямам ясен спомен от началото на 70-те, но от средата нататък и у нас се усети кризата (е, не като в началото на 90-те, но си я имаше де)...
Също мисля, че Ауриса хибрид ще е по-добрия избор...
То и аз нямам спомени но не пречи да чета историите на развитията. И точно не случайно визирах цели две десетилетия, именно заради началото на 70-те и историческото БМВ и след това в края на 70-те и през 80-те света се преобръща в това направление.
А зад океана преди петролната криза В осмаците са си нещо абсолютно нормално по това време.

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 15 Фев 2018 09:21
от ultrashock
Благодаря за съветите и насоките! И мен ме притесняват тези нови малолитражки с много коне. Притеснява ме и хибрида, тъй като е технология, която е изцяло непозната за мен, въпреки че има доста информация в Интернет.

Вече гледах няколко марки и за сега фаворитите са ми Toyota Auris и Opel Astra. И двете са един клас автомобили и двете ми допадат визуално и като размери. В очакване на тестдрайв на Астрата съм и тогава ще взема окончателно решение. Дотогава мисля да погледна Киа и Сеат. Вчера бях във Форд, просто информативно - по голямо дърво от фокуса няма :)
Тъй като форума все пак е на Тойота, нека обсъдим конкретния модел тук. Както споменах и по-горе за Ауриса - разсъжданията ми във връзка с притежание на този модел са основно:
- Липса на мощност - притеснява ме факта, че колата върви добре само в Power режима и да се случи да я карам само в този режим, което никак няма да е икономично;
- Шумна скоростна кутия и странно чувство, подобно на тролей, който предизвиква при ускорение. Притеснява ме колко ще е шумна с 130-140км/ч?;
- Положителните страни са: все пак е нов еко автомобил, нисък разход на гориво, нисък данък, добри лизингови условия и 6 години гаранция на Тойота, също и ниска цена на автокаско - 1370лв за първата година(за всички други марки е 1500-1800лв)
- Не съм се сблъсквал с гаранция на нов автомобил - според търговците включва всичко, което не е консуматив. Но наистина ли е така? Какви са ви впечатленията от сервиза и гаранцията на Тойота, независимо от модела?
- И последно - кое ниво на оборудване си струва? Не успях да видя нормални фарове на Аурис, само LED, които са в последното ниво на оборудване и цената вече е доста висока, е включва и панорамен таван, който много ме впечатли.

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 15 Фев 2018 17:20
от pet77
Колега,аз шум в скоросната кутия не съм забелязъл понеже до колкото знам няма такава,просто усещането е странно когато няма превключване.Току що пътувах от Стара Загора до София четири човека скорост 130~140 км/ч повечето на темпомат розход 7/100км но на обратно е под 6.Двигателят ръмжи повечко само при ускорение и нагорнище но после отихва.Като изолация е по- слаба и се усещат леки шумове от съпротивлението на вятъра,но все пак е Аурис не Лексус.Като динамика до 100 е доволно после нищо асобенно но това може да го пробваш. За сервиза немога да кажа още не съм ходил.Ако се сетиш друго питай.

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 15 Фев 2018 21:15
от IliyanNikov
Здравей, мога и аз да добавя за въпросния модел впечатления след 1 година и близо 40 000 пробег. Взех колата точно заради хибридната технология и затова че е комби. Имам две малки деца, та големия багажник беше задължителен. Има какво да се желае от качеството в интериора но другото е добре. Минал съм вече 2 пъти смяна на консумативи. На 15000 км ми излезе 300лв, с на 30000км 390лв. Годишен данък за Варна 52лв. Този така наречен силен шум от скоростната кутия е само при ускорение и изкачване. За мен чувството че автомобилът не ускорява достатъчно добре е субективно. Едно на ум при изпреварване имам само при изкачване. Дори и на еко режим при натиснат до долу педал на газта си ускорява както трябва. Разхода ми за тези 40к км е малко под 5.3 като това се дължи на честите ми магистрални пробези. Най ми харесва градското шофиране, там си е удоволствие. Когато преди година търсих автомобил и аз разгледах почти всичко възможно в този клас и ценови диапазон. Ауриса надделя с цената, която получих и това че съпругата ми имаше желание да я кара а не като предната :)

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 15 Фев 2018 21:38
от Hursa
Ако мощността в Power режим ви задоволява, трябва да имате в предвид, че в еко и нормал режими максималната мощност не се редуцира. Изменя се реакцията на системата (според мен и „захранването” на двигателя) към действията на шофьора (към педала на „газта”). При напълно (и почти напълно) натиснат педал реакциите в трите режима се изравняват (според мен). До колкото разбирам и до колкото съм проследявал разхода не зависи силно от режима в който шофирате. Нещо повече – ако шофирате динамично - сравнително резки забавяния с последващи резки и големи ускорения (педала в „пода”), ще имате по-малък разход в пауер режим по сравнение с другите режими, ако и в тях шофирате по същия начин. Това е според мен, не съм засичал при такова шофиране в различни режими, но в планината обикновено шофирам в пауер режим и не съм установявал повишен разход.
За шума от скоростната кутия – както пише и колегата преди мен, няма такава smile.gif . (Всъщност на какъв да е автомобил не мисля, че може да се отдели на слух шума на скоростната кутия, ако е в добро състояние, на фона на шума на форсиращия се при рязко ускорение двигател.) Коментирано е често, но ще си позволя да го повторя, при рязко ускорение на хибрида на тойота или на автомобил с вариатор – управлението на системата извежда още в началото двигателя на високи обороти (около максималната мощност). Докато при автомобил с превключване на предавките на степени – двигателя при всяко превключване минава през средни до високи обороти (дори „свободен” ход в момента на превключване)(така, че минава и през целия този „звуков” спектър smile.gif ). При автомобил с вариатор и при хибрида двигателя работи на високи през цялото ускорение. (Не е нещо ново и вероятно го знаете, съжалявам.)
Аз от ускорението на автомобила съм доволен при всякакви скорости и особено в планината – е не е спортен автомобил, все пак мощността му е далече от такъв. И когато се шофира в еко, а в такъв режим шофирам основно, трябва да се има предвид известното забавяне на реакцията в първия момент след натискането на педала.
Иначе – шумоизолацията на купето не е особено добра, но това е за стария модел, за новия, не мога да кажа.
За гаранционното обслужване – не ми се е налагало да го ползвам. Дори габарит не съм сменял от както е купена – 6 години. За обслужването в тойота – сменял съм само масла и филтри, по „график” обслужване – според мен не е скъпо (и антифриз със спирачна течност).
(За конкретните сервизи, не бих искал да коментирам тук за да не „засегна” колегите от Варна smile.gif .)
пс За фаровете - на стария модел късите не са особенно добри. За нивото на оборудване - на мен ми допадат екстрите, които има при ниво сол (или както там се чете), сол екстра не съм го виждал - любопитно ми е как се "представят" -- лед фаровете.

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Публикувано на: 15 Фев 2018 21:54
от pet77
И за двете мнения по горе абсолютно съм съгласен :thumbsup: .