Авенсис 2.0 D4D гасне в движение
Авенсис 2.0 D4D гасне в движение
Здравейте,
нов съм в този форум. Реших да се регистрирам, защото вече втора година съм собственик на Авенсис 2.0 D-4D 2003г. от който съм доволен като цяло, но все пак съм претърпял някои успешно решени проблеми за които мога да бъда полезен и един все още съществуващ проблем, за който искам да се допитам.
Та, проблема е малко неприятен - колата "гасне" в движение. Сложих думата гасне в кавички, защото това, което се случва реално е следното: Както си караш (без значение с каква скоросто, на колко оборота или на коя предавка) колата изведнъж ми отнема "газта" (все едно си си махнал крака от педала на газста) и след 1 секунда ми изключва TRC-а. Колата продължава да си върви както си е на скорост като единствената лампа, която свети е TRC OFF и педала на газта вече не реагира. В този момент изключвам от скорост и колата загасва. Без да спирам я паля от стартера както съм на свободна (пали от рас), включвам на 5-та и продължавам.
Случвало се е да ми гасне и както си работи на место, но тогава направо гасне, защото не съм на скорост. Палиш я веднага след това без проблем и продължаваш.
Надявам се, че съм ви заинтригувал с тази тема. Прочел съм и съм опитал какво ли не, но все още проблема си стои. Разбира се съм сменил всички филтри, проверил съм клемите на акумулатора, както и всяка една достъпна букса, бушон или реле са проверени. Не съм открил спукан маркуч или трабичка - всички изглеждат като нови...
Тъй-като ми изключва TRC-а съм пробвал да карам с изключен тракшън постоянно, но проблема отново се появява.
Може да е полезно, че наскоро сменях акумулатор, защото оригиналният изведнъж здаде багажа. Новият акумулатор е 64AH, зареждането е проверено и при какъвто и да е режим се върти около 14V - направо перфектно. Колата си пали перфектно с новият акумулатор.
Надявам се че съм бил изчерпателен и не съм ви отегчил много.
Ще се радвам ако някои има опит с такъв проблем...
нов съм в този форум. Реших да се регистрирам, защото вече втора година съм собственик на Авенсис 2.0 D-4D 2003г. от който съм доволен като цяло, но все пак съм претърпял някои успешно решени проблеми за които мога да бъда полезен и един все още съществуващ проблем, за който искам да се допитам.
Та, проблема е малко неприятен - колата "гасне" в движение. Сложих думата гасне в кавички, защото това, което се случва реално е следното: Както си караш (без значение с каква скоросто, на колко оборота или на коя предавка) колата изведнъж ми отнема "газта" (все едно си си махнал крака от педала на газста) и след 1 секунда ми изключва TRC-а. Колата продължава да си върви както си е на скорост като единствената лампа, която свети е TRC OFF и педала на газта вече не реагира. В този момент изключвам от скорост и колата загасва. Без да спирам я паля от стартера както съм на свободна (пали от рас), включвам на 5-та и продължавам.
Случвало се е да ми гасне и както си работи на место, но тогава направо гасне, защото не съм на скорост. Палиш я веднага след това без проблем и продължаваш.
Надявам се, че съм ви заинтригувал с тази тема. Прочел съм и съм опитал какво ли не, но все още проблема си стои. Разбира се съм сменил всички филтри, проверил съм клемите на акумулатора, както и всяка една достъпна букса, бушон или реле са проверени. Не съм открил спукан маркуч или трабичка - всички изглеждат като нови...
Тъй-като ми изключва TRC-а съм пробвал да карам с изключен тракшън постоянно, но проблема отново се появява.
Може да е полезно, че наскоро сменях акумулатор, защото оригиналният изведнъж здаде багажа. Новият акумулатор е 64AH, зареждането е проверено и при какъвто и да е режим се върти около 14V - направо перфектно. Колата си пали перфектно с новият акумулатор.
Надявам се че съм бил изчерпателен и не съм ви отегчил много.
Ще се радвам ако някои има опит с такъв проблем...
Забравих само да добавя, че колата си държи оборотите бетон, вирви като фурия и не се забелязват никакви други симптоми.
Единствената закономерност, която мога да дам със сигурност е, че проблема се проявява само при топъл двигател и то чак след като си минал поне 30км...
Пътувам Пазарджик-Пловдив всеки ден и това загасване се случва винаги в края на пътуването...Понякога е в самият град, понякога точно преди него...
Единствената закономерност, която мога да дам със сигурност е, че проблема се проявява само при топъл двигател и то чак след като си минал поне 30км...
Пътувам Пазарджик-Пловдив всеки ден и това загасване се случва винаги в края на пътуването...Понякога е в самият град, понякога точно преди него...
- lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Офф-топик,
Пич радвай се че не се "пали" в движение, че колко коли изгоряха .....
извинявам се за цапането на смислена тема но не мога да се сдържа ....
дано да намериш решение на проблема, уви аз не мога да помогна но ще следя темата.
Пич радвай се че не се "пали" в движение, че колко коли изгоряха .....
извинявам се за цапането на смислена тема но не мога да се сдържа ....
дано да намериш решение на проблема, уви аз не мога да помогна но ще следя темата.
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
Дам...наясно съм, че тярбва проблема да ескалира в нещо за да се разбере с точност, но е много неприятно постоянно да ти гасне колата...да не говорим, че така може да стане и някое произшествие...недай си боже...:(
Лошото е, че може никога да не ескалира и да си остане все така неразкрит, което ще е жалко.Едно е сигурно обаче - няма да тръгна да сменям разни неща без да съм сигурен, че проблема е от тях.
Всеки път като загасне се моля да не може да запали (карам си и въже ) за да се задърпам до сервиза и това да приключи един път завинаги .
Лошото е, че може никога да не ескалира и да си остане все така неразкрит, което ще е жалко.Едно е сигурно обаче - няма да тръгна да сменям разни неща без да съм сигурен, че проблема е от тях.
Всеки път като загасне се моля да не може да запали (карам си и въже ) за да се задърпам до сервиза и това да приключи един път завинаги .
- LEXUS
- Мнения: 3718
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Подкрепям това предложение.moloko написа:Странна работа, колега.
А обърна ли се към официален сервиз за пълна диагностика на проблема.
Това е сериозно и ми се струва че трябва да минеш за един преглед. Пътуваш Пловдив - Пазарджик , и в двата града има официални сервизи.
И да не забравиш да ни информираш , ако се намери решение.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Само да споделя опит, може и да не е от полза, но пак идея, защото беше адски сходно с твоя проблем.
Пежо Партнер 1.9HDI, лятото един ден се прибирам от работа, пътувам около 70км, махам от скорост и ми угасва в движение. Паля от с ключа - пали веднага. Карам пак 1-2км, сменям предавка и веднага гасне.
Прибрах се как да е, заведох я в сервиз, съмнението ми беше за запушен горивен филтър или нещо подобно - недостиг на нафта (въпреки че ако имаше недостиг на нафта, щеше да мре при по-голямо натоварване).
След пълно обслужване, масла, филтри, пичките му майни, проблемът остана. Загрее, покараш, почва да гасне в движение. След още търсене се оказа прескочил зъб на ангренажния ремък. WTF?!
Оправиха го и сега си кара, нищо че е на 360 000км и много премеждия...
Та така...
Пежо Партнер 1.9HDI, лятото един ден се прибирам от работа, пътувам около 70км, махам от скорост и ми угасва в движение. Паля от с ключа - пали веднага. Карам пак 1-2км, сменям предавка и веднага гасне.
Прибрах се как да е, заведох я в сервиз, съмнението ми беше за запушен горивен филтър или нещо подобно - недостиг на нафта (въпреки че ако имаше недостиг на нафта, щеше да мре при по-голямо натоварване).
След пълно обслужване, масла, филтри, пичките му майни, проблемът остана. Загрее, покараш, почва да гасне в движение. След още търсене се оказа прескочил зъб на ангренажния ремък. WTF?!
Оправиха го и сега си кара, нищо че е на 360 000км и много премеждия...
Та така...
Благодаря ви за отговорите....Ще я закача на диагностика при първа възможност...Все пак има ли смисъл от диагностика, при положение, че Check Engine лампичката не свети?
@СиМо благодаря ти помощта, ако е от това не е хич добре, но възможно ли е колата да работи толкова добре с прескочил зъб? Не ми се вярва много това да е станало? Тогава бих имал сериозни проблеми....Поне така си мисля аз...
@СиМо благодаря ти помощта, ако е от това не е хич добре, но възможно ли е колата да работи толкова добре с прескочил зъб? Не ми се вярва много това да е станало? Тогава бих имал сериозни проблеми....Поне така си мисля аз...
Предполагам зависи от конструктивните особености на двигателя.
Ако един ремък има 100-120 зъба (примерно), то това е отместване на газоразпределението с 1% (примерно)... и отместване на всички съпътстващи процеси или "пички майни" с 1% (примерно)...
Просто си разсъждавам...
А и не знам дали ти си с ремък или с верига. Ако си с верига...
А и не си писал кога е възникнал проблемът? Имало ли е някакво съпътстващо събитие? В движение ли е станал изведнъж или след като си запалил на другата сутрин...
При мен стана в движение и изведнъж, дето се вика на ремъка му е дошло времето и при товар е прескочил...
Ако един ремък има 100-120 зъба (примерно), то това е отместване на газоразпределението с 1% (примерно)... и отместване на всички съпътстващи процеси или "пички майни" с 1% (примерно)...
Просто си разсъждавам...
А и не знам дали ти си с ремък или с верига. Ако си с верига...
А и не си писал кога е възникнал проблемът? Имало ли е някакво съпътстващо събитие? В движение ли е станал изведнъж или след като си запалил на другата сутрин...
При мен стана в движение и изведнъж, дето се вика на ремъка му е дошло времето и при товар е прескочил...
При мене нещата просто започнаха да се случват...не е имало някакво събитие или нещо подобно..
Имах такъв проблем с другата ми кола Opel Kadet, където проблема беше описан от @СиМо...колата гасне на свободна и неможеш да превключиш, но вслучая няма да е това, защото може въобще да не изгасне...ако гасен го прави един път на 30-50-100км...
Освен това като се разбърникам по кабеляците и проблема не се случва дълго време...после пак започва....
Най-вероятно проблема е електрически - някаква хлабава връзка някъде ... ама още не е ясно къде?
Имах такъв проблем с другата ми кола Opel Kadet, където проблема беше описан от @СиМо...колата гасне на свободна и неможеш да превключиш, но вслучая няма да е това, защото може въобще да не изгасне...ако гасен го прави един път на 30-50-100км...
Освен това като се разбърникам по кабеляците и проблема не се случва дълго време...после пак започва....
Най-вероятно проблема е електрически - някаква хлабава връзка някъде ... ама още не е ясно къде?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 174 госта