Авенсис 2.0 D4D гасне в движение

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 15 Дек 2011 11:39

същото ми се е случвало с един форд навремето на оживено кръстовище в движение, едвам успях да свия в една улица и да спра като хората....
тоци явно бяха при мене защото имах много гнили кабели и по таблото ми припоиха наново половината неща, та от тази и др случки с форда съм с особено мнение за нея марка

dimiterb
Мнения: 39
Регистриран на: 14 Дек 2011 17:14
Местоположение: Пазарджик

Мнение от dimiterb » 15 Дек 2011 12:38

Днес бях в Тойота-Пазарджик на диагностика и колата е абсолютно чиста. Няма записани грешки или някакви други нередности. Даже и пари не ми взеха хората :)...

Иначе колата има аларма, сложена допълнително преди година и половина, но изрично я направихме да не прекъсва запалването...идеята беше само да има аларма заради застрахователите....
Все пак колата има вграден имобилайзер.

Следващото, което мисля да тествам е следното:
- да изключа централно алармата...и без това колата си има вградено централно заключване от ключа...
- да зареждам от друга бензиностанция....
- да използвам другият ключ, в случай, че има някакъв проблем с чипа в ключа, който използва и да бърка имобилайзера....все пак винаги ползвам само един и същ.
- малко вероятно, но може нещо да не си харесва акумулатора, колкото и тъпо да звучи...ще взема да сменя акумулатора с този на буса на баща ми (също дизелов) па да видим...

Това са тестове, които не са свързани с разходи. Лошото обаче е, че трябва да ги тествам един по един и се чудя с кое да започна :)

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 15 Дек 2011 14:41

CuMo написа:Предполагам зависи от конструктивните особености на двигателя.
Ако един ремък има 100-120 зъба (примерно), то това е отместване на газоразпределението с 1% (примерно)... и отместване на всички съпътстващи процеси или "пички майни" с 1% (примерно)...

Просто си разсъждавам....
Да, ама тея разсъждения са напълно погрешни. Щото газоразпределението не зависи от броя зъби на ремъка, а на шайбата на разпределителния вал. И ако ремъка има 100 зъба (примерно), a тая шайба има 10 (пак примерно biggrin.gif) и процентите скачат на 10.

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 16 Дек 2011 12:40

dimiterb написа:Това са тестове, които не са свързани с разходи. Лошото обаче е, че трябва да ги тествам един по един и се чудя с кое да започна :)
Най-лесно сигурно ще ти е да започнеш с другия ключ

dimiterb
Мнения: 39
Регистриран на: 14 Дек 2011 17:14
Местоположение: Пазарджик

Мнение от dimiterb » 21 Дек 2011 13:31

INFORMATION UPDATE:

Зведна дата.... :)

Както се очакваше проблема не е от ключа. Започнах да ползвам другият ключ и проблема си остана. Също така заредих почти пълен резервоар от друга бензиностанция и дори сложих добавка, но пак ми се случва да гасне (все си мисля, че е по-рядко).

Освен това забелязах нов симптом...Когато се случи да загасне освен че изключва TRC-то стралката за температурата както си стои на нормална пада на нула! Просто изключва. Като върна ключа и дам отново на контакт всичко си тръгва отново...
Възможно ли е при проблем с температурният датчик колата да се държи по този начин?
Toyota Avensis 2.0 D-4D, 2003
Toyota Corolla 1.4i, 2005

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от mirott » 21 Дек 2011 14:13

Възможно е колата да се държи по този начин от проблем в масата на мотора към купето!Прегледай хубаво!

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от mirott » 21 Дек 2011 14:17

dimiterb написа:При мене нещата просто започнаха да се случват...не е имало някакво събитие или нещо подобно..
Имах такъв проблем с другата ми кола Opel Kadet, където проблема беше описан от @СиМо...колата гасне на свободна и неможеш да превключиш, но вслучая няма да е това, защото може въобще да не изгасне...ако гасен го прави един път на 30-50-100км...
Освен това като се разбърникам по кабеляците и проблема не се случва дълго време...после пак започва....

Най-вероятно проблема е електрически - някаква хлабава връзка някъде ... ама още не е ясно къде? :)

На всичкото отгоре си го написал.Прегледа ли масата, това ли имаш предвид под "разръчкване"? biggrin.gif

dimiterb
Мнения: 39
Регистриран на: 14 Дек 2011 17:14
Местоположение: Пазарджик

Мнение от dimiterb » 21 Дек 2011 19:43

mirott написа:
dimiterb написа:При мене нещата просто започнаха да се случват...не е имало някакво събитие или нещо подобно..
Имах такъв проблем с другата ми кола Opel Kadet, където проблема беше описан от @СиМо...колата гасне на свободна и неможеш да превключиш, но вслучая няма да е това, защото може въобще да не изгасне...ако гасен го прави един път на 30-50-100км...
Освен това като се разбърникам по кабеляците и проблема не се случва дълго време...после пак започва....

Най-вероятно проблема е електрически - някаква хлабава връзка някъде ... ама още не е ясно къде? :)

На всичкото отгоре си го написал.Прегледа ли масата, това ли имаш предвид под "разръчкване"? biggrin.gif
Да прегледал съм клемите на акумулатора. Дори смених тази на масата с нова, защото нещо не ми изглеждаше наред и сега там всичко е ок.
Под разръчкване имам предвид, че пипнах всеки достъпен датчик и бушон (извадих буксата почистих я и отново я закачих) до който стигнах...
Toyota Avensis 2.0 D-4D, 2003
Toyota Corolla 1.4i, 2005

dimiterb
Мнения: 39
Регистриран на: 14 Дек 2011 17:14
Местоположение: Пазарджик

Мнение от dimiterb » 21 Дек 2011 20:29

Всъщност, ще се радвам ако някой ме насочи къде точно е масата на мотора при мене?
Toyota Avensis 2.0 D-4D, 2003
Toyota Corolla 1.4i, 2005

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от mirott » 22 Дек 2011 09:33

Да, масата на мотора, а не масата на хакомтулатора.Не знам къде е точно, нека някой с такава кола да каже.

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 22 Дек 2011 15:18

dimiterb както ти написах по-нагоре може и половината неща под предният капак да смениш и пак да не се оправи проблема .

За да ти гасне колата или спират тоците или горивото
Въпреки че проблема изглежда електрически ( Тоци Бегали) за дизел повече бих заложил на горивото , примерно ниско налягане
Качваш някой специалист с тестер и карате , в момента в който угасва може би ще се хване нещо

Ако нищо не хванете тогава пак продължаваш с експериментите тука има тука нема :thumbsup:
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

dimiterb
Мнения: 39
Регистриран на: 14 Дек 2011 17:14
Местоположение: Пазарджик

Мнение от dimiterb » 22 Дек 2011 15:21

За съжаление не мога да открия информация къде точно да търся масата към двигателя за моята кола....
Но все повече си мисля за това изключване на уреда за температура на водата, кагото колата изгасне. Възможно ли е датчика за температура на водата да прави тези мизерии? Като гледам документацията имам само един датчик за температура на водата -> EFI Water Temp Sensor, същият ли се ползва и за уреда на таблото?

Все пак това поведение на стрелката за температурата може също да е в следствие на проблема както ситуацията с изключването TRC-а.

Тия снежни дни имах възможност да изтествам всички системи по колата, включително и TRC-а и всичко работи перфектно....

Все повече си мисля, че колата си има някакив "психически проблеми" (проблем с компютъра)...
Toyota Avensis 2.0 D-4D, 2003
Toyota Corolla 1.4i, 2005

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от mirott » 22 Дек 2011 15:25

На датчика за температурата има само + ! Демек ти се губи масата, и за това спира да отчита.Оттам може и да идва гасненето.От ниско налягане на горивото няма да гасне на празен ход,след това с пипането да пали, още повече пък да спира да отчита температурата...Това е над 5 годишна кола...Сфинксе, или греша?!Нека някой с такъв мотор да ти помогне, да каже къде е масата.Провери я най-накрая!
Последно промяна от mirott на 22 Дек 2011 15:30, променено общо 1 път.

dimiterb
Мнения: 39
Регистриран на: 14 Дек 2011 17:14
Местоположение: Пазарджик

Мнение от dimiterb » 22 Дек 2011 15:26

SFINKS написа:dimiterb както ти написах по-нагоре може и половината неща под предният капак да смениш и пак да не се оправи проблема .

За да ти гасне колата или спират тоците или горивото
Въпреки че проблема изглежда електрически ( Тоци Бегали) за дизел повече бих заложил на горивото , примерно ниско налягане
Качваш някой специалист с тестер и карате , в момента в който угасва може би ще се хване нещо

Ако нищо не хванете тогава пак продължаваш с експериментите тука има тука нема :thumbsup:
Носочил съм се към електрически проблем, защото все си мисля, че ако е проблем с налягането на горивото все щяха да се осещат и някакви прекъсвания, губене на мощност и т.н. Пък и в такъв случай, компа би се осетил и все щеше да е записал някаква грешка по въпроса.
А при мене както всичко си работи на 100%, изведнъж нещо се издънва (за 1 секунда или по-малко) и после пак работи на 100%. Само, че през тази 1 секунда колата изключва...
Toyota Avensis 2.0 D-4D, 2003
Toyota Corolla 1.4i, 2005

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 22 Дек 2011 15:32

при прост електрически проблем ще загаснеш и повече няма да запалиш

Горивото не се изчерпва само с помпата ,
повече ми мирише на комбиниран проблем
Елктрически който прекъсва подаването на гориво
Търси ел проблем който прекъсва работата на помпата или инжекторите
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 60 госта