HELP: Скърца ми волана и ме дразни

Аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран на: 29 Авг 2006 09:36

HELP: Скърца ми волана и ме дразни

Мнение от sth » 27 Сеп 2006 21:14

Карам Tyota Avensis ( model 2001 ) 1.6 VVTI ( със серво и чупещ се волан).

Преди няколко дни (може би от влажното време) като въртя волана (независимо от посоката) се чува скърцане, подобно на триеме на стъкло с мокър парцал или на балон с мокра ръка. Не е много силно, но ме нервира и е страшно досадно. В първия момент реших че триенето е между волана и колонката, макар че там има голямо разсточние. После като се заслушах, реших че като че ли е някъде по-надолу, може би дори от сервото.
Имам чувство, че като се покара малко колата (загрее) става по-силно.

По темата намерих следното:
The steering column shaft must pass thru the firewall, as on all cars.
Where it passes thru there's a rubber sorta grommet/seal that sometimes
causes a squeaking noise when you turn the wheel, at first audible only
at parking lot speeds.
Due to the noise being transmitted up the largely hollow steering column
shaft, it often sounds just like it's coming from right behind the
steering wheel, perhaps from the airbag clockspring (or as Toyota calls
it "spiral cable") or the turn signal switch area.

I've had good luck with inserting a very slim screwdriver shaft between
the column and the seal and squirting some silicon gel lubricant (about
the consistency of toothpaste) into the gap created by the screwdriver
shaft. I run into this about every 2 or 3 weeks on different customer's
cars, and often do it on cars where I notice the noise but the customer
hasn't yet. I had one early 02 model need a repeat lubrication a year
or so after the first time I did it, none of the others has come back.

In any case, the noise is not indicative of any possible failure of any
part, safety related or otherwise.


The sound is hard to localize so it is easily misdiagnosed by techs who
haven't run into it before. Your dealer should be aware of it, but you
might want to tell them you think it may be from the firewall rubber
grommet to help 'em out a bit.

--------------------------------------------------------
ПРИБЛИЗИТЕЛЕН ПРЕВОД:

Оста на волана трябва да премине през предната стена на купето.
Когато тя преминава през стената там има уплътнителен пръстен ( гумен маншон,уплътнение), което понякога предизвиква скърцащ звук, когато волана се върти, който първо се чува само при паркиране при ниска скорост.

Тъй като шумът се предава нагоре през голямата кухина на колонката на оста на волана, често се чува като че ли идва точно зад волана, като че ли от въздушната възглавница или от частта на превключвателите.

Постигнах успех поставяйки много тънка ос на отверка между колонката и уплътнението и изтисквайки малко силиконова гел - слазка ( с консистенция на паста за зъби) в процепът, който се образува от оста на отверката.

Това го правя веднъж на всеки 2-3 седмици на различни коли на клиенти и често го правя на коли, където откривам звука преди клиентът да го е направил. Имах един ранен модел 02 на който трябваше да се смени смазката и след като го направих за първи път никой от другите клиенти не се е върнал до сега.

При всички слугаи звукът не показва никаква възможна повреда на която и да е част, нещо свързано със сигурността или друго.

Звукът е много трудно да се локализира от техници, които не са се сблъсквали с него преди. Вашият дилър трябва да е бил информиран за него, но Вие може да му кажете, че мислите че той може да бъде от гуменото уплътнение на предградата за да му помогнете.



Някой да му се е случвало и да знае какво е и дали е описаното по-горе. И най-важното как да го установя и да го fix-на ? :help:
Последно промяна от sth на 27 Сеп 2006 23:14, променено общо 1 път.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 27 Сеп 2006 22:13

da, tova e mnogo chest sluchai, na Camry-tata stava postoianno, tochno tova det go opisvat gore. problema e che vsichkite tez termini ne gi znam na BG che da ti go obiasnia po nashenski sad.gif , kakto i da e, shte se probvam. ta losta det izliza ot kormiloto i varvi na dolu kam reikata, toi minava prez stenata na kolata, kato tam ima edno gumeno oplatnenie(tochno det minava prez stenata), zvuka idva tochno ot tam. tova koeto se kazva gore e che choveka det go e pisal zavira malka otverka mejdu gumenoto oplatnenie i losta za da napravi malka dupka i praska silikonov sprei tam za da smaje trieneto. az edno vreme go pravih sashtia trik, no v posledsvie reshih che do kat se macha s otverkata da ia zavra tam i posle uspeshno da prasna v procepa, mai mi e po lesno da otvia skobata det darji tova oplatnenie(obiknoveno e 10mm ili 12mm bolt), da go povdigna nagore i da namaja hubavo s gress. 2 minuti rabota e.
kolkoto dali e opasno, opredeleno ne, prosto chuvash kak se trie metalnia lost v gumenoto oplatnenie.
->

Аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран на: 29 Авг 2006 09:36

Мнение от sth » 27 Сеп 2006 23:22

ALTEZZA написа:da, tova e mnogo chest sluchai, na Camry-tata stava postoianno, tochno tova det go opisvat gore. problema e che vsichkite tez termini ne gi znam na BG che da ti go obiasnia po nashenski sad.gif , kakto i da e, shte se probvam. ta losta det izliza ot kormiloto i varvi na dolu kam reikata, toi minava prez stenata na kolata, kato tam ima edno gumeno oplatnenie(tochno det minava prez stenata), zvuka idva tochno ot tam. tova koeto se kazva gore e che choveka det go e pisal zavira malka otverka mejdu gumenoto oplatnenie i losta za da napravi malka dupka i praska silikonov sprei tam za da smaje trieneto. az edno vreme go pravih sashtia trik, no v posledsvie reshih che do kat se macha s otverkata da ia zavra tam i posle uspeshno da prasna v procepa, mai mi e po lesno da otvia skobata det darji tova oplatnenie(obiknoveno e 10mm ili 12mm bolt), da go povdigna nagore i da namaja hubavo s gress. 2 minuti rabota e.
kolkoto dali e opasno, opredeleno ne, prosto chuvash kak se trie metalnia lost v gumenoto oplatnenie.
Смяташ ли че в сервиза на ТМ Auto ще се справят ?

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 27 Сеп 2006 23:31

niamam nikakvi vpechatlenia ot TM Auto, no mislia che dori i ti sam mojesh da se spravish s podobna zadacha.
->

Аватар
alex_varna
Мнения: 295
Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път

Мнение от alex_varna » 28 Сеп 2006 09:29

И при мен го има същия проблем , но за сега не ме дразни чак толкова...
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI

Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD

Аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран на: 29 Авг 2006 09:36

Мнение от sth » 28 Сеп 2006 13:50

Говорих с ТМ Ауто и новините са лоши sad.gif

Много добре знаели за какво става дума - имало го при почти всички Тойоти Авенсис модел 2001. Бил някакав семеринг на кормилната щанга и гуменото му уплътнение, които не били в купето а май отвънка. За съжаление не подлежало на ремонт - било капсуловано и се сменяла цялата ос на волана. В новите модели семеринга се правел от друг материал и не скърцал, а при мен било безмислено скъпо да се сменя. Щели да опитат със силиконов спрей или паста. В някои случаи се оправяло, но не винаги. Т.е. по-скоро няма ремонтиране и надежда за оправяне !!! wacko.gif

И това е Тойота на 3 години - уж най-надеждната кола !?! Да му ... и скърцащата каручка !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Мнение от max-2 » 28 Сеп 2006 14:07

Probwai със силиконова смазка, дано да се оправи. С грес не ти препоръчвам, защото за кратко време запича и възобновява триенето.
В тази връзка искам да попитам някой пазглобявал ли е кормилната колона, имам луфт м/у кормилния прът и колоната, на края, там, където започва първото каре, отдолу м/у педалите. Огледах внимателно и мисля, че каретата и рейката са добре, луфта е чисто м/у прътаи колоната, в задната част. Интересува ме какво има там-лагер, втулка? Лесно ли се сменя?

Аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран на: 29 Авг 2006 09:36

Мнение от sth » 28 Сеп 2006 16:34

max-2 написа:Probwai със силиконова смазка, дано да се оправи. С грес не ти препоръчвам, защото за кратко време запича и възобновява триенето.
В тази връзка искам да попитам някой пазглобявал ли е кормилната колона, имам луфт м/у кормилния прът и колоната, на края, там, където започва първото каре, отдолу м/у педалите. Огледах внимателно и мисля, че каретата и рейката са добре, луфта е чисто м/у прътаи колоната, в задната част. Интересува ме какво има там-лагер, втулка? Лесно ли се сменя?
Какви са тези силиконови смазки?
Знам за бюстове, за шпрейове против замръзване, за уплътняване на прозорци и фуги...

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Мнение от max-2 » 28 Сеп 2006 20:14

Нека Алтеза да каже, аз лично съм виждал по магазините спрей тефлон+бяла грес, мисля, че е подходящо :thumbsup:

Аватар
tntony
Мнения: 229
Регистриран на: 30 Яну 2006 23:57
Местоположение: София

Мнение от tntony » 28 Сеп 2006 20:17

Продават се Бриколажа или Практикер има спейове със силиконово масло и със силиконова грес . Ако има пластмасови части абсолютно задължително е да ползваш силиконова смазка защото обикновенната грес разяжда пластмасата

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 28 Сеп 2006 23:30

oh, i tez ot TM Auto sa edni mozaci. razbiram da e pod garancia kolata da tragnat da smeniat celia shaft, obache i samo s gres stava, moje da ne e koi znae kolko traino, no kat tragne pak da skarca, pak shte go gresirash. ne moje da niama nachin da se sloji tam gres. v USA niama Avensis che da vidia kak e tochno pri tiah, no na vsichki koli koito sam popadal vse ima nachin. v mesto da se zanimavate s TM Auto, smajete si gi sami, mnogo e lesno. dolu na kartinaka e razpechatka ot TSB det Toyota beshe ikarala che da pokaje kak da se opravi problema pri Camry-tata. pri Highlanderite preporachvat da se smenia celia shaft, no i gresirane im pomaga. na kartinkata sa pokazali che gresirat direktno mejdu gumenoto oplatnenie i shafta s niakva spincovka. moje i da se polzva malka otverka che da povdigne taz gumi i togava da se prasne tam. tova koeto az pravia obache e razvivam bolta(det na kartinkata se vijda, tochno pod spincovkata) i togava vdigam cialoto gumeno uplatnenie i maja kulturno i obilno s gres. kakva gres, v obshti lini kvat mi popadne pod raka, se pomaga. Toyota si ima i specialni gres spreiove, sashto i silikon spreiove, no ne znam tochno kakvo im e sadarjanieto. v tova TSB Toyota kava da se polzva Seal-Tite(tova mislia che e marka) Dielectric grease(or equivalent), nishto ne mi govori na men.
Прикачени файлове
IMG_1413.JPG
IMG_1413.JPG (26.84 KiB) Преглеждано 6894 пъти
->

Аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран на: 29 Авг 2006 09:36

Мнение от sth » 29 Сеп 2006 20:03

Тази, последната схема на гресиране от къде е ?
Това в купето между педалите ли е или е някъде отвън? И ако е отвън - от къде точно ?

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 29 Сеп 2006 20:09

vatre v kupeto zad pedalite, kadeto vliza shafta v stenata(firewall-a).
->

Аватар
sth
Мнения: 114
Регистриран на: 29 Авг 2006 09:36

Мнение от sth » 29 Сеп 2006 22:11

ALTEZZA написа:vatre v kupeto zad pedalite, kadeto vliza shafta v stenata(firewall-a).
Те казаха че било някакъв семеринг - къде се намира той ?

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 30 Сеп 2006 05:10

sth написа:
ALTEZZA написа:vatre v kupeto zad pedalite, kadeto vliza shafta v stenata(firewall-a).
Те казаха че било някакъв семеринг - къде се намира той ?
1.Chervenoto e semeringa!
2.Sinioto e skoba, koqto stqga semeringa otsrani i ima bolt4e za zatqgane i razhlabvane!
3.Chernoto e KORMILNATA TI STANGA, koqto vliza vuv semeringa!
To4no tam kudeto vliza se polu4ava turkane i skurca, za6toto semeringa e gumen!
4. Jultoto e sprincovka, koato pokazva kude to4no trqbva da se smaje, no ti nedei izpolzva sprintzovka.

a) Razvij bol4eto na skobata.
b) Vdigni smeringa nagore po losta(kormilnata stanga).
c) Namaji losta s gres ili nqkakuv silikon.
d) Svali obratno smeringa i zategni bolt4eto.

p.s.
Sorry, no sum na4inae6t na photoshopa! biggrin.gif
Прикачени файлове
Semering-a.jpg
Semering-a.jpg (26.47 KiB) Преглеждано 6848 пъти
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] и 49 госта