D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравейте, колеги!
Нов съм във форума, както и нов собственик на Тойота. От 2 седмици притежавам Toyota Auris 2.0 D4D - 126к.с. - 2007г. Не е D-CAT.
Това е първият ми личен дизелов автомобил и бях предварително запознат с основните болежки в тази насока.
За мое съжаление обаче, твърде скоро се сблъсках с проблема DPF филтър. Светна ми check engine и vsc check. При диагностика в Тойота ми казаха, че проблема е в запушване на DPF. Направиха ми профилактика на EGR клапана и принудително са активирали "регенерация" или т.нар самопочистване на филтъра. За съжаление обаче след около 200 км, лампите отново светнаха. Не съм ходил пак на диагностика, но предполагам, че проблема е стщия. Така. Изчетох, каквото намерих в нета, както и тук във форума.
1. Видях за варианта софтуерно и физическо премахване, емулатори и т.н. За момента обаче искам да се опитам да избегна този вариант, ако е възможно. 2. Видях и варианти за почистване, които мога да обобщя горе-долу така:
- почистване чрез впръскване във филтъра на специализиран почистващ и после промиващ препарат, без демонтаж на филтъра. Видях е нета, че от 2012 има такива препарати на Liqui Moli, които "успешно" почиствали филтър. Няма да споменавам фирмата в България, за да не правя реклама.
- демонтаж на филтъра и пак процедура с почистване и промиване - пак "ефективно" почистване. Предлагат го някои сервизи.
- почистване чрез "изпичане" на филтър в някаква пещ.
Така. Въпросите ми са:
1.Има ли някой, който да се е справил с проблема и обаче да е минало повечко време оттогава, за да каже впечатления - плюсове и минуси.
2. Моля ако някой е ползвал някои от посочените методи на "почистване" да сподели резултат и препоръки, но например по възможност да са изминати поне 1000 - 1500км. след почистването. Интересува ме не непосредствения резултат от почистването, а ефекта след известна експлоатация.
Не търся най-евтиния вариант, а ефективен вариант. Е, цената също е от значение, иначе бих си купил нов филтър
Благодаря предварително!
Поздрави!
Нов съм във форума, както и нов собственик на Тойота. От 2 седмици притежавам Toyota Auris 2.0 D4D - 126к.с. - 2007г. Не е D-CAT.
Това е първият ми личен дизелов автомобил и бях предварително запознат с основните болежки в тази насока.
За мое съжаление обаче, твърде скоро се сблъсках с проблема DPF филтър. Светна ми check engine и vsc check. При диагностика в Тойота ми казаха, че проблема е в запушване на DPF. Направиха ми профилактика на EGR клапана и принудително са активирали "регенерация" или т.нар самопочистване на филтъра. За съжаление обаче след около 200 км, лампите отново светнаха. Не съм ходил пак на диагностика, но предполагам, че проблема е стщия. Така. Изчетох, каквото намерих в нета, както и тук във форума.
1. Видях за варианта софтуерно и физическо премахване, емулатори и т.н. За момента обаче искам да се опитам да избегна този вариант, ако е възможно. 2. Видях и варианти за почистване, които мога да обобщя горе-долу така:
- почистване чрез впръскване във филтъра на специализиран почистващ и после промиващ препарат, без демонтаж на филтъра. Видях е нета, че от 2012 има такива препарати на Liqui Moli, които "успешно" почиствали филтър. Няма да споменавам фирмата в България, за да не правя реклама.
- демонтаж на филтъра и пак процедура с почистване и промиване - пак "ефективно" почистване. Предлагат го някои сервизи.
- почистване чрез "изпичане" на филтър в някаква пещ.
Така. Въпросите ми са:
1.Има ли някой, който да се е справил с проблема и обаче да е минало повечко време оттогава, за да каже впечатления - плюсове и минуси.
2. Моля ако някой е ползвал някои от посочените методи на "почистване" да сподели резултат и препоръки, но например по възможност да са изминати поне 1000 - 1500км. след почистването. Интересува ме не непосредствения резултат от почистването, а ефекта след известна експлоатация.
Не търся най-евтиния вариант, а ефективен вариант. Е, цената също е от значение, иначе бих си купил нов филтър
Благодаря предварително!
Поздрави!
Re: DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
Не от личен опит, но от клиенти идващи за премахване ... знам че няма кой знае какъв ефект от почистването особено ако филтъра вече е запушен. За превантивно ... може да има ефект, нямам идея. Дори да отложиш с от 200 до 2000 км., пак ще трябва да мислиш за премахване или нов в най-скоро време. За мен лично 200 лв. за тази процедура ( чувал съм че толкова взимат за сваляне, уж чистене и качване ) са хвърлени на вятъра. От мен да знаеш че при теб няма вариант за софтуерна намеса, ориентирай се само към емулатор.
п.п. Много е важно какво е показало на диагностиката. Някой път има проблем в някой температурен датчик, някой път в диференциален, но в повечето случай си е запушен филтъра. Тръгва се общо взето от най евтиния елемент. Лошото е че за да разбереш дали е датчик ... сменяш, след което може да се окаже че стария си е ОК и трябва и филтъра да се смени. И тук вече идва изненадата ... цената. След което с нашите горива и маршрути ... никой не ти дава гаранция тъй като живота им се скъсява около 3 пъти.
п.п. Много е важно какво е показало на диагностиката. Някой път има проблем в някой температурен датчик, някой път в диференциален, но в повечето случай си е запушен филтъра. Тръгва се общо взето от най евтиния елемент. Лошото е че за да разбереш дали е датчик ... сменяш, след което може да се окаже че стария си е ОК и трябва и филтъра да се смени. И тук вече идва изненадата ... цената. След което с нашите горива и маршрути ... никой не ти дава гаранция тъй като живота им се скъсява около 3 пъти.
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
Ти сигурен ли си че имаш DPF или?ragest написа:Здравейте, колеги!
Нов съм във форума, както и нов собственик на Тойота. От 2 седмици притежавам Toyota Auris 2.0 D4D - 126к.с. - 2007г. Не е D-CAT. ...
Последно промяна от Akima на 09 Мар 2016 17:30, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.
Причина: Съкратен цитат.
Re: DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
Да, със сигурност съм с DPF.
Относно смяна на някой датчик - от Тойота действително ми препоръчаха смяна на един даикзащото имало една "тръбичка", която била запушена и те отпушили, но не можаха 100% да ми потвърдят, че проблема идва от там. А и този датчик бил само с поръчка и се чакало около месец. Може би оттам ще започна, но ми звучи като пари на вятъра.
Относно смяна на някой датчик - от Тойота действително ми препоръчаха смяна на един даикзащото имало една "тръбичка", която била запушена и те отпушили, но не можаха 100% да ми потвърдят, че проблема идва от там. А и този датчик бил само с поръчка и се чакало около месец. Може би оттам ще започна, но ми звучи като пари на вятъра.
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
Re: DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
колега ето ти малко инфо за отстраняването на дпф>
http://pandpauto.co.uk/gallery/dpf-removal.html
http://www.sinspeed.co.uk/honda-accord- ... pf-removal
твоя дпф обаче няма нищо общо със системата дкат,защото е отворен тип,както няма 5-и инжектор.според техн. запознати е почти невъзможно да се запуши,грешката идва сигурно от сензор.тази тръбичка в ката е многократна причина за тия грешки,понеже в началото на серията(2005/2007) е била твърде ниско дименсионирана,т.е. с малко сечение.има много такива случаи при 2.2 на тойота и лексус.на гаранционни автомобили са подменяли ката с изменен такъв,където е сложена по-дебела тръбичка.
в 2-та края има сензори,измерващи разлика в налягането и от там при затлачване идва грешката.но самият дпф не се запушва,той е вечен!
ако си в бг най-добре пробвай побългаряване,при някой спец като фидодидо мисля тук от форума.мисля си сваляне,разрязване на ката,смяна на тая тръбичка с по-дебела,затваряне.но дали няма да се появи грешка,дали няма да се прецака някой сензор?!който се занимава с тия проблеми би трябвало да знае,май и мечокух беше свалял.може да има по-лесен начин да се излъже,намери майстор.
за в бъдеще ги избягвайте тия дпф дизели,че само проблеми.аз докопах тогава един от последните без дпф и нямам грижи вече 130к и по4ти 7г.
http://pandpauto.co.uk/gallery/dpf-removal.html
http://www.sinspeed.co.uk/honda-accord- ... pf-removal
твоя дпф обаче няма нищо общо със системата дкат,защото е отворен тип,както няма 5-и инжектор.според техн. запознати е почти невъзможно да се запуши,грешката идва сигурно от сензор.тази тръбичка в ката е многократна причина за тия грешки,понеже в началото на серията(2005/2007) е била твърде ниско дименсионирана,т.е. с малко сечение.има много такива случаи при 2.2 на тойота и лексус.на гаранционни автомобили са подменяли ката с изменен такъв,където е сложена по-дебела тръбичка.
в 2-та края има сензори,измерващи разлика в налягането и от там при затлачване идва грешката.но самият дпф не се запушва,той е вечен!
ако си в бг най-добре пробвай побългаряване,при някой спец като фидодидо мисля тук от форума.мисля си сваляне,разрязване на ката,смяна на тая тръбичка с по-дебела,затваряне.но дали няма да се появи грешка,дали няма да се прецака някой сензор?!който се занимава с тия проблеми би трябвало да знае,май и мечокух беше свалял.може да има по-лесен начин да се излъже,намери майстор.
за в бъдеще ги избягвайте тия дпф дизели,че само проблеми.аз докопах тогава един от последните без дпф и нямам грижи вече 130к и по4ти 7г.
- EdinR-DrugB
- Мнения: 43
- Регистриран на: 01 Мар 2013 08:14
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Re: DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
колега имах същия проблем с абсолютно същия автомобил .. и аз ходих къде ли не,от едни майстори на други направих всичко което и ти си направил но проблема така и не изчезна ... помогна ми един от тойота пловдив и за 2 часа си реших проблема с филтъра и вече над 10000 км и помен няма от него ... ето какво ми каза да направя - първо ми изчисти грешката да може колата да върви нормално и от там на магистралата от пловдив до стара загора и обратно на трета скорост,оборотите малко преди червено,това бяха около 120км/ч ... след 20-30 км почва да мирише на изгорели сажди но това да не ти прави впечатление .. накрая не ми остана нищо друго освен да отида до магазина и да му купя бутилка .. цялото това удоволствие ми струваше 30лв + изгорената нафта .. след това ми каза че ако и това не беше свършило работа същата процедура се повтаря само че с него в колата и закачен комп който изкуствено повишава температурата в филтъра до червено .. но при мен до там не се стигна!
Успех
Успех
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
Re: DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
това е първото нещо,което казват да се пробва.повишаването на темп. се постига лесно с добавка в горивото,например ADBLUE за по-новите euro5 камиони и автобуси.би трябвало да я има на всяка по-голяма бензиностанция.
Re: DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
За състоянието на един DPF се съди от показанието на диференциалния датчик който мери разликата от двете налягания т.е. преди и след филтъра, като показанието е разлика от 2-те налягания. Ако това налягане е извън норми ( нито по-ниско, нито по-високо от определено ), единствения вариант е да смени датчика с нов за да се провери отново показанията му и дали е работещ и да се отхвърли евентуален проблем с него, а на следващ етап да се смени DPF-а. Вечен DPF няма, той е консуматив. Някои се запушват на 30-50 к км, други на 200-300 к км. ... въпрос на много фактори. Просто има интервал по показания на диференциален датчик, при които се допуска регенерация т.е. самопочистване. Обикновено когато се прекъсне неволно регенерация няколко пъти или се кара повечко градско, има вариант да натрупа грешка за DPF-а без той да е много запушен. Тогава има смисъл изпъване за 15-20 мин. на около 3000 оборота на магистрала, но трябва грешките в двигателя относно филтъра за твърди частици да са изтрити. В противен случай регенерация не тръгва. Има случаи когато показанието на диференциалното налягане е доста извън норми или има проблем с веригата/инсталацията към този датчик и грешката не може изобщо да се изтрие. Всичко е строго специфично, може налягането да е ок, но да има прекъсната температурна сонда и пак да не тръгва регенерация ... и ако се кара продължително така, ако не се регенерира филтъра ... то той се запушва тотално.
За линковете които си дал, колегите монтират емулатори при Тойота и Лексус които и аз предлагам ( вноос от Англия ) а при Акорда е с Бош компютър и подлежи и на софтуерна корекция. При Тойота/Лексус с Денсо, това е невъзможно.
Конкретно в този случай, разкачи акумулатора за 5 мин. и след това пробвай да я покараш извънградско на по високи обороти за 15-тина минути. Желателно е да се огледат изводите/тръбичките от филтъра до самия датчик ( преминават от метални тръбички в гумени маркучи, а при по-новите 2.2 мотори отново в тръби и отново в маркучи ) да няма прекъсване, сцепване, нарушаване на цялостта, запушване. Ако пък имаш диагностика, е добре да се видят стойностите на температурните датчици на загрял автомобил, както и показанията на диференциалния датчик при обороти на празен ход и 3 000 оборота примерно.
За линковете които си дал, колегите монтират емулатори при Тойота и Лексус които и аз предлагам ( вноос от Англия ) а при Акорда е с Бош компютър и подлежи и на софтуерна корекция. При Тойота/Лексус с Денсо, това е невъзможно.
Конкретно в този случай, разкачи акумулатора за 5 мин. и след това пробвай да я покараш извънградско на по високи обороти за 15-тина минути. Желателно е да се огледат изводите/тръбичките от филтъра до самия датчик ( преминават от метални тръбички в гумени маркучи, а при по-новите 2.2 мотори отново в тръби и отново в маркучи ) да няма прекъсване, сцепване, нарушаване на цялостта, запушване. Ако пък имаш диагностика, е добре да се видят стойностите на температурните датчици на загрял автомобил, както и показанията на диференциалния датчик при обороти на празен ход и 3 000 оборота примерно.
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Re: DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
Добре, а някой пробвал ли е почистване чрез т.нар." вакуумна пиролиза". Чета за гаранция 1 година, без значение от пробега. Май във форума имаше един колега, който го е пробвал идо момента е изминал безпроблемно 3000км. Ако има някой друг, моля да сподели впечатления.
Re: DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
Ти ако го свалиш този филтър то оттам нататък какъв е проблема да се почисти дори и с водоструйка .За вакуумната пиролиза направо останах втрещен .
Re: DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
"Втрещен" в какъв смисъл?
Иначе това за водоструйката ми е ясно, но не мисля, че ще има някакъв кой знае какъв ефект. Водата ще изкара някаква мръсотия от филтъра, но все пак това са напластени сажди и мисля, че основната част ще си остане вътре.
Иначе това за водоструйката ми е ясно, но не мисля, че ще има някакъв кой знае какъв ефект. Водата ще изкара някаква мръсотия от филтъра, но все пак това са напластени сажди и мисля, че основната част ще си остане вътре.
Re: DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
Никога не бях чувал за тази технология.Потърсих в нета но не виждам връзка в случая.Дай някой линк
Re: DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
Да,затова сложи нов и не си играй.ragest написа:"Втрещен" в какъв смисъл?
Иначе това за водоструйката ми е ясно, но не мисля, че ще има някакъв кой знае какъв ефект. Водата ще изкара някаква мръсотия от филтъра, но все пак това са напластени сажди и мисля, че основната част ще си остане вътре.
Re: DPF филтър - вариант за справяне с проблема?
Нали за това е форум. За да коментираме и обменяме информация.
Ако е въпроса да купя и да сложа нов, за какво въобще аз или, който и да е друг ще пише тук?
Или я по-добре направо чисто нова кола от магазина да купя, че върви и с нов филтър
Ако е въпроса да купя и да сложа нов, за какво въобще аз или, който и да е друг ще пише тук?
Или я по-добре направо чисто нова кола от магазина да купя, че върви и с нов филтър
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта