Japanese_fever написа:п.п.
И ние имаме 1986 Форд Фиеста 1.6 D (мисля, че е в движение, но не се кара), ама както каза nowyaris, тя колата не е само двигател,
въпреки че съм сигурен, че двигателя на Яриса е много по-кчествен и с по-добри параметри от фордовия.
Какво разбирате под по-добри параметри и за кои години какви двигатели сравняваме? Яриса най-много да има по-добро откъм наличие на common rail, turbo, intercooler... демпеферен маховик... и куп електроники, които рано или късно да се развалят и струват куп пари. Печалбата е: да, наистина по-мощен двигател. Танто за кукуригу - мощността е хубаво нещо, но си струва пари. На твоята Фиеста единственото скъпо нещо в двигателят е нафтената помпа. Нея пък са я направили така, че да не се разваля. Чугунен ("вечен") блок - да, по-тежък е, ама надживява три-четири купета на автомобила. В тази малка количка никога не ми е липсвала мощност.
По ходовата част - не е като да няма какво да се ремонтира, но всичко е евтино. И не се чупи често и лошо. Да съм сменял кормилна щанга, тампони на двигателя и веднъж амортисьори... Това е. Другият ми "огромен ремонт" беше смяна на водна помпа.
Единственото трагично нещо в твоята Форд Фиеста, както и в моята, са ламарините - слаба им е антикорозионната защита на Форд. От тогава та до началото на новия век бяха много зле. Моделите от 90-те бяха още по-трагични. От тогава им тръгна слава, та и до днес им държи. Те са си виновни.
Ако можех сега да си купя същото старомодно автомобилче - твоята и моята бивша Фиеста, ама ново - за да го подхвана и да му направя една силна антикорозионна защита, със сигурност и след 30 години щях да съм все още доволен собственик. Това нещо не виждам как мога да го твърдя за сегашната ми Корола Версо. Пряко сили я виждам след 10 години заминала или продадена на части или ако не ми се занимава за скрап.