За феновете на дизела
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: За феновете на дизела
@Rudy,
с нещо не си съгласен или друго има?
Никого в нищо не искам да убеждавам, а излагам фактите, такива, каквито са. Който може ще разбере. Който може ще прочете статията и ще се разтърси и открие доста любопитни неща за дизелите в градовете и влиянието на някой неща, които излизат от ауспухите им.
Как разбра, че не харесвам дизелите? Някъде прочете ли подобно нещо? Не харесвам в централната част на градовете да ми кадят и тракат непрекъснато. След малко излизам и ще съм с нафтовата печка, но не в центъра...
с нещо не си съгласен или друго има?
Никого в нищо не искам да убеждавам, а излагам фактите, такива, каквито са. Който може ще разбере. Който може ще прочете статията и ще се разтърси и открие доста любопитни неща за дизелите в градовете и влиянието на някой неща, които излизат от ауспухите им.
Как разбра, че не харесвам дизелите? Някъде прочете ли подобно нещо? Не харесвам в централната част на градовете да ми кадят и тракат непрекъснато. След малко излизам и ще съм с нафтовата печка, но не в центъра...
- slowtraveler
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 151 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Re: За феновете на дизела
Явно не си прочел изложения факт - единия ни служебен автомобил е три годишен и НЯМА DPF, просто защото тогава все още не са били задължителни DPF според европейските изисквания (ако не се лъжа ограничението бе по 'година на модела', а не година на производство)...prius 3 написа:Само чисто нови не, но определено повечето са с DPF, защото са сравнително нови.slowtraveler написа:Що, там карат само чисто нови дизели с DPF?!?!? Не вярвамprius 3 написа:... У нас оправданието е, че са стари и без катализатори и филтри за твърди частици, а защо във Франция, като са нови пак всичко е в черен дим? Всеки може да си отговори.
Това, че са с катализатори не означава, че имат DPF...
При условие, че вече новите изисквания са по-строги (и ще стават още по-строги), и дизелите съвсем не са това, което бяха, то но виждам смисъл от такава истерия на тема дизел...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: За феновете на дизела
ами чета между редовете:Как разбра, че не харесвам дизелите?
Очевидно не си от тези, за които е предназначена темата - виж заглавието!... кадят и тракат непрекъснато... нафтовата печка...
Дразниш се, когато хора дето са виждали хибрид само на картинка, пишат в темите за тях, но ти (дори и да караш и дизел) правиш същото!
-
- Мнения: 4515
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 1 път
Re: За феновете на дизела
Не съм много наясно,ама Евро 4 и Евро 5 не изискват ли едно и също от автомобилните производители,незвисимо дали произвеждат бензинови или дизелови автомобили.В смисъл за състава на изгорелите газове.В момента с какво един дизел на Евро 5 е по-мръсен от един бензин на същия стандарт.Както споменаха колеги по-горе желанието на правителството е да понапълни кесията си ,а не да прочисти дробовете.Гласят най-обикновен пладнешки обир.Тук в Австрия същото,ама скубят наред независимо от горивото - данък NOWA , голям колкото мервещоера почти за всички новозакупени автомобили.Само електричките са освободени.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: За феновете на дизела
@nowyaris
Има голяма разлика. Единия вид двигател не изхвърля някой неща, както другия. СО2 не е главното мерило, но в Европа се набляга на това, за да могат дизелите да бъдат масови. Има и други причини, но да не изпадаме в подробности. Та поради тази причина дизелите не могат да се продават на много пазари, а в Европа могат.
Както и да е, дизелите са като динозаврите и ще изчезнат при масовите автомобили и ще останат евентуално в тежките машини. Това ще стане без много истерии, както виждам ги има тук от страна на дизелджиите, при въвеждането на Евро 7.
@slowtraveler
Това, че в Бг не е имало и все още няма не значи, че на други места е така. В много европейски градове без DPF от много години не можеш да влезеш в централните части на града. От колко години DPF е задължителен не знам, но няколко години преди това са спрели продажбите на такива коли (не да ги продават, а да ги купуват при условие, че знаят, че влизат нови изисквани. просто разлика в манталитета)
@Rudy
Само не разбрах къде и какво те сърби? Трябваше да проявиш „будната съвест“ в темите за хибридите, когато някой екземпляри обиждаха и правеха квалификации за собствениците на Приус/хибриди, а не сега, когато се води сравнително културен без обиди спор. Там можеше да определяш, кой за коя тема е и да направиш разпределение по групи! Ако си прочел нещо между редовете за обида от моя страна ще те помоля да ми съобщиш между кои редове го има, за да взема мерки!
Има голяма разлика. Единия вид двигател не изхвърля някой неща, както другия. СО2 не е главното мерило, но в Европа се набляга на това, за да могат дизелите да бъдат масови. Има и други причини, но да не изпадаме в подробности. Та поради тази причина дизелите не могат да се продават на много пазари, а в Европа могат.
Както и да е, дизелите са като динозаврите и ще изчезнат при масовите автомобили и ще останат евентуално в тежките машини. Това ще стане без много истерии, както виждам ги има тук от страна на дизелджиите, при въвеждането на Евро 7.
@slowtraveler
Това, че в Бг не е имало и все още няма не значи, че на други места е така. В много европейски градове без DPF от много години не можеш да влезеш в централните части на града. От колко години DPF е задължителен не знам, но няколко години преди това са спрели продажбите на такива коли (не да ги продават, а да ги купуват при условие, че знаят, че влизат нови изисквани. просто разлика в манталитета)
@Rudy
Само не разбрах къде и какво те сърби? Трябваше да проявиш „будната съвест“ в темите за хибридите, когато някой екземпляри обиждаха и правеха квалификации за собствениците на Приус/хибриди, а не сега, когато се води сравнително културен без обиди спор. Там можеше да определяш, кой за коя тема е и да направиш разпределение по групи! Ако си прочел нещо между редовете за обида от моя страна ще те помоля да ми съобщиш между кои редове го има, за да взема мерки!
- slowtraveler
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 151 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Re: За феновете на дизела
Би ли бил малко по-конкретен кой кога е спрял да купува автомобили без ДПФ... Ако не знаеш, България е в ЕС, и съответно спазва едни и същи правила (не става въпрос за локални правила въведени от дадена община)...prius 3 написа:....
@slowtraveler
Това, че в Бг не е имало и все още няма не значи, че на други места е така. В много европейски градове без DPF от много години не можеш да влезеш в централните части на града. От колко години DPF е задължителен не знам, но няколко години преди това са спрели продажбите на такива коли (не да ги продават, а да ги купуват при условие, че знаят, че влизат нови изисквани. просто разлика в манталитета)...
Та DPF и тук си е част от ежедневието в момента, в който стана задължителна продажбата на автомобили по този стандарт...
Да, като вземах автомобила все още имах избор - с ДПФ и без ДПФ... Тъй-като ще се кара за служебен търсих по-малко ядове. И избрах такъв без ДПФ (и съответно цената бе редуцирана).. Сега не мога да направя този номер защото вече модела е само с ДПФ... Обаче учудващо Доблото дори и студено не пуши като Икарус... Практически няма дим дори и без ДПФ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: За феновете на дизела
Сигурно има поне 5-6 г. Познатите с транспортни фирми се ориентираха още тогава. Не можеха да влизат в централните части на по-големите градове и им вдигнаха данъците. Измислиха едни екологични зони и стикери с различен цвят. Само тези със зелен се допускат. Тези без ДПФ изобщо не можеха да припарят, та хората се ориентираха от по-рано, разпродадоха си старите печки и си взеха нови, за да се движат навсякъде. Резултата обаче не беше с нужният ефект въпреки „чистите“ дизели и сега се говори, че ще забраняват дизелите изобщо да се движат в централните части на града. Специално за Мюнхен. За други градове не знам как стои въпроса. Та по тази линия не само французите, но и германците виждат, че нещата с дизелите не са никак добре.
За правилата е така, че уж сме в ЕС и важат за нас, но е друг въпрос колко се изпълняват. Само ще ти дам пример за Шкода. Когато бяха забранили да се продава на територията на ЕС 1,9 СДИ мотора чист дизел у нас колко години го продаваха. За 1,9 ТДИ ПД на ФВ-групата беше същото. Примери колкото щеш и много добре ги знаеш. В БГ масово се кара без катализатори. Нали казваш, че сме в ЕС. Що така, нали уж правилата са за всички...
За правилата е така, че уж сме в ЕС и важат за нас, но е друг въпрос колко се изпълняват. Само ще ти дам пример за Шкода. Когато бяха забранили да се продава на територията на ЕС 1,9 СДИ мотора чист дизел у нас колко години го продаваха. За 1,9 ТДИ ПД на ФВ-групата беше същото. Примери колкото щеш и много добре ги знаеш. В БГ масово се кара без катализатори. Нали казваш, че сме в ЕС. Що така, нали уж правилата са за всички...
- iovkito
- Мнения: 2839
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
Re: За феновете на дизела
Дори и да забранян изцяло дизеловите коли , положителни неща пак ще има. Кражбите на горива ще са по-малко и тарикатите , които си зареждат колите с такова , бързо ще изчезнат. Или поне да започнат да оцветяват най-накрая нафтата и да правят чести проверки на коли , за които имат сигнали.За стикерите в Германия - като изкарвах моя се гледаше само евро стандарта. Тогава ми лепнаха зелен , защото авенсисът е евро 4 , а сега дали гледат и за DPF - не знам. Евро 3 бяха с жълт , а останалите дизели - червен.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- slowtraveler
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 151 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Re: За феновете на дизела
Да бе - те и французите искат да вземат повече $$$...prius 3 написа:..Познатите с транспортни фирми се ориентираха още тогава. Не можеха да влизат в централните части на по-големите градове и им вдигнаха данъците. ...
Ама не ме убеждавай, че това е някакъв реален довод и има връзка с екологията...
Защото плащам данък почти 1000лв, а на жигулката данъка е сигурно 40-60лв... Ама това едва ли е защото карам мръсен дизел Евро 5+, въпреки, че имам съмнения, че мръсния дизел замърсява по-малко атмосферата от дъртата жигулка...
Просто вземат пари от този, който може да ги даде и няма да мрънка много...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4515
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 1 път
Re: За феновете на дизела
Това са нормални неща - на никой не му пука за екологичното бъдеще , а само за осигуреното настояще.Хазната трябва да се пълни от дето може и не може.Населението застарява,пълно с "безработни" и "социално слаби".Трябват си здрави пари за подържане на социалния мир.Да оскубеш дизелджиите не е лоша идея.После ще оскубеш и бензинджиите,и накрая щеш-нещеш ще почнеш да скубеш и хибридаджиите.Пари винаги си трябват .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- Kiki
- Мнения: 8211
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Re: За феновете на дизела
Скоро четох някъде в интернит, че една Жигула изхвърля много повече вредни емисии отколкото един съвременен ТИР с дизелов двигател.slowtraveler написа:.. Ама това едва ли е защото карам мръсен дизел Евро 5+, въпреки, че имам съмнения, че мръсния дизел замърсява по-малко атмосферата от дъртата жигулка...
...
И аз карам дизел не защото съм фен на нафтата, а защото е много по-евтино, въпреки по-скъпите части, които има в дизеловия двигател.
Равносметката за 210 000 показва, че съм с повече от 12 000 лв на печалба отколкото, ако бях карал бензинов двигател на Авенсиса.
А колкото до екологията - ще започне да ми пука едва тогава, когато имам месечен доход от поне 10 000 лева.
До тогава да прощават еколозите като колегата.
Сигурен съм, че ония-западняците и те не са големите фенове на нафтата, защото и те расъждават като мен.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: За феновете на дизела
След 10 на години така или иначе за лични леки автомобили ще се ориентираме към хибридни или електрически возила (аз лично нямам против една Тесла biggrin.gif )
Дизеловите машини в транспорта ще продължат да съществуват и няма как иначе - мощност и цена на изминат километър със съответния товат.
Според мен избралите дизелови автомобили кън момента не са толкова фенове, колкото хора търсещи ниски финансови параметри - нисък разход и повече километри. И това е разумно решение с изключение на такива като мен (колата ми онзи ден стана на 70025 км...смятайте за 5 1/2 години пробега) . Дизеловия агрегат (съвременния) е мощен, здрав, икономичен и добре обезшумен. Екологично стои далеч от старите "нафтови печки "...
В момента в който хибридите, електричките или водородните автомобили станат широкодостъпни вероятно ще има пренасочване към тези агрегати.
Темата е хубава но както винаги я омазваме biggrin.gif
Дизеловите машини в транспорта ще продължат да съществуват и няма как иначе - мощност и цена на изминат километър със съответния товат.
Според мен избралите дизелови автомобили кън момента не са толкова фенове, колкото хора търсещи ниски финансови параметри - нисък разход и повече километри. И това е разумно решение с изключение на такива като мен (колата ми онзи ден стана на 70025 км...смятайте за 5 1/2 години пробега) . Дизеловия агрегат (съвременния) е мощен, здрав, икономичен и добре обезшумен. Екологично стои далеч от старите "нафтови печки "...
В момента в който хибридите, електричките или водородните автомобили станат широкодостъпни вероятно ще има пренасочване към тези агрегати.
Темата е хубава но както винаги я омазваме biggrin.gif
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: За феновете на дизела
Трабанчетата и Вартбургите пък замърсяват повече от Жигулите.slowtraveler написа: Да бе - те и французите искат да вземат повече $$$...
Ама не ме убеждавай, че това е някакъв реален довод и има връзка с екологията...
Защото плащам данък почти 1000лв, а на жигулката данъка е сигурно 40-60лв... Ама това едва ли е защото карам мръсен дизел Евро 5+, въпреки, че имам съмнения, че мръсния дизел замърсява по-малко атмосферата от дъртата жигулка...
Просто вземат пари от този, който може да ги даде и няма да мрънка много...
Е нали все пак трябва нещо и по някакъв начин да се направи, за да се разкарат дизелите от местата с голямо струпване на хора и автомобили. Не казвам, че това е най-правилният и удачен начин, но е някакво начало. По-горе натърти, че сме в ЕС и правилата важат и за нас. Ето ти сам в момента доказваш, че не е така. Нали се сещаш, че в нормалните държави с данъка е обратното на това в Бг.
Типично по нашенски. biggrin.gifnowyaris написа:Това са нормални неща - на никой не му пука за екологичното бъдеще , а само за осигуреното настояще....
Има и хора, които ги е грижа. В Австрия си и би трябвало да си го забелязал до сега.
Т.е. екологията е пряко зависима от доходите според теб и докато нямаш осигурени 10 000 лв на месец ще живееш така без да ти пука за нищо. Сигурен съм, че тогава няма да караш маломощен дизел, а ще си с нещо от 6 цил. нагоре, защото ще си си надвил на масрафа и тогава логиката ще бъде, че „кеф цена няма или един път се живее“. Май по-добре да не вземаш толкова много пари не за друго, а защото няма да си по-екологичен.Kiki написа:...
А колкото до екологията - ще започне да ми пука едва тогава, когато имам месечен доход от поне 10 000 лева.
....
То и аз искам една Тесла, но за сега само на теслата дръжката е налице. biggrin.gifscorpion написа: (аз лично нямам против една Тесла biggrin.gif )
...
В момента в който хибридите, електричките или водородните автомобили станат широкодостъпни вероятно ще има пренасочване към тези агрегати.
...
Хибридите и сега са широкодостъпни. Един Аурис хибрид излиза по-изгодно от дизелов еквивалент.
- iovkito
- Мнения: 2839
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
Re: За феновете на дизела
Според вас има ли причина една кола като Тесла да е с толкова висока цена ? По discovery бях гледал за един колекционер на коли , който имаше електричарка от 1912 год. Каза , че единственото досега , което е подменяно , са акумулаторите. Толкова ли е скъпо да се направи такава кола или просто ще е абсурд да се пусне подобна за 20-30 000 , която да изминава 200-300 км с едно зареждане ?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- slowtraveler
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 151 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Re: За феновете на дизела
Май ти казваше, че ползваш камина и котелprius 3 написа:.....
Т.е. екологията е пряко зависима от доходите според теб и докато нямаш осигурени 10 000 лв на месец ще живееш така без да ти пука за нищо. Сигурен съм, че тогава няма да караш маломощен дизел, а ще си с нещо от 6 цил. нагоре, защото ще си си надвил на масрафа и тогава логиката ще бъде, че „кеф цена няма или един път се живее“. Май по-добре да не вземаш толкова много пари не за друго, а защото няма да си по-екологичен. ....
Все си мисля, че колкото и високотехнологична да е една камина и котел, все пак са мноооооооого по-назад в екологичността от който и да е съвременен ДВГ....
Та общо взето - до тук бяхме с екологията и гръмките фрази
Освен ако разбира се си монтирал в 'ауспуха'/комина сероочистваща система и филтри за димни частици, в което искрено се съмнявам, щом се налага посещение на коминочистач
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Ivo Dobrich и 66 госта