Зарядно устройство за акумулатор

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от Scott » 07 Дек 2014 21:56

BOz написа:Самата енергия когато се подаде на плочите, започва обратния процес - оловния сулфат и водата се преобразуват на оловен диоксид и олово, като активния материал започва да се връща върху плочите. Тази реакция не изисква никакъв контрол от заряден ток в долна граница...
Процесът на заряд е доста по-сложен отколкото го описваш. Равномерното връщане на активния материал по плочите зависи от плътността на тока и ако този ток е много малък, само на места се разкъсва оловния сулфат и там се извършва регенерацията. Слабия заряден ток не позволява естествено размесване на електролита и се образуват зони с по-голяма и по-малка плътност на регенерация, което нарушава дебелината на активния слой върху плочите. Най-просто този процес може да се сравни с отлив на вода по пясъчен бряг с много малък наклон. Ако отлива е силен то водата се оттича равномерно и не остават локви, ако отлива е много слаб, образуват се множество локви, задържащи част от водата.

memorex

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от memorex » 07 Дек 2014 22:43

Все едно съм взел това : Зарядно устройство CTEK MXS 5.0. :thumbsup:
P.S. Има и за запалката.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 55 пъти

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от Akima » 07 Дек 2014 22:48

memorex написа:Все едно съм взел това : Зарядно устройство CTEK MXS 5.0. :thumbsup:
P.S. Има и за запалката.
Честито!Скъпи са,но си струват парите и няма да съжаляваш. :thumbsup:

@slow
При кой дилър на Бош ходи,ако не е тайна?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от slowtraveler » 08 Дек 2014 07:35

Akima написа:....
@slow
При кой дилър на Бош ходи,ако не е тайна?
Не е тайна, но имайки предвид дългогодишната ни успешна работа, и надявайки се, че това е еднократен 'изблик', не смятам да споделям открито името във форума...
Виж си ЛС...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от BOz » 08 Дек 2014 12:01

veso_hds написа:
BOz написа:Може ли да дадеш за пример това "в пъти по-добро" в какво се изразява?
BOz,какво искаш да направиш от темата-същата като за приуса ли?Човекът ясно и точно е написал-купих си зарядно,темата е за ключ,благодаря на отзовалите се и толкова!Като искате да се дръглите намерете друго място,не опорочавайте форума!МОЛЯ ВИ!
Не може ли да искам информация, защото ми е интересно? Може нещо да не знам и да искам да науча.
Исках да разбера какво е толкова в пъти по-добро. Ако казваш нещо, то ще трябва да може да се аргументираш, нали?
И понеже съм имал лично оригинално зарядно на БМВ:
Изображение
И съм го разглобявал.
Естествено съм разглобявал и това на Лидл. Не бих препоръчал нещо просто ей така, защото ми е заредил един път акумулатора. Бих го препоръчал именно защото си струва, предвид начина му на работа.
И смело мога да твърдя, че това зарядно на БМВ, което реално е ситек, то има много малко разлика в начина му на работа. Но предвид, че едното струва 4-5 пъти повече пари, то за 5% разлика не мисля, че въобще си струва.

Не ме разбирайте погрешно. Супер, че колегата си е купил такова зарядно. Въпроса е, че не си заслужава грам парите, ако е това, което показвам на снимката. Но в крайна сметка всеки сам си решава за какво да си даде парите.
Просто ми беше интересно това "в пъти по-добро" в какво се изразява. Защото ей така тръгват мълвите, а това не е добре. Това ми е мнението.
Scott написа:
BOz написа:Самата енергия когато се подаде на плочите, започва обратния процес - оловния сулфат и водата се преобразуват на оловен диоксид и олово, като активния материал започва да се връща върху плочите. Тази реакция не изисква никакъв контрол от заряден ток в долна граница...
Процесът на заряд е доста по-сложен отколкото го описваш. Равномерното връщане на активния материал по плочите зависи от плътността на тока и ако този ток е много малък, само на места се разкъсва оловния сулфат и там се извършва регенерацията. Слабия заряден ток не позволява естествено размесване на електролита и се образуват зони с по-голяма и по-малка плътност на регенерация, което нарушава дебелината на активния слой върху плочите. Най-просто този процес може да се сравни с отлив на вода по пясъчен бряг с много малък наклон. Ако отлива е силен то водата се оттича равномерно и не остават локви, ако отлива е много слаб, образуват се множество локви, задържащи част от водата.
Почти съм съгласен с теб. Само ме интересува да дадеш определение за малък ток. За един средностатистически акумулатор от 70-80Ач, колко е слабия ток за който говориш?
Защото винаги ще стигнеш до точката на заряд, където активната маса се е пренесла почти по плочите. Тогава започват да се образуват газове в акумулатора и целия екетролит започва да се движи, защото въпросните газове го раздвижват. Точно това не трябва да става по принцип и този процес се гледа да се избягва. Ако говориш за кякакви милиампери близко до саморазряда, то ок, може да се съглася. Но за едно зарядно каквото и да кажеш на пазара, то абсолютно всеки един акумулатор няма да има проблем с този процес. Иначе на теория е така, ако го зареждаш с някакви милиампери близко до саморазряда. Но то и със зарядно за телефон с един преобразувател на напрежението пак ще имаш излишна енергия, за да не се получи въпросния процес.
Точно заради този процес се ограничава по ток в горната част. Защото при много интензивно зареждане се получават такива дупки в електролита. Напрежението расте много бързо и по напрежение и ток може да считаш, че акумулатора е зареден, но като го оставиш за няколко часа, то заряда може да спадне и до под 60% именно заради този процес. Именно и това е причината един акумулатор да му пада напрежението след като е бил зареждан върху автомобила и го премериш веднага след като загасиш колата.
С две думи - зареждане на акумулатор с каквото и да е зарядно за акумулатори е в пъти (буквално) по-здравословно от каквото и да е зареждане с алтернатор.
За това винаги ми е много смешно някой като вземе да се притеснява какво ще му е зарядното за акумулатора, а алтернатора буквално му разкатава играта на акумулатора ежедневно ден след ден. Ама потребителя вземе да се вайка как така да си зареди акумулатора с външен източник най-здравословно.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от Оги » 08 Дек 2014 21:57

5 ампера е зарядното и върши работа.
Големи електрохимични теории ! От утре свалям акумулатора и го зареждам вече със зарядно , а динамото ще замине за скрап. cool.gif
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

memorex

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от memorex » 09 Дек 2014 14:54

С две думи - зареждане на акумулатор с каквото и да е зарядно за акумулатори е в пъти (буквално) по-здравословно от каквото и да е зареждане с алтернатор.
За това винаги ми е много смешно някой като вземе да се притеснява какво ще му е зарядното за акумулатора, а алтернатора буквално му разкатава играта на акумулатора ежедневно ден след ден. Ама потребителя вземе да се вайка как така да си зареди акумулатора с външен източник най-здравословно.
На теб може и да ти е смешно ама я вземи прочети малко за IBS на BMW или си припомни ако си го чел пък си забравил.
За разликата в зарядните какво да обяснявам то може лесно да се види от ръководствата .Основното предимство е във микрочипа,повече функции включително и такава за АGM което мен ме интересуваше , вградена компенсация на напрежението в зависимост от Т околна среда също има.А най ми харесва накрайника за запалката.Това е .Няма ли да има ключ вече.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от BOz » 09 Дек 2014 15:26

memorex написа:
С две думи - зареждане на акумулатор с каквото и да е зарядно за акумулатори е в пъти (буквално) по-здравословно от каквото и да е зареждане с алтернатор.
За това винаги ми е много смешно някой като вземе да се притеснява какво ще му е зарядното за акумулатора, а алтернатора буквално му разкатава играта на акумулатора ежедневно ден след ден. Ама потребителя вземе да се вайка как така да си зареди акумулатора с външен източник най-здравословно.
На теб може и да ти е смешно ама я вземи прочети малко за IBS на BMW или си припомни ако си го чел пък си забравил.
За разликата в зарядните какво да обяснявам то може лесно да се види от ръководствата .Основното предимство е във микрочипа,повече функции включително и такава за АGM което мен ме интересуваше , вградена компенсация на напрежението в зависимост от Т околна среда също има.А най ми харесва накрайника за запалката.Това е .Няма ли да има ключ вече.
Такива ИБС-си съм сменял 2 пъти. И съм програмирал дестеки БМВ-та с различни акумулатори.
И да ти кажа, че идеята на ИБС-а няма нищо общо с идеята на зарядното ти.
АГМ акумулатор може да се зарежда от всяко зарядно. Просто едно мижаво зарядно с някакви си 3-4 А ток не могат нищо да направят на един АГМ акумулатор. Още повече че и 100Ач. Не се надъхвай толкова много. Наистина за твоя уникален случай единствената екстра, която ти трябва наистина е саморестартиране на зарядното след отпадане на входящото му напрежение. Това е единственото, което ти трябва наистина.
И както сам каза, единствената разлика на това зарядно в сравнение с това на Лидъл е температурната компенсация. А тази температурна компенсация ако знаеш колко ти трябва не е истина.
Само се замисли лятото на каква температура зареждаш акумулатора и съответно зимата в каква го зареждаш с алтернатора и сам си направи сметка дали едно зареждане, с пак да го повторя най-доброто за един акумулатор, чрез външно зарядно, каквото си купил, колко може да е вредно.
Последно промяна от BOz на 09 Дек 2014 15:39, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от slowtraveler » 09 Дек 2014 15:32

Не знам дали колата ми има такава система за следене на акумулатора, но е напълно възможно да има - днес специално ги питах в сервиза (пак софтуерно обновяване), и ми казаха да не се притеснявам за акумулатора, защото компа го следи изкъсо (а в книжката пише за съобщения на дисплея от рода 'ниска температура на акумулатора и т.н.')...
Няма защо да се смесват двете неща - има нужда от добро зареждане и в автомобила, и понякога - извън него (от външен източник имам предвид)...
Така, че хубавото зарядно си струва и е полезно особено ако имаш малко по-голям автопарк (все някой ще изпищи за дозареждане tooth.gif )...
Относно температурната компенсация - правеше ми впечатление, че бордовата мрежа лятото бе около 13.6-13.7В, а преди няколко дни при 0С показа 15В....
Смятам да измеря напрежението на акумулатора (ако въобще успея да го достигна) за да видя какво е напрежението на акумулатора (AGM)...
АГМ е по-капризен към напрежение, но понася по-големи токове на заряд и разряд... Така, че ако зарядното е ограничено по напрежение, би трябвало да няма проблем с тока при такъв акумулатор...


П.С. не виждам причина да се затваря темата - впоследствие може някой да има допълнителен въпрос за зарядни...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

stoyanov.bs
Мнения: 59
Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
Местоположение: Бургас

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от stoyanov.bs » 17 Дек 2014 18:42

Колеги, здравейте и от мен. Да споделя скромния си опит със зарядното от Лидъл. След като колата ми (приус 2-ра генерация) на няколко пъти ми напомни, че акумулатора ми не е в кондиция реших да го замеря - и на двата сервиза които ходих ми казаха, че има още живот в акумулатора, но иска зареждане. Свалих акумулатора и го закачих на лидълското зарядно (на стандартната за автомобилни акумулатори програма). Тъй като зарядното е умно и изключва само, а и поради факта, че колата остана в един цех акумулатора го разкачих от зарядното след 24 часа( зарядното показваше, че акумулатора е зареден). След като го сложих веднага влязох в сервизното меню на колата да му видя напрежението - 11.9V предположих че акумулатора все пак е за смяна. След 2 дена стоене без да се кара колата, ми се случи пак позната история - колата се отключва, но алармата явно не сработва и колата почва да пищи.. Закарах колата отново на сервиз и направо си направих устата за нов акумулатор, но момчета от сервиза след неколкократни тестове на стария акумулатор - казаха пак че в акумулатора има хляб.. Оставих го в сервиза те да го заредят и днес си го взех обратно( казаха че капацитета му е на 66%) . Замерих го отново през сервизното меню и показанието беше 12,7V (определено по-добре отколкото след зареждането с лидълското). Засега оставам със стария акумулатор ама да видим докога.
Да попитам за алармата - няколко пъти ми го направи този номер да не сработва и съответно като отворя колата да почва да пищи( това става само след като колата е преседяла няколко дни без да я карам). След като я покарам малко, проблема с алармата изчезва - да смятам ли че причината е само акумулатора?
Забравих да кажа и за въпросния акумулатор - FUKO 45Ah мисля, че е на 3 години.

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от Оги » 18 Дек 2014 09:52

Виж за протечка на ток.
Ако алармата има на капаците по 1 метален бутон като шиш- откачи първо тях и ги изолирай да не опират на маса. "Висококачествени" са и са способни на протечки.
Дали зарежда зарядното е друг въпрос.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

gena_bs
Мнения: 812
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от gena_bs » 21 Дек 2014 19:39

Терминът е утечка, не протечка. Възможно е, но обикновено за 2-3 дни акумулатора даже алармата не може да задейства.
Кой набор ти е въпросния акумулатор? Ако е над 4 години, по-добре го сменяй веднага!
Какъв тип е и обслужван ли е някога, ако е такъв? С кое Лидълско зарядно зарежда акумулатора - старото или новото с LCD дисплея?
Моя старият за 4-5 дни се саморазреждаше до 12,1V, алармата си работеше и всичко останало. Само не искаше да запали. Три пъти зареждах акумулатора със зарядното с дислея и при двата режима. Свалях го 2 часа след като изключи с напрежение 13,4V. След 15 минути в сервиза "замериха" акумулатора със светодиоден тестер - показа над 75% капацитет! Аз знаех, че не е читав, а и ми беше писнало да разнасям акумулатора. Купих си EAS турски, необслужваем и за сега държи минимум 15 дни без да е карана колата.
Съветвам те да си купиш нов акумулатор, за да не те остави в най-неподходящия момент! Еле пък с пълния с електроника Prius.
Успех!

stoyanov.bs
Мнения: 59
Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
Местоположение: Бургас

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от stoyanov.bs » 22 Дек 2014 18:23

Благодаря за коментара и съветите. Акумулатора е необслужваем, две или тригодишен и е втори вече на тази кола (колата е на 5,5г). Лидълското зарядно е май от новите - с няколко светодиодни лампички за индикация. Мисля да карам с този до следващия отказ на алармата или падане нацяло и тогава да си купувам един нов. Поздрави!

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от TATI » 22 Дек 2014 18:32

За 5 години два акумулатора? Или имаш проблем с колата или ползваш неправилните акумулатори.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнение от Оги » 22 Дек 2014 21:25

... или се презареждат и сулфатизират. Затова не зареждам ако няма крайна необходимост. Примерно при ПРОтечка на ток. wink.gif
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта