Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от Airfan » 21 Яну 2015 10:08

scorpion написа:
Airfan написа:Рейката оправи ли се поне?
Да, оправи се и да чукам на дърво чукането го няма. И добре, че настоявах докрай.
Може ли да ми опишеш кога и как се чуваше това чукане, щото си въобразявам, че и при мен има нещо, но сега на обслужването гледаха рейката и казаха, че нищо й няма. Може и на ЛС, за да не спамим тук.
Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от slowtraveler » 21 Яну 2015 10:58

За рейката - доста от съвременните автомобили с регулируеми волани страдат от това неприятно чукане...
Което се появява заради лек луфт в шлиците на вала на волана (от там, откъдето волана може да се регулира напред/назад), а не в рейката.
Но 'отката' му във волана подвежда хората да си мислят за сериозен проблем с рейка...
Обикновено решават проблема с намазване на шлиците с по-гъстичка грес...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от Kiki » 21 Яну 2015 11:38

При мен, при въртене на волана наляво и надясно се чува едно леко виуу - виуу само вътре в колата и се чува котато е много тихо, но не мога да го хвана откъде идва този звук.
Така е от нова вече 212 000 Не е от корите около волана, защото съм ги свалял и е все тая.
Не се увеличава, но и не намалява.
Карам с волян издърпан максимално назад и надолу.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от Airfan » 21 Яну 2015 13:00

Kiki написа:При мен, при въртене на волана наляво и надясно се чува едно леко виуу - виуу само вътре в колата и се чува котато е много тихо, но не мога да го хвана откъде идва този звук.
Така е от нова вече 212 000 Не е от корите около волана, защото съм ги свалял и е все тая.
Не се увеличава, но и не намалява.
Карам с волян издърпан максимално назад и надолу.
Това е от електроусилвателя.
Изображение Изображение

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от scorpion » 21 Яну 2015 13:33

Отзад напред, ще коментирам:
КИКИ, почти съм сигурен, че е от нещо по хидравликата (клапани, помпата и пр.). При мен след смяната на рейката mad.gif осезаемо се чуваше това леко виене, при по-студено време сутрин като изваждам колата от гаража и правя две-три по-остри маневри. Като загрее не се чува нищо. Напоследък даже не съм го чувал или просто съм привикнал към звука, или пък защото радиото игнорира шума ... знам ли. Но не е проблем (такова виене съм имал и на други автомобили с хидравлика)...

ЕЪРФАН, ще споделя за проблема тук за да е достъпно до колегите ... Чукането започна с леко припукване при по-остра маневра при паркиране, или при завиване НАДЯСНО. При маневриране еднократно, а при завиване надясно ако е придръжено с примерно лек наклон.
С тази диагноза отидох в ТМ-Запад, където ми смениха кормилния прът и каретата. По-принцип това беше детска болест на Т25 (имах служебен автомобил 1.8 бензин (2005) и бях викан на т.н. сервизни кампании). Да, обаче проблема си остана въпреки уверенията, че всичко било ок. Не бях доволен но преглътнах. Обаче един ден не знам поради каква причина (мисля, че при загасено състояние се опитах да коригирам малко волана) пукането си премина в чукане. Развъртях волана бързо наляво-надясно (енергично разклащане) и чукането се чуваше осезаемо. При запалване на колата изчезваше и оставаха старите симптоми, т.е. изпукване при определена маневра. Обаче един ден, обсебен от това пукане, пак при загасен двигател завъртях енергично волана в двете посоки и този път освен чукане се усещаше и на волана, което вече ме вбеси и пак в ТМ. Този път отидох в ТМ Изток и исках приемчика да дойде и вземе колата за преглед, след като аз му покажа за какво иде реч. Веднага щом му разклатих волана и той чу ясно чукането и самия той опита нямаше повече обяснения и ме записаха за смяна на рейка. Е, понеже чакаха доставка и пр., стана след около 2 седмици но в рамките на един ден. Специално викаха някакъв специалист, който само с това се занимава, а после я караха на стенд за проверка и реглаж на симетриите извън ТМ-ИЗток (нямали реглаж !!!!!!!!). Както и да е това бяха симптомите. Ако ги имате не се отказвайте, ако колата ви е гаранционна !


П'С: Специално за предходния ми авенсис 1.8 (2005) имах първо проблем със неприятно свирене от предните прозорци. След многократни настоявания (имах даже и свъет от ТМ беше да не карам повече от 140 км/ч wacko.gif ) и допитване до Англия, ми смениха предните уплътннеия. Оказа се, че е имало регистрирани оплаквания и от други като мен. Тази детска болест е изчистена със сигурност във фейслифта, а и вероятно автомобилите произведени след 2005, като ако се загледате в гумата на вратата горе към предната колона, а гумата е както знаем двойна, ще видите, че между двете парчета има връзка, пак от гума, т.е. две парченца напреки на гумата. Не знам дали го обясних добре unsure.gif
Другия проблем беше със спирачките. Потъваше педала при задържане на крака (и тук колеги споделят това). Спирачките за мен бяха доста "меки" и недиректни. Струваха правиха, но в крайна сметка така и се разделих с колата с усещането, че спирачките не са добри. Сега на този Авенсис, вероятно и поради по-големите дискове, а и вероятно конструктивно спирачките са далеч по-добри. Като цяло обаче в сравнение с немски автомобили, които съм карал, спирачките не ми харесват (обичам директното усещане и незабавна реакция) но пък са далеч по-добри от тези, които съм имал на френски автомобили с марката Рено.

Приключвам, че стана цял роман biggrin.gif

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от Airfan » 21 Яну 2015 14:01

scorpion написа:Отзад напред, ще коментирам:
ЕЪРФАН, ще споделя за проблема тук за да е достъпно до колегите ... Чукането започна с леко припукване при по-остра маневра при паркиране, или при завиване НАДЯСНО. При маневриране еднократно, а при завиване надясно ако е придръжено с примерно лек наклон.
С тази диагноза отидох в ТМ-Запад, където ми смениха кормилния прът и каретата. По-принцип това беше детска болест на Т25 (имах служебен автомобил 1.8 бензин (2005) и бях викан на т.н. сервизни кампании). Да, обаче проблема си остана въпреки уверенията, че всичко било ок. Не бях доволен но преглътнах. Обаче един ден не знам поради каква причина (мисля, че при загасено състояние се опитах да коригирам малко волана) пукането си премина в чукане. Развъртях волана бързо наляво-надясно (енергично разклащане) и чукането се чуваше осезаемо. При запалване на колата изчезваше и оставаха старите симптоми, т.е. изпукване при определена маневра. Обаче един ден, обсебен от това пукане, пак при загасен двигател завъртях енергично волана в двете посоки и този път освен чукане се усещаше и на волана, което вече ме вбеси и пак в ТМ. Този път отидох в ТМ Изток и исках приемчика да дойде и вземе колата за преглед, след като аз му покажа за какво иде реч. Веднага щом му разклатих волана и той чу ясно чукането и самия той опита нямаше повече обяснения и ме записаха за смяна на рейка. Е, понеже чакаха доставка и пр., стана след около 2 седмици но в рамките на един ден. Специално викаха някакъв специалист, който само с това се занимава, а после я караха на стенд за проверка и реглаж на симетриите извън ТМ-ИЗток (нямали реглаж !!!!!!!!). Както и да е това бяха симптомите. Ако ги имате не се отказвайте, ако колата ви е гаранционна !

Приключвам, че стана цял роман biggrin.gif
При мен като влезна да въртя в колело и на излизане като променя посоката сякаш има леко припукване във волана. Понякога го има при излизане от френски гараж. Не мога да конкретизирам още. На място определено не се чува нищо и няма никакви луфтове. То и не може да се мръдне волана де...
Изображение Изображение

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от scorpion » 21 Яну 2015 15:00

Airfan написа: ...
При мен като влезна да въртя в колело и на излизане като променя посоката сякаш има леко припукване във волана. Понякога го има при излизане от френски гараж. Не мога да конкретизирам още. На място определено не се чува нищо и няма никакви луфтове. То и не може да се мръдне волана де...
Опитай се да размърдаш все пак енергично и рязко волана в двете посоки. Трябват усилия но ако има някакво тропане/чукане/пукане ще се чуе ясно.

Апропо, извинявам се но какво е френски гараж unsure.gif Вероятно го знам но термина не го знам wacko.gif

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от Akima » 21 Яну 2015 15:08

scorpion написа:Апропо, извинявам се но какво е френски гараж unsure.gif Вероятно го знам но термина не го знам wacko.gif
Влизам и аз в офтопика с този въпрос.

Google върна това - http://www.bgjargon.com/word/meaning/%D ... 0%B0%D0%B6
френски гараж
Успоредно паркиране.
Ще паркирам на френски гараж.
Явно е пловдивска "схема". tongue.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от TATI » 21 Яну 2015 15:08

Успоредно паркиране по Пловдивски, май :)
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от Airfan » 21 Яну 2015 16:58

Мда, успоредно паркиране на тротоара. На курса през 90-те така му казваха инструкторите и така го знам. :help:
Изображение Изображение

Аватар
Georgepetrov137
Мнения: 241
Регистриран на: 20 Мар 2010 12:45
Местоположение: Бургас

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от Georgepetrov137 » 22 Яну 2015 16:27

scorpion написа: 2012 - около 40К гаранционна смяна на леща на задно гърне - досаден резонанс

2013 - около 45К гаранционна смяна на уплътнение на възд.филтър - досадна вибрация и шум

:thumbsup:
Извинявам се за спама в темата но имам един проблем и като прочетох мнението на колегата видях лъч надежда.
Всъщност проблемът е много неприятен резонанс или по-точно "гъгнене" около 1900-2000 оборота по време на ускоряване с по-леко подаване на газта. На място нищо не се чува и усеща и проблемът е само при движение, по-точно когато се натоварва двигателя, например изкачване на наклон. Усеща се на всички скорости. Понякога затихва малко - например след автомивка или в по-влажно време, но явно натрупа ли се малко кал под колата е ясно изразено. Колата ми е още гаранционна и веднъж го споменах в Спекта ауто при сервизно обслужване, решиха, че може да е от уплътнение на въздушен филтър. Разглобиха го и пак го сглобиха и сякаш изчезна за малко но пак се появи. Почна вече наистина да ме дразни.
Toyota Auris 2010 1.33 ->Lexus - RX II - 300 4WD (204 Hp)

jingov
Мнения: 5
Регистриран на: 22 Май 2014 14:26

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от jingov » 22 Яну 2015 16:29

Аурис 1,4 ввти , 2007г. Закупен на 0 км , кара се по Бургаско и има стикер !
Първа гаранционна година - някакво омасляване по водна помпа, сменена гаранционно.
Вече съм на 99900и нещо , миналото лято смених предни накладки. Акумулатора сдаде багажа 2014 май месец./ 7 години/
Перо на предна лява чистачка и перо отзад .
Имам го проблема със скърцането на тампоните на амортисьорите в по хладно време , особено като влизам в подземният гараж, назад го няма.
Антифриза си стои , драскотини по огледалата. Изгоряла крушка на копчето за вдигане на пасажерското предно стъкло, не ми се занимава.
На четири години сменям крушки /само едната изгоря/, закупени от МечоКух, май тази година ще има пак. Две или три смени на крушка на заден десен габарит, но го отдавам на автомивката/престарават се.
Дотук съм сменил един двоен комплект гуми -Зимни/Летни, тоест на 4 ри години фърлям и слагам нови.
Масло и филтри веднъж годишно, щото 15 к трудно ги докарвам.
Карането е 50/50 , като в града съм повече с колелото, щото синя зона и няма сми .
Комплект стелки, сменят се на горе долу две , три години.
Усреднен постоянен разход 6.3-6,8
Ми как да кажа, че не съм доволен . !

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Мнение от scorpion » 23 Яну 2015 09:07

Georgepetrov137 написа:
scorpion написа: 2012 - около 40К гаранционна смяна на леща на задно гърне - досаден резонанс

2013 - около 45К гаранционна смяна на уплътнение на възд.филтър - досадна вибрация и шум

:thumbsup:
Извинявам се за спама в темата но имам един проблем и като прочетох мнението на колегата видях лъч надежда.
Всъщност проблемът е много неприятен резонанс или по-точно "гъгнене" около 1900-2000 оборота по време на ускоряване с по-леко подаване на газта. На място нищо не се чува и усеща и проблемът е само при движение, по-точно когато се натоварва двигателя, например изкачване на наклон. Усеща се на всички скорости. Понякога затихва малко - например след автомивка или в по-влажно време, но явно натрупа ли се малко кал под колата е ясно изразено. Колата ми е още гаранционна и веднъж го споменах в Спекта ауто при сервизно обслужване, решиха, че може да е от уплътнение на въздушен филтър. Разглобиха го и пак го сглобиха и сякаш изчезна за малко но пак се появи. Почна вече наистина да ме дразни.
Колега, щом е гаранционна нека да прегледат всичко по изпускателната система и ги накарай да сменят уплътнението на възд.филтър, защото ако се омачкало "неправилно" едва ли след сглобяването ще е ОК.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 66 госта