За джантите

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: За джантите

Мнение от slowtraveler » 10 Юни 2015 19:28

Заповядай - 'гумаджийницата' се казва Маринтекс... Не е нещо голямо, но се гордеят/парадират и с това, че винаги баланс машините им са калибрирани и добре нивелирани на здрав фундамент...
Собственика им е корабен механик доколкото си спомням.
https://www.google.com/maps/dir/43.2151 ... !2e0?hl=bg
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: За джантите

Мнение от ufer » 11 Юни 2015 07:43

Колега, за 150 Нм трябва да имаш я Порше, я Ягуар, я джип или нещо по-специално. Какво е всъщност? Аз коментирах преди време употребата на динамометричния ключ. Моята глава посивя, вашите и на вашите внуци ще посивее и тогава може би ще се оправи тази държава и този народ, ако ги има. Който има някой лев да си купи един, макар и евтин ключ, и сам да си прави проверката. Дори и да не е много точен, все пак е нещо, иначе може някой ден да ви подгонят гумите по шосето... biggrin.gif

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: За джантите

Мнение от Airfan » 11 Юни 2015 08:50

А къде проверявате с колко да се затягат гайките/болтовете на джантите? Аз за моята кола, примерно, не знам. Имам динамометричен ключ, но фактически не го ползвам.
Изображение Изображение


Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: За джантите

Мнение от BOz » 11 Юни 2015 09:53

ufer написа:Колега, за 150 Нм трябва да имаш я Порше, я Ягуар, я джип или нещо по-специално. Какво е всъщност? Аз коментирах преди време употребата на динамометричния ключ. Моята глава посивя, вашите и на вашите внуци ще посивее и тогава може би ще се оправи тази държава и този народ, ако ги има. Който има някой лев да си купи един, макар и евтин ключ, и сам да си прави проверката. Дори и да не е много точен, все пак е нещо, иначе може някой ден да ви подгонят гумите по шосето... biggrin.gif
Или прост Опел. biggrin.gif
Иначе аз си направих експеримент. Ако затегна винта/гайката със стандартния ключ към колата и ако малко повече се понапъна, защото нали знаеш, че всеки (включително и аз) като си затяга гумите ако му се наложи, винаги напъва, случайно да не му избяга колелото, то после с динамометричния ми ключ, който е до 210Нм, не може да хвана силата, с която съм ги затегнал.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 55 пъти

Re: За джантите

Мнение от Akima » 12 Юни 2015 02:47

slowtraveler написа:Заповядай - 'гумаджийницата' се казва Маринтекс... Не е нещо голямо, но се гордеят/парадират и с това, че винаги баланс машините им са калибрирани и добре нивелирани на здрав фундамент...
Собственика им е корабен механик доколкото си спомням.
https://www.google.com/maps/dir/43.2151 ... !2e0?hl=bg

Светлин е номер едно във Варна - рядко хваля така,но това е единственото място,където знам и името на затегналия джантите/гумите - пише го в досието на комплекта при всяка смяна. :thumbsup:

Цените са над средното,но от безопасност не се пести.

Като ви чета и си представям как динамометричните ключове си ги слагате за ключодържатели. :whistle: tongue.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: За джантите

Мнение от ufer » 12 Юни 2015 07:45

Или прост Опел.
А, няма страшно. И аз имам прост Опел освен Тойотата. Иначе си абсолютно прав - всеки малко или много пренатяга. А динамометричният ключ има дълго рамо и усилието между стандартните 90-120 Нм не е много голямо. От прекалено натягане се деформират леглата за болтове и гайки и след това като колегата по-горе се разхлабват. Много често при слагане на алуминиеви джанти не се подбират и правилните болтове, които са овални или конусни - дори с различен ъгъл. А това е проблем...

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: За джантите

Мнение от mirott » 12 Юни 2015 09:25

За да ви се саморазвиват гайките/болтовете на джантите имате проблем или с тях, или с джантите. Дори да не са стегнати по предписание и със специализиран ключ, ако всичко е наред няма вариант да се развиват! Споделям и мнението на ufer!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 60 госта