Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
KrasIs7a
Мнения: 55
Регистриран: 30 юни 2013 11:51
Репутация: 2
Местоположение: София/Ботевград

Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот KrasIs7a » 15 юли 2015 17:42

Здравейте,
изчетох всичките теми свързани с 1зз мотора, но такава не срещнах и реших да видя има ли маниаци правили някакви турбо проекти с 1зз мотор.

Имах Хонда и там нещата са ми ясни,но тук ме касаят няколко въпроса които не са ми ясни.
1.До какво налягане държи стоковата карантия - за 0.7-0.8 стига ли за да си карам сейфти евридейка ?
2.Някой слагал ли е мега на селика и има ли някакви проблеми с нея ?
3.Четох из разни чужди форуми,че правят проекти с турбо от серията гт26 на гарет, но никъде не видях конкретно кой модел тъй като гт26 е много общо понятие.

Също няма да откажа съвет за модел турбина който ще ми свърши работа. smile.gif
От изчетеното видях,че на 0.7-0.8 хората си вадят 220-240 коня които мен напълно ме устройват.

Благодаря.
Последна промяна от Akima на 15 юли 2015 20:43, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.Моля прочетете правилата и важните теми.Правопис.

Потребителски аватар
НиКо
Мнения: 234
Регистриран: 18 сеп 2010 18:49
Репутация: 26
Местоположение: Пловдив

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот НиКо » 15 юли 2015 21:51

Никога не се захващай да правиш ъпгрейд на 1zz мотор.

Казвам ти го от опит само с едно изречение.Поздрави!
Поддръжка, ремонт и огромна гама от авточасти(нови и втора употреба)за вашата Тойота или Лексус:0878130400 - "РЕНД" ЕООД
Монтиране на газов инжекцион на цени от 600лв *MIMGAS *LOVATO
https://www.facebook.com/REND.autoparts/ www.rend.cars.bg

Потребителски аватар
KrasIs7a
Мнения: 55
Регистриран: 30 юни 2013 11:51
Репутация: 2
Местоположение: София/Ботевград

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот KrasIs7a » 16 юли 2015 00:59

НиКо написа:Никога не се захващай да правиш ъпгрейд на 1zz мотор.

Казвам ти го от опит само с едно изречение.Поздрави!


Благодаря за отговора,но в мен напира въпроса защо ??
Разгледах из google доста проекти на мр2-ки и селики с турбиниран 1зз мотор и с изкарани около 250whp на 8-10psi на стоков мотор които даже са ми много :) Целта която гоня е горе долу толкова на мотор.С какво мога да се сблъскам ако се захвана и какъв е твоя опит по тази тема... Електрониката също ме интересува,на места бях чел ,че колата ако се настройва с мега трябва и стоковия компютър да си остане,но не разбрах за какво точно иде реч :)
Благодаря за вниманието :)

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5593
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 350
Местоположение: Варна

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот Akima » 16 юли 2015 13:53

KrasIs7a написа:Електрониката също ме интересува,на места бях чел ,че колата ако се настройва с мега трябва и стоковия компютър да си остане,но не разбрах за какво точно иде реч :)
Благодаря за вниманието :)


Вероятно заради иммобилайзер,километраж и т.н.
Виждал съм Golf с 3 ECU-та - един за "стрелките",един за 4-motion-а и един custom EMS.

Защо просто не направиш swap с 2ZZ ?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
KrasIs7a
Мнения: 55
Регистриран: 30 юни 2013 11:51
Репутация: 2
Местоположение: София/Ботевград

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот KrasIs7a » 16 юли 2015 17:17

Вероятно заради иммобилайзер,километраж и т.н.
Виждал съм Golf с 3 ECU-та - един за "стрелките",един за 4-motion-а и един custom EMS.

Защо просто не направиш swap с 2ZZ ?


За 2zz swap умувах,но съдейки по клиповете не останах очарован от вървежа,сравнявайки го с бившата ми Хонда,може би трябва да видя някой в София с такава Селика за да ме повози и да видя реално как стоят нещата.При Хондата наистина голяма роля играеше теглото,което при Тойотата няма с какво да компенсирам освен със някакъв турбо мотор.За съжаление липсва информация и за атмосферен тунинг и за турбо тунинг относно Тойотите или просто така ми се струва сравнявайки го с информацията за Хонда която никак не е малко (или аз не знам къде да търся) :) Гледах някой си беше играл да набие в т23 купе 3s-gte ,което значи ,че не е невъзможно ,но не разполагам с това време за преправяне на инсталации,полуоски и тампони на мотора. blush.gif

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5593
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 350
Местоположение: Варна

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот Akima » 16 юли 2015 17:25

3S-GTE е най-добрият вариант. worthy.gif
Но си е цифра.

Я кажи какъв ти е бюджета за целия проект.

Изображение
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
KrasIs7a
Мнения: 55
Регистриран: 30 юни 2013 11:51
Репутация: 2
Местоположение: София/Ботевград

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот KrasIs7a » 16 юли 2015 17:38

Akima написа:3S-GTE е най-добрият вариант. worthy.gif
Но си е цифра.

Я кажи какъв ти е бюджета за целия проект.


3s-gte не е чак такава цифра или поне е по евтин от 2зз на който върви по 3к :D На един приятел го взехме за 2к (242hp) и го насадихме в 6та ген селика с неговата кутия само на предно.Резултата е..... :censored: biggrin.gif
За бюджет не мога да говоря тъй като нямам определен такъв и ще ми е нужен само за частите, тъй като имам къде да си извършвам трудовата част.Иии както казах,спрял съм се на турбо 1зз тъй като мисля ,че ще ми излезе по рентабилно от 2зз (пари/мощност) .Само трябва да по разуча как стоят нещата с тия ecu-та ,защото са ми притеснителни а 1-2к само за апекси не ми се намират :D

Изображение

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5593
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 350
Местоположение: Варна

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот Akima » 16 юли 2015 17:46

Тук гледа ли - https://www.celicahobby.com/reviews/g25-performance.html и https://www.celicahobby.com/photos/celica/engine/forced-induction/.

Аз бих напъхал 3s-gte - особено щом имаш гараж и помощници.

Иначе за Mega,Apexi и т.н. има колеги,които ще се включат.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
KrasIs7a
Мнения: 55
Регистриран: 30 юни 2013 11:51
Репутация: 2
Местоположение: София/Ботевград

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот KrasIs7a » 17 юли 2015 00:17

Тези не съм ги чел,сега ще им обърна внимание по задълбочено :)
Прегледах главно тези,защото има добро инфо :)
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... ts_id=1584
http://www.ddperformanceresearch.com/fo ... p?f=8&t=73

Потребителски аватар
KrasIs7a
Мнения: 55
Регистриран: 30 юни 2013 11:51
Репутация: 2
Местоположение: София/Ботевград

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот KrasIs7a » 12 авг 2015 23:06

Няколко въпроса по между другото?
Има ли разлика в размера на пружините на амортисьорите на Селика Т-спорт и обикновената 143hp.За тези с TRD пакета разбрах ,че фабрично им слагали Eibach.
Някой има ли идея какъв е размера на дроселовата клапа на 2зз мотора и дали ще има ефект от цял всмукателен колектор пригоден на 1зз мотора.Изчетох доста противоречиви мнения.
Колко кг тежат маховиците на 1зз и 2зз мотора ?

tongue.gif

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5593
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 350
Местоположение: Варна

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот Akima » 12 авг 2015 23:14

KrasIs7a написа:Няколко въпроса по между другото?
Има ли разлика в размера на пружините на амортисьорите на Селика Т-спорт и обикновената 143hp.За тези с TRD пакета разбрах ,че фабрично им слагали Eibach.
Някой има ли идея какъв е размера на дроселовата клапа на 2зз мотора и дали ще има ефект от цял всмукателен колектор пригоден на 1зз мотора.Изчетох доста противоречиви мнения.
Колко кг тежат маховиците на 1зз и 2зз мотора ?

tongue.gif


1.Май да - трябва да проверя.
2.По-голяма - няма смисъл от 2ZZ върху 1ZZ.
3.Живея в блаженно неведение по въпроса.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
KrasIs7a
Мнения: 55
Регистриран: 30 юни 2013 11:51
Репутация: 2
Местоположение: София/Ботевград

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот KrasIs7a » 12 авг 2015 23:27

2.По-голяма - няма смисъл от 2ZZ върху 1ZZ.
3.Живея в блаженно неведение по въпроса.


По въпрос 2 - при хондите ефекта беше уаууу,колкото по голям дросел толкова по яки високи обороти,колкото по-голям пленум,толкова по-голям запас на въздух,вече за рънарите - от дължината зависеше в по добри ниски или високи обороти ще поема - абе то всичко е съвкупност както и да е мисля да опитам,а и за турбото колектора е по добър при всички положения :)

Колкото до маховика трябва да проуча от някъде ,защото и от там идва не-малък ефект :)

Потребителски аватар
KrasIs7a
Мнения: 55
Регистриран: 30 юни 2013 11:51
Репутация: 2
Местоположение: София/Ботевград

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот KrasIs7a » 13 авг 2015 11:57

Интересно инфо за маховиците, но за жалост не дава отговор на въпроса с 1зз ,а до колкото знам на 2зз и на 1зз не са еднакви
~Stock GTS (chromolly) - 13.0 lbs.
~Blitz Active Clutch (chromolly) - 10.5 lbs.
~Toda (chromolly) - 10.3617 lbs.
~C-One (chromolly) - 9.9208 lbs.
~TRD Japan Flywheel (chromolly) - 9.6 lbs.
~RPS Billet (aluminum) - 9 lbs.
~JUN (chromolly) - 8.8 lbs.
~AASCO (aluminum) - 8 lbs.
~Mueller (aluminum) - 8 lbs.
~TOM's (chromolly) - 8 lbs.
~Unorthodox (aluminum) - 8 lbs.
~Fidanza (aluminum) - 7.5 lbs.

Потребителски аватар
Vokil
Мнения: 601
Регистриран: 03 мар 2009 00:35
Репутация: 24
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот Vokil » 13 авг 2015 23:25

Колега ако искаш да надуваш мотор 1зз с приличен надув варианта е чугунени мокри ризи.
Човек и добре да живее умира .......

Потребителски аватар
KrasIs7a
Мнения: 55
Регистриран: 30 юни 2013 11:51
Репутация: 2
Местоположение: София/Ботевград

Re: Celica T23 1ZZ-FE - Турбо daily driver ?

Мнениеот KrasIs7a » 14 авг 2015 00:11

Благодаря за съвета,но идеята на всичко е чисто и просто лек надув от типа на 0.7-0.8 с цел 200-220whp иначе казано хоби евридейка.Ако искам сериозна бегачка,ще наблегна отново на Хонда поради по леките купета,и купищата части на по-приемливи цени от тези на Тойотите.Един H22мотор (200hp) swap е 1500лв слагаш и тръгваш,B16/18 - (160-170hp) по 2 бона при положение ,че не останаха стокови такива в бг са бая по добра инвестиция от 3 бона за 2zz без скорости :D
Намерих си човек който да ми реши въпроса с електрониката (мега) ,остана да си събера 1 турбина на работата и да накупя джаджи.


Върни се в “Toyota Мания”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта