Мнения за Corolla E17 /2013-2018/ - Всички двигатели и ск.кутии

Публикувай отговор
Аватар
Akima
Мнения: 7130
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 68 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Akima » 07 Юли 2016 22:34

Това го установихме по въпросите. :D
MapokaHeTc написа: "взимам го, това е моят автомобил"
Отговор в този стил - хубава е, не къса ремък, защото е с верига, дреболиите не ги мислете, ще си изкара гаранцията без да ви вкарва в излишни разходи, като купувач на нова кола имате правото да залеете дилъра с импулсивни въпроси относно новата ви придобивка - това им е работата все пак. :thumbsup:

Честито. cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
MapokaHeTc
Мнения: 65
Регистриран на: 07 Юли 2016 21:23
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от MapokaHeTc » 07 Юли 2016 22:37

Аз съм на мнение, че всеки трябва да прави/разбира от областта си и да остави другото на специалистите :)

Иначе, нацели раната точно. Отказах се от лагуната точно заради скъсан ангренаж на 35 х км. :)
Ти са.... мене ужаваш ли ме... drunk.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4920
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от slowtraveler » 07 Юли 2016 22:52

Хахаха - споко - доста от хората тук сме импулсивни личности - отиваш виждаш, караш и капарираш tooth.gif
За Wi-Fi - това май си е рутер със сим-карта към някой от операторите... Т.е. като изтече 'безплатната част', може да си платиш карта към оператор и да продължиш с 'безплатния достъп'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Akima
Мнения: 7130
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 68 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Akima » 07 Юли 2016 23:06

slowtraveler написа: сим-карта към някой от операторите
Vivacom. :help:
Но докладвано може да работи и с M-Tel SIM.
Говорили сме вече по темата - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=27986 - даже и с теб. :whistle:
MapokaHeTc написа: другото на специалистите
MapokaHeTc написа: Иначе, нацели раната точно.
Плащат ми за "точна стрелба". :whistle: cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Gandalf
Мнения: 86
Регистриран на: 16 Юни 2006 14:17

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Gandalf » 09 Юли 2016 11:41

MapokaHeTc написа:Имам няколко питания, тъй като съм нов с марката и не съм сигурен за някои неща:
1. С верига е. Това ми е втората Corolla с този двигател.Предната я продадох на 160 000 км без никакъв проблем по двигателя.
2. Към Виваком е. Като свършат бързите MB става доста бавен нет-а, но това е по-скоро нормално.
3. Сега правих първо обслужване на новата Corolla (тип А) - към 260 лв. беше.
4. Никакви болежки. Както казах това ми е втората Corolla с този двигател.Общо взето сипваш нафта и караш.
5. Да.
Последно промяна от Akima на 09 Юли 2016 12:04, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.Правопис.
Corolla 1,4 D-4D

Аватар
MapokaHeTc
Мнения: 65
Регистриран на: 07 Юли 2016 21:23
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от MapokaHeTc » 10 Юли 2016 16:48

С благодарности към Gandalf, Penywise и Airfan за инфото. Изключително полезно!
Ти са.... мене ужаваш ли ме... drunk.gif

Аватар
Akima
Мнения: 7130
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 68 пъти

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от Akima » 10 Юли 2016 16:56

Пак се разсеяхте - интернетът не е най-важното в новата кола...
Моля да си благодарите със системата за рейтинг - тя е за вас.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E170 (2013- )

Мнение от penywise » 11 Юли 2016 14:32

Впечатленията ми от SIPA (Simple Intelligent Parking Assistant) на Corolla E170, Sol, 1.6 CVT, 2016-та година, спрямо това, което ми беше представено и, което "очаквах".

Какво ми бяха обяснили - че общо взето "няма смисъл", че е "недодялана система", трябват "перфектни условия", трябва "много голямо място", трябва "всеки ден да паркираш на едно и също място", била "доста проста и почти не вършела работа" и не на последно място, че била лигавщина.

Какви са ми реалните впечатления - Системата намира и разпознава паркоместа без никакъв проблем (само от дясно на колата), включително прихваща малки места, в които буквално трябват 7-8 маневри напред-назад, за да влезе колата (справя се и с това без никакъв проблем). Като цяло на малко по-дълги места вкарва колата от първия път и то перфектно успоредно и близо до бордюра. За по-тесните места, както и при самостоятелно паркиране си трябват повече движения напред-назад, но отново достига оптимално паркиране като резултат. Системата работи много бързо, върти волана доста по-бързо, отколкото бих го въртял на ръка. Камерата и 10-те паркинг сензора (6 отпред, 4 отзад) са предостатъчни, тъй като самите сензори имат визуална индикация на мулти-дисплея на таблото (показват 4-5 чертички "разстояние", които намаляват постепенно до 1 чертичка - разпределени са отпред, отзад и двете страни/ъгли на колата отпред).

Използвам системата буквално за всяко успоредно паркиране. Не, защото "не мога", а защото паркирането става по-бързо и от първия път, особено в по-натоварени с трафик ситуации. Отделно от това, страничните наблюдатели гледат с отворени усти tongue.gif Моето лично мнение е, че системата е на само интересна и приятна, но и напълно практична за ежедневна употреба.

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от Рошко » 11 Юли 2016 16:14

penywise написа: Системата намира и разпознава паркоместа без никакъв проблем (само от дясно на колата)
Разпознава и места от ляво, но за целта, когато се подготвиш за паркиране, трябва да включиш ляв мигач, за да "разбере" колата, че търсиш място за паркиране отляво. wink.gif

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от penywise » 18 Юли 2016 11:15

Впечатления за CVT-то, надявам се да е полезна информация за всички, чудещи се дали да взема кола с ръчни или CVT (долното би трябвало да е валидно не само за Corolla като модел, а за всички CVT-та на Toyota).

Както и преди писах (в дискусия конкретно за CVТ, пера, ръчен режим и т.н., при Corolla няма пера и няма опция за пера (2013+), но пък има Manual mode на CVT-то, на лоста.

Вчера за пръв път карах по по-сериозен баир, качване и слизане и впечатленията ми са следните:
- При качване на голям наклон общо взето няма нужда от Manual mode, защото CVT-то дава перфектни обороти и перфектен въртящ момент при катерене. Буквално се усеща мощността, както и въртящия момент на педала на газта... по-точно казано не ти "трябва" да настъпваш кой знае колко повече газта, за да имаш повече мощност в баира (като при нормални автоматици или ръчни скорости). Държиш си горе-долу едно ниво на газта, а CVT-то върши останалата работа, тъй като не се чуди на коя предавка да мине, просто ти дава точно това, което и трябва на колата в този момент. Между "D" и "M" честно казано не открих осезаема разлика в поведението на колата, въпреки, че инстинктивно опитах да катеря на "М1", нямаше разлика с "D".

- При слизане по наклон има разлика и то доста голяма. Ако слизаш на "D" без газ, задължително се обира скоростта със спирачките, тъй като колата си държи 1100-1200 оборота и не спира да набира по инерция. Така си работи CVT-то, старае се да държи максимално ниски обороти. (Side note: при равен път на "D" с леко подаване на газ за поддържане на скорост, CVT-то държи двигателя на точно 1000 оборота). При сериозен наклон Manual mode-а работи перфектно, колата се усеща като автомобил с ръчни скорости. На М1, М2, М3 е перфектно за слизане и напълно осезаемо се вижда и усеща, че има двигателна спирачка. Това щади спирачките и то доста. Плюс това, CVТ-то реагира и се държи "като" ръчна скоростна кутия (не буквално) - постепенно си вдига оборотите при продължително слизане (2000, 2200, 2500 и т.н.), трябва и спирачка отвреме навреме (като с ръчни скорости).

Още нещо, което афектира работата на CVT-то е режима "Sport". Ако се пуска и спира за кратки интервали, да речем за изпреварване, не винаги превключва обратно в "нормален" режим. Трябва му време, така да се каже. Пускаш Sport, изпреварваш, изключваш го и... колата продължава да се държи като в спортен режим, има известен delay. Няма никакъв проблем, разбира се, просто няма как в рамките на 10 секунди да цъкаш като луд бутона и компютъра да действа на режим иди-ми-дойди-ми ;)

Като допълнение към горното, има смисъл от Sport режима и поведението на колата се променя осезаемо. Без него колата и CVT-то работят като в "ECO" режим, дори при "кикдаун" или по-точно малко по-рязко подаване на газ, за да вдигне 2500-3000 оборота, нещата се случват бавничко и плавно. Със Sport режима CVT-то буквално хвърля колата за стотни от секундата във високите обороти и ти дава въртящия момент, който ти трябва. Също така, реагира по-бързо при подаване и отнемане на скорост. Ако направиш същото упражнение без Sport mode, колата вдига 3000 оборота да речем, пускаш газта, включва си ECO лампата и сваля веднага до 1100-1200 оборота, докато при Sport си държи над 2000, даже 2500 и е "готова" за ускорение. Да, този режим определено не добавя 20 бонус коня към двигателя, но подобрява значително времето за реакция при ускорение (включване на магистрала или скоростен път с бързо движещ се трафик, а също и при изпреварване).

Допълнение на горното допълнение, 1.6 бензинова, 132 коня CVT Corolla, оборотите при режим "D" са следните, при нормално подаване на газ на равен път и поддържане на скорост:
- До около 60 км/ч на "D" държи към 1000 оборота (рядко до 1200, предимно заради климатроника)
- На 80 км/ч при "D" държи 1500 оборота
--- На 80 км/ч при "M7" държи 2000 оборота, т.е. на "D" все едно минава на 8-ма предавка ---
- На 110 км/ч при "D" държи 2000 оборота
- На 130 км/ч при "D" държи 2500 оборота

Тези стойности варират, разбира се. Зависи дали и колко настъпваш, има ли баир и т.н. Преди доста години се научих, че автоматик може да се кара и буквално управлява с педала на газта. Така, както на 2-ра предавка можех да направя 120 км/ч, в същото време с 60 км/ч можех да накарам по-предишното возило да е на 5-та. Със CVT-то, макар и безстепенно ситуацията е абсолютно идентична. Плавното потегляне, плавното спиране, внимателното каране и преценяване на наближаващи светофари, по-бърз или по-бавен трафик, а също и "карането по инерция" (на "D", разбира се, никога на "N"!!!), иползването на климатроника над определена скорост (аз винаги го държа на Soft) или до определена скорост леко отворени прозорци, вместо климатроник (само пример, не го правя постоянно, но няма смисъл за 2 км на 35 градуса да пуснеш климатроника на LOW и да се изкърти да върти)... Всички тези неща са предпоставка за постигане на чудесен разход :)

Малка забележка, която отдавам като заслуга на CVT-то - за първите 1200км пробег на колата разхода е точно 6.4/100 по бордови компютър. Дилъра каза, че на около 15,000км пробег като вече е добре разработен двигателя ще падне с около литър надолу.
Последно промяна от penywise на 18 Юли 2016 12:49, променено общо 1 път.

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от Airfan » 18 Юли 2016 11:58

Колега, на загасена кола опитай да натиснеш педала на газта до долу, ама накрая натисни малко по-силно и ще усетиш бутона на кик-дауна. В движение без спортен режим, като го натиснеш, рязко ти вдигна в обороти близки до максималните, ако тогава чукнеш и спорт-а вдига съвсем мъничко повече оборотите, но напрактика в този режим разлика във вървежа не виждам. И на мен ми трябваше известно време да го открия кик даун-а.

Поздрави
Изображение Изображение

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от penywise » 18 Юли 2016 12:53

Airfan написа:
Това "палче" / "буточне" при пълно натискане на газта играе роля и за електронният ограничител на скоростта, за безопасност е. Все пак, няма логика да сложиш ограничител 80 км/ч и буквално да не можеш да набереш повече от това. С нормална газ няма да вдигне над зададеното ограничение, но при натискане до долу на газта изключва електронния ограничител.

Причината да не ползвам варианта с пълен кикдауд все пак е и факта, че с нов двигател не трябва да се вдигат обороти, докато не се разработи. Дилъра каза до към 3000 оборота за първите около 2000км пробег. Като изключим пълния кикдаун, във всяка друга ситуация в режим Sport колата реагира доста по-бързо, което е и идеята.
Последно промяна от Akima на 18 Юли 2016 15:28, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни постове.

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от Airfan » 18 Юли 2016 13:15

Аз нямам ограничител на скоростта. Не се предлагаше като опция за Elegance изпълнението, ако и въобще го имаше за България - не помня вече. По темата - виж си в книжката какво пише за разработването. При мен беше 1000 км, като беше разпределено - първите 100 да внимавам при спирането, първите 800 примерно да не тегля други коли, първите 1000 км да избягвам продължително шофиране с едни и същи обороти и да избягвам прекомерното форсиране.
Последно промяна от Akima на 18 Юли 2016 15:28, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни постове.
Изображение Изображение

Аватар
MapokaHeTc
Мнения: 65
Регистриран на: 07 Юли 2016 21:23
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от MapokaHeTc » 22 Юли 2016 09:00

Здравейте,

И аз вече карам с гордост Corolla-та, за която разпитвах по-горе.
Изключително приятно съм впечатлен, въпреки малкият двигател (1.4 дизел), колата е доста приятно "подвижна" (идвам от 2.0 бензинов 140 кс).
Относно мултимедия (аз съм DJ и това си ме впечатлява) съм също много приятно изненадан от звука.

Също съм впечатлен от вътрешното пространство. Аз съм голям българин (2 метра точно) и това винаги е било водещо при избор на кола. В момента при зададено положение на седалката на шофьора като за мен, отзад спокойно си се возят хора без дискомфорт (е разбира се ако не е някой като мен може би).

А багажника е огромен... мога поне 3 трупа да сложа вътре...


Като минус (и то по-скоро лично усещане) мога да посоча реакцията на спирачките. Не ми се е налагало още (надявам се и да не ми се налага) да спирам в извънредна ситуация рязко, но усещането ми като цяло за спирачките при по-голямо усилие, като "не-достатъчно". Разбира се, нямам никакви цифрови доводи за което, по-скоро е вътрешно усещане както казах.

Цялостното впечатление - обичам я тази кола!
Ти са.... мене ужаваш ли ме... drunk.gif

Аватар
kickata
Мнения: 346
Регистриран на: 11 Юни 2009 10:50
Местоположение: София

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от kickata » 22 Юли 2016 14:25

MapokaHeTc написа: но усещането ми като цяло за спирачките при по-голямо усилие, като "не-достатъчно".
Зависи какъв е бил предният ти автомобил. При тойота сякаш се изисква малко повече натиск на педала. Поне такова е моето впечатление спрямо други марки, които съм шофирал.
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 158 госта