Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
JulianoG
Мнения: 90
Регистриран: 04 фев 2012 04:39
Репутация: 65
Местоположение: София

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Мнениеот JulianoG » 13 яну 2017 12:27

Здравейте,колеги.

Продажбите на най-новия модел на Тойота C-HR започнаха от 2017г. и като един от първите щастливци със закупена новата машина мога да споделям впечатления от първа ръка. Питайте каквото ви е интересно, аз ще отговарям.

Новият модел е създаден на базата на новата платформа на Тойота, ползвана до момента от Prius IV (XW50) TNGA (Toyota New Global Architecture). Практически хибридната версия на C-HR ползва същите платформа, двигатели, хибридна система и Ni-MH батерия. За литиево-йонна засега не е обявено нищо, но аз лично очаквам след около година да пуснат 4х4 HSD версия с Li-ION батерия и електромотор на задния мост като при Lexus.

Двигатели:
8NR-FTS - 1197 см3, 116 к.с., турбо-бензин с автоматично превключване между цикъл на Ото и цикъл на Аткинсън според натоварването
2ZR-FXE - 1798 см3, 97 к.с. аткинсън за хибридната версия
В САЩ моделът ще се предлага само с двулитровия 3ZR-FAE, познат ви от Avensis и RAV4. Отделно и само за Индонезия е предвиден още 2NR-FE от Yaris

Скоростна кутия на турбо-бензиновата версия се предлага с ръчни скорости или CVT, Хибридът естествено е E-CVT.
Задвижването е предно, 4х4 засега е опция само за 1,2 Турбо варианта със CVT трансмисия. Както писах по-горе, очаквам да предложат 4х4 и за хибрида, но ще е поне след година ако изобщо пуснат такава опция у нас.
Батерията на хибрида е Ni-MH, 1.31KWh, 201,6V (28 модула * 7.2V).

Разход на гориво няма да цитирам като данни от производителя, защото по-важни са реалните условия. При загрял двигател и над 5 градуса навън, градското е около 4 л./100км., извънградското при 90 км/ч е 4,2 л./100км. (по-бързо не съм я пробвал още). При студен двигател в града, разходът се качва до 6-7/100 през първите 10-15 минути. Поради ниските температури през последната седмица, двигателят изстива много бързо и съответно се включва отново, т.е. в момента работи почти непрекъснато.

В момента е със зимен комплект гуми и джанти 16" + тасове от Горубляне (в Тойота нямаха ?!?). Засега нямам много снимки или клипчета, но при интерес може да снимам каквото ви интересува.
Последна промяна от Akima на 15 яну 2017 13:26, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Toyota AYGOИзображение
Lexus GS 450h Изображение
Toyota C-HR Cult HSD Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12315
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Toyota C-HR HSD (ZYX10) 2ZR-FXE E-CVT

Мнениеот slowtraveler » 13 яну 2017 17:48

Да, интересен модел е...
Относно 4х4 хибридния модел - поне впечатленията ми от RX не са много добри - явно ел-двигателчето на задния мост е слабичко, и автомобила се държи като чисто предно-приводен...
Предполагам същите усещания имаш и с GS...
Така, че едва ли си изтървал много, че не си изчакал 4х4...

За разхода - ще се види като се нормализират температурите и пътищата... (при нормален извънградски разход около 8л/100км, вчера врътнах 600-700км с разход около 11л/100)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 814
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 6
Местоположение: Козлодуй

Toyota C-HR HSD (ZYX10) 2ZR-FXE E-CVT

Мнениеот Hursa » 14 яну 2017 21:37

Честито!
JulianoG написа:Източник 8NR-FTS - 1197 см3, 116 к.с., турбо-бензин с автоматично превключване между цикъл на Ото и цикъл на Аткинсън според натоварването

Може ли информация за този двигател.
Последна промяна от Akima на 15 яну 2017 13:28, променено общо 1 път.
Причина: Ех този Гугъл.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
JulianoG
Мнения: 90
Регистриран: 04 фев 2012 04:39
Репутация: 65
Местоположение: София

Toyota C-HR HSD (ZYX10) 2ZR-FXE E-CVT

Мнениеот JulianoG » 14 яну 2017 22:51

Клипчето по-долу добре го описва по-добре. Турбо-бензин с директно впръскване, интеркулер с водно охлаждане, превключване между Ото и Аткинсън:
https://youtu.be/UEZtFJ1vmAc
Toyota AYGOИзображение
Lexus GS 450h Изображение
Toyota C-HR Cult HSD Изображение

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5593
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 349
Местоположение: Варна

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Мнениеот Akima » 15 яну 2017 13:31

Аз бих помолил при наличие на време от ваша страна да споделите за интериорора - чисто субективно естествено:
1.Качество на материалите?
2.Качество на изработка?
3.Удобство и ергономия - на какво ниво ги намирате?
4.Скърцане?
5.Някакви проблеми или недомислици?

Лично аз имам буквално 5 минути прекарани в такъв автомобил и дори не отворих врата различна от шофьорската - иска ми се да си сравня преценката с вашата.

Благодаря ви отново! :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

celeron_7000
Мнения: 110
Регистриран: 17 фев 2014 17:59
Репутация: 16
Местоположение: София

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Мнениеот celeron_7000 » 15 яну 2017 16:34

И ако може да споделите в кой завод е произведена - за нехибридната версия - Турция, но и хибридът ли?
Toyota Corolla E17 (2015), 1,6 1ZR-FAE Valvematic, LUNA, MT I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota Yaris XP90 (2009), 1,33 1NR-FE, TERRA, MT I Toyota Yaris XP90 (2006), 1,3 2SZ-FE, SOL, MT

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5593
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 349
Местоположение: Варна

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Мнениеот Akima » 15 яну 2017 16:41

Колата на колегата е произведена в Турция - конкретно.
Написал съм го в другата тема...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
JulianoG
Мнения: 90
Регистриран: 04 фев 2012 04:39
Репутация: 65
Местоположение: София

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Мнениеот JulianoG » 15 яну 2017 17:49

Започвам поред на номерата, че ще стане доста материал:

1.Качество на материалите?
Сравнена с последните 2 поколения на Тойота и Лексус, качеството е много близо до Авенсис, смея дори да правя асоциации с Lexus NX. Материалите навсякъде са меки на допир с изключение на ромбоидните панели на вратите и долната част на таблото, които са си от твърда пластмаса. Тапицерията на седалките изглежда изключително здрава и не вярвам да се протрие или скъса поне 10-15 години.

2.Качество на изработка?
Вече ми се откърти една от скобите на лайсните върху тавана.

3.Удобство и ергономия - на какво ниво ги намирате?
За градски автомобил е много удобна, на дълъг път естествено седалките се усещат след час-два. Няма вибрации, двигателят се чува без да се натрапва. Таблото и бутоните са перфектно разположени, само ми липсва този за режим на каране - еко, нормал и спорт. На задните седалки е много тъмно и клаустрофобично, макар да има място за 2 дори едри възрастни. Причината е в малките и затъмнени стъкла в комбинация с тъмната тапицерия. Таванът и седалките трябваше да са светли, обаче няма такава опция.
Окачването е с една идея по-твърдо от нормалното, но високите гуми компенсират идеално - дори и 18".

4.Скърцане?
Само ABS е много шумен - сякаш нещо стърже и чука по спирачките. Вътре нищо не скърца, не тропа. Вратите имат нужда от още малко изолация - бие на кухо при затваряне.

5.Някакви проблеми или недомислици?
Задният спойлер е ужасен за почистване от сняг и мръсотии. Изисква задължително пароструйка. Дразни PCS, която трудно се ориентира при отбиващ автомобил и спира колата въпреки освободената на 90% лента.
Иначе за проблеми, вчера ми светна съобщение за повреда на PCS. Днес я закачих към Techstream и ме изненада дългият списък с грешки за няма 2 седмици. Без да трия нищо, предупреждението изгасна само след като колата се стопли в закрит паркинг. Въпреки това ще я карам в Тойота да регулират датчиците на радара и волана:
IMG_2388.PNG
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Toyota AYGOИзображение
Lexus GS 450h Изображение
Toyota C-HR Cult HSD Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12315
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Мнениеот slowtraveler » 15 яну 2017 18:29

Колега, относно PCS - това е нормална работа - щом нямаш 100% свободна лента няма как да минеш :) Да, и мен ме дразни този ефект, но няма как да се реши по друг начин. (При мен има настройки на дистанция и съм го настроил на малка дистанция - т.е. да не реагира отдалеч, и затова не пречи толкова)
Относно грешката в PCS - не знам как е решено при дадения модел, и дали има допълнителни съобщения, но в мръсното врвме последните дни на мен ми изписа две съобщения за временно изключване на системата
- ' изчисти си стъклото' - пуснах си чистачките
- 'изчисти радара' имаше 2см лед пред него. Смъкнах го на близката бензиностанция.
И системата си работи...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 325
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 41
Местоположение: Пловдив

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Мнениеот mfandakov » 15 яну 2017 19:39

JulianoG написа:Източник Днес я закачих към Techstream и ме изненада дългият списък с грешки за няма 2 седмици. Без да трия нищо, предупреждението изгасна само след като колата се стопли в закрит паркинг. Въпреки това ще я карам в Тойота да регулират датчиците на радара и волана:

Аз като човек с доста голям стаж/години/ такова нещо на кола на 2 седмици не бях виждал.Имал съм доста коли, но такова чудо на нова кола. w00t.gif
Тойота тотално ме загубиха за модела Toyota C-HR. :)
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12315
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Мнениеот slowtraveler » 16 яну 2017 01:29

Колега, новите автомобили пишат много повече грешки, дори и те да са само неважно предупреждение...
При проверка на моя сравнително нов автомобил 'изплю' доста грешки, от рода 'ниско ниво на горивото' (т.е. светнала ми е лампата) и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 325
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 41
Местоположение: Пловдив

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Мнениеот mfandakov » 16 яну 2017 08:14

Да разбирам че е така,много от грешките по горе ги проверих и видях за какво става въпрос. :)
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

ItsTimeToChoose
Мнения: 48
Регистриран: 13 мар 2016 13:48
Репутация: 4
Местоположение: София

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Мнениеот ItsTimeToChoose » 16 яну 2017 09:09

Колега, поздравления за новата придобивка! Със здраве да си я караш и много безаварийни километри!

Разгледах снимките от предишната тема (може би е добре и тук да се качат). Колата изглежда уникално красива и с футуристичен дизайн. drool.gif Отвсякъде си личи, че е модел 2017!

Единствено си мисля... джанти с тазове някак не си пасват с тази красавица... unsure.gif Определено има нужда от едни също толкова красиви лети джанти след снеговете!

Дали може като имаш време да качиш няколко снимки на интериора? Има и в google, но там повечето са твърде фотошопнати... Какви са предлаганите нива на оборудване и има ли голяма разлика между тях?

mfandakov написа:Източник такова нещо на кола на 2 седмици не бях виждал

Колега, бих казал съвсем нормално за първа партида от чисто нов модел автомобил! Така е и при смартфоните, автомобилите и общо взето всеки нов модел високотехнологичен продукт. Тази кола се пада все едно бета версия... Просто при първите партиди няма как да няма грешки, недомислици, дефекти (откъртената скоба на тавана на колегата) и т.н., които се изчистват с времето.
Corolla Verso 2007, 2.2D4D, 2AD-FTV, facelift
with Steinbauer power box > 164hp, 380nm

Потребителски аватар
JulianoG
Мнения: 90
Регистриран: 04 фев 2012 04:39
Репутация: 65
Местоположение: София

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Мнениеот JulianoG » 16 яну 2017 11:54

Мдааа, след проверка на грешките излиза, че комбинацията от сняг, лед и минусови температури са основната причина.
Що се касае до джантите, това ниво на оборудване идва стандартно с 18" лети джанти, но аз предпочетох да имам втори комплект за зимата с 16" заради дупките. Причината - 2 броя срязани зимни гуми по 400+ BGN/брой + задължителното изправяне на джанти при всяка смяна. За 16" на C-HR, Тойота предлагат само железни джанти и то без тасове, та така се стигна до сегашния вид. След 2-3 месеца ще я покажа и с летите джанти. ppp.gif
Относно интериора, имам една снимка от разопаковането в Тойота
IMG_2319.JPG


За нивата на оборудване, ниските не ги гледам никога. От високите разликата между Cult и Classy (най-високото) е:
1. Кожен салон от грозна кафява кожа
2. JBL система, която въобще не звучеше като 576w
3. Навигационен модул Touch 2 & Go Plus с street view и други глезотии
4. Система за автономно паркиране, включваща предни и задни сензори (останалите нива нямат дори датчици)
5. Функция за йонизиране на въздуха в купето, която на мен ми звучи като безсмислена
6. Отопление на волана
От всички тях ми липсват само отоплението на волана и датчиците за разстояние на паркинг-асистента. Вероятно ще ги поръчам допълнително. Предполагам отоплението на волана вече има реотаните и са нужни само реле и бутон. Засега няма никаква техническа информация относно частите и инсталацията му.

LED фарове и стопове и за двете нива са допълнителна екстра за 2000 BGN. Към тях влизат още система за автоматично регулиране на височината на фаровете и дюзи за измиването им.

Много интересна политика имат Тойота Болканс по отношение на допълнителните аксесоари. Цените им в България са средно 50% по-високи от Кипър да кажем. Замислих се дали да не си поръчам фарове, стопове, степенки, лайсни и калобрани от там. Разликата общо гони 1000€.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Toyota AYGOИзображение
Lexus GS 450h Изображение
Toyota C-HR Cult HSD Изображение

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1818
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 69
Местоположение: Добрич

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Мнениеот iovkito » 16 яну 2017 12:04

Тези 50% дали не са и 100? Моите фарове за мъгла при тях бяха 720 , аз ги купих за 260 . Ако цените на аксесоарите бяха по-нормални , доста неща щях да си закупя , но при това положение няма как да стане. За волана - по-скоро няма реотан , защото подгряването е чак в последното ниво на оборудване.
Последна промяна от iovkito на 16 яну 2017 16:48, променено общо 1 път.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта