Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
- Akima
- Мнения: 7167
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 40 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Така съм съгласен.
Ето и една полезна тема от мен - http://prius-club.su/index.php/topic,2717.0.html.
Ето и една полезна тема от мен - http://prius-club.su/index.php/topic,2717.0.html.
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Понеже и аз се заглеждах по акумулаторите, ще се опитам да добавя. Май тези "стандартни" размери, дадени от Akima са единствените подходящи - 187x127x227, поне от тези предложения - които аз намерих. Намерих в нета подобни на бош, варта и exide - не знам как се чете, все с тези размери.
Оригиналния акумулатор е по дълъг - с около 40 мм и малко по-нисък от този стандарт (това на по стария аурис). Но тъй като ширината е тази, то такъв размер би влязъл в "гнездото". Фиксиращата скобата също би го "обхванала" без проблеми. (Мисля, че би станал и акумулатор с "десен плюс", ако се постави на 180 градуса в гнездото - предполагам, че няма да има проблем с кабелите - но не съм сигурен.)
Има маркуче, което чрез накрайник се монтира в отвор от към "плюса" на оригиналния акумулатор - и извежда отделяните газове извън купето. Разгледах подходящия акумулатор на бош, който го имаше в близък магазин - има два отвора за отвеждане на газовете - по един на двете къси страни. (Предполагам, че и за другите марки е така.) Накрайника на маркучето е 8 мм диаметър, контактната част е дълга 25-30 мм (не помня точно) и има радиални канали за по добро "уплътнение" (а също и зъбче 2х2 мм в основата на накрайника, до маркуча - заради това зъбче не се опитвайте да завъртите накрайника, просто го издърпайте). На акумулатора на бош отвора е около 5.5 мм (до колкото го измерих с един пластмасов шублер). Мисля, че е добре да си изработите преходник (или два - втория за затапване на втория отвор) - от отвор 8 мм на 5.3 мм външно - за отвора на "неоригиналния" акумулатор - за да изведете газовете (може би трябва да се използва някакъв уплътнител за фиксиране на преходника в отвора на акумулатора). (На мен ми направиха два от тефлон .)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
В тон с тази тема да споделя, че видях в Приус поставен акумулатор с изводи по DIN стандарт, вместо стандартните JIS терминали.
На собственика не му е пречило да набута неподходящ акумулатор, разчеквайки и набивайки клемите на автомобила, за да може да ги надене върху неподходящия акумулатор. От негова страна отговора е ясен - може да стане такъв акумулатор. От моя страна твърдо заявявам, че такъв акумулатор не може да стане. Въпрос на интерпретации, очевидно.
На собственика не му е пречило да набута неподходящ акумулатор, разчеквайки и набивайки клемите на автомобила, за да може да ги надене върху неподходящия акумулатор. От негова страна отговора е ясен - може да стане такъв акумулатор. От моя страна твърдо заявявам, че такъв акумулатор не може да стане. Въпрос на интерпретации, очевидно.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- Akima
- Мнения: 7167
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 40 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
След време като разбере колко струват ще му се доплаче.
Слагайте предписаните компоненти - затова тази марка все още е еталон за здравина/макар и не както преди/.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Стартовата ми батерия умря след 7 години и 10 дена безпроблемна работа. Два дена оставих колата отвън на -10 -15 градуса без да ходя с нея някъде и днес сутринта, като се качих ми се изписа това на екрана
което няма нищо общо с батерията, а със спирачките, но явно компа се е побъркал от студ и липса на ток и заради това е тази неадекватна реакция. Светлината на екрана беше слаба и премигваше. Стана ми ясно, че батерията си е отишла. Махнах я и е закачих на зарядното, но то ми дава, че батерията не може да се зареди, което значи, че тотално е умряла. За толкова време, че успя да изкара без някога да е напомняла за себе си съм доволен.
Ето я смъртницата
Закачих друг акумулатор, защото няма как да заключа колата. Понеже е 2 пъти по-голям и не влиза на мястото на оригиналния го свързах с кабели за подаване на ток и така успях да заключа колата, иначе не става с ключа. Кофтито, което се получи е, че 5-тата врата при паднал акумулатор няма отваряне. Така, че на някой, ако му се случи да знаете да не е затваряте и да подложите нещо да не се щракне, че ще трябва да смъквате седалките и да се правите на йога, като мен, за да махнете старата батерия и да сложите друга.
Обадих се в Тойота да ги питам колко струва нова батерия оригинална, а те ми заявиха „скромната“ сума от 238 евро без монтажа. Обадих се на още няколко места и цените варираха около 100-120 евро. Пак много ми се видя и си поръчах от друго място с по-приемлива цена само за EUR 68,70 с доставката.
Новата е:
Varta 5451570333132 Autobatterien Blue Dynamic B33 12 V 45 mAh 330 A
В събота трябва да е при мен!
което няма нищо общо с батерията, а със спирачките, но явно компа се е побъркал от студ и липса на ток и заради това е тази неадекватна реакция. Светлината на екрана беше слаба и премигваше. Стана ми ясно, че батерията си е отишла. Махнах я и е закачих на зарядното, но то ми дава, че батерията не може да се зареди, което значи, че тотално е умряла. За толкова време, че успя да изкара без някога да е напомняла за себе си съм доволен.
Ето я смъртницата
Закачих друг акумулатор, защото няма как да заключа колата. Понеже е 2 пъти по-голям и не влиза на мястото на оригиналния го свързах с кабели за подаване на ток и така успях да заключа колата, иначе не става с ключа. Кофтито, което се получи е, че 5-тата врата при паднал акумулатор няма отваряне. Така, че на някой, ако му се случи да знаете да не е затваряте и да подложите нещо да не се щракне, че ще трябва да смъквате седалките и да се правите на йога, като мен, за да махнете старата батерия и да сложите друга.
Обадих се в Тойота да ги питам колко струва нова батерия оригинална, а те ми заявиха „скромната“ сума от 238 евро без монтажа. Обадих се на още няколко места и цените варираха около 100-120 евро. Пак много ми се видя и си поръчах от друго място с по-приемлива цена само за EUR 68,70 с доставката.
Новата е:
Varta 5451570333132 Autobatterien Blue Dynamic B33 12 V 45 mAh 330 A
В събота трябва да е при мен!
- mfandakov
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Твоята е AGM,a тази Varta не е,или се бъркам.
https://www.yuasa.co.uk/batteries/hj-s46b24r.html
https://www.yuasa.co.uk/batteries/hj-s46b24r.html
И дойдоха времена нелепи,
в които
крадци.....управляват слепи.
Радой Ралин.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Не пише да е AGM, но това в случая няма значение. Хората си карат с тази батерия години наред и нищо им няма на колите. И на Приус 2 и 3 става и като цена е в пъти по-евтина от оригиналната, а върши същата работа. Никъде не прочетох някой да се е оплакал, че бързо му е умряла. Има и рецензии под обявата в Амазон. Преди да купя нещо обикновено ги чета. Всичките са отлични. Дори това може би е една от малкото Варти, които имат толкова добри отзиви. Както и да е ще видим. Ако има някакъв проблем или умре бързо задължително ще напиша отзив в Амазон и тук за Varta 5451570333132 Autobatterien Blue Dynamic B33 12 V 45 mAh 330 A.
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Винаги ако акумулатора е в купето, се слага AGM от гледна точка на безопасност... Първо няма такива изпарения, и второ - при евентуална авария няма опасност да протече електролит...
Щом казваш, че е в багажника в еднообемен автомобил, навярно това е причината да се използва AGM...
При вас няма ли някъде по-удобен терминал за подаване на напрежение (тогава ще можеш да си отвориш петата врата)?
Да, 240Е е малко идиотска цена за акумулаторче 45Ач (едва ли е мАч както си писал ). Тук гледах моя дето е AGM 100Ah е на примерно същата цена...
Щом казваш, че е в багажника в еднообемен автомобил, навярно това е причината да се използва AGM...
При вас няма ли някъде по-удобен терминал за подаване на напрежение (тогава ще можеш да си отвориш петата врата)?
Да, 240Е е малко идиотска цена за акумулаторче 45Ач (едва ли е мАч както си писал ). Тук гледах моя дето е AGM 100Ah е на примерно същата цена...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
А бе човек като иска да му е трудно, няма как да му се обясни да чете малко, пък после да съветва.
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/Lnss8rIMRco[/bbvideo]
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/Lnss8rIMRco[/bbvideo]
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- WoLF
- Мнения: 2723
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 297 пъти
- Получена благодарност: 139 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Играх процедурата преди няколко месеца - ток подавам от батерия отпред на терминалите и си отварям каквото искам (петата врата след загуба на ток се зключва и ако не премине през един цикъл заключване-отключване не иска да се отваря)... Сменена със "сребърен" Бош за 100лв., но всичко ми се наложи да сваля отзад като кори включително отдушника на батерията към калника Старата повече от 10.2 не искаше да вдига, т.е. една заминала клетка и отиде за олово. Симтомите бяха чест отказ да отключи keyless и губене на ток при натиск на спирачката с цел палене. Общо взето разбрах две неща - keyless гълта много ток и колата може да "пали" с 7 волта напрежение
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Има си отдушник, маркуч и газовете се извеждат извън купето.slowtraveler написа: Винаги ако акумулатора е в купето, се слага AGM от гледна точка на безопасност... Първо няма такива изпарения, и второ - при евентуална авария няма опасност да протече електролит...
Щом казваш, че е в багажника в еднообемен автомобил, навярно това е причината да се използва AGM...
При вас няма ли някъде по-удобен терминал за подаване на напрежение (тогава ще можеш да си отвориш петата врата)?
Да, 240Е е малко идиотска цена за акумулаторче 45Ач (едва ли е мАч както си писал ). Тук гледах моя дето е AGM 100Ah е на примерно същата цена...
мАч го копирах от обявата и не съм го погледнал. Прав си, че е сгрешено. Писах на продавача от Амазон да си оправи грешката.
Терминал има отпред при двигателя, но при съборена батерия и друга в която не зная колко ток има, стояла в гаража сумати и време не ми се рискуваше. Ако имах друга кола под ръка да подам ток щях отпред да подам тока естествено. А че цената е идиотска е повече от сигурно. Тойота Германия са идиоти. Такива цени праскат, че ум да ти зайде. А колко са некомпетентни не е истина просто, Служителите им дори не знаят, че Приус е хибрид. Мислят си, че е дизел и ме титат с кой дизелов двигател е колата, за да ми намерят батерия!
Предния път за смяната на въздушната възглавница, като ми записваха времето за срещата пак за дизел ме питаха кой точно двигател бил. Абе някаква трагедия са. Там само за акцийте им ходя и за нищо друго. Отказах се дори и маслото да ми го сменят...
Ти малко по-културно не можеш ли да се държиш?! Преди време ме беше блокирал. К'во стана, липсвах ли ти, че си ме отблокирал ?BOz написа: А бе човек като иска да му е трудно, няма как да му се обясни да чете малко, пък после да съветва.
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/Lnss8rIMRco[/bbvideo]
Я кажи къде си ги чел тези неща! Кажи и другите да прочетат! В книжката не го пише. Нямах време да гледам клипчета и никога не ми се е налагало да я правя тази манипулация. Ако беше заинтересован от форума можеше това видео да го сложиш по-рано, за да го видят колегите и да знаят. Ето на, аз се сблъсквам с нещо и предупреждавам, а ти!? Имало по-лесен начин и тръгваш да си показваш простотията...
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Проблемът не са газовете - и при мен акумулатора е в купето, с изведен отдушник, маркуч и т.н...
Но според официалната информация - АГМ се слага за да се избегне поражения по пътници при евентуално преобръщане и спукване на акумулатор...
За подаване на ток имах предвид да включиш ток само за да можеш да си отключиш задната врата без да ставаш гимнастик
При мен тези терминали задължително се ползват при подобен случай, защото без ток не можеш по никакъв начин да стигнеш до акумулатора
За сервизите в Германия - точно приятел от Германия (в Хамбург е) ми се оплакваше снощи от сервизите на Джип - абсолютна некомпетентност, но затова пък - цифромания А джипа му е съвсем нов и ходи само на ТО
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Хайде бе:
Всеки потребител би трябвало да се запознае предварително с техниката, която използва, за да не става... натъпкан в багажника, да го наречем.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 75 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Има ли някаква причина производителите да слагат акумулаторите вътре в колата? Добре, че на моя хибрид акумулатора е под предния капак.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Причини много - от липса на подходящо хладно място, до нужда от баланс на машината (например става голямо тегло отпред и започваш да се чудиш какво да изместиш по-назад за да достигнеш до поносима реакция при управление...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 9 госта