[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/
- slowtraveler
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 151 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/
Относно хибридния 4х4 - преди седмица бяхме из снежните балкани с приятел, който бе с RX400h...
Предишните ми впечатления бяха, че се държи като отчетливо предноприводен автомобил - малко повече газ, и предницата се е поднесла...
Ама сега в снега ме учуди, че с цялата тази електроника и уж 4х4, лексъса се оплете като пате в калчища при съвсем малко по-дълбок сняг...
Въртеше гумите само колкото да успее да се окопае... А види ли зора - явно на електродвигателчето на задния мост не му стига мощността, и периодично спираше да ги върти (за да успее да окопае предницата )...
Така, че имам известни съмнения относно нуждата от 4х4 на тойотския хибрид - там предимствата са другаде...
Предишните ми впечатления бяха, че се държи като отчетливо предноприводен автомобил - малко повече газ, и предницата се е поднесла...
Ама сега в снега ме учуди, че с цялата тази електроника и уж 4х4, лексъса се оплете като пате в калчища при съвсем малко по-дълбок сняг...
Въртеше гумите само колкото да успее да се окопае... А види ли зора - явно на електродвигателчето на задния мост не му стига мощността, и периодично спираше да ги върти (за да успее да окопае предницата )...
Така, че имам известни съмнения относно нуждата от 4х4 на тойотския хибрид - там предимствата са другаде...
Последно промяна от Akima на 04 Фев 2017 17:30, променено общо 1 път.
Причина: Разделена тема.
Причина: Разделена тема.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ivied
- Мнения: 306
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /
да, в сняг, ама колко сняг? 10-15-20 см? Няма да го навирам зорлем в снега, щото в белите държави неизчистени пътища няма...
и няма друг автомобил, който да гори под 7 л. на 100 км/ вкл. и с 180 по аутобан... 2.5 мотор на Лексъс, 197 к.с...
и няма друг автомобил, който да гори под 7 л. на 100 км/ вкл. и с 180 по аутобан... 2.5 мотор на Лексъс, 197 к.с...
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
- slowtraveler
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 151 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /
Колега, обясни ми тогава преимуществата на това 'асиметрично' 4х4 (т.е. основен преден мост със съвсем слабичък заден мост) по добре почистени пътища
Снега в участъка бе почистен до около 20-30см...
Както казах по-рано - съвсем не оспорвам преимуществата на хибрида, обаче нещо ми се губи 'преимуществата' конкретно на неговото 4х4 - и 4х2 би свършило прекрасно същата работа, че и ще е по-леко
Снега в участъка бе почистен до около 20-30см...
Както казах по-рано - съвсем не оспорвам преимуществата на хибрида, обаче нещо ми се губи 'преимуществата' конкретно на неговото 4х4 - и 4х2 би свършило прекрасно същата работа, че и ще е по-леко
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- JulianoG
- Мнения: 91
- Регистриран на: 04 Фев 2012 04:39
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /
С това хибридно AWD ще стане много офтопик. За мен е безценно по заледените квартални улици, по наклоните из Бояна, Симеоново и т.н., където ти трябва само малко въртящ момент - колкото да отлепиш по баира. Не забравяйте, че става въпрос за "паркетник" все пак.
- BOz
- Мнения: 4290
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /
Явно пропускаш факта, че това не е автомобил, който има оф-роуд програми. И всеки такъв паркетник му спира задния мост да се върти от време на време. Не е въпрос за мощност в случая.slowtraveler написа: Ама сега в снега ме учуди, че с цялата тази електроника и уж 4х4, лексъса се оплете като пате в калчища при съвсем малко по-дълбок сняг...
Въртеше гумите само колкото да успее да се окопае... А види ли зора - явно на електродвигателчето на задния мост не му стига мощността, и периодично спираше да ги върти (за да успее да окопае предницата )...
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 151 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /
На Кашкая не му спира, пък си е обикновен паркетник... Дори Дъстъра би издрапал на заден мост през този участък (да, и той е с 'паркетната нисанска система')... Предполагам и другите паркетници с механична връзка на мостовете са по същия начин, и спират само ако има някакъв проблем (например прегряване на муфа и т.н.)...
Впечатленията ми бяха и заради предишни шофирания в дъжд на РХ... Големия дисбаланс по мостове (сигурно 240 / 60к.с. ? ) прави усещането за помощта на задния мост незабележима - предницата си сее налявно и надясно... Това - на асфалт по булевард - въобще не става въпрос за офроуд, а въобще за ползата от такъв тип AWD....
Предполагам на РХ-са са го сложили за да кажат, че общата мощност е по-голяма (не е стигало място/тегло или още нещо на МГ1 & МГ2, и са решили да сложат още един двигател отзад?)...
Това е и причината да смятам, че за С-HR би било излишно (без никакво преимущество) поставянето на такова 4х4 (и това - при условие, че станах голям любител на 4х4 )
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- JulianoG
- Мнения: 91
- Регистриран на: 04 Фев 2012 04:39
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /
На хлъзгаво максималната мощност няма никакво значение и дори 10к.с. Може да са достатъчни ако са на правилното колело. Още повече, че задвижването с електромотори може да е много по-прецизно от който и да е ДВГ. По-скоро е въпрос на настройки на системите против буксуване и контрол на въртящия момент. Старият ми GS450h се справяше много добре с приплъзването и дори на лед трудно превърташе гумите повече от половин оборот въпреки 339-те расови кончета. За разлика от RX/NX, които дори няма да ме учуди ако диференциалите не са самоблокиращи.
Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /
Май и от УАЗ им се падат роднини. https://auto.mail.ru/article/63751-kros ... rafirovat/ufer написа:Тези снимки ме развеселиха... Дизайнерите на Тойота и Нисан трябва да са първи братовчеди!
Corolla Liftback 2000г. 4Е-FE GAZ
- slowtraveler
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 151 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /
JulianoG, напълно съм съгласен с теб... Затова и споделих искреното си учудване от държането на хибридния RX (диференциалите не са самоблокиращи). Не изключвам стандартния RХ да има добро поведение - не съм го пробвал...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4290
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /
Само това съмнение от твоя страна мисля, че сам се досещаш, че проблема не е в липсата на мощност. Или според теб да кажем 60кс не са достатъчни за превъртане на колело върху сняг? За пример Приуса ми само на батерия, демек ограничение под 25кВ мощност, успява да превърти моста върху чист асфалт. Какво говорим за сняг въобще. Очевидно си предубеден към такъв тип задвижване. Особено върху сняг. Да, съгласен съм с поведението, че не е балансирано, предвид мощностите, ама точно за поведение на сняг, за мен единствената причина е програмното обезпечаване на системите.
Ето ти примерно "твърда" връзка, както се изказва, да олицетвори мнението, което дадох:
[bbvideo=560,315]http://www.youtube.com/watch?v=7S2K7Y8jyMM[/bbvideo]
Както се вижда и спрямо твоето мнение, спира задния мост точно, колкото да се окопае.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- Akima
- Мнения: 7128
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/
Съжалявам, че нямам ресурс да подаря на всички ви по едно Subaru и да се успокоите...
За мен разработката на правилното HSD Powertrain ECU още дори не е на фаза Beta - нищо, че ги продават като "готови" продукти отдавна.
@slowtraveler
Да видим дали ще ме разбереш:
Lexus RX / Lexus RX 450H User Manual / When driving / Driving procedures / Hybrid transmission
За мен разработката на правилното HSD Powertrain ECU още дори не е на фаза Beta - нищо, че ги продават като "готови" продукти отдавна.
@slowtraveler
Да видим дали ще ме разбереш:
Lexus RX / Lexus RX 450H User Manual / When driving / Driving procedures / Hybrid transmission
- slowtraveler
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 151 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/
Предубеден съм към конкретното задвижване, защото не виждам в какъв момент би ми помогнало в сравнение с 4х2...
Точно защото не е балансирано...
А мощността я споделих, защото същото небалансирано поведение усещам и при мокър асфалт, при който мощността на задното двигателче твърдо не стига да превърти гуми, или поне да доближи до превъртане на гуми (т.е. да отдаде максималната възможна мощност към гумите при даденото сцепление), докато на предния мост с хвърлени 200+к.с. превърта с лекота...
Акима, я виж клипчетата с RX450h в дълбок сняг - предполагам ще ме разбереш
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4290
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/
Според мен точно в ситуация с ниско сцепление би помогнало в пълна сила, като "стандартно" 4х4. Ако сцеплението е ниско, кел файда, че с твоя джип може да отдадеш 200 коня на колелата (примерно), като сцеплението се губи още на 20.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- Akima
- Мнения: 7128
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/
Клипчетата съм ги гледал, че гледал, но хубавите "работи" не стават с гледане.
Питам дали е бил активиран правилният режим при влизане в пряспата/през вратата/ - сподели, че колата е новозакупена - т.е. не знаем дали собстниците са запознати с всички опции на менюто?
- slowtraveler
- Мнения: 4918
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 151 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/
Аааа - не... Този новозакупения бе друг (макар и на същото място ).... А 'тествания' бе взет някъде 2007г чисто нов (американка)... Но е 400h, а не 450h - там не знам дали го имаше този режим в менютата...
BOz, и аз това казвам... При ниско сцепление логиката на сработване е най-важната - там не е важна мощността... Затова и заради 'лява' логика това задвижване въобще не помага както 'стандартно' 4х4....
Поне в това се убеждавах при различни условия (и то съвсем далеч от офроуд)... Иначе като чиста мощност Лексъса е по-мощен от джипката... Ама кел файда от такова 4х4, щом не може да предаде правилно мощността към гумите и само се заравя ?
Дали се МОЖЕ да се управлява по-умно - със сигурност - както писах по-горе - напълно съм съгласен с JulianoG, че електромоторите могат да се управляват много по-прецизно и бързо от механиката...
Но фактите са си факти - наблюдаваните от мен хибриди се държаха много далеч от 'прецизно и умно' управление...
В дъжд бях настъпвал юнашката Инфинити M35h, което си е с чисто задно предаване - въпреки доста по-голямата мощност, бе много по-прецизно като управление, въпреки, че е 4х2...
BOz, и аз това казвам... При ниско сцепление логиката на сработване е най-важната - там не е важна мощността... Затова и заради 'лява' логика това задвижване въобще не помага както 'стандартно' 4х4....
Поне в това се убеждавах при различни условия (и то съвсем далеч от офроуд)... Иначе като чиста мощност Лексъса е по-мощен от джипката... Ама кел файда от такова 4х4, щом не може да предаде правилно мощността към гумите и само се заравя ?
Дали се МОЖЕ да се управлява по-умно - със сигурност - както писах по-горе - напълно съм съгласен с JulianoG, че електромоторите могат да се управляват много по-прецизно и бързо от механиката...
Но фактите са си факти - наблюдаваните от мен хибриди се държаха много далеч от 'прецизно и умно' управление...
В дъжд бях настъпвал юнашката Инфинити M35h, което си е с чисто задно предаване - въпреки доста по-голямата мощност, бе много по-прецизно като управление, въпреки, че е 4х2...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ivo Dobrich и 64 госта