Тойота за семейна кола

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Iliyа Damyanov
Мнения: 285
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 79
Местоположение: Мюнхен

Тойота за семейна кола

Мнениеот Iliyа Damyanov » 28 мар 2017 16:07

BOz написа:Източник
Iliyа Damyanov написа:Източник Ако се говори за остатъчна стойност се чудя кой би си купил 8 годишен хибрид?

Аз.

п.п. Да не си карал Е-класата, която е с матричните лед светлини? Защото те нямат нищо общо с тия в Тойота. tooth.gif
А нали разбирате, че тия лед светлини са малко нож с две остриета. Хайде за нов автомобил става. Ама като си остарее като Приус да кажем в момента, то те са светили вече 7-8 години да кажем и като изгорят цената им е съизмерима с един масов лек автомобил на старо. Не е като да си смениш просто ксеноновата крушка. :D

Нямам представа дали са матрични ама правят ден. Напрактика са постояно дълги и ако има коли насреща минават на къси сами ама пак е ден и в завоите също осветяват. Със зрението не съм закъсал ама с годините си отслабва а с тия фарове много добре се вижда. Относно ксеноните нямам никаква представа как какво се сменя. Приятел си сменя ксенона на Мерцедеса и му излезе 360 евра за късите на единия фар с баласта. (не знам какво точно е баласта и дали винаги се сменя с крушката , даже щях да копая в съответния раздел)

Иначе за хибрид втора ръка на около 8 години не съм разсъждавал задълбочено и ще се радвам да споделиш аргументи. Мене ме притеснява стойноста при подмяна на акумулаторния блок. Дали си заслужава инвестицията?

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1621
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 166
Местоположение: София

Тойота за семейна кола

Мнениеот BOz » 28 мар 2017 18:18

То баласта е едно на ръка. И при диода го има баласта (това е електрониката, която управлява/пуска светлината, най-просто казано), който може да го смениш, ама като изгори крушката (диода) директно сменяш целия фар.
Относно светлините за мен диода е уникално нещо, но само ако е матрична системата. Ако е стандартна, като на Ауриса да кажем, то това е един минус, защото реално не ти дава нищо различно от един стандартен ксенон. А както казах цената при повреда на източника на светлината струва много пари - от порядъка на 2к лева по непотвърдена информация.
С матрични светлини съм се возил в БМВ и съм карал Астра. Ето при Астра как работи:
https://www.youtube.com/watch?v=RkPyrVxx7OE
Ако колата има такива фарове като опция и не ги вземеш, за мен това е недопустимо. Уникално нещо в сравнение със стандартните къси-дълги.

Относно хибрида - то няма много какво да му мислиш. Там нещото, което ще умре е батерията, която е малко по-скъпа от алтернативна автоматична скоростна кутия, която със сигурност отново ще умре. За това сам си преценяваш - искаш автомат или хибрид, готов си да си посрещнеш бъдещия ремонт, рано или късно. Ако те е страх от хибрида или автомата, то може да заложиш на сигурно на Дачиа за 12к нова, с 5 години гаранция. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

nowyaris
Мнения: 4044
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 46
Местоположение: Русе

Тойота за семейна кола

Мнениеот nowyaris » 28 мар 2017 18:21

Колежката си е приготвила двадесеттина хиляди евра за кола . Вие сега почвате - "Ама тоз Мержан,ама тоз хибрид,ама тва,ама онова...." .Давайте съвети в рамките на финансовите възможностти и семейните нужди на Колежката . Така или иначе със посочената от нея сума нов хибрид не ще купи. Надали ще се спре и на най-високия клас оборудване на Аурис или Корола. При всяко положение най-вероятно в посочената от нея сума са включени и разходите по първоначална регистрация - около приблизително едни 1000 евра. Така че ......... Ако някой Колега е закупувал наскоро чисто нова Тойота от дилърите за около 20 хиляди евра , нека той да каже.Иначе я объркваме жената...... :thumbsup:
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
Енев
Мнения: 103
Регистриран: 05 апр 2016 16:59
Репутация: 18
Местоположение: София

Тойота за семейна кола

Мнениеот Енев » 28 мар 2017 20:34

1. Такса за отпускане на кредита - 1,5% от финансираната сума(беше)
2. Такса за регистрация в КАТ - 250лв.
3. Първоначална вноска
4. 1/4 вноска или цялата вноска Каско
5. Гражданска отговорност(не съм сигурен дали ставаше на изплащане).

Ако си я купувате направо с кеш, 1 и 3 отпадат и се заменят с цената на колата, но тогава може да има други такси, за които все още не знам.
Сумите на 4 и 5 зависят от избора на застраховател.

Май това е за начало.

6. Да си купите гумени стелки :whistle:
Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!

Auris Hybrid Touring Sports 2016

GSY
Мнения: 7
Регистриран: 16 мар 2017 18:46
Репутация: 0
Местоположение: Bulgaria

Тойота за семейна кола

Мнениеот GSY » 28 мар 2017 22:41

Предвид , че става въпрос за смейна кола - hatchback-a е по-орактичен от sedan-a ;)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12315
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Тойота за семейна кола

Мнениеот slowtraveler » 29 мар 2017 07:16

Твърдо не съм съгласен - всичките хечбеци, които съм карал са били с по-малък багажник от седаните... Да, просвета на багажника е по-голям при хечбека, но пък събира по-малко багаж...

П.С. моля конкретизирайте 'Местоположението' в профила си - целта на това поле е да се информират колегите от коя част на България са, и съответно да могат да помогнат при нужда със съвет за Вашия район...
Или пък да си направят изводите какво става във Вашия район от страната при други мнения..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 391
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 64
Местоположение: Ловеч

Тойота за семейна кола

Мнениеот e 10 » 29 мар 2017 09:46

Багажникът на хетчбека е по-малък от на седана, но само в нормално положение. Кой седан може да натовари 3-метрови первази за паркет rolleyes.gif ?
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1031
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Тойота за семейна кола

Мнениеот Airfan » 29 мар 2017 09:59

e 10 написа:Източник Багажникът на хетчбека е по-малък от на седана, но само в нормално положение. Кой седан може да натовари 3-метрови первази за паркет rolleyes.gif ?

Всеки, на който му падат облегалките на седалките или има отвор за ски по средата?
Изображение

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 102
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 12
Местоположение: София
Контакти:

Тойота за семейна кола

Мнениеот peterhr » 29 мар 2017 10:03

Не всеки :)
При мен падат лява и дясна облегалка, но в подлакътника няма отвор за ски. А на по-предишната кола, модел 1993г - имаше tooth.gif
Ски ясно, че няма да сложа в купето, ама е икономисана една малка вратичка в Королата.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
Vaniosl
Мнения: 23
Регистриран: 19 ное 2016 13:33
Репутация: 0
Местоположение: Раковски

Тойота за семейна кола

Мнениеот Vaniosl » 29 мар 2017 10:26

Нека да погледнем от друга гледна точка на багажника,хем мен ме интересува,а и хем и колежката ще се ориентира по-лесно.В кой багажник ще може да се събере без проблем детска количка и да остане място и за други неща?Както ви чета излиза,че багажника на Ауриса е по-голям и по практичен от на Королата.Според мен за куфари и сакове и двата ще са достатъчни,но въпроса е за големи и обемисти предмети,кой е по удачния избор?

П.П.То аз в едно комби на което като му бутнеш задните седалки става цяло легло съм му товарил цяла детска кошара е разглобена но все пак :) .

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 102
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 12
Местоположение: София
Контакти:

Тойота за семейна кола

Мнениеот peterhr » 29 мар 2017 10:53

За детска количка, колело - задължително комби - най-лесно е.
В Королата може да се сложи детска количка, може и колело 16" с помощни колела.
Но все пак според мен в хечбек-а по-лесно ще се товарят количка или колело.

Аз в комбито слагах моето колело - 26".

ПП: Като сме на тема Аурис и Корола, някой може ли да разкаже като на новак в темата Тойота (визирам себе си) някои дреболии?
На мен ми се струва, че Ауриса се води по-премиум модел от Королата. Излиза, че има малко повече екстри, пък реално е по-малко купе, по-малко междуосие, по-малко вътрешно пространство. Така ли е наистина?
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12315
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Тойота за семейна кола

Мнениеот slowtraveler » 29 мар 2017 11:45

В багажника на Маздата със свалени надолу задни облегалки събирах багажа на двамата със съпругата (нейния си е доста голям) и два велосипеда 26" с откачени и прибрани пак в багажника предни гуми...
Седанче...
Мъкнал съм около 3м греди ли бе или някави дъски - предната седалка полегнала до долу, задните облегалки свалени надолу.
Друг негатив на хечбека - шума от задните гуми е доста по-отчетлив..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Georgepetrov137
Мнения: 195
Регистриран: 20 мар 2010 12:45
Репутация: 6
Местоположение: Бургас

Тойота за семейна кола

Мнениеот Georgepetrov137 » 29 мар 2017 11:58

Но седана не става за риболов... :)
Toyota Auris 2010 1.33 Dual VVT-i

Потребителски аватар
Рошко
Мнения: 896
Регистриран: 09 ное 2008 14:41
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Тойота за семейна кола

Мнениеот Рошко » 29 мар 2017 21:07

peterhr написа:Източник На мен ми се струва, че Ауриса се води по-премиум модел от Королата.

Auris-ът не се води по-премиум модел. Той си е чисто и просто Корола хеч, но след Е12 Тойота решават да преименуват хеча в Аурис, целейки се в по-младата "публика", тъй като на Королата й се носи славата на "бабешка кола". От там, за да привлекат по-младото поколение, преименуват модела. В същото време пък в Австралия Auris-ът продължава да се продава като Корола, понеже австралийците били традиционалисти и купували само познатото, та за там името остава Corolla, за да не допуснат отлив на купувачи.

А какво е по-различното в оборудването на Аурис-а, което го няма в Королата? Изключвам стъкления покрив, ЛЕД фаровете, които се появиха като опция с пускането на Auris facelift, който пък се появи (мисля) след фейса на Королата и подозирам, че в следващата Корола ще ги има и паркинг асистента.Нещо друго има ли в Аурис, което да го няма при Корола?
Последна промяна от Рошко на 29 мар 2017 22:56, променено общо 1 път.
Изображение Toyota Auris HSD 2015 Facelift Powered by 豊田 佐吉 and 豊田喜一郎
Изображение

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 102
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 12
Местоположение: София
Контакти:

Тойота за семейна кола

Мнениеот peterhr » 29 мар 2017 21:47

Примерно:
- лупи на фаровете
- точно паркинг асистента. То на Королата вече има фейслифт, така че остава във следващата версия да го има.
- също панорамен люк или стъклен покрив. При седаните обикновенно има люк, тук не се предлага.
- Тойота Сейфти Сенс или както се казваше опцията с камерите и лазерите да предупреждава. При Аурис е включено дори и в най-ниското ниво.
- кий лес го, в Аурис го имаше в по-ниско ниво на оборудване.
- круиз контрола също е едно ниво по-рано.
Сигурно има и много други неща. Все са дребни, като цяло такова впечатление ми направи.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта