Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Xpucmo
Мнения: 4
Регистриран: 10 юли 2017 18:09
Репутация: 0
Местоположение: София

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Мнениеот Xpucmo » 28 юли 2017 15:39

А какви са ви впечатленията, колко икономично се кара с темпомат?

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12669
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот slowtraveler » 28 юли 2017 17:16

Противоречиви...
Плюсовете му са удобство и поддържане на постоянна скорост, без увличане в посока нагоре.
Минусите - не използваш особеностите на релефа... Например да ускориш малко преди изкачване и т.н...
При равен терен не виждам негативи... Но при неравен и със завои - там често го изключвам...
Горното - минусите и плюсовете да се смятат и като минуси и плюсове в план икономия...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 299
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот Iliyа Damyanov » 28 юли 2017 19:29

При мене на темпомат резултата е винаги по-икономичен защото някак си кракът ми се отпуска върху педала.

Всъщност темпомата го ползвам само магистрално и мисля ,че ми е спестил доста глоби. Безценен е за дълги дистанции монотонно каране. Относно D-CAT 177коня алгоритмите а може би и предавателните числа не са много изпипани. При ограничения 30 , 50 и 80 няма подходяща предавка с която да си в икономичен режим. Или няма сила или оборотите са доста. Над 120 пък отваря още три гърла и често при изкачане по борд на 5-та е по-икономична. С времето успях да докарам смесено около 7,5 разход лятото. Зимата под 8,0 е чудо което не съм виждал заради късите разтояния около 8-10Км. Карам я постояно студена и не може да загрее и като влезе явно студена в регенерация получавам адреналинов шок.

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1029
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 28
Местоположение: Варна

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот memorex » 28 юли 2017 19:37

С риск да вляза малко в offtopic.gif ще кажа че темпомата сваля най-вече при автоматик и че в Бг трудно се вписва като екстра щото такива са ни магистралите и шофьорите.
RAV 4, 2.2 D-4D, 136 hp, none DPF

Iliyа Damyanov
Мнения: 299
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот Iliyа Damyanov » 28 юли 2017 20:23

memorex написа:Източник С риск да вляза малко в offtopic.gif ще кажа че темпомата сваля най-вече при автоматик и че в Бг трудно се вписва като екстра щото такива са ни магистралите и шофьорите.

Не мога да споря , верояно си прав. Но лично при мене Германия , Австрия , Словения , Хърватска , Сърбия , България ....Калотина -Варна и на обратно , на темпомат ми идва по-нисък разхода защото без темпомат много плавам в скороста а D-CAT-та е капризен. При автомата със сигурност има повече ефект. Аз слагам 6-та и „лягам да спа“.

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1029
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 28
Местоположение: Варна

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот memorex » 28 юли 2017 20:53

Сигурно си прав.То от автомобил до автомобил ,СК и Двг има разлика.Сега видях и мнениено на Слоу за терена и го потвърждавам щото съм гледал и винаги гледам економайзера когато правя статистика.Интересно че и на първата ми тойота преди 25 години също имаше икономайзер т.е.индикатор за разхода на дисплея .
П.С.Като пиша от телефона все ми се грешат буквите в роста колкото и да се сталая
RAV 4, 2.2 D-4D, 136 hp, none DPF

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12669
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот slowtraveler » 28 юли 2017 21:03

Относно дали е нужна екстра - явно доста съм свикнал с него, защото ми липсва при пътуване... Онзи ден едно от БМВ-тата нямаше темпомат и първо ми бе терсене по магистралата, а след това - и по обикновения път...
По магистралата скоростта започна да плава и трябваше да повиша вниманието (джипката има и някаква адаптация, та дори и без включен темпомат гледа да не ти променя темпото ако не искаш - компенсира наклони до определена степен)...
В града също го ползвам много често... Иначе ми напомнят да го включа с палка :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1713
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот BOz » 29 юли 2017 17:18

offtopic.gif
И аз гледам да го ползвам постоянно. Градско, извънградско, навсякъде, където мога. Само ме е яд, че няма да кажем 2-3 позиции с памет, като на седалките, че извънградско с тия ограничения, само го променям и ме дразни това. tooth.gif

п.п. Май не мога да се сетя за нито един път, за който да съм превишил скоростта с крак, различна от желаната от мен. За това ми е много трудно да разбера някой, който казва, че си карал със 100 и изведнъж поглеждал километража и бил със 140. Това означава, че не се внимава в пътната обстановка и не се следят показанията на автомобила постоянно. Да не говорим, че и скоростта се усеща, обороти на двигателя и т.н.
Примерно като си карам автомата, то когато тръгне да превключва скоростите, винаги очите са ми в оборотомера и скоростомера и "чакам" превключването да се случи. Или ако по някаква причина изпусна момента, веднага след като усетя превключването мятам един бърз поглед на оборотомер/скоростомер и тяхното съотношение. Луда работа. stretcher.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 366
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 49
Местоположение: Пловдив

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот mfandakov » 29 юли 2017 19:38

Много натоварващо това колега което правиш,аз познавам един който при разминаване се вглежда в номерата на колите в отсрещното платно.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12669
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот slowtraveler » 29 юли 2017 23:04

BOz написа:Източник Май не мога да се сетя за нито един път, за който да съм превишил скоростта с крак, различна от желаната от мен. За това ми е много трудно да разбера някой, който казва, че си карал със 100 и изведнъж поглеждал километража и бил със 140.

Аз съм превишавал и то многократно... Обикновено при плавно ускорение... Например 55-72 (според радара :) ) за 10-15 секунди... Или 140-160 за двадесеттина секунди...
Първият път карам нощем по пуст булевард... Отпуснал съм газта и се влача съвсем спокойно... Но има една чупка на пътя, която явно ме е поускорила... И оборотите са скочили от 1500 на 1800... И двете стойности на Маздата бяха практически неуловими ако си пуснал музиката нормално...
Или пък на джипката оборотите скочили от 2200 на 2500 - ами леко надолнище може да докара до този ефект... Е да, ама скоростта се е променила от 140 на 160, дори и да няма динамика... Или пък 1200об/мин с лека газ спокойно стават от 55 на 85км/ч с неусетно превключване (превключвания в диапазона 1200-1400об/мин)...
И точно заради това ползвам много често темпомата - така не мисля за ограничения...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1713
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот BOz » 29 юли 2017 23:32

Не знам, не мога да те разбера, както казах.
Аз като карам обикновено гледам стрелката на оборотомера дали ми се променя от "докосване" на чертичката на скалата до заставане върху самата чертичка (съвсем примерно). Демек за отместване от 1мм да кажем го виждам. И така наблюдавам колата постоянно. Да вдигна от 1500 на 1800 оборота без да разбера за мен е немислимо.
За това както казах, сигурно на 90% от всички превключвания на автомата ги наблюдавам и върху оборотомера. Както си ускорявам си гледам 1-ва, 2-ра, 3-та, 4-та, 3-та, 4-та... И така постоянно. Както казах може би ми е проблем някакъв. Отпускам педала на газта и чакам дауншифта на всяка предавка. Примерно нали кутията се самонагласявва спрямо пътя и т.н. И примерно ме дразни, че решава да задържи на някаква скорост по-дълго време, вместо да мине на следваща предавка. Все си казвам, че ще я изчакам да ѝ "мине", ама така чакам 4-5 секунди и минавам на ръчен режим да ѝ помогна по-бързо да ѝ "мине". И така всяко превключване го чакам и по тази причина знам на точно колко км/ч превключва. И дори да не наблюдавам оборотомер-скоростомер, то пак чакам превключването с ухо/тяло. И така броя скоростите. А бе малко луда работа. Добре, че ми реди само 6 скорости, че ако бяха повече, може да ги изпускам. Но пък от друга страна това явно ми дава много добро усещане и за скоростта, с която се движа. tooth.gif
В този ред на откровения Приуса ме облекчава много в това отношение. Но там с тия стрелки на енергията кое на къде отива и как използвам енергията, понякога е още по-сложно за следене. stretcher.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12669
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот slowtraveler » 29 юли 2017 23:43

При нормално шофиране в града както казах автоматика сменя предавки между 1100 и 1300-1400об/мин... Когато към това добавиш и 'умната' функция, която отключва хидротрансформатора, и решава, че няма да премине на долна предавка, нещата стават прекалено комплексни... Например колата се държи като на 2-ра предавка, ама тя си е на трета и при леко ускорение оборотите не се променят...
След това почваш да броиш, ама до осем, през което време скоростта се е променила от 0 до 65-70км/ч....
Да, ако гледаш само оборотомера - ще разбереш разликата... То и километража да гледаш постоянно - ще забележиш разликата... Но ако известно време гледаш навън - спокойно можеш да прескочиш скоростния режим, особено при добро обезшумяване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1713
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот BOz » 29 юли 2017 23:58

Ами както казах, то и да нямам предавки, пак не ми се случва да се отклоня от желаната скорост.
Примерно на Приуса, където нямам предавки и мога да карам от 40 до 80 с едни обороти, то имам километраж все пак. И ако трябва да карам със 70 примерно, то си следя километража постоянно заедно с моментния разход. Така връзвам най-лесно терена на пътя, което да ме води вътрешно дали да натискам педала на газта или да го отпусна. И километража понеже е дигитален нещата стават още по-яко, защото обикновено отбелязвам отклонението ми с 1км/ч от желаната скорост.
Както казах не мога да се сетя един път да съм бил изненадан от скоростта, с която се движа.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12669
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот slowtraveler » 30 юли 2017 09:30

Чакай сега - дали можеш да коригираш скоростта - разбира се можеш... Дали гледаш постоянно таблото - ами - не, а през няколко секунди... Дали през тези няколко секунди се променя скоростта - разбира се че се променя...
Колкото по-динамичен е автомобилът, толкова повече може да се промени...
От друга страна - при 'лежерните' автомобили също може да получиш този ефект поради друга причина - нещата се случват достатъчно бавно... Съответно ти се убеждаваш, че при поглед през 10 сек практически нещата се изменят минимално..
И разреждаш погледите като повече време обръщаш на по-важното - какво става оттатък стъклото...
Последният път когато 'изпуснах' скоростта бе при рязка промяна на външните условия, при което имаше нужда от достатъчно внимание 'навън'.... Според мен отпуснах донякъде инстиктивно газта... Дефакто следващият поглед върху скоростомера секунди след това бе с 20км/ч отгоре...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
wolfram
Мнения: 7
Регистриран: 31 авг 2016 18:44
Репутация: 0
Местоположение: София

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Мнениеот wolfram » 30 юли 2017 15:34

tora написа:Източник Ако целта е намаляване на разхода, отговора е във въпроса - движение с ниска скорост. Моята е с по-малкия двигател 101 к.с., карам я вече около 20000 км и средния разход ми е 7.2 от както съм я взел, не е зануляван. Не знам каква е скоростната кутия, ако е ръчна- превключвай скоростите според индикаторите.


Ами занулявам си го преди всяко пътуване. Сега със средна скорост 140-160 от София до Хасково ми даде 7.5 краен резултат. Със сигурност има значение начинът на каране, скоростната ми кутия е ръчна и гледам да "слушам" индикатора, когато мигне, но не всеки път и не толкова чинно.

Колкото до бензина, пак да попитам, някой да има наблюдения относно конкретна бензиностанция? За 95 октана става въпрос, другият ми идва в повечко вече.


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта