MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
dgbonev
Мнения: 18
Регистриран на: 23 Авг 2017 12:50
Местоположение: Сливен

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dgbonev » 24 Авг 2017 08:46

Здравей mfandakov, значи относно червената лампа никога не е светвала,даже и при първата смяна на съединителя.В Тойота Сливен няма компетентен,който да ми каже какво става по скоро тръгвам по трудния път да си разбера проблема с твоя помощ(благодаря предварително),технически грамотен съм и автомобилите и ремонтите по тях са ми хоби :D .Днес трябва да е сглобена колата и почвам с кабела да видя за какво става дума...ще проверя и кои номер е блока за управление и ще пиша пак!

dgbonev
Мнения: 18
Регистриран на: 23 Авг 2017 12:50
Местоположение: Сливен

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dgbonev » 25 Авг 2017 09:51

Привет колега mfandakov след като бе зглобена колата с новия съединител и всичко направено по предписанията в по предните коментари за смазка на вилката ..и регулиране на актуатора,бе направена инициализация и съм ти снимал DATA LIST преди нея,след нея и след 1км шофиране и 3км шофиране.Колата се държи добре,когато се кара кротко сменя скорости на около 2000-2500 оборота и е всичко плавно...,но когато искам да ускоря рязко сваля от Е4 примерно на Е2 ускорява и когато трябва да смени като върна газта леко колата не всеки път минава на Е3 ,ами минава директно на Е4 или Е5. Изображение.Ще покарам няколко дни и пак ще пусна едни снимка за да коментираме...Благодаря предварително!
Прикачени файлове
след 1км шофиране.jpg
след 1км шофиране.jpg (218.08 KiB) Преглеждано 1915 пъти
преди инициализация.jpg
преди инициализация.jpg (232.44 KiB) Преглеждано 1915 пъти
след инициализация.jpg
след инициализация.jpg (227.04 KiB) Преглеждано 1915 пъти
след 1км шофиране.jpg
след 1км шофиране.jpg (218.08 KiB) Преглеждано 1915 пъти

todor87
Мнения: 188
Регистриран на: 04 Яну 2010 21:39
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от todor87 » 25 Авг 2017 13:01

Това, че не минава през 3-та е нормално. Сменя според скороста, която си развил. Хубаво е да на направиш и калибровка на скоростите.
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... w009x.html
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 25 Авг 2017 16:13

Колегата todor87 е прав,това прескачане на скоростите е много по различно от първият ти пост където казваш
dgbonev написа: Отначало беше всичко прекрасно...но след 5000км започна да сменя скоростите без никаква логика на светофар при потергляно по бързо от 1-ва скорост включва 4-та скорост или 5-та скорост.
Това са два различни неща,параметрите на Data Lista след ини. са супер.Преди ини. са кофти,но това се дължи на не много плътно поставеният актуатор,или самият актуатор не е бил в "сервизен" режим.
Това прескачане при този случай си е напълно в реда на нещата,за това този режим се води Е ,а не S просто блока разбира че вече си на скорост,и след данните от сондите разбира че и двигателя е в "кондиция" и прехвърля директно като прескача 3.Това е с цел оптимална работа на мотора.
Мисля че разбираш за какво говорим,и както колегата по горе е казал ВИНАГИ завършвай с калибриране на скоростите след ини.на блока или на скоростите.
Карай си колата и не се "филмирай",сега ако на старта тръгваш 1 и скача на 4 или 5 без да си набрал тогава е друга работа.

П.С Не е лошо да направиш един запис на ММТ системата с живи данни да видим какви са параметрите на моторчетата.
Защото тези са правени в режими 26 /14 /в покой./
worthy.gif

dgbonev
Мнения: 18
Регистриран на: 23 Авг 2017 12:50
Местоположение: Сливен

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dgbonev » 25 Авг 2017 17:06

Благодаря много за отзивите...ще направя калибровка и ще ви пиша дали има положителен ефект smile.gif .Хубав уикенд за сега колеги!

dgbonev
Мнения: 18
Регистриран на: 23 Авг 2017 12:50
Местоположение: Сливен

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dgbonev » 28 Авг 2017 11:09

Колега mfandakov, проблема се задалбочава...в неделя ми светна червеното зъбното колело и колата угасна(беше на N на работещ двигател на аварийни и при включване на Е stretcher.gif) закачих я с Techstream-a и имаше две грешки по късно ще постна DATA LIST и скриин шот на грешките.P0909 и P0918 бяха грешките.След изчистването им не пожела да запали отново...беше останала на свободна и затова я бутнахме на сянка и започнах да търся с диагностиката проблема, но уви не можах да разбера нищо а междувременно в опитите си разбрах,че някакси колата е включила на скорост(искахме да я закачаме да я дърпаме до гаража).Взех да си изграя със лоста и ми позволи да запаля.И така я прибрах не се наложи да я дърпаме,но бе много неприятно бях с жената и децата.Моля за съвети...благодаря предварително.

todor87
Мнения: 188
Регистриран на: 04 Яну 2010 21:39
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от todor87 » 28 Авг 2017 13:32

Изглежда проблема е в датчика, който казва на ТСМ на коя скорост е в момента. Огледай добре буксите. Можеш да изключиш ръчно от скорост като бръкнеш по край акумулатора ще набараш лостовете. Огледай ще се справиш.
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

dgbonev
Мнения: 18
Регистриран на: 23 Авг 2017 12:50
Местоположение: Сливен

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dgbonev » 28 Авг 2017 15:20

Колега todor87, няма как да изключа ръчно колата,върху робота има 2 букси за датчиците и 2 букси за моторчетата за превключване!

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 28 Авг 2017 16:01

Не бързай ,там се изключва с отверката.
Имам малко ангажименти,довечера ще ти кажем какво става.През телефона е трудно.
worthy.gif

todor87
Мнения: 188
Регистриран на: 04 Яну 2010 21:39
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от todor87 » 28 Авг 2017 16:19

То може ама няма как да ти го обясня сега. Мисълта ми беше да провериш/почистиш и 4 те букси, да огледаш за скъсани кабели и евентуално да пробваш да изтриеш грешките тогава.
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 28 Авг 2017 20:22

Втората грешка не е ли P0919.
Тези грешки са за актуатора който сменя скоростите.Там има два датчика и две моторчета едното е за хода другото включва и изключва скорости.
Може да се генерират от.
Слаб акумулатор.
Разместена букса на датчика за хода на скоростите.
Проблемен датчик на хода.
Механичен проблем в самите скорости вътре.
Счупен зъб на един полумесец.

Според мен първо огледай всички букси,откачи ги погледни вътре пинчетата.
Зареди си добре акумулатора ,закачи му и едно зарядно да стои включено,и ако си свикнал с Techstream там след като влезнеш в ММТ модула има
Active test gear position control,Прещракай всички скорости от 1/5 и задна многократно и виж дали ще запише грешка.Като предварително си изтрил грешките.
worthy.gif

todor87
Мнения: 188
Регистриран на: 04 Яну 2010 21:39
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от todor87 » 28 Авг 2017 21:58

За изключването от скорост те заблудих колега( нещо обърках колите). Както е писал колегата mfandakov става с отверка. Щом като се заиграеш с лоста и включва изключва би трябвало моторчетата да са здрави. Ти инициализация на всичко ли направи? В смисъл и трите ли?
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

dgbonev
Мнения: 18
Регистриран на: 23 Авг 2017 12:50
Местоположение: Сливен

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dgbonev » 28 Авг 2017 22:23

Здравейте колети todor87, mfandakov, значи отскоро се занимавам с Techstream и правих инициализация само на съединителя след смяната му с нов по предписание от Тойота Сливен.Друго нищо не съм правил моля кажете ми поредноста на командите в програмата за да направя и тази калибровка защото четох от линка който бяхте ми постнали но нещо не ми стана ясно...благодаря предварително за инфото!
ПС: Ето и грешките които ми изписа колата и Data list по време на проблема!https://photos.google.com/album/AF1QipN ... gzwx6YNef0

https://photos.google.com/album/AF1QipN ... 4ov0UWYlNG

dgbonev
Мнения: 18
Регистриран на: 23 Авг 2017 12:50
Местоположение: Сливен

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dgbonev » 28 Авг 2017 22:27

Между другото днес пак ми направи проблема светна червеното зъбно колело и колата угасна ... почаках 15-20 мин поиграх си с лоста чух изщракване в скоростната кутия и колата запали... worthy.gif !!! Вече се чудя да се смея ли да плача ли...като угасне :) .

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 28 Авг 2017 22:28

Ако си след 7 серия на програмата когато правиш инициализации,независимо какво искаш да инициализираш винаги прави и на блока.
Дай тук снимките,че нещо там съм си забравил паролите. :D
worthy.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта