Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12315
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Мнениеот slowtraveler » 14 сеп 2017 00:16

Разделена от друга тема...


На Маздата общата дебелина на грунд+боя+лак бе 120микрона...
На Джипа пак го измерих - явно някой негър боядисва на ръка, защото за разлика от маздата има голямо 'разхвърляне' на дебелините - от 90 до 180 микрона... Първоначално си помислих, че е имало поправки, но всички детайли бяха с еднотипно 'разхвърляне' без следа от ремонт (измерено с уред)...
Дори да приемем, че няма грунд (който би трябвало да е поне 40 микрона), и боята да е само 40 микрона (по-вероятно е да е около 70-80 микрона), то сам можеш да направиш сметката колко е лака :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4807
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 82
Местоположение: София

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот Kiki » 15 сеп 2017 20:29

Жоро, премахвал съм дълбоки драскотини на стотици коли, разбира се до определена дълбочина, но закачащи на накът, първо с шкурка, докато ичезнат и след това с 4 бр пасти, докато се полира лака до огледален блясък.
Ако дебелината на лака беше само 40 микрона / 0.04 от милиметъра/, щеше да замине още с шкурката.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12315
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот slowtraveler » 15 сеп 2017 23:30

Кики, май съм ти споделял, че фирмата на колегите се занимава с корабни бои... Та затова имаме точни уреди...
И затова съм сигурен за общата дебелина на покритието... Сегашните драскотини изчезват като ги пипнеш с пръст, но като изсъхнат - пак се появяват...
Колко е лакът в него - няма как да съм сигурен (установява се в момента на нанасяне, след като си измерил предишният слой, и освен това може да се измерва 'с гребен' докато е мокър филма)...
Но общата дебелина е около 120мк... При условие, че боята е покрила добре метала (т.е. >50-80мк), просто няма как лакът да е много повече...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4807
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 82
Местоположение: София

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот Kiki » 16 сеп 2017 08:29

Не знам на какво да вярвам - на очите си, на 10 годишния си опит, или на друго?!
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12315
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот slowtraveler » 16 сеп 2017 09:13

Като се върна към Варна - ще ти направя снимки с измерване дебелината на боята на автомобил. Уредът измерва разстоянието между датчика и метала :)
Вероятно драскотините са били доста плитки, щом не са били по-дълбоки от лака... Наскоро минавах оглед заради драскотина на задната врата... Като че ли някой си е играл и е търкал с нещо една точка, или съм бил спрял до някое клонче, което се е люлеело леко от вятъра... Директно писаха вратата за пребоядисване - драскотината е преминала целият лак.... То май и ти видя това поражение на задна лява врата tooth.gif
А на кого да вярваш? Едното не изключва другото - закачане на нокът може да е стотна.. Аз вярвам на уредите, защото имаме няколко, и всичките показват еднакво, калибрират се преди започване на работа... И се ползват за професионални цели...
Ти ако искаш - вярвай на нокътя си :) Каква точност ти дава ? :whistle: ppp.gif tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4807
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 82
Местоположение: София

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот Kiki » 16 сеп 2017 11:50

Вярвам на това, че досега на повече от 2000 коли, които съм направил, не съм свалил на нито една лака. w00t.gif
И точно нокътят не ме е подвел досега. tongue.gif
А, уред за мерене на дебелината на покритието имам и аз.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12315
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот slowtraveler » 16 сеп 2017 12:17

Kiki, не споря за това, че си свалил лака - то се вижда на снимките, че става супер...
Въпросът е, че при полирането дори и да си го почувствал на нокът, сваляш достатъчно малко от лака... Навярно около 3-5 микрона (полир-машина 1800об/мин със среден абразив сваля около 3мк за 4-5 минавания)
Според интернет ресурсите разпределението на боята общо взето е:
Грунд: 10-40мк
Боя: 10-40мк
Лак: 40-100мк

И гаранция на лака според западни ресурси се губи чак когато свалиш 25% от дебелината на лака...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4807
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 82
Местоположение: София

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот Kiki » 30 сеп 2017 20:02

unsure.gif

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12315
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот slowtraveler » 03 окт 2017 21:30

Малко хора знаят на каква дистанция хвърчи боя, пръсната с пистолет... Случвало ми се е да бъда на над 200-300м от мястото на боядисване и пак да ми 'боядисат' колата....
Кики, референция за общата дебелина на лако-бояджийските покрития на някои познати марки (стойностите са микрони/микрометри):
tablica_tolshin_lkp.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1619
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 165
Местоположение: София

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот BOz » 16 окт 2017 13:36

offtopic.gif
slowtraveler написа:Източник Малко хора знаят на каква дистанция хвърчи боя, пръсната с пистолет... Случвало ми се е да бъда на над 200-300м от мястото на боядисване и пак да ми 'боядисат' колата....
Кики, референция за общата дебелина на лако-бояджийските покрития на някои познати марки (стойностите са микрони/микрометри):

От техническа гледна точка каква е разликата, че са дадени модели?
Поне аз не виждам някаква връзка стил СУВ/джип да е по-дебела (за да пази или да е по-здраво, или нещо такова), не виждам връзка спрямо клас автомобил. Общо взето май е само технологично за конкретен модел, но не зависи "екслузивността" на модела, или пък неговото предназначение, или нещо друго.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12315
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот slowtraveler » 16 окт 2017 16:36

Разбира се, че не зависи от ексклузивността...
Дадени са модели, защото в технологичната карта (painting specification) на всяко различно изделие е описано какъв материал (грунд, база, лак) с каква дебелина да бъде нанесен...
А доколко се спазват спецификациите зависи от технологията на боядисване и наличната техника... На Маздата дебелината бе 120мк +/-5мк (че и по-малко)...
На джипката явно са нанасяли слоевете на ръка, защото има големи отклонения (+50мк :) )....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4807
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 82
Местоположение: София

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот Kiki » 16 окт 2017 18:42

slowtraveler написа:На джипката явно са нанасяли слоевете на ръка, защото има големи отклонения (+50мк :) )....

На много коли дебелината на покритието на различните детайли се различава и с повече от 50мк
Причината според мен е, че примерно, капаците, вратите и броните се боядисват отделно от купето.
Хубавото е, че от дебелината на цялото покритие, по-голямата част се пада на лака.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12315
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот slowtraveler » 16 окт 2017 18:47

Освен разликата в различните детайли, съм забелязвал сериозна разлика в дебелината на покритието един и същ детайл... Което ме навежда на мисълта за ръчно боядисване на джипката :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1619
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 165
Местоположение: София

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот BOz » 17 окт 2017 11:22

Kiki написа:Източник Причината според мен е, че примерно, капаците, вратите и броните се боядисват отделно от купето.

На всичките клипове, които съм гледал за производството на автомобили, боята се нанася на цялото купе едновременно, а не разглобено.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4807
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 82
Местоположение: София

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот Kiki » 17 окт 2017 18:29

BOz написа:Източник
Kiki написа:Източник Причината според мен е, че примерно, капаците, вратите и броните се боядисват отделно от купето.

На всичките клипове, които съм гледал за производството на автомобили, боята се нанася на цялото купе едновременно, а не разглобено.

Капаци и брони, със сигурност няма.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта