Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувай отговор
Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 25 Сеп 2017 00:18

Никога преди 15.09 не се бях замислял да преподавам професионално, но много мои приятели, някои от тях преподаватели в средни училища, ме съветват да продължа кариерата си точно в тази насока. И наистина се замислих, че трябва да отида до университета в катедра ДВГ и да им предложа. Може и да се заинтересуват. А другият вариант е курсове - естествено платени. Когато човек си плаща той дава много повече от себе си и научава много повече. Това го знам от личен опит. А и едни такива курсове в Европа струват много пари: Справка БОШ Германия. В момента техните курсове за 5 дена струват повече от 6000 Евро.
http://www.bosch-engineering.de/media/e ... 017_de.pdf
За желаещите да се обучават на немски ето програмата на Бош -
http://www.bosch-engineering.de/media/e ... 017_de.pdf
Естествено, тази цена е нереална за България. И като се има предвид, че самият Сергей Николаевич ги е обучавал с преводач, техните познания по темата са много по-малко от това, което ми беше преподадено на мен.
За времето прекарано в Русия научих за Хибидните автомобили много повече отколкото за една година в интернет.
http://hybridservis.ru/obuchenie/videootzivi-2
За да съм напълно конкретен ще кажа така: от интернет научих около 10 % от най-важните неща свързани с ремонта на хибридните автомобили, а от обучението в Русия останалите 90 %.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от slowtraveler » 25 Сеп 2017 01:03

Колега, явните несъответствия в реалната постановка и представените от Вас 'факти' , ме навеждат на мисълта, че все още не сте готов за преподавател по дисциплината (освен ако нивото на ТУ-Русе е спаднало до ниво на техникум по Автотранспорт - поне тук във Варна за съжаление балът за влизане в такова училище бе един от най-ниските).....
Сляпата вяра в СН - също... Да не кажа липсата на конкретни отговори на конкретни въпроси, зададени от колегите тук....
Платили сте си за обучението - лошо няма... Това също е бизнес...
За съжаление голяма част от 'обучаващите' имат за цел изкарване на пари от сферата на обучението, а не реална подготовка на хората...
Приятел води курсове за подготовка авиомеханици в чужбина на доста реномирани места... При разговор за конкретна далечна държава (на друг континент) приятеля се бе оплакал на работодателя още в началото на курса, че в групата от 20 човека, за която му е платено, само 3-4 разбират за какво въобще става реч, и затова едва ли повече от 3-4 биха могли да бъдат сертифицирани да се доближават до самолет в последствие... Отговорът бил напълно ясен - поръчващият курсовете има нужда само от 3-4 специалиста, а останалите са 'талаш', колкото да си защити бюджета, защото 'държавата плаща'. И затова въобще не го интересува дали другите ще бъдат сертифицирани...
Имайки предвид, че при автомеханиците все още няма достоверна сертификация след изпит, то гръмките приказки малко висят във въздуха...

Дали е възможно руснакът да е участвал в някакви семинари на Бош - да, може... Дали може да се каже, че Сергей Николаевич е обучавал 'механиците на Бош', и че техните познания са много по-малко от преподаването на Вас - СИЛНО се съмнявам (да не кажа по-силна дума)... Просто начина на работа на руснаците е малко по-особен... Поради това, че са принудени да действат без реална информация, използват reverse engineering, и мислене... В което лошо няма. Но така често се пропускат важни детайли точно поради липса на пълна информация от първоизточника/производителя...
То се вижда къде са сервизите на руснака - повечето са на места без конкуренция... Добър търговски трик, но от техническа гледна точка това съвсем не е гаранция за добри знания и ниво...

Така, че за мое съжаление темата се насочва към нежелана от мен посока - опит за реклама на платена услуга, вместо темата да се развива като информативна и в безплатна помощ на експлоатантите на хибридни автомобили... С което се опорочава идеята на форума като среда за безплатна и безрезервна помощ...

Затова нека бъда ясен - опити за скрита реклама няма да бъдат толерирани...
Темата ще остане като важна само ако остане достатъчно информативна...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от мехаННика » 25 Сеп 2017 07:57

Беше ясно от самото начало, няма логика да платиш за обучение в чужбина и после да "сееш Знанието в безпросветната тъма" ей така. Тоест общи приказки от нета. Ако ще отваряш сервиз, това е най ценния ти капитал. Ако ще отваряш неделно училище- твърде постно.. Минавал съм такива обучения и истината е че като ти дойде кола с проблем, осем месеца по късно и едва ли не почваш отначало. И ако нямаш литература си аматьор със сертификат...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от slowtraveler » 25 Сеп 2017 08:10

Абсолютно си прав... Снощи говорих с приятел, работещ в сервиз на Джип в Белгия, и преминал през доста специализирани курсове, платени от работодателя (да, той прави обикновено по-високотехнологичните неща - ДВГ и скоростни кутии)... И го помолих да подскаже как се свалят задните седалки или поне кечето в багажника (заради онази тема с ракията :) )....
Каза, че е забравил, но днес ще провери, разпечата и изпрати документацията... А както знаем - документацията е писана като за малоумни tooth.gif И основният проблем при ремонта е правилната и точна диагностика..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от BOz » 25 Сеп 2017 13:48

ОТ моя гледна точка отначало се опитвах да разглеждам темата по-глобално. В последствие след няколко направени коментара от моя страна, че има дадени неточности, то те се приеха (не съм сигурен), но не бяха поправени в последствие. За това аз лично се отказах да "допринасям" за точността и фактите, защото не видях обратна връзка и оправяне на материала, че да отговаря на действителността. Последен пример е за маслото, което колегата го посочи.
Лично за мен това показва, че авторът не държи материала да е както технически, така и редакционно издържан. Което за мен е доста несериозно отношение за такъв вид тема, имаща за цел "обучение", "лекции" или каквото и да е свързано с този произход на думите. Лично мнение.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 25 Сеп 2017 21:24

Здравейте колеги.
Съжалявам ако някой се чувства разочарован, но материалът все още е в много суров вид и има нужда от допълнителна обработка. Явно има нужда да си напрегна мозъка поне една степен нагоре, но това ще повлияе на времето за публикуване. Така че моля да ме извините, когато има неточности и ще съм Ви благодарен да ме поправяте своевремено. Никога не съм казвал, че знам всичко. Всичко никой не знае, просто имам много и полезен материал по темата. Има само една малка подробност и тя е, че нямам право да публикувам определени неща и ЗАКОНИТЕ трябва да се СПАЗВАТ. Искам да кажа Руските закони. А аз наистина смятам отново да отида там, защото едва тази година разбрах, че последните 27 години съм гледал в неправилната посока. Когато тръгвах за Сибир си мислех, че отивам на майн.та си, но още на първия ден в Екатеринбург установих, че аз пристигам от май...а си. И на руснаците изобщо не им дреме за Евросъюза и изобщо не се натискат да влизат. По скоро бих казал, че дори да ги молим няма да влезнат. И какво ти ембарго. Та те си имат всичко, а от ембаргото страда само Европа. Единственото, което нямат е Българско сирене и кисело мляко. Ето това наистина нямат и в Москва дори.
А там законите се спазват. Под спазват разбирайте, че и там се случват престъпления, но такъв израз като "висящо дело" не съществува. Там хванат ли те и на втория ден си осъден ефективно. Там за едно колело дават от 3 до 5 години и на втората сутрин вече пътуваш мноооого по на изток. Там малки деца си играят сами пред блока в 21.00 часа и родителите им не се притесняват просто защото няма какво да им се случи. Нещо се отплеснах.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от mfandakov » 25 Сеп 2017 21:32

Г-н инж. Пламен Пеев що не останете там,виждам че Ви харесва няма лошо.
worthy.gif

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 25 Сеп 2017 22:07

slowtraveler написа: освен ако нивото на ТУ-Русе е спаднало до ниво на техникум по Автотранспорт - поне тук във Варна за съжаление балът за влизане в такова училище бе един от най-ниските
За съжаление колеги нивото в ТУ-Русе е такова, че с диплома 3.00 се влиза. Нямам повече какво да кажа. Правете си изводите сами. Далеч са времената, когато последния влезнал в специалността Електронна Техника беше с диплома 5.13. Надявам се моите синове да са любознателни поне на 50% от мене,когато бях на техните години. Както и се надявам да НЕ учат в Български Университет. "В Руски може". Там нивото се е запазило както тук , но преди 25 години. Както си мисля, че трябва да решавам бързо, защото големия е в 7 клас. Както и се надявам поне единия да научи занаята на баща си. Да са Здрави пък ...

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 25 Сеп 2017 22:11

slowtraveler написа: Да не кажа липсата на конкретни отговори на конкретни въпроси, зададени от колегите тук....
Много от въпросите ще получат отговор тук в тази тема, но всичко с времето си. Търпение моля. Както е казал Балзак "Търпението е огромна сила."
Така че малко търпение моля.

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 25 Сеп 2017 22:27

slowtraveler написа: че са принудени да действат без реална информация, използват reverse engineering, и мислене...
По скоро аз си мисля, че той е единственият НеЯпонец (поне нямам информация за противното), който е влизал в заводите на Тойота. Това го знам от Японеца, който го е поканил. Дори нещо повече, много от скенерите на Тойота са конструирани съвместно с него . Както и това, че преди да пуснат някой нов уред го пращат точно на него да го пробва в реални условия. Защо??? Помислете върху това. Сергей Николаевич не е случайно попаднал там (Заводите на Тойота).
В последните няколко години работи с корейската фирма CARMANSCAN и всички скенери за хибридни автомобили се одобряват само след като са тествани от него и са изчистени всички бъгове.

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 25 Сеп 2017 22:30

mfandakov написа: Г-н инж. Пламен Пеев що не останете там,виждам че Ви харесва няма лошо.
С най-голямо удоволствие само да и дойде акъла и на жената. Вече и тя взе да се замисля ...

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от mfandakov » 25 Сеп 2017 22:45

plamsav написа: С най-голямо удоволствие само да и дойде акъла и на жената. Вече и тя взе да се замисля ...
Ами работите срещу себе си. :D
приус.jpg
приус.jpg (32.8 KiB) Преглеждано 8180 пъти
worthy.gif

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 25 Сеп 2017 22:50

мехаННика написа: И ако нямаш литература си аматьор със сертификат...
Литература има тук в България. Само че е на руски и няма аналог на друг език. И както вече се досещате неин автор е С. Николаевич. И скоро ще излезе от печат следващата. Заради книгите без малко да влезна в графата за свръхбагаж. :) :)
Прикачени файлове
Lexus RX 400 H.jpg
Lexus RX 400 H.jpg (31.02 KiB) Преглеждано 8178 пъти
Приус 2009-наши дни.jpg
Приус 2009-наши дни.jpg (108.74 KiB) Преглеждано 8178 пъти
Приус 2004-2009.jpg
Приус 2004-2009.jpg (31.26 KiB) Преглеждано 8178 пъти

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 25 Сеп 2017 23:01

mfandakov написа:
plamsav написа: С най-голямо удоволствие само да и дойде акъла и на жената. Вече и тя взе да се замисля ...
Ами работите срещу себе си. :D
приус.jpg
Защо??? Семеиството ми не разполага с много пари. Но аз се чувствам МНОГО БОГАТ човек. Имам жена, която ме обича и две прекрасни деца, които понякога са искали сладолед и не са можели да го получат, но никога не са гладували. И когато човек работи за благото на човека той винаги ще бъде възнаграден. Запомнете ДОБРОТО ВИНАГИ се връща и то много по-голямо отколкото очаквате. Но има едно голямо НО - САМО когато е направено от СЪРЦЕ и безкористно, т.е. без да очаквате нещо в замяна. Правете добро и ще ви се върне.
Това вече май мина във форума БГ мама :D tooth.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от slowtraveler » 25 Сеп 2017 23:13

plamsav написа: По скоро аз си мисля, че той е единственият НеЯпонец (поне нямам информация за противното), който е влизал в заводите на Тойота. Това го знам от Японеца, който го е поканил.
Колега, нека бъдем реалисти... Не че се хващам за думата, ама съм съвсем убеден, че или има грешки в превода, или нещо си объркал в разбирането...
Влизането в заводите на Тойота също е бизнес, и има ежедневни посещения... Докъде ще те допуснат - това е вече друга работа... Докъде е допуснат руснака - също е въпрос на виждане на японците, а не на руснака... Така, че твърдение, че той е едва ли не единственият НеЯпонец, влизал в заводите на Тойота е най-малкото глупаво...
plamsav написа: Както и това, че преди да пуснат някой нов уред го пращат точно на него да го пробва в реални условия. Защо??? Помислете върху това.
Навярно е въпрос на грешка в превода? Убеден съм, че дори да изпращат на руснака някакъв нов уред, то той е един от хилядите, на които е изпратен уреда... Защо??? Помислете върху това..
Дали връща коректна и важна информация - това го знаят само японците... Които са достатъчно любезни за да не кажат каквато и да е лоша дума...
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта