Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Аватар
angelina
Мнения: 63
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от angelina » 05 Ное 2017 00:33

Ел. Турбото е невъзможно.
При желаният ефект До 2500 об/мин двигателят прави 1250 засмуквания/минута. Той е 0.989 литра.
1250х1=1250л/м
1250х60мин= 75000л/ч =75 куб/ч. Това е атмосферен въздух. За да се сгъсти с поне 50% ще трябват още 75+37,5куб/ч=112,5ч

При 4000 оборота сметките стават още по-големи. Те трябва да се умножат по 2, за да се нагнетява въздух. Такъв вентилатор трябва да има вид на мощна турбина. Няма как да е електрическа и смазването да е надеждно и дълго. Ако двигателят е 2.2л си трябва сериозен вятър и управление на оборотите. Няма да е китайска перка за 17 паунда с потенциометър за 17А/12V


П.С. Без филтър и без филтърна кутия и без катализатор, двигателят се чувства като отпушен. Пробвах .
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от dokkito » 05 Ное 2017 00:59

Тоя вентилатор във високите даже ще спъва мотора.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от skydiver » 06 Ное 2017 11:15

dokkito написа: Тоя вентилатор във високите даже ще спъва мотора.
На 110% съм сигурен, като сметнеш и загубите от добавеното тегло в алтернатора...
И като избяга AFR-a на тези лиин бърн двигатели...
Но се абонирах за темата.
:thumbsup:
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
angelina
Мнения: 63
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от angelina » 07 Ное 2017 04:18

Имаме единодушие, но AFRa и лиин бърн
съм ги пропуснал в училище-защото не съм ходил.
Какво имаш предвид ?
Добавеното тегло или допълнитено натоварване ? /или е жаргон /

Защото се оглеждах за мощна турбина, но не издържа на натоварването. Трябва и смазване под налягане за такива обороти и такъв дебит

П.С. Форумът е български все пак. Да го завършим подобаващо.
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от nowyaris » 07 Ное 2017 05:50

Значи,Ангелине :D ,не се занимавай с глупости.У дома сме с подобен трицилиндров Ярис на около 55 хиляди за десет години и фърчи по сфетофарите.По добре си дай парите за някой добър автомобилен техник-дето казваш за катализатора,а може и нещо друго да излезе.И си виж въздушния филтър-жена ми в русе даже и не знаеше че колата има такова нещо.За нашите малките маторчета е много важен-аз съм с MANN. И като го сменяш позабърши кутията от вътре.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от мехаННика » 07 Ное 2017 07:32

AFR - air/ fuel ratio - гориво/ въздушна смес
Lean burn - бедна смес
Амове, дифове, карбове...за тях друг път :D

Аватар
angelina
Мнения: 63
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от angelina » 07 Ное 2017 21:42

Благодаря за разясненията. Идеята беше развита без загуба на време. Мненията бяха точни и аргументирани-полезни и ясни. Изводите са, че японеца е преценил какво и как да. Другото с китайски части не е.

Проблемът се реши. Турбото не е вариант. За 2.5г и 32000км единствената грижа ми е била с катализатора. Вече не. Затова сърбят ръцете за нещо друго.
БЛАГОДАРЯ.
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

Двигателист
Мнения: 423
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от Двигателист » 07 Ное 2017 22:21

angelina написа: Ел. Турбото е невъзможно.
При желаният ефект До 2500 об/мин двигателят прави 1250 засмуквания/минута. Той е 0.989 литра.
1250х1=1250л/м
1250х60мин= 75000л/ч =75 куб/ч. Това е атмосферен въздух. За да се сгъсти с поне 50% ще трябват още 75+37,5куб/ч=112,5ч

При 4000 оборота сметките стават още по-големи. Те трябва да се умножат по 2, за да се нагнетява въздух. Такъв вентилатор трябва да има вид на мощна турбина. Няма как да е електрическа и смазването да е надеждно и дълго. Ако двигателят е 2.2л си трябва сериозен вятър и управление на оборотите. Няма да е китайска перка за 17 паунда с потенциометър за 17А/12V


П.С. Без филтър и без филтърна кутия и без катализатор, двигателят се чувства като отпушен. Пробвах .
Все пак да знаеш, че не е невъзможно, а се използва вече, въпреки сметките ти. Ауди имат такъв компресор, Волво и Мерцедес-Бенц също. Разбира се цените не са като тези, които посочваш. Компресорите работят съвсем прилично с големи кубатури като спомагални в ниските режими, като нагоре поемат турбокомпресорите. Изключително бързи са. Разбирай, че се развъртат от 0 до 50000, че и над 70000 об/мин за 250-300 мс. Сравнително мощни са. Искат много ток и водно охлаждане и въпреки, че има варианти на 12 волта, истината е в 48 волтовите. Имам някъде техническа информация с многопараметрови характеристики на такива компресори, но не знам къде точно съм я записвал.
Доколкото имам спомен Волво работиха съвместно със CPT за техния двулитров двигател с три копресора, два турбо и един електрически. Ауди го използват в 4.0 ТДИ (разработка на Валео), а Бенц в новият им 6 цил. редови М256 с 48 волтова инсталация (мисля, че е Борг-Уорнър компресора).
Ако ти се чете:
http://www.cpowert.com/
http://www.autozine.org/technical_schoo ... ion_5.html
http://www.cpowert.com/wp-content/uploa ... ra-web.pdf
http://www.autonews.com/article/2014080 ... valeo-says
http://www.autonews.com/article/2014101 ... this-thing

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от tora » 08 Ное 2017 07:09

angelina написа: Ел. Турбото е невъзможно.
При желаният ефект До 2500 об/мин двигателят прави 1250 засмуквания/минута. Той е 0.989 литра.
1250х1=1250л/м
1250х60мин= 75000л/ч =75 куб/ч. Това е атмосферен въздух. За да се сгъсти с поне 50% ще трябват още 75+37,5куб/ч=112,5ч

При 4000 оборота сметките стават още по-големи. Те трябва да се умножат по 2, за да се нагнетява въздух. Такъв вентилатор трябва да има вид на мощна турбина. Няма как да е електрическа и смазването да е надеждно и дълго. Ако двигателят е 2.2л си трябва сериозен вятър и управление на оборотите. Няма да е китайска перка за 17 паунда с потенциометър за 17А/12V


П.С. Без филтър и без филтърна кутия и без катализатор, двигателят се чувства като отпушен. Пробвах .
Нещо в сметките ти не е така-мотора е четиритактов, на 1 оборот на кол.вал не засмукват всички цилиндри.

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от dokkito » 08 Ное 2017 08:47

2500 об/мин. ×0,249 л. =662,5 л. в мин.
Колегата е прав. Моторът прави засмукване във всеки оборот. Едно засмукване е 25% от кубатурата на мотора, което 0,2495 литра.
Най-правилно е да го смянате в кубични сантиметри
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от slowtraveler » 08 Ное 2017 09:03

Аз пък ги изкарах 2500об/мин х 0.996л/2 = 1245л/мин (четиритактов - на всеки два оборота двигателя е 'изсмукал' пълният си обем)...
А едно засмукване на цилиндър е 1/3 от кубатурата (и го прави веднъж на два оборота), щото все пак двигателя е трицилиндров :)
А дори да бе четирицилиндров, пак на един оборот имаш две засмуквания (50% от общия обем на двигателя) :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от dokkito » 08 Ное 2017 09:57

Прав си колега. Между оборот и такт разликата е огромна. blush.gif . всъшност и колегата с първите сметки е прав :) за четири цилиндров двигател.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от slowtraveler » 08 Ное 2017 10:10

Няма значение цилиндрите... Ако ще и 48 цилиндров да е двигателя, щом е двутактов - ще изсмуче пълният си работен обем за един оборот...
Ако е четиритактов - целият работен обем ще бъде изсмукан за два такта... (в сметките не вкарвам горивото, загубите при застъпване на клапани или прозорци и т.н.) ..Просто е..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от dokkito » 08 Ное 2017 10:32

Знам колега, познавам достатъчно четиритактовия и двутактовия мотор. Просто имам една лоша черта, да бързам и тогава се греши най- лесно blush.gif
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Електрическо турбо за Yaris 1.0 1KR-FE

Мнение от skydiver » 08 Ное 2017 11:06

angelina написа: П.С. Форумът е български все пак. Да го завършим подобаващо.
Чели сме го това твърдение за българските форуми, но не виждам някой да те е обидил или да се е държал надменно.
А и всеки, който го сърбят ръцете, трябва да седне и да прочете , дори и само за негова си лична употреба.
:::peace:::

P.S. - Ще следя темата, дано размислиш и вземеш автомобил с по-голям двигател.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Kavalcho и 37 госта