slowtraveler написа: И преди и сега всесезонните гуми имаха 'снежинка' когато това бе знака за зимна гума, а по-новите модели - и 'връхче'..
С тази разлика, че "сега" снежинката не е просто снежинка, а сертификат, че покрива изкисванията за зимна гума според нормативните документ, позволяващи тези гуми да се наричат официално "зимни".
slowtraveler написа: А за универсалното решение - колегата stoyanov.bs, отново пусна много добра илюстрация на това, че всесезонната гума е компромис.
Компромис до къде? Май четеш както ти изнася. Да кажем взимаме Континентал от горната схема и гледаме.
В зимни условия срещу зимна гума:
- Изостава съвсем малко в тягата от чисто зимна гума
+ По добър спирачен път върху сняг от зимна гума
+ По-добра управляемост върху сняг
+ По-добър слалом
До тук имаме 3 плюса и един минус в полза за Конти всесезонна срещу типична зимна гума, при типично зимни условия. Лично цифрите и тестовете показват, че да избереш всесезонна гума не е някакъв кой знае какъв компромис в сравнение с чисто зимна гума, а си е пълна алтернатива. И като видиш лятната съответно какви резултати има, то се вижда, че всесезонната гума си се държи чисто зимно, а не лятно при зимни условия.
Сега да разгледаме типично летните дисциплини, когато няма сняг в сравнение с лятна гума:
+ Надлъжен аквапланинг
- Напречен аквапланинг
+ Управляемост на мокро
- Спирачен път на мокро
+ Странична стабилност на мокро
- Спирачен път на сухо
- Управляемост на сухо
+ Шум
4 плюса към 4 минуса. Демек е компромис за това дали ще караш лятото на дъжд, за да се представи по-добре всесезонната гума, или на сухо, в полза на лятната. И като видиш пак резултатите то всесезонната има типично лятно поведение, в сравнение с типично зимна гума.
И накрая от последната таблица горе се вижда, че да кажем всесезонния Мишлен се представя по-добре от Конти ПремиумКонтакт, една от премиум и добрите летни гуми на пазара, победител в доста тестове по принцип. И изведнъж в летните тестове излиза някаква всесезонна пред нея. Ай сиктир ще кажеш и ще махнеш с ръка.
Да не говорим, че да кажем най-износоустойчивата гума е отново всесезонна, което отново беше като в теза преди това.
Това само показва, че не става въпрос вече за огромен компромис, а за реална алтернатива, която ти не искаш да приемеш все още. Индустрията се развива и може да приемеш този факт някой ден.
п.п. И за да не бъда разбран погрешно, аз не съм против летни или зимни гуми. Аз самия карам с отделни комплекти такива. Но не мога да отрека факта, че вече новите поколения всесезонни са си абсолютна алтернатива на двата типа гуми и ако не се търси абсолютно най-доброто представяне през отделните сезони, то всесезонните са абсолютна алтернатива на масовите зимни или съответно летни гуми и тестовете показват масово, че могат да заменят и двата типа напълно спокойно. Особено нискобюджетни летни и съответно зимни гуми.