Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

biro
Мнения: 504
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 42
Местоположение: Русе

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот biro » 14 ное 2017 14:56

Похвално за труда.
offtopic.gif
В неделя бях паркирал до х-л Дунав и намерих на чистачката си твоята визитка на сервиза за хибриди. Исках само да вмета, че през следващите 70 месеца или 195800км хибридът ми ще е в гаранция. Докато тя изтече се надявам да съм се научил от лекциите как се ремонтират и обслужват хибриди drunk.gif
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 91
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 22
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 21 ное 2017 15:15

Урок 3 Лекция 7

Забавяне и движение по наклон

Когато плавно забавяте движение или се спускате под малък наклон, отпада необходимостта от предното количество енергия. Поради тази причина намалявате натиска върху педала на газта и ДВГ намалява оборотите. За по-бързо забавяне или при спускане при по-голям наклон спирате да натискате педала на газта. В момента, в който си махнете крака от там ДВГ веднага гасне. При последващо натискане на педала МГ2 започва да увеличава оборотите си и ако неговата енергия е достатъчна да движи автомобила с необходимата скорост ДВГ не пали.

Вече писах как при бавно движение МГ2 може да достави цялата необходима енергия при изгасен ДВГ. Режим EV може да бъде зададен по подразбиране (ръчно) до скорости 45-50 км/ч. Но за всеки автомобил тя е фиксирана и автомобилът ще ви уведоми със звуков сигнал и надпис върху дисплея, че този режим се изключва. Това не означава, че автомобилът не може да се движи само на ток при по-високи скорости. Засичани са случаи на движение само с електроенергия и при скорости над 90 км/ч, когато има лек наклон в наша полза. На равен път аеродинамичното съпротивление позволява на автомобила да се движи на ток до 64-67 км/ч. Увеличаването на скоростта ще доведе до запалване на ДВГ.

При по високи скорости системата трябва да защити МГ1 от много високи обороти по същия начин, както когато се движи. Единствената разлика е, че короната получава енергия не от движението на колата, а от мотора МГ2. Същевременно генераторът МГ1 все още произвежда енергия със съпротивление съизмеримо на оборотите на въртене.

В резултат на това двигателят е принуден да се върти на празен ход без гориво и без искра на запалване. Разбира се, въртейки се така, МГ1 отнема енергията, която иначе би ускорила колата. Някои загуби на енергия отиват за въртенето на ДВГ, но основната част се усвоява като електричеството, произведено от MG1. Той просто става източник на електроенергия за да допълни частично енергията, консумирана от MG2. А останалата излишна електроенергия, ако има такава, отива във батерията.

следва продължение

инж. Пламен Пеев

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 91
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 22
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 21 ное 2017 15:32

Урок 3 Лекция 8

Заден ход

Схема 13.jpg

Приус няма никакво зъбно колело за заден ход, което би му позволило да се движи на заден ход с помощта на ДВГ. Затова, той може да се движи назад само с помощта на МГ2, т.е. само на ток.

ДВГ не може да помогне директно за такова движение. В болшинството от случаите автомобилът гаси ДВГ, в момента в който включим на задна. Докато МГ2 се върти назад, короната на планетарния механизъм също ще се върти назад. При това положение ДВГ не работи. Това означава, че оста на сателитите също не се върти. Следователно МГ1 ще се върти напред. Той се върти на празен ход без да потребява електроенергия, но и без да произвежда. Това е подобно на режим EV, но наобратно. Блокът за управление не позволява на автомобила да се движи много бързо с цел да защити МГ1 от много високи обороти. (Схема. 14)

Схема 14.jpg


Ако ДВГ продължава да работи, когато скоростният лост е в положение R, например в случаите, когато заряда на ВВБ е малък, МГ2 пак ще движи автомобила назад, както преди. Единствената разлика е, че оста на сателитите ще се върти напред, а слънчевото колело и МГ1 ще се въртят по-бързо напред и компютърът трябва да ограничи задната скорост на колата до по-ниска скорост, за да предпази МГ1 от прекомерно високи обороти на въртене. Енергията в този случай може да бъде взета от генератора МГ1 за захранване на МГ2 и за зареждане на батерията (Схема. 15).

Схема 15.jpg


Да се разбере взаимната връзка от всички тези процеси, които се случват едновременно в силовия агрегат е сложна задача. Затова нека да поясним. Назад автомобилът се движи само от МГ2, а ДВГ почти никога не работи. МГ2 се захранва с електроенергия от ВВБ. Но ако заряда е малък и вие се движите на заден ход по-продължително време ДВГ ще запали. Това ще се случи, когато нивото на батерията падне под 44%. Тогава МГ1 ще започне да произвежда електроенергия, с която ще се захранва МГ2 и ще се зарежда разредената ВВБ.

Реални и въображаеми опасности, очакващи механика по време на ремонта на хибридни автомобили.
Като правило при появяване на нови технологии се появяват и нови опасности – реални и измислени. Днес ние вече не се страхуваме да използваме ежедневно и ежеминутно клетъчни телефони и сме сигурни, че телефонът не може да ни „изпържи“ мозъка. Простата действителност е, че ние бързо свикваме с новите технологии и те стават реалност в нашия живот без да се страхуваме повече от тях.

Ние бързо забравяме дори и за напълно реални опасности. Спокойно се отнасяме към скорости от 90 км/ч в една кутия от стомана, стъкло и пластмаса, движеща се на 4 гуми на метри от подобни обекти, които се движат в противоположна посока. На борда на всяко превозно средство се намират десетки литри лесно възпламеними течности и избухливи газове. И тази ситуация никого ли не плаши? Но когато някой е снабдил автомобил с мощна електрическа система, ние веднага почваме да нервничим. В този раздел аз искам да поговорим за опасностите при обслужването и ремонта на Приус.

следва продължение
инж. Пламен Пеев
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 91
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 22
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 25 ное 2017 18:06

70 месеца или 195800км хибридът ми ще е в гаранция. Докато тя изтече се надявам да съм се научил от лекциите как се ремонтират и обслужват хибриди drunk.gif[/quote]
Здравейте,
Предполагам, че никога няма да ви се наложи да ремонтирате вашия хибрид. Но е възможно да кажете на вашите Приятели колко прекрасен е Хибридният автомобил и какво удоволствие доставя при шофиране.
Благодаря drunk.gif

biro
Мнения: 504
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 42
Местоположение: Русе

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот biro » 25 ное 2017 21:10

Да това е факт. На 25. Ноември стават 2 месеца от изкарването на колата от магазина и почти 5000км прекрасни емоции.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 91
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 22
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 01 дек 2017 14:52

Урок 3 Лекция 9
Високо напрежение

Високо-напрежение.png


Домашния климатик работи с напрежение от 220 В и черпи ток до 20 А. Високоволтовата система на Приус работи с напрежение до 270 В приблизително. Това е малко повече от от напрежението в мрежата. В хибридния автомобил токовете могат да са и над 30 А, но нас ни интересува величината на тока, който протича през човешкото тяло. Всяка електрическа система, по която може да тече ток 1 А или повече е много опасна. Нивото на увреждания, които получава човек от електрически удар зависи от електрическото съпротивление на тялото и пътя на движение на тока през него.

Има случаи, когато човек попада под напрежение 220 V, което минава от една ръка директно през сърцето и другата ръка, а човек изпитва само незначителен краткотраен дискомфорт. Защо пиша това? Показвам факта, че не се страхуваме да използваме електрически уреди, а някои дори се опитват да ги поправят самостоятелно, без да се страхуват от токов удар.

Точно така и по същата причина, можете да поправите и обслужвате Prius.

Има само една разлика. Никога не пипайте оголени проводници на Тойота или друг хибриден автомобил.

В Prius проводниците за високо напрежение са снабдени с метална защита за предотвратяване на тяхното повреждане. За да привличат вниманието, те са боядисани в оранжево. Като човек, който има богат опит с такива системи, мога да кажа, че ако не правите абсолютно детински грешки, опасността от токов удар в колата на Prius е равен на нула. За опасностите от токов удар при ремонт на батерия с високо напрежение и инвертор, ще разговаряме отделно, когато се учим как да ги поправяме.

Теч на електролит

Почти всички автомобили имат електрически батерии, които съдържат киселина. Киселината е опасна. Кола с мощни батерии съдържа много киселина и е много опасно – нали? Електролитът в никел – метал – хидридните батерии на Prius е калиев хидроокис. Това не е киселина, а основа.

Разбира се, концентрираната основа също може да бъде отровна и не по-малко опасна от киселината. Следователно документацията за превозното средство трябва да съдържа предупреждения за течове. Това не трябва да плаши никого, тъй като местоположението на батерията в колата е добре защитено срещу възможни рискове от разхерметизация на ВВБ. И всяка отделна клетка на батерията съдържа много малко количество електролит. Разбира се, най-големият риск при злополука все още е свързан с бензина, който присъства във всяка конвенционална кола.

Така, вече разгледахме общите принципи на работа на всички системи на Prius на TOYOTA, т.е. преминахме през първата (уводна) секция в нашето училище за диагностика на хибридни автомобили. Може да се каже, че се срещнахме само с азбуката. Сега започваме да се учим как от букви да съставим думи и изречения, т.е. преминаваме към основите на диагностицирането на хибридни автомобили.

До тук с уводната част. Със следващия урок преминаваме към съществената част от нашето обучение.

Край на Урок трети.

следва Урок 4

инж. Пламен Пеев
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13050
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 380
Местоположение: Варна

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот slowtraveler » 01 дек 2017 20:12

plamsav написа:Източник Домашния климатик работи с напрежение от 220 В и черпи ток до 20 А. Високоволтовата система на Приус работи с напрежение до 270 В приблизително. Това е малко повече от от напрежението в мрежата. В хибридния автомобил токовете могат да са и над 30 А, но нас ни интересува величината на тока, който протича през човешкото тяло. Всяка електрическа система, по която може да тече ток 1 А или повече е много опасна. Нивото на увреждания, които получава човек от електрически удар зависи от електрическото съпротивление на тялото и пътя на движение на тока през него.

Колега, нещо не разбрах от обясненията - наясно ли си, че какъв ток може да тече през електрическа система няма АБСОЛЮТНО НИКАКВО отношение с това дали системата е опасна за човека...
Опасен е токът, който може да протече през човешкото тяло, а той зависи от съпротивлението на човешкото тяло.
За пряка опасност от смърт е ток през човешкото тяло над 20мА (къде е този 1А, който посочваш)?
От друга страна някои хора съвсем не разбират токовете и обясняват лаишки плащещи неща от рода 'щом през веригата може тече ток 500А, то това е много опасна верига'...
Това е напълно некоректно описание на проблема...
Например веригата към стартера МОЖЕ да проведе и повече от 600А, но няма да ти стане нищо ако се вържеш последователно към тази верига просто защото е 12 волтова... И поради вътрешното съпротивление на човешкото тяло максималния ток през него ще бъде навярно доста под 0.1мА...
Поне на времето за опасно напрежение се смяташе над 30V, защото тогава възможният ток през човешкото тяло започва да доближава опасните стойности...
От друга страна високото напрежение също не винаги е опасно... Предполагам повечето от вас ги е била искрата на пиезоелектрическа запалка или от бобината на автомобил, които са няколко хиляди волта. Но са краткотрайни и с нисък ток (те затова и изгасват толкова бързо)..
Основното правило за безопасността е никога да не затваряш веригата с тялото си. Включително през корпус, земя и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 91
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 22
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 08 дек 2017 10:53

Глава втора.
УРОК 04
Диагностика на хибридни автомобили.


Toyota Prius. Режим «Inspection Mode» за сервизни работи и условия «Off-Road»
Всичко казано до тук можем да считаме за един голям увод. От днес започваме със същинската част на ремонта и обслужването на хибридни автомобили.

НАЧАЛО.

С какво започва диагностиката на модерен хибриден автомобил, на който са инсталирани до 10 различни компютъра (електронни блокове за управление)?

На този въпрос могат да бъдат дадени много отговори. И повечето от тях ще бъдат верни. Всеки диагностик има своя собствена техника и поредица от действия за диагностика.

Методологията, която използваме, има няколко имена. Някой го нарича “диалогова диагностика”, други “директно приемане” и т.н. Но същността не се променя от това.

Първото нещо, което трябва да направим, преди да започнем да диагностицираме хибрид, е да говорим със собственика на колата. Трябва да разберем при какви условия се е появила някаква грешка в превозното средство и как се проявява. В същото време трябва да се обърне внимание и на такива дребни проблеми като времето и пътните условия по време на първата поява на неизправност; кога за последно е мит двигателя; колко време е минало от последната смяна на свещите на ДВГ и т.н.

Най-добре е вашият приемчик или диагностик, който ще комуникира със собственика на колата, да има готов списък с въпроси, според който се задават най-необходимите въпроси на собственика на колата. Понякога такъв разговор е достатъчен, за да се определи дадена неизправност, търсенето на която без предварителния разговор със собственика може да отнеме много време и усилия.

По време на това приемане (или веднага след това), обикновено се извършва следващото необходимо действие. Автомобила се свързва с основния инструмент за диагностика – скенера. Какви са скенерите за работа с хибриди ще разгледаме по-долу. Чрез свързването на скенер, ние трябва да “прочетем” грешките в различните системи на превозното средство и да видим как работят основните звена на хибридния автомобил : ДВГ, Високо волтовата батерия, мотор / генераторите и т.н. Но ако “грешките” в системата, можем да прочетем без проблеми, то при прегледа на работните параметри на двигателя с вътрешно горене и ВВБ можем да очакваме изненади! Какви?

Ето един пример. Трябва да погледнем параметрите на MAF-сензора и по някаква причина те са силно завишени. И при това ДВГ заглъхва, а Високо волтовата батерия е заредена до необходимото ниво, двигателят с вътрешно горене и купето са достатъчно загрети … Решихме да измерим разликата в напрежението върху връзките между отделните елементи на ВВБ, а то всяка секунда “скача” – ту нагоре, ту надолу … Защо? Да, защото за да диагностицираме хибридна кола, трябва да я поставим в специален сервизен режим. Този режим има много имена: сервизен режим, тестов режим, режим тест-мод, режим ” Inspection Mode “. И всяко от тези имена ще бъде правилно.

401.jpg


Сега ще разгледаме по-отблизо как да активираме тези режими на различните хибридни автомобили, какви техни разновидности съществуват и как да ги използваме правилно, за да не повредим автомобила.

За какво ни е нужен този режим?
При извършване на някои сервизни работи и различни проверки, например: определяне на предварението на запалване, проверка на оборотите на празен ход, контрол на работата на системата за задвижване на четирите колела (4WD), промиване на маслената система и т.н., е необходимо на стоящ автомобил бензиновият двигател да работи на празен ход. При това хибрида има няколко режима на празен ход:

– без допълнително натоварване: без да се зарежда ВВБ, без да е включен електрически или механичен компресор на климатика и т.н. В същото време оборотите на двигателя ще бъдат приблизително 1000 оборота / минута;

– с товар под формата на МГ1, когато той е на празен ход и зарежда ВВБ. В този случай скоростта на празен ход ще бъде около 1300 оборота / минута;

– с механичен товар на компресора на климатика, тогава оборотите ще са приблизително 1200 оборота / минута;

– режим на подгряване на ДВГ или купето на автомобила, когато ВВБ е заредена, а компресора на климатика е изключен.

Какво мислите, в какъв режим ще измерваме работните параметри? Естествено в първия от тези режими! Но как да накараме ДВГ да работи непрекъснато със скорост от 1000 оборота в минута? В крайна сметка в хибрид този режим на работа на ДВГ просто не съществува, защото просто не е нужен. Ако ВВБ има достатъчно енергия и ДВГ е загрят, Блока за управление на хибридната система подава команда на Блока за управление на двигателя да спре, и той гасне.

Ето затова существува режим «Inspection Mode».
Ние трябва да помним три основни условия, при които ще видим правилните параметри на ДВГ и останалите системи на хибридния автомобил.

Да загреем ДВГ до работната температура (това може да стане с помощта на сервизния режим, тъй като в този режим ДВГ няма да изгасне).
Стабилни обороти на двигателя без натоварване. Какво е това без натоварване? Това е, когато ДВГ е на празен ход и върти МГ1, който на свой ред зарежда Високо волтовата батерия. Или, когато за диагностицирането на ДВГ, някои експерти включват режим “FULL” Блока за управление на климатика. В този случай също няма да виждаме нормалните работни параметри на ДВГ, тъй като той ще работи с увеличени обороти (в сервизен режим принудително е забранено зареждането на ВВБ).
Този режим служи основно да накара ДВГ да работи постоянно. В края на краищата, ако имаме заредена ВВБ и ДВГ е топъл и климатикът не изисква включване на ДВГ за отопление на кабината, той просто ще се изключи и ще бъде невъзможно да се видят неговите параметри на работа.
TOYOTA PRIUS HONDA LEXUS
Къде още се използва или по-точно казано къде ТРЯБВА да се използва този режим?

Това е мястото на преминаване на технически преглед на превозното средство. Инспекторът на контролния пост на апарата, преди да вкара колата на клиента на “валяците” или да започне да измерва CO в изходящите газове, трябва да поиска от собственика да пусне колата в сервизен режим.

2010_Lexus_RX_450h.jpg


Автомобилите (Lexus RX400H / Toyota Harrier / Estima и т.н.) са оборудвани със система за задвижване на четирите колела (режим 4WD), включването на която се осъществява чрез електронно управление. При тях това трябва да се направи в строго определена последователност. Това се дължи на режима 4WD, при който могат да възникнат условия за задействане на системите VSC и TRC при извършване на проверка, която се провежда на стенда за проверка на спирачната система.

Въпреки това, няма копче или лост за автомобилите, за да се деактивира този режим. Следователно, при извършване на проверки трябва да се използва специален режим на обслужване “2WD Inspection Mode “. В този режим системите VSC и TRC и системата за управление на задвижването на всички колела ще бъдат изключени (задният електродвигател е изключен).

следва продължение
инж. Пламен Пеев
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 91
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 22
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 15 дек 2017 17:43

А как правилно да включим (активираме) този режим?

Активиране и деактивиране на режим «2WD Inspection Mode»
Забележка: Не забравяйте, че когато използвате “2WD Inspection Mode“ в паметта на Блока за управление могат да бъдат записани кодове за грешки. След изключване на този режим може да се светне индикатора за обща неизправност. В този случай е необходимо да изчистите кодовете за грешки.

Как да го направим?

401.jpg


С помощта на диагностичен скенер.
Като ползваме инструкциите към скенера включваме режим «2WD Inspection Mode».

402.jpg


Както виждаме на снимката можем веднага да изберем режим за проверка на изходящите газове или изключване на системата TRC.

403.jpg


На друг скенер това може да изглежда различно:

Без диагностичен скенер
Този метод се използва главно от собствениците на автомобили, които нямат скенер или са на път (повече за това по-късно). Процедурата е следната:

Завъртаме ключа в положение ON. Скоростния лост е в положение Р
Натискаме педала за газ два пъти докрай.
Натискаме спирачката и го държим натиснат.
Поставяме скоростния лост в положение N и пускаме спирачката.
Натискаме педала за газ два пъти докрай.
Натискаме спирачката и го държим натиснат.
Поставяме скоростния лост в положение Р и пускаме спирачката.
Натискаме педала за газ два пъти докрай.
Натискаме спирачката и го държим натиснат.
Завъртаме ключа в положение СТАРТ
Првключване в режим «2WD Inspection Mode»
се изобразява на мултифункционалния дисплей и светва READY ON. Бензиновия двигател започва да работи постоянно.


404.jpg


А ето така изглежда този режим на монитора на Приус 10

При това индикаторът с количка и възклицателен знак не само свети, а мига!

406.jpg


Както можете да видите, това е много подобно на някаква “грешка”, но не трябва да се плашим. Всички тези “грешки” ще изчезнат, когато деактивираме режима „2WD Inspection Mode“ , т.е. когато изключим запалването. На таблото триъгълникът с удивителен знак няма да свети.

При Prius 11 режимът на обслужване се активира и деактивира по същия начин като Prius 10.

МОНИТОРЪТ НА PRIUS 20 В СЕРВИЗЕН РЕЖИМ

На Prius 20 ще видим малко по различна картинка при активиране на сервизния режим

Мониторът на Prius 30 в сервизен режим

Ето какво ще видим при активиране на сервизния режим на Prius 30

Към всичко видяно на предните модели ще се добави и знак за изключването на системите VSC и TRC.

За изход от режим „2WD Inspection Mode“ изключваме автомобила и след това го палим отново и сме в нормален режим.

МОНИТОР НА LEXUS-400Н В СЕРВИЗЕН РЕЖИМ

Но хибридите имат не само задвижване на предните колела, но и задвижване на четирите колела.

Поддръжката на хибридните автомобили Lexus RX400H / Toyota Harrier, Estima, Alphard и други като тях изисква компетентно познаване на специализирания режим на проверка. В противен случай, в някои ситуации е възможно сериозно увреждане на системата за задвижване на четирите колела.

Особеността на тези автомобили е, че те са оборудвани със задвижване на всички колела (режим 4WD). Задействането му се осъществява чрез електронен контрол. В режим 4WD, при извършване на проверка върху валяците (на стенда за проверка на спирачките), могат да възникнат условия за задействане на системите VSC и TRC. Затова е необходимо да се деактивира режимът 4WD. Но за извършването на това няма превключвател или лост в автомобилите. Ето защо, при извършване на тези проверки трябва да използвате специален режим на обслужване ” Inspection Mode (2WD)”. В този режим на работа ще бъдат деактивирани VSC, TRC и 4WD (ще бъде изключен задния електродвигател).


следва продължение

инж. Пламен Пеев
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13050
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 380
Местоположение: Варна

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот slowtraveler » 15 дек 2017 18:27

Въпрос - случвало се е на някой такъв проблем при ГТП???
Защото практиката ми с доста по-сериозни 4WD машини показва, че няма проблем на съвременните стендове и няма нужда от включване на някакви сериозни режими.....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 91
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 22
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 09 яну 2018 09:11

Диагностика на хибридни автомобили. УРОК 4 Лекция 3
Активиране и деактивиране на режима «4WD Inspection Mode»

С помощта на диагностичен скенер.
С помощта на скенер и инструкциите към него избираме режим «4WD Inspection Mode».

Без диагностичен скенер.
Поставете ключа в положение «ON». Скоростния лост трябва да е в положение «P».
Забележка: Следващите действия трябва да извършите в рамките на 60 сек. Като използвате само десния (левия) крак.

Натискате и пускате педала на газта четири пъти. След това натискате и задържате спирачката.
Държейки педала на спирачката натиснат поставяме скоростния лост в положение «N». Пускате спирачката. След това натискате и пускате педала на газта четири пъти.
След това натискате и задържате спирачката. Държейки педала на спирачката натиснат поставяме скоростния лост в положение «P». Пускате спирачката. След това натискате и пускате педала на газта четири пъти.
Държейки педала на спирачката натиснат включваме «START».


Преминаването в режим «4WD Inspection Mode» се изобразява на мултифункционалния дисплей. Светва индикатора «READY ON» и Бензиновия двигател започва да работи постоянно.


При това положение таблото ще свети по следния начин:

ф11.jpg


Няма нищо страшно, системата VSC в действителност е напълно изправна.

ф12.jpg

ф13.jpg


Освен това на таблото ще светне още един знак, който не означава неизправност, а показва, че автомобилът се намира в сервизен режим

ф14.jpg

ф15.jpg


За излизане от режима «4WD Inspection Mode» изключете автомобила.
Обслужване на автомобила в режим «Inspection Mode»
Загрейте двигателя и изключете климатика.
Активирайте един от двата варианта «Inspection Mode» в зависимост от провежданата проверка и поставете скоростния лост в необходимото положение.
Забележка: в режим «Inspection Mode» оборотите при отпуснат педал на газта ще бъдат 1000 об/мин, при натиснат до 50% оборотите ще са около 1500 об/мин и при натиснат повече от 50% – 2500 об/мин.

Деактивирайте режима «Inspection Mode» веднага след приключване на проверката. За да се случи това поставете ключа в положение «OFF».
Внимание: движение на автомобила с активиран режим «Inspection Mode» може да доведе до повреда в трансмисията.

Внимание: при проверка на скоростомера и провеждане на тестове на валяците:
– Убедете се, че е включен режим «2WD Inspection Mode»;

– Резките ускорения и забавяния могат да доведат до повреда в трансмисията;

– Не използвайте устройства, които няма да ви позволят плавно да променяте скоростта при набиране и забавяне.

– Натискайте плавно педалите на газта и спирачката.

Мерки за безопасност при проверка върху валяците
Внимание:




Преди провеждане на проверка върху валяците е необходимо да се изключи режима 4WD (изключен заден електродвигател), системите VSC и TRC. За целта трябва да активирате режима «2WD Inspection Mode».
Допуска се да се провежда проверка върху валяците при вдигната във въздуха задна ос или гумите трябва да са поставени върху свободно въртящи се валяци.
Последователност на изпълнение:

Поставете гумите върху валяците
Активирайте режима «2WD Inspection Mode».
Поставете скоростния лост в положение «N».
Изпълнете проверката.
Забележка: Резките ускорения и забавяния могат да доведат до повреда в трансмисията; Натискайте плавно педалите на газта и спирачката.

След приключване на проверката деактивирайте режима «2WD Inspection Mode», като поставите ключа за запалване в положение «OFF».
Внимание: движението на автомобила с включен режим «Inspection Mode» може да доведе до повреда в трансмисията.

инж. Пламен Пеев
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13050
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 380
Местоположение: Варна

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот slowtraveler » 09 яну 2018 11:05

Не е изписано ясно как да се превключва между режимите... Предполагам 2WD Sertification Mode ще е интересен на потребителите за преминаване на ГТП, въпреки, че реално няма никакъв проблем при преминаване и без включен такъв режим..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 854
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот Hursa » 09 яну 2018 13:00

Няма проблем, но обикновено форсираме двигателя до доста високи обороти. Не работи на "празен ход", а за да запали трябва да натиснем педала.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 91
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 22
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 22 яну 2018 15:38

УРОК 5 Лекция 2

CarmanScan LiteCarmanScan VG

06.jpg


07.jpg


Универсалните скенери започват да поддържат и хибридни автомобили. Постепено освен английски език се добавят и други езици.

Какво могат да правят тези скенери по това време? Могат да диагностицират Prius 10, Prius 11, Estima и Alphard. Те четели данните в хибридната уредба и ВВБ. В менюто за избор съществувал само Prius. Другите модели ги е нямало, но се прочитали напълно чрез менюто за Prius. Проблем се появявал с Prius 11. Скенера не успявал да се свърже с ЕБУ на хибридната уредба или с ВВБ. Въпреки това проблема се решава много лесно. Не се избира конкретната марка автомобил, а се влиза в блока за управление чрез общия режим и всичко си работи.

Следното касае само Prius 10. Така наречените неизтриваеми грешки в Блока за управление на ВВБ (C26хх, C25хх) не могат да бъдат изтрити с помощта на горните скенери. Съответното меню просто не съществува. Така също няма и „обучение“ на скоростната кутия на Estima и Alphard. То може да се направи със скенера Toyota S2000 Tecno или ръчно. За сметка на това е възможно да се пусне еквализация на ВВБ на Prius 11.

Основния недостатък на този скенер се състои в това, че не можем да видим подкодовете на грешките. Т.е. ние трябва да видим конкретното място на повреда, а не можем. Производителите не бързат да отстранят този недостатък. Подкодовете на грешките не можем да видим и до днес. б.а. (2016г) Prius 20 никога не са се поддържали от този скенер.

Какво могат скенерите на CarmanScan днес? Това е пълноценна диагностика на хибридните Prius 10 Prius 11 Prius 20 Prius 30, Estima 10 и 20, Alphard 10 и 20, Camry, Lexus RX400h и GS450h, Honda Civic, Insight, Fit и др.

Неизтриваемите грешки вече лесно се изтриват с помощта на препрограмиране на блока със скенера, скоростната кутия се обучава с лекота, но все още има дребни забележки.



Carman AUTO-I 700

08.jpg


Ще разкажем например за флагмана на скенерите от серията CarmanScan – Carman AUTO-I 700.

09.jpg


Това е една от последните разработки на корейските специалисти. Тя е пусната в продажба през 2015 година. Скенерът е съвсем съвременен. Мощен, бърз, с добра графика, без копчета, има Wi-Fi. Поддържа диагностика на автомобили от всички краища на света. Осъществява диагностика от мотоциклети до камиони. Да се намери нужния автомобил е лесно. Интерфейса е интуитивен и списъка с марките може да се настройва.

Що се отнася до диагностиката на хибридни автомобили, скенера работи некоректно с Prius 30 и по-новите модели. Голяма част от данните в Prius 30 по хибридната част и ВВБ не са точни. В някои модели не всички параметри от ЕБУ на двигателя могат да бъдат прочетени. Например в Prius 20 не можете да видите ISC Learning, а в Rx400h не можете да видите корекцията на горивото. Някои от по-ранните модели могат да видят ISC Learning, но имат проблем с Misfire.

Замразена дата
Още един съществен недостатък е че не чете данни от замразената дата. Съответно няма да видим и подкодовете с помощта на този скенер. Напрежението на елементите на ВВБ на Prius 10 са разхвърлани по дата в различни краища на менюто: първите 14 са в началото, а другите 6 са в края на менюто. Дреболия, но предизвиква чувство на неудовлетвореност и досада. Грешките C25хх и C26хх се премахват без проблем. Еквализация на ВВБ се пуска нормално. Калибрира скоростни кутии. Активните тестове работят, в това число лесно може де се активира сервизния режим.

следва продължение

инж. Пламен Пеев
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13050
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 380
Местоположение: Варна

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот slowtraveler » 22 яну 2018 15:50

Хм... Това повече ми прилича на реклама на конкретно изделие, несвързано с марката, а още по-малко - конкретно с хибридите bash.gif
Моля да прецизирате и коригирате мнението си. Карман е едно от многото средства за комуникация с автомобила, и съвсем не специализирано за хибрид или въобще за Тойота...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост