
Онзи ден бях с 2-те коли (имах си какво да дърпа другото, ако затъне) и реших да си направя експеримент в една дупка пълна с вода и лед (дълга 4-5 метра) и сняг/лед от другата страна, така че горе-долу симулирам половината кола със сцепление и другата без, като за да излезе от въпросната дупка трябва да симулира блокаж на 2-та диф-а, иначе излизане няма (без дърпане с въже де), защото на края на дупката/локвата имаше 10-15 см. праг от лед и сняг. В крайна сметка дизеловата без да и изключа TC и да се лашкам напред назад 10 минути, не успях да изляза (дори мисля, че стана по случайност), докато хибридната, излезе в момента в който реших просто да дам газ и да чакам. Отне и 4-5 секунди да си нагоди сцеплението и в крайна сметка се измъкна. Субективни фактори като гуми ги изключвам, защото са с еднакви купени тази година. Дизеловата също прави някакви опити да намери сцепление, но при тръгване от място в 95% от случаите не успява и просто започва да буксува постоянно на 1000 оборота, без значение колко съм и натиснал педала (в движение с по-висока скорост не е така, там сравнително адекватно успява да укроти колелото без сцепление и някак си успява да издрапа). Не съм сигурен дали разликите в поведението се дължат на хибридната система, или просто е въпрос на софтуер, ама тия дни (понеже имам на разположение още една РАВ4-ка 2014 (4-та генерация) пак дизелова), ще пробвам и другата РАВ4 и ще се разбере. Но от ситуациите в който съм попадал с 2014 РАВ4, смятам, че няма да се справи по-добре от 2006 РАВ4, защото при тръгване на хлъзгаво се държи по същия неадекватен начин (връща газта на макс и толкова).