Съединител Тойота Версо

danchovt
Мнения: 8
Регистриран на: 24 Окт 2011 20:29
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Verso 1.8
Получена  благодарност: 1 път

Съединител Тойота Версо

Мнение от danchovt » 21 Юни 2023 11:39

Здравейте колеги. От една година съм собственик на Версо 2015 година, 1.8 бензин, 147 коня. Колата е от представителството в Пловдив и я взех на 42 000 реални. Още от тогава ми направи впечатление, че съединителя отделя доста високо. Малко над средата. Не буксува, не тресе, но си отделя високо. В Тойота ми казаха , че неможело нищо да се направи и трябва да се сменя. ( без да я виждат или пробват). Някой с подобен проблем има ли. Дали това е нормално? Благодаря предварително.

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Съединител Тойота Версо

Мнение от iovkito » 21 Юни 2023 11:44

Кара се докато приплъзне.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Съединител Тойота Версо

Мнение от mapamop » 21 Юни 2023 13:11

От опит - в първия момент в който замирише на бакелит, докато я качваш на някой тротоар го смени. Чакането съвсем да приплъзне при мен завърши със почти 500 лева за маховик и още почти 400 за съединител.....
Маховика от чакане, беше с пукнатини и посиняли места, въпреки че по феродовия диск имаше още малко останало феродо (не трил метал в метал съвсем директно).
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
gimara
Мнения: 1467
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Съединител Тойота Версо

Мнение от gimara » 21 Юни 2023 16:37

danchovt написа: 21 Юни 2023 11:39 Дали това е нормално?
Провери хода на педала според ръководството:
Pedal.pdf
(68.08 KiB) Свалено 68 пъти
Ако е в нормата, няма място за притеснение. Все пак на тези км. е рано още за съединител, ако не е карана душмански от предишния собственик.

danchovt
Мнения: 8
Регистриран на: 24 Окт 2011 20:29
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Verso 1.8
Получена  благодарност: 1 път

Съединител Тойота Версо

Мнение от danchovt » 21 Юни 2023 19:46

Благодаря на отзовавалите се. Ще пробвам с настйките на педала, ако няма ефект ще карам така докато почне да ми прави по съществени проблеми.

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Съединител Тойота Версо

Мнение от mapamop » 21 Юни 2023 19:51

Карай си колата, докато замирише. Когато замирише трябва да си събрал парите за нов съединител. При всички положения даже и преди да замирише се усеща едно леко замисляне, като превключваш предавките и не набира съвсем веднага.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

danchovt
Мнения: 8
Регистриран на: 24 Окт 2011 20:29
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Verso 1.8
Получена  благодарност: 1 път

Съединител Тойота Версо

Мнение от danchovt » 22 Юни 2023 18:13

Да споделя, че проблема със съединителя е решен след настройка на педала. Просто трябва да попаднеш в правилния сервиз, където не гледат само как да ти пробутат нов съединител за 2000 лв

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Съединител Тойота Версо

Мнение от mapamop » 22 Юни 2023 20:33

mapamop написа: 21 Юни 2023 13:112000 лв
Тая кола или е аетомат, макар че не съм сигурен дали и там е такава цифрата, или е демпферен маховик за да е такива пари съединителя. Бензиновия съединител на Т25 беше към 380 лева целия комплект без маховика.
1980 лева ми бяха цитирали за демпферен маховик и съединител на дизелова Тойота. Нещо много са те засилили с цените май.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

danchovt
Мнения: 8
Регистриран на: 24 Окт 2011 20:29
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Verso 1.8
Получена  благодарност: 1 път

Съединител Тойота Версо

Мнение от danchovt » 22 Юни 2023 21:55

Колата не е с демферен съединител. В един сервиз ми казаха да се приготвя за помпа от около 700 лв и съединител от около 900 лв. За това образно казвам цена от около 2000 лв. Най вероятно в един прекрасен момент ще се наложи да го сменя, но нека да е когато му дойде времето :thumbsup:

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Съединител Тойота Версо

Мнение от Ивайло Димов » 23 Юни 2023 10:14

Нещо се опитват да те гласят у въздуха ,ква е таз помпа 700 лева и съединител 900 boxed.gif един бърз поглед по сайтовете дава от 600 до 1600 за пълен комплект с лагер-помпа и това са цени на дребно за Валео ,Айсин и Сакс .Вероятно ако имаш познат ,който продава авточасти може да го вземеш и на по ниска цена .

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Съединител Тойота Версо

Мнение от iovkito » 23 Юни 2023 15:07

Съединителят е бил към края си, регулирали са малко от шпилката на горната помпа и това е. Може и утре да приплъзне, може и след 50 000км.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Двигателист
Мнения: 427
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Съединител Тойота Версо

Мнение от Двигателист » 24 Юни 2023 10:54

Хм... Как трябва да се кара един автомобил, така че съединител да се износи на 50000 км? За съвременен дизел мога да приема донякъде, но бензин?
Относно точката на отделяне/зацепване. Тя не е много критерий, просто има автомобили, на които е по-високо, или по-ниско, въпрос на свикване. Тук ми изплува един спомен, как преди много години имах Опел Омега Б (X20SE). Съединителят отделяше високо и всеки казваше, накрая е, всеки момент ще започне да буксува. Купих я на 150000 км. Продадох я на 400000 км. През това време нито положението на отделяне/зацепване се промени, нито се появи буксуване. Не знам дали следващият собственик е правил нещо по въпроса... на 500000 км и изгубих следите.
Щом си решил проблема с регулиране, добре, но ако само положението на отделяне ти е проблем, моят съвет е да не чоплиш и да променяш нещо (макар че вече си го променил) по кинематиката на задвижването, защото не виждам как нещо е разрегулирано (на 47000 км), ако не е пипано преди това, а не вярвам да е излязла така от завода.

Офтопик
Всъщност познавам хора, които скапват съединител за нула време. От здравословни проблеми, или просто от не можене да карат, или спортисти/състезатели, или офроуд (осбено при липса на бавни). Понякога просто има модели с конструктивно слаб възел, но не мисля, че бензинова Тойота е такъв случай.

vfr800
Мнения: 466
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

Съединител Тойота Версо

Мнение от vfr800 » 26 Юни 2023 11:53

Реглажа при хидравличен съединител не променя нищо относно силата на притискане, ако е почнал да приплъзва там и да пипаш нищо няма да се промени. Единственото , което се определя от там е хода на педала и субективното усещане, къде отделя. Е ако прекалиш можеш реално да стигнеш до положение да седи леко натиснат през цялото време, но е трудничко. Трябва толкова да я навиеш навътре , че буталото да започне да прави налягане. Просто са му направили реглаж, така че да му е приятно на човека като си я кара. Лично аз съм регулирал на два авенсиса със същото оплакване , че отделя високо и то след току що сменени съединители. И наистина усещането си беше , че отделя високо. Леко развиване на оста и проблема се реши. Реално излизаш от заводските спецификации, защото по заводските усещането беше кофти.

danchovt
Мнения: 8
Регистриран на: 24 Окт 2011 20:29
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Verso 1.8
Получена  благодарност: 1 път

Съединител Тойота Версо

Мнение от danchovt » 01 Юли 2023 07:51

Точно това се случи и при мен. Три оборота бяха достатъчни. Сега усещането при потегляне е съвсем различно. Просто мястото за регулирана не е от най- удобните(трябва да си навреш главата при педалите и така да действаш). И ако съединителя е свършил и буксува, няма да помогне.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта