Студен старт - притрисане на мотора

Публикувай отговор
ангелчо
Мнения: 43
Регистриран на: 25 Фев 2018 13:07
Местоположение: Панагюрище
Автомобил: Toyota corola verso1,6 2005g
Благодарил/а: 3 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от ангелчо » 10 Окт 2023 22:09

Супер много благодаря за отговора ,колата е корола версо 1.6 2005г,няма никакви проблеми с ниски обороти форсиране и вървене ,единствено като подам рязко газ забива и глъхне при плавно подаване на газ си работи. Получава се нещо като влизане на въздух след отваряне на дросел клапата ,но без подаване на гориво (бензин),ако филтъра с активния въглен е отговорен за това сместа да не обеднява утре почвам от него заедно с клапана до него

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 11 Окт 2023 07:42

Започни от другата страна.
Измий дебитомера и дросела.
Огледай за хлабави маркучи и напукани такива. При очевидно сцепени ги смени. Виж какво съм писал някъде около 7 страница в тая тема и нататък.
Като махнеш очевидното, закачи една диагностика на празен ход, на стоплен мотор и виж Short fuel trim дали се старае да слезе на минусови стойности - ако стои само на плюс, е индиректен признак за постянен теч на вакуум. Огледай графиките които съм пускал във двете теми. В момента с моята, нямам пропадане на обороти, не е особено унила и е относително пестелива откъм бензин. Попълни си профила с модел, мотор и година на колата - след месец няма да я помня и пак ще се заяждам.
Признака запушен клапан на картерните газове е омасляване по целия ръб на капака на клапаните, и в напреднал стадийй стекло масло в леглата на свещите
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

ангелчо
Мнения: 43
Регистриран на: 25 Фев 2018 13:07
Местоположение: Панагюрище
Автомобил: Toyota corola verso1,6 2005g
Благодарил/а: 3 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от ангелчо » 11 Окт 2023 21:49

mapamop написа: 09 Ное 2021 23:35 На тоя дето го разкостих изглеждаше чисто там, имаше малко ръжда по оста на зъбното колело посредата. Лагера от другата страна е капсулован. Не е невъзможно да е и той, но оста се движи леко и на двата дросела. По зъбните колела няма видимо сериозно износено.
Снимки:
На какво отговарят шесте пина на дросела подлежи ли на някакво замерване

ангелчо
Мнения: 43
Регистриран на: 25 Фев 2018 13:07
Местоположение: Панагюрище
Автомобил: Toyota corola verso1,6 2005g
Благодарил/а: 3 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от ангелчо » 11 Окт 2023 21:57

mapamop написа: 12 Ное 2021 06:30 клапана на филтъра с активния въглен
Кога се включва клапана на филтъра с активния въглен

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 11 Окт 2023 22:29

ангелчо написа: 11 Окт 2023 21:49замерване
Да. Поне двигателя му. За сензорите му се рови в сервизното.
Четиво за моторчето му:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=39067
Има мисля 2 датчика на Хол за позицията му. Но ако те не работят "идва хеликоптера на таблото".
Можеш и през диагностика да им следиш показанията...
Аз не бих се *бавал със датчиците на дросела. Прецакат ли се колата е труп, дросел от морга е 80 кинта, нов оригинален е 1780 лева, цена от преди 2 години. Виж какви съпротивления ти връща моторчето му между според схемата, и другото приеми че работи. Освен ако не ти се играе някой филм.
ангелчо написа: 11 Окт 2023 21:57 Кога се включва клапана на филтъра с активния въглен
След второто деление на стрелката за температурата на Авенсиса. Т.е. някъде над 40на градуса на препрограмирани интервали във фърмуера на горивния компютър. Клапана като работи се чува щракане в зоната на въздушния филтър. Трака като оверлог и няма как да го объркаш.
Малко вероятно е той да ти тресе оборотите. По-скоро маркучите от/към него.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

ангелчо
Мнения: 43
Регистриран на: 25 Фев 2018 13:07
Местоположение: Панагюрище
Автомобил: Toyota corola verso1,6 2005g
Благодарил/а: 3 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от ангелчо » 14 Окт 2023 00:23

ufer написа: 11 Ное 2021 14:18 Като мериш датчиците, гледай да не забравиш температурния... :thumbsup:
Къде се намира

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от ufer » 16 Окт 2023 11:09

Сигурно някой знае и ще ти отговори. Но докато чакаш, можеш да се разровиш в техническата документация. Аз ако знаех, къде се намира датчикът на всеки тойотски мотор, щях да съм на работа като развоен инженер в Тойота... :D Принципът за мястото на този датчик е накрая при изхода на охладителната течност от главата, но може да има и изключения. Успех! :thumbsup:

ангелчо
Мнения: 43
Регистриран на: 25 Фев 2018 13:07
Местоположение: Панагюрище
Автомобил: Toyota corola verso1,6 2005g
Благодарил/а: 3 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от ангелчо » 30 Мар 2024 20:24

mapamop написа: 11 Окт 2023 07:42 Започни от другата страна.
Измий дебитомера и дросела.
Огледай за хлабави маркучи и напукани такива. При очевидно сцепени ги смени. Виж какво съм писал някъде около 7 страница в тая тема и нататък.
Като махнеш очевидното, закачи една диагностика на празен ход, на стоплен мотор и виж Short fuel trim дали се старае да слезе на минусови стойности - ако стои само на плюс, е индиректен признак за постянен теч на вакуум. Огледай графиките които съм пускал във двете теми. В момента с моята, нямам пропадане на обороти, не е особено унила и е относително пестелива откъм бензин. Попълни си профила с модел, мотор и година на колата - след месец няма да я помня и пак ще се заяждам.
Признака запушен клапан на картерните газове е омасляване по целия ръб на капака на клапаните, и в напреднал стадийй стекло масло в леглата на свещите
mapamop написа: 11 Окт 2023 07:42 Започни от другата страна.
Измий дебитомера и дросела.
Огледай за хлабави маркучи и напукани такива. При очевидно сцепени ги смени. Виж какво съм писал някъде около 7 страница в тая тема и нататък.
Като махнеш очевидното, закачи една диагностика на празен ход, на стоплен мотор и виж Short fuel trim дали се старае да слезе на минусови стойности - ако стои само на плюс, е индиректен признак за постянен теч на вакуум. Огледай графиките които съм пускал във двете теми. В момента с моята, нямам пропадане на обороти, не е особено унила и е относително пестелива откъм бензин. Попълни си профила с модел, мотор и година на колата - след месец няма да я помня и пак ще се заяждам.
Признака запушен клапан на картерните газове е омасляване по целия ръб на капака на клапаните, и в напреднал стадийй стекло масло в леглата на свещите
Прикачени файлове
20240330_192022.jpg
20240330_192022.jpg (939.62 KiB) Преглеждано 382 пъти

ангелчо
Мнения: 43
Регистриран на: 25 Фев 2018 13:07
Местоположение: Панагюрище
Автомобил: Toyota corola verso1,6 2005g
Благодарил/а: 3 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от ангелчо » 30 Мар 2024 20:32

Отишла ли е гарнитурата на всмукателния колектор спрямо тези стойности

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от mapamop » 01 Апр 2024 10:27

ангелчо написа: 30 Мар 2024 20:32 Отишла ли е гарнитурата на всмукателния колектор спрямо тези стойности
Пусни една графика как вървят късия и дългия трим примерно за около 10 минути на загрят двигател, на място без консуматори. Според зависи кога ще ти снимам екрана на техстрийма мога да ти извадя показание на късия трим или -0.83% или +1, че даже и над +2.50% когато се включи перката на мотора. Идеята е да се види как върви графиката, дали слиза изобщо на минусови стойности и колко често е на минус.
Идеалната ти графика е комбинирана от Short FT#1, Long FT#1 и O2SFT B1S1. O2SFT B1S2 няма смисъл да го слагаш защото по незнайна причина е винаги 99.14%-99.25% и не мърда във времето.
Чисто базирано на осреднения ти трим TOTAL FT#1 изглежда да има някъде лек течн на гориво, но той е податлив на много манипулации - колкото повече време стои на празен ход колата, толкова повече стойности се осредняват и се "стабилизира". Обаче по книжка пише че не препоръчително за катализатора колата да работи на място повече от 20 минути, поради риск от пожар, температурно деградиране на катализатора и излишното му натоварване със наситени газове, поради ниското им налягане. В началото след запалаването почти веднага съм си виждал средния трим и на -8% и на +3.2% по спомени. Огледай във времето какви графики съм пускал от моят си двигател (който също не е супер прекрасен).
Не ми харесват сериозните разминавания межу Short FT#1 и O2SFT B1S1 - идеално двете стойности трябва да са еднакви или със пренебрежимо малка разлика, а при теб разликата е 100% и малко отгоре. Имаш Misfire на първи и на четвърти цилиндър - не само на четвърти. При мен тези броячи си стоят на кръгли нули по всяко време.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от мехаННика » 01 Апр 2024 10:31

"Отишла" ти е четвърта бобина, първа тръгва след нея..

Аватар
WoLF
Мнения: 2645
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от WoLF » 01 Апр 2024 10:41

Лесно се пробва. Сложи я на 2ри цилиндър и виж дали ще се преместят на него грешките :whistle:
ИзображениеИзображениеИзображение

ангелчо
Мнения: 43
Регистриран на: 25 Фев 2018 13:07
Местоположение: Панагюрище
Автомобил: Toyota corola verso1,6 2005g
Благодарил/а: 3 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от ангелчо » 02 Апр 2024 21:17

мехаННика написа: 01 Апр 2024 10:31 "Отишла" ти е четвърта бобина, първа тръгва след нея..
Смених четвърта с трета бобина ,същата работа даже и инжекторите и размених след това кълвес си на четвърти цилиндър "койота" и това си е
Прикачени файлове
20240402_203540.jpg
20240402_203540.jpg (1.05 MiB) Преглеждано 151 пъти

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от slowtraveler » 02 Апр 2024 21:19

Кабел/куплунг към бобината как е?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ангелчо
Мнения: 43
Регистриран на: 25 Фев 2018 13:07
Местоположение: Панагюрище
Автомобил: Toyota corola verso1,6 2005g
Благодарил/а: 3 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Мнение от ангелчо » 02 Апр 2024 21:26

Перфектни бих казал и щипките седят на буксите мерено + и маса сигнала вече от еку не

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 60 госта