RAV4 XA30 автоматик- запитване

tkk
Мнения: 9
Регистриран на: 26 Ное 2023 18:56
Местоположение: София
Автомобил: BMW F31 xDrive
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 1 път

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от tkk » 28 Ное 2023 09:21

Информацията Ви беше доста полезна да си изясня питанките около тези мотори. По-неприятното е че бензиновите атмосферни мотори на такъв тип купета (относително високи и тежки) с автомат са доста скромни от към тяга за сметка на високия разход. Ще трябва да сменям концепцията явно! Благодаря още веднъж на всички писали в темата и ви пожелавам дълги и безпроблемни километри! :thumbsup: :cheers:

Аватар
mapamop
Мнения: 4082
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 293 пъти

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от mapamop » 28 Ное 2023 09:39

tkk,
Реши си за себе си, дали си склонен да приемеш разходите за ремонт накуп в сервиза, или приблизително същите пари ще ги разпилееш през ауспуха по пътищата. Някъде се въртеше една теза, че 2.2 моторите принципно издухват гарнитура при неправилен горивен процес - вече охлабени дюзи, неправилно работещо турбо и т.н.
Т.е. в "моят сценарий" бих си купил диагностичен уред и да си следя дюзите и турбото периодично. "Периодично" не означава всеки ден или всяка седмица, камо ли пък "ежедневно в реално време". Което пак си е някакъв екстра разход, независимо че диагностичния китайски уред е на/под цената за диагностика при дилъра... И ще спести пари от части сменени "на тъмно/на доверие/спекулативно", още при първия ремонт и правилна интерпретация на живите данни.

Проблемите с дизеловите двигатели са си налични при всичките марки в моите очи, така че каква е емблемата отпред има малко влияние на тия неща. При бензините има малко по-сериозни девиации в проблемите от марка до марка.
Няма да ти дам директен отговор, защото означава да ти правя сметка на живота и парите, което не е правилно за мен.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

tkk
Мнения: 9
Регистриран на: 26 Ное 2023 18:56
Местоположение: София
Автомобил: BMW F31 xDrive
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 1 път

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от tkk » 28 Ное 2023 10:09

Да съвременните дизели не са най-надеждните агрегати, но и затова си има причина. Все по-високи изисквания за екология в т.ч и изкуствени намлаяване на ресурса на моторите и т.н...е няма начин трябва да се съобразяваме. Не ми е проблем да направя ремонт на автомобила, каквото и да стане, но затова сменям марката, като години наред чувам за надеждността на Тойота, а всъщност се оказва не точно така, но това е положението при всички производители. :thumbsup:

Аватар
mapamop
Мнения: 4082
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 293 пъти

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от mapamop » 28 Ное 2023 10:45

tkk написа: 28 Ное 2023 10:09 надеждността на Тойота, а всъщност се оказва не точно така, но това е положението при всички производители
По-добре са от другите марки. Рядко правят смехотворни проблеми със скъпо решение за отстраняването им. Ще ти служи дълго и безпроблемно ако си решаваш превантивно проблемите, а не чакаш нещо да "роди" за да го смениш.
Пример - клапан за картерните газове на собствения ми 1ZZ-FE/1.8:
Задрсътения от маслен клей клапан е спрял да работи - резултата е смяна на издуханата гарнитура на капака на клапаните и 2 маркуча за вентилацията на маслените изпарения. 140 лева като пари, вместо 12 лева за спрей и час време с компресора, като от спрея ми останаха над 2/3 от обема му.
При въпросния дизел, забавянето за рециклиране или смяна на дюзите води до 2000-3000 лева за шлайф на блока, нова гарнитура и т.н. Има вариант от охлабени дюзи да хвърли EDU модула на дюзите - около 60-90 лева на старо (ако го намериш в моргите) или 600 лева за нов.
Спестените пари от предния собственик за омазняване или някакво покритие на предно и задно окачване ми коства смяната на двата моста, заедно с носачите, понеше всичко беше гнилоч. Цена няма да коментирам че труда си беше цифра, по-дебела от цената на железата от моргите.
Работили са с много малки толеранси, спрямо заводското поведение на "нещото" и не излизат грешки в диагностиката. Трябва да си следиш автомобила за нетипични шумове и да я следиш на диагностика от време на време. Тойота не обичат да вдигат грешки, ако положението не е животозастрашаващо или нещо тотално е родило и липсва във веригата. Форд са същите като поведение, така че няма какво да обвиняваме марката.

Ако бройката е читава в момента, може би е по-добра покупка от другите марки. Но това след тотален оглед. След това трябва превантивно да се подпреш откъм ръжда и да отметнеш проблемите с текущото износване на агрегатите. Но това предното си е валидно май за всяка марка.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 61 госта