Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
e 10
Мнения: 676
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 3 пъти

Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам

Мнение от e 10 » 11 Фев 2024 11:16

Той по-евтин от Дачия тук :D ! Иначе съм имал Хайлукс тайландско производство и качеството си му беше супер. За 5 години - само обслужване :whistle: .
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Аватар
ivied
Мнения: 307
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам

Мнение от ivied » 11 Фев 2024 12:15

Защо пазарът на употребявани електрически автомобили е в застой?

Искате евтина употребявана електрическа кола, за да започнете? Само да бяха лесни за намиране. В тази страна (Германия) има само малък пазар на употребявани електрически автомобили. Защо това е така и на какво трябва да обърнете внимание при покупка.

Купуването на евтина електрическа кола не е толкова лесно: делът на употребяваните електрически автомобили, продадени на целия пазар на употребявани автомобили миналата година, беше само 1,6 процента, както определи Федералната служба за автомобилен транспорт.

Напоследък има известно раздвижване на пазара на употребявани електрически автомобили.
Съответно цената на Telsa Model 3 Standard Range Plus падна със 7000 евро до есента на 2023 г., както съобщи индустриалната служба Deutsche Automobil Treuhand (DAT). А VW ID.3 Pro S е поевтинял с над 4000 евро.

За много клиенти обаче има уловка: електрическите модели остават средно около 10.000 евро по-скъпи от сравнимите бензинови или дизелови модели. Един употребяван електрически автомобил е струвал средно 36 703 евро в края на 2023 г. Средно за целия пазар на употребявани автомобили е 27 709 евро.

Твърде малко модели се предлагат на пазара на употребявани автомобили
Ситуацията е трудна дори за тези, които предпазливо искат да изпробват електрическа кола първо чрез употребявана кола. Но защо пазарът на употребявани автомобили все още е толкова зле ? Това до голяма степен се дължи на недостатъчното предлагане, казва Беатрикс Кейм от Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Дуисбург. Периодът на задържане на електрическите превозни средства все още не е в диапазон, в който те биха били препродадени. Много клиенти очевидно все още са доволни от настоящите си електрически автомобили.

Важен момент също е, че все още няма яснота относно така наречените „остатъчни стойности“, каза Кийм. Това включва разумна стойност при препродажба, оставащ живот на батерията и застрахователни разходи. Това все още отнема време и може да отнеме няколко години, според автомобилния експерт. Това обаче не се дължи на възможно лошо качество, казва Кейм.
"Превозните средства, които се предлагат на германския пазар от дълго време, са предимно от утвърдени производствени компании." Това вече включва и китайските производители.

Ситуацията на зареждане в жилищната среда е важен фактор за вземане на решения
Електрическата кола в момента също страда от факта, че много хора все още имат резерви към електрическите превозни средства. Мнозина се опасяват от ограничения обхват, високите разходи за придобиване и липсата на инфраструктура, както показа проучване на DAT.
Много хора също се страхуват от възможната ненадеждност на батериите. Най-важната причина за закупуване на електрически автомобил обаче доскоро беше държавната субсидия. И това отпадна в края на миналата година.

Експертът Беатрикс Кейм също смята, че нежеланието за покупка може да се дължи и на страх от недостатъчен обхват. Особено когато става дума за пътувания с дължина от 300 до 400 километра. Тогава въпросите относно достатъчната инфраструктура за зареждане и удължаването на времето за пътуване чрез спирки за зареждане ще станат още по-важни.

Според експерта този страх е неоснователен за средните нужди.
Конвенционалните батерии определено биха били достатъчни там. За много клиенти обаче това е поне толкова важно, колкото и как са проектирани опциите за зареждане в собствената им среда на живот. Вашият собствен дом предлага ли опция за зареждане? Къде е най-близката обществена станция за зареждане? Тези въпроси са важни, но и в зависимост от е-автомобила
Автомобилният експерт подчертава, че отговорът е много различен в зависимост от модела и собствените ви нужди.
И какво могат да направят клиентите, ако искат да се сдобият с евтина електрическа кола? На първо място, трябва да сте наясно със собствените си нужди, казва Беатрикс Кийм. Колко километра всъщност изминавате средно. Каква е ситуацията със зареждането на място. Клиентите също трябва да следят премиите на производителите.
Клиентите не трябва да гледат само покупната цена. В крайна сметка това включва и други финансови аспекти, като например достъпността на инфраструктурата за зареждане на електрически автомобили, данък върху превозното средство, застраховка на превозното средство, достъп до поддръжка, сервиз и доставка на резервни части за износващи се части.
„Ако например сервизната мрежа не е достатъчна, доставката на части не е гарантирана или марката изчезне от пазара, тогава тя става много по-скъпа“, казва Кейм.

Съвсем наскоро модели, произведени през 2019 г., се появяват на пазара на употребявани автомобили, както подчертава ADAC. Това често са лизинг моделите,
Според проучване на асоциацията в момента на пазара на употребявани автомобили се предлагат все повече автомобили: VW ID.3, Opel Corsa-e, електрическият Fiat 500 и Tesla Model 3.

Беатрикс Кейм е директор на бизнес развитие и проекти в Китай в Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Дуисбург
Последно промяна от ivied на 11 Фев 2024 12:42, променено общо 1 път.
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Аватар
ivied
Мнения: 307
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам

Мнение от ivied » 11 Фев 2024 12:27

Слаби продажби на електрически автомобили: Никой не иска немски електрически автомобили

Оливър Зипс (BMW) представи Neue Klasse по промоционално ефективен начин на CES 2023 в присъствието на Арнолд Шварценегер. Изпълнителният директор на Mercedes Ола Келениус използва сцената на IAA в Мюнхен,
да направи предварителен преглед на електрическата серийна версия през 2025 г. с Concept CLA Class и Оливър Блум, в ролята си на шеф на Porsche, поиска специално пътуване до Сингапур, за да представи наследника на Macan като електрическа кола като част от празнуване на премиерата .

Иначе има махмурлук след 15 години усилия около електромобилността.
Няма постигната цел: много проблеми в разработката на Macan и идентичното Audi Q6 E-Tron доведоха до двегодишно забавяне на пускането на пазара.
Коалицията на трипартийното правителство в Германия планира да има 15 милиона електрически коли по германските пътища до 2030 г. Вероятно е по-близо до седем милиона, само оптимистите очакват 10,5 милиона. Специалистът по батерии CATL отменя трета фабрика за батерии в Германия, тъй като търсенето на електрически автомобили във VW е толкова слабо
Самият VW подготвя завода в Цвикау за работа на две смени вместо работа на три смени поради слабите продажби на електрически автомобили. Предстоят още съкращения на временни служители. Като първа реакция VW масово намалява цените: за слабия ID.3 (продажби минус 4,3 процента в Германия през 2023 г.) със 7.020 евро, за ID.5 със 7.735 евро.

Дали продажбите са бавни, защото германските производители на автомобили, разглезени от двигателите с вътрешно горене, само половинчато следват стратегията за електрически автомобили?
Не, ако попитате шефа на разработката на Mercedes Маркус Шефер или търговския директор на Audi Хилдегард Вортман, ще получите ясен ангажимент към електрическата мобилност.

Синтетичните горива не играят никаква роля в техния свят на идеи; по-нататъшните инвестиции в други технологии само биха пробили по-дълбоки дупки в и без това поотеснелите им портфейли. Но всеки, който има по-задълбочен поглед върху сцената, може да последва как времената за работа на традиционните двигатели с вътрешно горене се удължават отново (между другото, без празненства за публична премиера) и как непланирани преди това актуализации на модела намират място в продуктовите планове.

Марки като Mercedes отдавна са критикувани за факта, че с новата модулна система MMA, на която CLA ще се появи следващата година, се прилага „само“ стратегията „първо електрически“, а не „само“ част от стратегията. Миналата година критиците казаха, че този не съвсем последователен дизайн ще струва компромиси по отношение на аеродинамиката, например.

Но какво, ако CLA, който е свързан с големи очаквания за обем, не работи във версия E? Тогава Mercedes има важен джокер в ръкава си: В сътрудничество с Geely, един от основните акционери на компанията, се планира и използването на четирицилиндрови двигатели като хибридни модели, които също ще бъдат използвани от Volvo и Lynk & Co.
BMW все още не е обявило подобни планове за новата класа на основните конкуренти на CLA. Тук се използва чисто електрическо задвижване.

Наборът от опции, предлагани от германските производители на автомобили, може да се опише засега като кофти избор. Единственият въпрос е дали компаниите затъват на грешното място.

За да се постигнат договорените цели за климата, транспортът трябва да бъде декарбонизиран. Следователно чисто електрически марки като Tesla ще работят усилено за разработването на електрически превозни средства, които са по-леки от преди, използват материали с по-малко суровини и постигат по-големи пробези с по-бързи скорости на зареждане.

източник: auto motor und sport
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Аватар
ivied
Мнения: 307
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Най-високите цени на нови автомобили от 50 г. насам

Мнение от ivied » 11 Фев 2024 14:46

Бръз преглед на AutoScout24.de (предпочитани са от оторизираните търговци и хендлъри пред mobile.de) за хибридните модели на Lexus (в случая) които се продават на вторичния пазар.
Сравнението и изводите (с електричките) ги оставям на вас
RX, NX (при Тойота съответсва на RAV4)
Критериите са сравнително прости - от 2020 г., производство насам - т.е. до 4 г.
първа ръка, с гаранция, и на възможно най-малко километри...

За RX - започват от 40.000 км. пробег от 4/2020 производство и цена от 43.000 €
https://www.autoscout24.de/lst/lexus/rx ... tate=N%2CU

За НХ - започват от 20.000 км. пробег от 8/2021 производство и цена от 30.000 €

https://www.autoscout24.de/lst/lexus/nx ... tate=N%2CU

Реших да хвърля и едно око на RAV4 предлагането по същите критерии
започват с 4х2 задвижването
и от 23.000 €... Тези под 50.000 км пробег са около 28-30.000 €

https://www.autoscout24.de/lst/toyota/r ... tate=N%2CU


тази за 13.000 € - е някакво изключение
https://www.autoscout24.de/angebote/toy ... et=unknown


Озказва се, че май, моделите на Lexus са по-изгодни за цената си...
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Jorjeta Bogoeva, mancho123 и 70 госта