Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от max-2 » 12 Яну 2024 18:04

karatista написа: 12 Яну 2024 08:58 Спрете се с тези пушеци.. Пуши като сместа ти не е правилна или мотора е на попара вече... Моята(1ad ftv) от 2г. е с изтърбушен дпф, катализатор и спрян егр, вече 40-50 хил. и не пуши нито с 50, нито с 220км/ч, а постоянно я карам с пълна газ.Даже и при палене няма никакъв дим..Единствено понякога слагам BDC
Чувал съм за такива постижения,но не съм виждал.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
karatista
Мнения: 37
Регистриран на: 12 Май 2018 15:14
Местоположение: СЕВЕРОЗАПАД
Автомобил: T25 2.0 d4d 126
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от karatista » 12 Яну 2024 19:01

slowtraveler написа: 12 Яну 2024 15:07
karatista написа: 12 Яну 2024 08:58 Пуши като сместа ти не е правилна
Да, така е... Или когато горенето не е правилно (лоша центровка). Пушекът (едрите димни частици) са признак точно затова... С изтърбушеният ДПФ и спреният ЕГР си увеличил фините частици и газове... Нали се сещаш, че за да се наложи да изтърбушиш ДПФ той е бил задръстен точно от пушене, дори и ти да твърдиш, че това не е така :)
Дпф-ът не го махнах, защото беше задръстен.Напротив, нямаше следа от сажди, беше бял навсякъде, и прозрачен, имам снимки даже. Причината за премахване е друга.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
vfr800 написа: 12 Яну 2024 16:05
karatista написа: 12 Яну 2024 08:58 Спрете се с тези пушеци.. Пуши като сместа ти не е правилна или мотора е на попара вече... Моята(1ad ftv) от 2г. е с изтърбушен дпф, катализатор и спрян егр, вече 40-50 хил. и не пуши нито с 50, нито с 220км/ч, а постоянно я карам с пълна газ.Даже и при палене няма никакъв дим..Единствено понякога слагам BDC
Ъхъ и един мармот завива шоколада в станиол.
Заповядай да се убедиш, не пускай някви лафове от 90-те. Като добавка мога да кажа, че съм от същото време съм с
китайси scv клапан. Ако ти си опитвал да постигнеш този резултат и не си могъл, проблемът си е твой. Ако не си опитвал пък, даже нямаш право да изказваш мнение по този въпрос, така,че...

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от Hursa » 12 Яну 2024 20:27

"Рециркулацията" на отработените газове увеличава отделянето на тези т. н. "прахови частици", увеличава дименето. И се получава порочен кръг - увеличаващ разхода, а така отделяните азотни окиси и "сажди". Затова в съвременните дизели намаляват до минимум (ако въобще я има) тая "рециркулация" и азотните окиси ги "неутрализират" каталитично в SCR, който работи много по-ефективно. Дори се опитаха да съдят немска група производители за това, че не са огласили постигнатите много добри резултати.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от WoLF » 12 Яну 2024 21:44

Окисите искат висока температура в цилиндрите, а отработени газове я намалят. Отделно малолитражките с турбо имат голям проблем с този аспект и от там даунзайзинга не се получи баш tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от Hursa » 12 Яну 2024 21:59

Да, високите температури и излишъка на кислород в дизелите увеличава образуването на азотни окиси, но те се образуват и при по-ниски температури - температурата на пламъка остава висока. В същото време - понижаването на температурите в цилиндрите намалява кпд, а намаляването излишъка на кислород влошава изгарянето (в резултат на намаляването на температурите и по-бедната на кислород среда се образуват повече "сажди" - неизгорял въглерод) - и двете повишават разхода за да може двигателя да отдаде същата мощност. А в резултат на изгарянето на по-голямо количество гориво се увеличава образуването на азотните окиси (на такт), поради повишения разход се образуват и повече сажди. В резултат - много повече "сажди".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

mimojef
Мнения: 84
Регистриран на: 11 Дек 2023 18:55
Местоположение: Русе
Автомобил: Виж подписа
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от mimojef » 12 Яну 2024 23:14

Hursa написа: 12 Яну 2024 21:59 а намаляването излишъка на кислород влошава изгарянето (в резултат на намаляването на температурите и по-бедната на кислород среда се образуват повече "сажди" - неизгорял въглерод)
С какво тогава по дяволите EGR системите помагат за по чиста околна среда?
Факт е, че набиването на изгорели газове в горивната смес намалява кислорода съответно температурата.
Натаковат майката на така нареченият Оксиджен Пауър :D
Сигурно го правят заради глобалното затопляне.
Не мога да си обясня.
AUDI A4 B8.5 TDI 150Hp 2015; VW Tiguan TDI 140Hp 2012; Peugeot 308 1.6 eHDI 112Hp 2012; MINI Cooper D R56 109Hp 2008;
Peugeot 206 1.4 HDI 68Hp 2006; TOYOTA RAV4 D-4D 116Hp 2004

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от WoLF » 13 Яну 2024 10:31

Просто е - ЕС иска отзад да излиза не по-голямо от определено количество няколко неща, какво ще правиш преди гърнето си е тоя работа. От там една борба, едни успешни и не толкова технологии и така. Та повечето от тези технологии при неправилна работа са по-зле от липсата им, но кой аз да съдя кой как ще трови себе си и ближния :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4292
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от BOz » 13 Яну 2024 11:31

А бе ако си трябва пауър, няма как без сажди. tooth.gif

Изображение

Само илюзия на някой ако си мисли, че неговата кола не пушела. Ако не пуши, значи и не върви. spell.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от Hursa » 13 Яну 2024 11:54

Не - т. н. "европейски съюз" иска да освободи пазар от вече закупените и да принуди да се купуват автомобили с "по-висока принадена стойност", изкуствено да се завишат цените и така да се увеличи печалбата smile.gif Вижте колко са по-скъпи автомобилите на европейския пазар спрямо всички други пазари и разликата става все по-голяма.
ЕГР действително намалява образуването на азотни окиси, но не особено ефективно и особено при дизеловите двигатели - защото те работят с бедни смеси и особено бедни при ниско натоварване, при което работят двигателите през над 90% от времето. Затова тази "рециркулационна" система при тях е много "по-голяма", налага се и ползването на относително мощни охладители на тези "отходни газове" които се подават към двигателя. Това я прави значително по-скъпа (по сравнение с рециркулационната система, която вече наложиха широко при "бензиновите" двигатели). Повишава се отделянето на т. н. "твърди частици", но те се "улавят" сравнително по лесно. И така значителното повишаване количествата на отделяните "твърди частици" и тяхното изгаряне - налага ползването на много по-големи и значително по-скъпи "филтри за твърди частици". И така - заедно с налагането на абсурдно завишени екологични норми - се постига значително завишаване цените на автомобилите, на разходите за поддръжка, на експлоатационните разходи. Удариха дизеловите двигатели, сега удара е насочен въобще срещу двигателите с вътрешно горене - оскъпявайки ги, както и ползването им, оскъпяват се и горивата - административно, непазарно, освобождавайки пазара за електрички. Но ще ударят и тях - ето вече се появяват статии, колко е неекологично производството им, колко по-големи количество частици "вдигат гумите им", колко негативно се отразява на енергийната система тяхното нерегламентирано зареждане. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от dracunculus » 13 Яну 2024 15:14

Казаното от Hursa съвпада на 100% с моето мнение...Просто автомобилнито лоби реши да принуди пазара към нов скок в задвижващата концепция, като по този начин ще погълне колосални суми пари. Докато не се насити пазарът с електрички, тогава ще станат и те "не екологични" и ще бъдат заклеймени. Абсолютно съм убеден в това. tooth.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

mimojef
Мнения: 84
Регистриран на: 11 Дек 2023 18:55
Местоположение: Русе
Автомобил: Виж подписа
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от mimojef » 13 Яну 2024 19:26

BOz, На това от снимката или някой некадърник му е правил ремап или е прескочил зъб.
Не му е добре центровката tooth.gif
AUDI A4 B8.5 TDI 150Hp 2015; VW Tiguan TDI 140Hp 2012; Peugeot 308 1.6 eHDI 112Hp 2012; MINI Cooper D R56 109Hp 2008;
Peugeot 206 1.4 HDI 68Hp 2006; TOYOTA RAV4 D-4D 116Hp 2004

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от slowtraveler » 13 Яну 2024 21:51

mimojef написа: 13 Яну 2024 19:26 му е правил ремап
За това може да си сигурен tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Тойота#120
Мнения: 1
Регистриран на: 24 Фев 2024 06:16
Местоположение: Варна

Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...

Мнение от Тойота#120 » 01 Мар 2024 03:25

Здравейте, нов съм тук, тъй като скоро си взех и първата Тойота, Land Cruiser 120, 2003 г. Дизел 3,0, 120kW. Трябва ми надежден, високопроходим автомобил, за балкански условия, затова и се спрях на този модел. Държат цени, не мога да го отрека и то не само в България.
Разпитвах за чип тунинг и въобще за оптимизиране малко на двигателя, с цел да намаля разхода и ако може и малко да живне. Казаха ми, че моделите на LC, под 2005г., не се "чипосват". Затова и реших да проверя сред вас и чуя ваше мнение и дали някой е правил такава манипулация успешно и къде.
Благодаря предварително и Успех за всеки с безаварийно шофиране!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 48 госта