Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувай отговор
teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от teodora_popova82 » 23 Мар 2024 19:15

mapamop написа: 23 Мар 2024 17:05 teodora_popova82, я опитайте да я напънете тая кола с над 2500 оборота....
При неработещ дебитомер е изключено управлението на дросела, клапана VSV, и още една камара неща. Застреляйте го тоя майстор....
Аз ако съм майстор и разбирам да седна пък да направя тези неща за които говорите,но не съм!
Предложете майстор,не е нужно да стреляме.Те казват така и всеки стреля на сляпо,никой не е сигурен и всичко струва камара пари.
А на какво се дължи подобрението,което настъпи?Следва ли да сменим всичко?Дросел,клапан и другите?
Последно промяна от teodora_popova82 на 23 Мар 2024 19:25, променено общо 1 път.

teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от teodora_popova82 » 23 Мар 2024 19:17

BOz написа: 23 Мар 2024 17:13
ufer написа: 23 Мар 2024 09:35 Следва да поръчаме нов в понеделник и да видим как ще е след смяната му.
Парите са си ваши. Вие решавате как да се хвърлят в името на експеримента. Дано поне поръчате оригинален датчик, а не някой заместител и да смените хубава част със скапана, че и пари да дадете накрая.
Нямаме излишни за да ги хвърляме в експерименти

Аватар
mapamop
Мнения: 4082
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 293 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от mapamop » 24 Мар 2024 00:34

teodora_popova82 написа: 23 Мар 2024 19:17 А на какво се дължи подобрението,което настъпи?
Двигателя е в авариен режим. При изключения дебитомер компютъра не може да измери колко въздух влиза в цилиндрите. Съответно не може да си забърка правилната пропорция на горивната смес, като регулира през дросела дебита на въздух, и дебита на гориво през дюзите. Резултатът е че изключва дросела и той остава на заводската хлабина за празния ход на мотора. Тогава се знае какво количество въздух постъпва в цилиндрите и какво количество бензин е нужен за да има горивен процес. На Авенсис Т25 1.8 бензин, 129 к.с. изключеният дебитомер води до максимум 2400 оборота на двигателя и максимум 3та предавка, което дава резултатни около 60-70км/ч скорост на трета предавка. Опита за прехвърляне на 4та предавка води до изгасване на двигателя поради липса на мощност (няма достатъчно енергия в горивната смес, или бензин накратко). Опита да се стигнат над 2400 оборота на 1-2-3 предавки водят до ... нищо повече от 2400 оборота, поради горните причини.
Има сервизни ръководства, в които си пише как се проверява всеки датчик/компонент дали е дефектирал или не. Има програми за диагностика които вадят параметри на двигателя в реално време (живи данни), и да се види кой е на гранична стойност или извън границата, за да се получи някаква насока къде "да се копае за проблем". При около примерно 200 детайла в двигателя, може да смените "на тъмно и на доверие" 199 и да се окаже примерно някой винт който е елемент 200. Знам какво е чувството - за 3 години в моя кенеф съм набил вероятно към 3000 лева, защото коиматика ми тресе оборотите на празен ход, и нямам резултат. В началото и аз им вярвах на повечето гайкаджии, през които минах и сменях наред. Тойота Русе ме отсвириха директно 2 пъти. И се наложи да чета разни неща, които са ми ужасно далеч от работното ежедневие. И аз не съм майстор, даже не съм и гайкаджия, но съм щавен здраво с експерименти за моя сметка.
В случая дебитомера се мери с мултиметър и се решава дали е за смяна или не. На живи данни също ще има аномалии в показанията му.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4082
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 293 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от mapamop » 24 Мар 2024 11:52

teodora_popova82, това което аз бих направил в случая:
- бих помолил колега от Пловдив от форума да ви закачи колата. Дали срещу пари и време, или само срещу време си е въпрос на решение на въпростният човек.
- Бих си свалил живи данни на двигателя от диагностичния софтуер. 2 пъти поне - веднъж в режим "годишен преглед" на двигателя (някъде тук имаше процедурата как се принуждава двигателя да работи без да гасне, за да мине тест на газовете на прегледа), и веднъж около оборотите на които "забива и чука метално". Ако трябва и в движение - все пак вие си знаете как да предизвикате "забиването" на двигателя, а втория човек ще пипа по лаптопа, за да не си отвлича вниманието шофьора.
- Вадите си 2 PDF файла от диагностиката в двата режима и ги качвате тук. Може и да не може с колегите да надушим проблема, но поне ще имаме реални факти за размисъл.
- Намирате си сервизното ръководство за конкретния модел, година, двигател. Виждат се със номер на рама. Всяко заподозряно нещо се мери според процедурата във сервизното ръководство и се преценява, дали е гроги и за смяна или не. Започва се от логичните неща първо проверка, после неособено спекулативна смяна. Дали ще са детайли от морга или нови - зависи от цената. Все пак на 2 пъти гайкаджиите ме караха да си купя нов дросел за 1780 лева, защото моят "може да е повреден". "Повреденият" ми дросел е при колега от форума сигурно от почти година и е сцепен от пробег, без да е проявил същия дефект, като при мен. Моргаджийският дросел в колата ми който е в момента струваше 80 лева с доставката.
Дебитомера който смених и мисля да е същия или подобен на този който се опитвате да си купите струваше преди 2 години 150 лева. Denso като марка, Денсо за Тойота май да беше към 250-300 лева. Сменил съм и разни датчици по мотора, като всеки от тях е от порядъка на 100-150 лева. Смених и компресор на климатика - 790 лева. И това са само по-едрите пари без да има промяна в поведението на двигателя и климатика. Цялата одисея, която не е приключила е писана тук:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=38431

Ако ви изнася финансово - настъпете приблизително същата мотика като мен.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от teodora_popova82 » 24 Мар 2024 12:39

Препоръчайте ми към кой колега да се обърна?Нали попоитах,ако знаете някой от Пловдив,който може да свърши работа (срещу заплащане разбира се)

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от ufer » 25 Мар 2024 10:38

Е как става това? Цитираното мнение е на Теодора, а излиза моят ник... Това се случва за втори път, явно някакъв бъг... stretcher.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от slowtraveler » 25 Мар 2024 10:42

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 257 пъти
Получена  благодарност: 118 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от WoLF » 25 Мар 2024 10:42

Далеч не втори път, причината е неизвестна...
ИзображениеИзображениеИзображение

vfr800
Мнения: 465
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от vfr800 » 25 Мар 2024 12:31

Тези дебитомери вероятно са еднакви за всички хибриди с тоя двигател. Вижте някой втора употреба за проба. Това е скъпа част, която при тойота не е консуматив , за разлика от много други марки.

teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от teodora_popova82 » 02 Апр 2024 17:06

Здравейте,след като сменихме дебитомера и нямаше подобрение колата,днес бяхме в Тойота и след диагностиката казаха ЕГР!
Благодаря на всички,които ни казваха за ЕГР-а.
Въпросът ми е можем ли да си позволим да го сменим в друг сервиз(за да спестим пари) или да не рискуваме,а да си го сменим в Тойота.Искат 1060 лв.
И колко време можем да караме без включен датчик на ЕГР,защото Тойота сега го изключиха,докато вземем решение,защото като е включен увреждал други работи.

Аватар
Akima
Мнения: 7133
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 34 пъти
Получена  благодарност: 70 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от Akima » 02 Апр 2024 18:34

Отговорих Ви на ЛС.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

strahomen1
Мнения: 160
Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
Местоположение: Габрово
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от strahomen1 » 08 Апр 2024 16:01

teodora_popova82 написа: 02 Апр 2024 17:06 Здравейте,след като сменихме дебитомера и нямаше подобрение колата,днес бяхме в Тойота и след диагностиката казаха ЕГР!
Благодаря на всички,които ни казваха за ЕГР-а.
Въпросът ми е можем ли да си позволим да го сменим в друг сервиз(за да спестим пари) или да не рискуваме,а да си го сменим в Тойота.Искат 1060 лв.
И колко време можем да караме без включен датчик на ЕГР,защото Тойота сега го изключиха,докато вземем решение,защото като е включен увреждал други работи.
Здравейте!
Заради абсолютно същите симптоми съм го играл този филм 2 пъти,но с малки разлики!
Първия път всичко клонеше за EGR,и понеже след почистване нямаше ефект.Сложих нов оригинален и отново без резултат.Оказа се задръстени въздушни каналчета във всмукателния колектор заради неработещия преди това EGR!Решението е сваляне на всмукателния колектор и почистване основно със подмяна на гарнитурата!
Втория път след като почнаха същите симптоми след около 90000 км ,реших да се пробвам сам!Почнах пак със почистване на колектора -ефект нулев!Почистване на ЕГР-ефект нулев!Реших се и на и сваляне и почистване на охладителя на EGR-а който доста кофти се сваля и се изчиства най-добре със силен обезмаслител на пароструйка! Със специалния спрей за почистване на EGR-и не може да стане,само самия EGR може да се измие със него!Ефекта същия!!!!
И накрая просто я чу мой познат който каза категорично,че е за клапани!
Това остана,отворихме главата - 5 клапана всмукателни за подмяна и гарнитура на главата на 2 места заминала!
Вече всичко е ОК след поправката!
Това метално чукане има клипове в Нета,където казват,че е нормално да се появи при неравномерно работещ двигател,както колегата по-горе спомена!
Мой съвет -измерете компресия при човек с опит и инструменти,защото трябва специфичен накрайник за манометъра!Лесно е да се ориентирате също и ако при загрял двигател на празен ход през аспуха се чува прекъсването!
Бях малко по-изчерпателен ама ако мога да спестя на някой моите неволи,ще се радвам!
ЕГР-Се сваля сравнително лесно и е безумие да се плати над 1000лв за тази работа!
Успех!!
Carina 4AFE - 1994
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004

teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от teodora_popova82 » 09 Апр 2024 18:27

Здравейте,платихме 1115 лв в Тойота Пловдив,смениха ЕГР,изчистили охладителната система и колектори.Резултат нулев,излезнахме от Тойота и след около 2 км се започна същото.Върнахме се в Тойота и я оставихме да гледат и мислят.
Вече ни дойде малко множко,след всички разходи и ефект да няма.
Ще видим утре какво ще кажат,но ако не е ЕГР,дали ще върнат парите,дали да държим да си ни ги върнат,ако забият в друга посока с проблема.
Ако някой има нещо на идея,защото ние се изчерпахме.

Аватар
mapamop
Мнения: 4082
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 293 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от mapamop » 09 Апр 2024 20:17

teodora_popova82 написа: 09 Апр 2024 18:27 дали да държим да си ни ги върнат
Имате гаранция и права като потребител. Ако не се случи в добър тон, обикновено КЗП възстановяват отизвчивостта на едната страна. Искайте си парите, защото сте отишли в компетентния сервиз на марката, където би следвало да имат средства и ресурс да намерят проблема, без да влагат излишни части.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от teodora_popova82 » 09 Апр 2024 20:21

mapamop, благодаря!Ще си търсим правата,ако утре кажат,че е нещо друго.З
Защото преди смяната правиха диагностика за която платихме 135 лв и казаха ЕГР

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта