Хибриди настройка на климатроник

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от max-2 » 10 Апр 2024 12:23

Пускам тази тема във връзка с батерията на хибридите на тойота. При повечето от тях входа с филтър за въздух от купето на автомобила към хибридната батерия е в дясно под задната седалка. Зимата стопля, а лятото охлажда батерията.
Преди тази пролет две години карах на режим ауто целогодишно. Сега от месец насам пак съм на ауто, но съм пуснал да духат само долните клапи в краката. Градусите са зададени на 19-20, а преди това лятото бяха на 23-24, защото като духа от всякъде става много студено.
Резултата е същия комфорт за пътуващите и няколко градуса по-хладно за батерията. Когато двигателят започне да пали при всяко докосване на газта за потегляне, значи че автомобила си пази батерията и не я използва пълноценно, защото е прекалено топла.
Сега този ефект се появява много по рядко. Теоретично, а и на практика хладната батерия дава по-нисък разход на гориво и се удължава живота и.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
BOz
Мнения: 4294
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от BOz » 10 Апр 2024 15:51

Това е някаква теория, която според мен не е много валидна.
За да ти пали двигателя при леко натискане на падала на газта, то най-често е от липса на заряд. За да се държи така от прегряване, то тя трябва да е много прегряла, за да я ограничи използваната мощност от нея. В тези температури това е почти невъзможно да се случи.
Или накратко - тази теория може да се докаже само чрез реални данни от лимитите по мощност на батерията, което съм силно убеден, че не се достигат при сегашните температури.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2649
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 262 пъти
Получена  благодарност: 120 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от WoLF » 10 Апр 2024 15:53

Освен ако не е седяла на слънце. Вчера в колата входната на батерията каза 42 :whistle:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от max-2 » 10 Апр 2024 16:11

Естествено че е седяла на слънце. :D Не вярвам някой да търси сянка като паркира всеки път.
Ако е много прегряла ще има индикация за това. Ако е позагряла на слънце се държи така в режим съхранение до охлаждане. Същото е и ако филтърът и е мръсен и непроходим, това съм го виждал на новия приус tongue.gif
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
WoLF
Мнения: 2649
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 262 пъти
Получена  благодарност: 120 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от WoLF » 10 Апр 2024 16:20

Да, именно. Самата батерия си беше на 24, но входната температура като е висока и не се вземат мерки е въпрос на време да се изравнят. Принципно до 50 не го счита за проблем колата, но след това почва да пипа степени на вентилатора на батерията, да реже използването и т.н.
Времето е показало, че тези действия трябва да се предприемат при по-ниски градуси, но явно балансират между комфорта на ползвателя и живота на батерията boxed.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4294
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от BOz » 10 Апр 2024 16:52

Стоенето на слънце няма да я загрее много, освен ако не е мега лято и от 6 сутринта да е на припек до 21 вечерта.
Затова има два параметъра - лимит на мощност на заряд и разряд. В това време не може лимитера на разряд да е до такава степен (примерно на 3-4 кВт), че да реагира с палене на ДВГ при докосване на педала на газта. И дори да е загряла батерията, тази маса е толкова голяма, че не може да се охлади толкова бързо, че да има очевидна разлика.
Според мен е чисто съвпадение и/или търсене на причинно-следствени връзки, които и преди ги е имало, а сега намираш оправдание за тях. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от max-2 » 10 Апр 2024 17:12

Благодаря за мнението ти, но не го споделям. Аз продължавам да се охлаждам с долните въздуховоди. Поне докато съм с дълъг панталон :)
Carina E 4AFE LB 1992

Hursa
Мнения: 4932
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от Hursa » 10 Апр 2024 18:54

max-2 написа: 10 Апр 2024 12:23 Теоретично, а и на практика хладната батерия дава по-нисък разход на гориво и се удължава живота и.
Благодаря за мнението, но не го споделям. smile.gif
Тези автомобили не ги ли вземаме - за да ги ползваме. А не да им робуваме. Грижа ме е за комфорта на пътуващите и за мен в частност, не за "комфорта" на батерията. Зиме лете - климатика е на 25 градуса. Зимата - долу и евентуално към предното стъкло. Лятото горните насочени на горе. До сега не съм забелязвал да пали при всяко "докосване", дори след като е била паркирана "на слънце". Всъщност лятото ми прави впечатление обратното - обикновено "пали" доста след като вече съм тръгнал (отначало отварям всички прозорци за да се "издуха" топлия въздух и се поохлади интериора). Зимата - "пали" за да ме грее. smile.gif
(Като това е и при королата, и при ауриса - с него 12 години.)
Последно промяна от Akima на 16 Апр 2024 11:34, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
itzoa
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid
Благодарил/а: 49 пъти
Получена  благодарност: 37 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от itzoa » 16 Апр 2024 10:32

Принципно доброто охлаждане се случва отгоре надолу. Т.е. трябва да се насочат нагоре за да пада студения въздух надолу и да охлажда. При загрял таван обаче не се случва винаги точно това, поне не и веднага и трябва да мине повечко време за охлаждане. Затова аз държа нагоре (към прозорците) и надолу едновременно (поне при моята кола имам такава опция), като това го правя хем заради батерията, хем да не ми духа в гърдите, което после винаги ми излиза през носа (вкл. и буквално). И това не е робуване, а просто мислене в перспектива, нима не е робуване после да сменям по-рано батерия и да давам куп пари? ;)

Аватар
BOz
Мнения: 4294
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от BOz » 16 Апр 2024 11:01

Ако говорим в конкретика за модел, на моя Приус ако му пусна климатика да ми духа в краката, след 10 минути крака ще ми е замръзнал. Може някой футболист при травма на терена след това да се качи на Приуса и да се прибере вкъщи без болки, вместо да използват ония спрейове за замразяване. tooth.gif
За сметка на краката, на централните духалки от таблото мога да ги регулирам така, че въздуха да ме заобикаля и да не усещам никакво пряко "попадение". :whistle:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 4087
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от mapamop » 16 Апр 2024 11:20

Имате ли настройка на климатика да духа само през задните духалки под седалките? Ако има (вероятно да).
На Авенсис Т25 независимо откъде излиза въздуха през таблото, тези под седалките си веят непрекъснато като ги пробвах преди време с хартийка от цигари. Ако логиката на насочването на струята е такава, мисля че единствената разлика е "че климатика трупа студен въздух по пода", поради по-високото тегло на студения въздух, спрямо топлия. От там не съм сигурен колко грандиозен е ефекта като цяло.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4930
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от slowtraveler » 16 Апр 2024 11:50

Напълно подкрепям мнението на Hursa, че климатикът все пак е за да ни служи на нас, а не да 'се харесва на батерията'...
Очаквам следваща тема - 'да си пускаме парното лятото за да се охлажда по-добре двигателя' :) Да, аварийно на времето сме го правили, ама изправен автомобил няма нужда от такива неща... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от max-2 » 16 Апр 2024 22:27

Абе така е, ама на мен ми е по-добре надолу, защото прическата ми е такава, все на главата ми е студено и настивам лесно. Схемата с отваряне на прозорците в началото пак е робуване, правил съм го понякога... :D
Кой както му е кеф.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4930
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от slowtraveler » 16 Апр 2024 22:31

За мен автоматичните настройки винаги са били най-правилните и комфортните...
Логично лятото духа студено горе (и само от време на време - предното стъкло при условия за запотяване, но ако го оставиш там - има опасност да се запоти отвън - случвало ми се е), а студеният въздух сам се спуска надолу, създавайки що годе равномерна температура в цялото купе...
Аналогично зимата - духа топло в краката след достигане на нормалната температура - топлият въздух сам ще се издигне към горната част на купето...
Да, играя си с духалките - зимата насочени към страничните прозорци, за да ги размразяват... Лятото - към мен, но често - не пряко, а 'по допирателната' за да не ме обдухват директно..
Но както казва max-2 - кой както му е кеф - затова има и ръчни настройки :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4932
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Хибриди настройка на климатроник

Мнение от Hursa » 19 Апр 2024 15:14

Според мен - винаги е добре, когато автомобила е бил паркиран на слънце (в жегите, и преди два дни ми се налагаше smile.gif) - отначало да се отворят прозорците докато се движим. Температурата в купето, както на въздуха, та и на повърхностите - често достигат над 60, 70, та дори над 90 градуса. Дори навън да е над 40 пак интензивната циркулация на големи обеми въздух през отворените прозорци в движение по-бързо би охладила интериора - а кожата ни реагира на излъчването от тези повърхности.)
(Добре е да не ни обдухва директно "студен" въздух (всъщност дори и "топъл" зимата). За кратко, особено отначало е приятно, но за по-продължително е опасно - така се твърди smile.gif. Кучето от начало подлага муцуна на струята от отворите зад подлакътника, но после ляга встрани. smile.gif Ауриса има много удачна "духалка" на таблото, централно разположена, широка, насочена нагоре, като е и сравнително далеч от челното стъкло - много добре охлажда, според мен. При королата за съжаление я няма (вероятно заради дисплея на медията).)
Под седалките, не са ли разположени и въздухозаборниците за рециркулация.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта