Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
slowtraveler
- Мнения: 5006
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Мнение
от slowtraveler » 05 Сеп 2022 11:14
Hursa написа: ↑31 Авг 2022 17:38
а и да акумулират енергия за нощта, защо видеорегистратора да не може.
Защото колата не винаги е под слънчева светлина (гаражи и търсена сянка), а и нужната площ на соларите не е малка... Имам панел с размер на нормалният сенник на автомобила, поставен на слънчево място...
Ползвам го да зареждам Li/Po батерия 4.2В за един термо/влаго/баро датчик, който съм го сложил на дистанция от сградата...
Датчикът е изключително икономичен - веднъж на 10 минути 'се събужда' и излъчва. Докато спи консумацията му е пикоампери...
За микросекундите излъчване консумацията му е около 0.9Вт, а докато измерва наляганията 'и се събужда' - 0.2Вт... Общо процесът е около секунда...
Зимата този панел успява да поддържа денонощната консумация едва-едва (ако е облачна седмица - напрежението пада, но успява да се компенсира донякъде от следваща слънчева седмица)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Hursa
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Мнение
от Hursa » 05 Сеп 2022 11:19
Но видеорегистратора не ни ли е нужен преди всичко в движение? В гаража какво да снима
Не може ли да му зареждаме батерията у дома. Всъщност не съм изпитвал нужда от видеорегистратор и не съм ползвал такъв
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
-
slowtraveler
- Мнения: 5006
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Мнение
от slowtraveler » 05 Сеп 2022 11:27
Hursa написа: ↑05 Сеп 2022 11:19
В гаража какво да снима Не може ли да му зареждаме батерията у дома.
Може, ама понякога шофираш и нощем
Защо ти е този цирк, като имаш захранване в автомобила? Сегашният ми регистратор е със суперкондензатори...
Захранвам го от запалката с дълъг кабел под уплътненията и гредите на предните врати (внимава се да не пречи на възглавниците)...
При спиране на захранване работи още секунда две, показвайки на дисплея че ще се изключи и затваряйки коректно отворените файлове за запис..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Krachunov
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Мнение
от Krachunov » 05 Сеп 2022 19:25
slowtraveler написа: ↑05 Сеп 2022 11:27
При спиране на захранване работи още секунда две,
Ксиомито има няква батерийка вътре, която държи ден два три в стенд бай режим. И ако усети удар..дори боботене на двигател в гараж, пуска 2 минути запис.
Krachunov
-
slowtraveler
- Мнения: 5006
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Мнение
от slowtraveler » 05 Сеп 2022 22:07
Лично мен леееко ме притесняваше наличието на литиева батерия, въпреки, че в Джипа бях сложил такава, и то постоянно вързана 'за тока' (спящият режим смъкваше драстично кадрите - например 2с/кадър с много добро качество, докато не усети движение чрез датчици или изображение)....
Факт е, че на втората година батерийката умря - вероятно заради жегите лятото (над 80-90С не е много полезно за батерията дори и да не се зарежда)...
Смених я с друга, но с по-малък капацитет... (ДВР позволяваше моментален демонтаж - просто го отлепяш от държащият го магнит, и продължаваше да снима около половин час ако искаш да заснемеш нещо извън автомобила)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Krachunov
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Мнение
от Krachunov » 07 Сеп 2022 08:38
При мен 2ра година деяни. Верно че е предимно в гараж, но все пак. Другото, вече отвсякъде може да си купиш батерии за каквото се сетиш та надали, смяната би била проблем. Преди години, преди зорарата на безграничния интернет и читави смартфони, така подмених батерия на едно антично Garmin Nuvi 200.
Krachunov
-
slowtraveler
- Мнения: 5006
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Мнение
от slowtraveler » 07 Сеп 2022 11:40
Въпросът е, че литиевата батерия може да направи много поразии като я изкараш от комфортната и зона..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
VDK
- Мнения: 355
- Регистриран на: 16 Юли 2021 19:51
- Местоположение: Стара Загора
Мнение
от VDK » 07 Сеп 2022 12:16
Бях чел някъде, че на хибридите слагат никел-метал хидридни батерии. Но на Яриса, ако вярвам на Тойота, е литиево-йонна. А при високи температури наистина са опасни.
Yaris Hybrid XP210
VDK
-
Hursa
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Мнение
от Hursa » 07 Сеп 2022 12:59
► Виж съдържание
Литий-йонните батерии имат много предимства, някой от които особено ценни за хибридите. Но за съжаление си имат и ред недостатъци, някой от които се проявяват по-значимо при хибридите. Според мен.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
-
VDK
- Мнения: 355
- Регистриран на: 16 Юли 2021 19:51
- Местоположение: Стара Загора
Мнение
от VDK » 14 Сеп 2022 21:30
Monster написа: ↑06 Авг 2022 18:22
В момента, в който свалих пластмасовото капаче, за да им снимам едно номерче вътре, те ми потвърдиха, че поддържат модела
Здравей,
Мен ме накараха да снимам задния капак на огледалото. Има някакви номера и друга информация и от двете страни. Направих две снимки и ги изпратих. Поискаха да направя още снимки и нещо не можем да се разберем. Нищо не казаха за сваляне на пластмасата от камерата и да търся номер там.
Изглежда аз трябва да поема инициативата и да сваля капака.
Yaris Hybrid XP210
VDK
-
Monster
- Мнения: 357
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 105 пъти
- Получена благодарност: 101 пъти
Мнение
от Monster » 18 Сеп 2022 11:19
Аз съм гледал видеа само за Rav4 и не знам дали при Yaris няма някакви други особености при инсталацията. Моето впечатление е, че китайците са запознати с особеностите при различните модели и искат да верифицират, че това, което пратят, ще пасне със сигурност. Ще се радвам да споделиш развръзката.
Monster
-
VDK
- Мнения: 355
- Регистриран на: 16 Юли 2021 19:51
- Местоположение: Стара Загора
Мнение
от VDK » 24 Сеп 2022 10:45
Свалих малкия и големия капак на Safety Sense камерата и снимах номерата, за да съм на сто процента сигурен. Кирайците потвърдиха, че всичко е ОК.
За паркинг мод предлагат два вида кабели. Едните се включват в кутията с бушони, а другите в OBD куплунга. Видях, че в моторния отсек има кутия с бушони. Не зная дали има и в купето бушони, но OBD куплунгът е на много удобно място. Затова се чудя, кой от двата вида кабели да избера. Какво ще ме посъветвате?
Yaris Hybrid XP210
VDK
-
mapamop
- Мнения: 4223
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Мнение
от mapamop » 25 Сеп 2022 07:48
VDK написа: ↑24 Сеп 2022 10:45посъветвате
Няма начин да няма табло в купето по мое мнение. Аз бих се закачил на празно легло за предпазител, от липсваща екстра към оборудването. Покрай всичките обвинения за акумулатор, алтернатор и слаба маса от акумулатора си сложих зарядно със дисплей за волтажа, на празно място в таблото и го захраних от препазителя за шибидаха, който нямам и няма да имам. Пищялката за котките я захраних отпред в таблото от легло за дизелов предпазител. Не съм рязал кабели - използвах разклонителчета за предпазителите и винаги мога да разкарам тези творения, без следи от присъствието им.
Самата букса за OBD-II, не ми изглежда свежа идеята да я ползвам за захранване. Дори и тя си има предпазител с име OBD....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
mapamop
-
VDK
- Мнения: 355
- Регистриран на: 16 Юли 2021 19:51
- Местоположение: Стара Загора
Мнение
от VDK » 25 Сеп 2022 09:03
Днес следобед ще я чистя отвътре и ще се посгъна за да разгледам за бушони в купето.
Това са двата вида кабели, които предлагат с камерата за да работи едновременно в паркинг мод и като видеорегистратор.
- BF2F7613-2BBD-4D76-8468-AD9A6605D747.jpeg (57.45 KiB) Преглеждано 1903 пъти
- C891FBA1-DBDF-4B5A-9473-BDC9C763A94E.jpeg (94.56 KiB) Преглеждано 1903 пъти
Буксата за OBD е на много удобно място, точно под регулатора за височина на фаровете.
Yaris Hybrid XP210
VDK
-
mapamop
- Мнения: 4223
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Мнение
от mapamop » 25 Сеп 2022 09:52
За мен варианта с предпазителите е по-удачен. За да ползвате буксата за диагностика, трябва да махнете "тапата" на регистратора.
Изглежда кабела на регистратора, да взема от захранване от предпазителя?
Аз бих го извел на отделни предпазители, ако има възможност. Дали през разклонителче или директно - зависи колко и какви свободни гнезда има.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
mapamop
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта